Štvrtok, 23. november, 2017 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pod povrchom systému eCall: budeme sledovaní alebo nie? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jedna drobná, ale základna chyba sa vám dostala do článku. „Základná funkcia je jasná: privolať prvú pomoc vďaka integrovanej SIM karte s roamingom, poskytnúť súradnice polohy a iné údaje.“
.
Práve že nie „vďaka integrovanej SIM karte s roamingom“ jednotky e-call ktoré majú byť povinné (nie dobrovoľné nadstavby) budú komunikovať bez SIM karty, volaním na tiesňové číslo 112 kde syntetickým hlasom oznámia čo sa stalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re

A da sa to na zaklade niecoho potvrdit, ze pojde iba o odoslanie dat a operator nebude mat moznost komunikovat s pouzivatelom? Respektive z coho vychadzate ze to tak bude? Pretoze v CR sa v niektorych systemoch pouziva prave hlasova komunikacia ecall a na tu je potrebna sim karta... neviem teraz ale odpovedat ktora spolocnost to ponuka. Cital som o tom siahodlhe diskusie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lepšie autorádiá

už (okrem sim karty na telefonovanie) majú "volanie" na servis, na slovensku to ale nefunguje. a dá sa tak diagnostikovať porucha, ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď budete mat reálny dôvoď volať 112, tak si vyberte SIM z telefónu a uvidíte, že sa dovoláte a budete sa môcť obojsmerne sa rozprávať, a bude fungovať aj DTMF.
.
E-cal zariadenie je zariadenie pre volanie pomoci v núdzových situáciách , práve pre takéto volanie bola v EU zriadená služba 112, čiže nemusíte mať hlasový alebo dátový roaming aby ste sa pomoci dovolali.
.
Iná vec je že existujú aj iné zariadenia napríklad pre diaľkovú lokalizáciu alebo telemetriku vozidla, ale to nie je povinné e-call i keď sa dá použiť na privolanie pomoci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

to budem musiet opravit, vdaka :) jasne je to logicke...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na človeka, čo sa

podľa vlastných slov zaoberá fyzikou aj psychológiou, píšeš veľmi vágne. Štýlom "čo ak?" (to nebude fungovať, sanitka aj tak nepríde, bude mi štát garantovať? (!!!) )...) spochybňuješ celý zámer a vzápätí priživuješ paranoiu (aha, nato tá psychológia) úplnou podpásovkou o tom, že to bude ešte aj policajtom bonzovať nezapnuté pásy...
Buď si neinformovaný alebo dosť prízamným spôsobom manipuluješ.
Nedá mi, túzo perlu musím zopakovať: Bude mi štát garantovať, že pri nehode mi jednotka naozaj pomôže tak ako má? To čo bolo???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

No zial viac informacii o tomto zariadeni zatial verejne nepozname... to ze sa pouziva v niektorych automobiloch este stale neznamena ze to bude neustale aj funkcne. Ide o elektronicke zariadenie, kde je vzdy moznost poruchy. Otazka teda je kto za to bude niest zodpovednost, kedze pojde o zivot... Keby bolo viac informacii urcite by som sa tomu venoval viac, prave to je ten problem... Pocul som o tom diskusiu v radiu asi pred tyzdnom s rovnakym vysledkom. A tym co pises sa nezaoberam iba sa o to zaujimam :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čiže, podľa odpovede,

hlavnou myšlienkou tvojho článku bolo ...môže sa to pokaziť? Trochu málo na článok. Ale ja v článku vidím predsa skôr tú paranoiu zo sledovania štátom. Trčí odtiaľ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

a co ked ano? ak to ma fungovat tak ako uvadzaju v "prospektoch" suhlasim... ale ze by to tak naozaj realne bolo tomu neverim, ty tomu veris?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo je na tom také neuveriteľné?

Nejaká krabička pozbiera 20 - 30 veličín, ktoré sú už tak či tak v aute k dispozícii v elektronickej podobe, vyhodnotí ich, a ak vybočia z nastaveného rozsahu hodnôt, vytoči 112 a odošle súradnice a prípadne aj "typ" nehody (prudký náraz, prevrátené vozidlo, požiar, počet pasažierov...). Stodvanástka bude fungovať ako doteraz, to s tým nesúvisí. Len bude mať o jeden vstupný kanál navyše, ten kanál bude podľa mňa dokonca často aj výpovednejší než vystrašený zranený účastník nehody, ktorý často zabudne aj ako sa volá a už vôbec nemusí vedieť presne identifikovať, kde sa nachádza.
Myslím, že častokrát to bude lepšie: presnejšie, obsiahlejšie a bez zdržania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skor ci neskor budu vsetky auta sustavne sledovane. otazka, ktora pride predtym na stol, bude: a vlastne preco by to tak nemalo byt?

staty budu mat z toho mnohe vyhody: samocinne pokutovanie priestupkov, sledovanie pohybu podozrivych osob a vozidiel, statistika atd.

a ludia tiez: bude jasne, kolko km ma najazdene ktore auto pri predaji, tvori sa dennik jazd, kde je teraz auto, co som pozical kamosovi atd...

NEVERIM, ze ludia si prileitost sledovania druhych nechaju ujst. Vy ano?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tento

článok sa nedostal ani 2mm pod povrch problému.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

ale dostal, predpovedal budúcnosť že všetko už v tej dobe, kedy som ho písal bolo naplánované a nezvratné :) a nikoho to netrápi... zase sme dostali nariadenie, že budeme musieť niečo robiť a niečo mať. Povinne. http://www.zive.sk/clanok/1043...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME