Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Velká cholesterolová lež - trochu inak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Velká lež

Obsah by mohol byť zaujímavý, ale titulok blogu ma odradil od ďaľšieho čítania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

toho doktora nepoznam, ale nizkosacharidove a vysoko bielkovinove a tukove rezimy stravovania, ich vyhody a nevyhody su popisane dostatocne.
prepojenie medzi vysokou hladinou cholesterolu ako pricinou (nie priznakom) vzniku srdcovo-cievnych chorob nebolo nikdy poriadne preukazane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Existuje jedna dieta

alebo skor stravovaci rezim ktory este nikto nenapadol ako zdraviu skodlivy, je lacny a napriek tomu ho praktizuje len minimalne pocet ludi. Je to strava ktora nic nazakazuje, ani maso, ani mliecne vyrobky, ani tuky, ani uhlohydraty. ani sladkosti. Zaklad je vela zeleniny a ovocia a ostatne spominane zlozky len ako doplnujuce v malych mnozstvach. A hlavne znizit porcie, doporucene mnozstvo je len asi 5-8000 kj denne v zavislosti od pohlavia, vysky, veku a vydaja energie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takze ked vsetky linky na ktore tvoj gogle ukazuje budu pisat ze napr rakovina ci dm1 je nevyliecitelna,tak ty tomu budes verit :) nebud smiesny
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Omega 3 mastné kyseliny sú tuky, ktoré prispievajú zdraviu. Obsahujú ich ryby, ľanové semienka. Chcete mi teda povedať, že tieto potraviny by sme jesť nemali? Neviem o tom, že by ich prospešnosť nebola preukázaná. No minimálne som tiež nečítala o tom, že by bola dokázaná ich závadnosť.

Cholesterol je látka doslova nevyhnutá pre telo. Problémom je jeho nadbytok. No nedá sa jednoznačne povedať, že koľko vajíčok má človek zjesť, alebo ako často si má dať človek mäso. Dosť záleží aj od pohybovej aktivity a rôznych ďalších faktorov, dedičnosti a pod.

Povedať jednoznačne nejaký recept na zdravý životný štýl je asi chybné. Každý je individuálny.

A mimochodom, cukor by mal tvoriť iba 10% z celkového príjmu sacharidov. Viac cukru človek nepotrebujem. Alebo mi chcete povedať, že už existuje aj revolučná koláčová diéta?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zdravím. Pravdepodobne reagujete na iný článok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie je to take jednoduche

"Čánok, ktorý koluje na rôznych serveroch sa ďalej vyznačuje tým, že neobsahuje žiadne citácie na zdroje informácií a zväčša na konci ponúka na predaj výrobky aktuálneho servera (1)."
.
Na druhej strane si ani ty neuviedol jedinu citaciu na studiu, ktora by dokazovala, ze zvyseny cholesterol zvysuje riziko kardio-vaskularnych chorob.
Spochybnil si autora, ale nie samotne tvrdenie, o ktorom som uz aj ja co-to pocul. Pokial take studie neexistuju (ja osobne som o nich nepocul), tak je celkom mozne, ze Dr. Dwight Lundell ma aspon z casti pravdu.
.
Nezabudaj, ze aj Daniel Shechtman bol povodne vyhodeny z ustavu za nezmyselne krystalograficke merania, za ktore bol neskor oceneni Nobelovou cenou za chemiu a spravil nimi prelom v krystalografii.
Takze nie je to az take jednoduche - hladanie pravdy nemozes zjednodusit na par minut googlovania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie je. Ale.

Áno, cieľom článku ani nebolo vyvracanie názoru Dr. Lundella (to by som naozaj musel podrobnejšie študovať literatúru).
Cieľom bolo poukázať na to, že (ľudia) máme tendenciu veriť populisticky prezentovaným názorom bez dôrazu na zdroj tvrdení a dávať ich na roveň overeným zdrojom. Čo je podľa mňa chyba.
.
Čo sa týka samotných tvrdení, s časťou súhlasím, že jeme zbytočne veľ a cukrov. Rovnako s odporúčaním "Vybírejte velmi komplexní sacharidy, jako například ovoce a zeleninu. Omezte nebo eliminujte zánětlivé oleje omega-6 jako kukuřičný a sójový a zpracované potraviny, které je obsahují. Jedna lžíce kukuřičného oleje obsahuje 7,280 miligramu omega-6. Sójový ho obsahuje 6,940 mg. Používejte místo nich olivový olej nebo máslo z mléka krav živených trávou."
(Ale, že to príjem sacharidov hlavná príčina zápalov už si nedovolím tvrdiť, tak ako Dr. Lundell). Jednoducho populistické výroky založené na emocionálnom podtexte ako nás lekári klamú (netvrdím, že to nie je možné, len menej pravdepodobné) bez opretia sa o data pre mňa nemajú cenu.
.
Aby som predsalen pridal protiváhu argumento Dr. Lundella, námatkovo väčšia epidemiologická štúdia ukazjúca pozitívny efekt zníženia cholesterolu na výskyt srdcovocievnych príhod: http://dx.doi.org/10.1016/S014...(05)67394-1
.
Záverom. Ja netvrdím, že Dr. Lundell nemôže mať pravdu a trebárs dostane o 30 rokov Nobelovku. Tvrdím, že je to momentálne málopravdepodobné a nech to potvrdí experimentálne. A hlavne tvrdím, berte takéto články s väčšou rezervou než veľkou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava

fungujúca linka: http://bit.ly/TqzKZh
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Nobelovku asi nedostane, lebo nie je prvy ani posledny, kto to tvrdi. Viac sa mozes docitat tu:
http://www.thincs.org/
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

taký "malý" detail

"máte jesť omega-3 mastné kyseliny a cholesterol a v žiadnom prípade cukry (2)."

Akosi ti vypadlo slovíčko NENASÝTENÉ mastné kyseliny - konkrétne ide o EPA kyseliny. Ono totiž to tých mastných kyselín je viac druhov.

Prečo myslíš, ak si ochotný sa zamyslieť....že eskimáci, hoc jedia hlavne ryby z vysokým obsahom tuku, cholesterolu ...majú na dnešnú hamburgerovú dobu neuveriteľne zdravý kardiovaskulárny systém? Ako je to možné keď jedia toľko tukov a cholesterolu...nevraviac o tom, že majú ustavičný problém vyvážiť svoju stravu aj o iné potrebné prvky stravy (vitamíny, enzýmy,..) keďže žijú v oblastiach akých žijú ? Veď aj ten americký chlapec čo sa napcháva 3x denne mcdonaldom pojedá kvantum cholesterolu, no na rozdiel od eskimáka ho sepali v 50tke infarkt. Nuž je to preto, lebo ryby zo studených morí sú bohaté na "zdravý" cholesterol, zdravé kyseliny.

Poprípade si ešte naštuduj skratky a ich významy - EPA a DHA a ich vplyv na zdravie srdcovocievneho systému, ak teda chceš. Nie je to žiadne šarlatánstvo, mastičkárstvo, ale lekárske fakty. Možno urob aj ty niečo pre svoje zdravie a budúcnosť, a zaobstaraj si kvalitný zdroj Omega3 s vysokým obsahom EPA....a časom sa ti tvoje telo za to poďakuje, lepším zdravím, mobilitou v starobe a pod. Okrem toho ak robíš šport, hoci aj rekreačný, benefity užívania pocítiš aj teraz, keď si mladý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zamyslel si sa ty nad tým, že

koľko fyzickej aktivity majú Eskimáci denne? A že de facto u Eskimákov do dnešných dní prebieha prirodzená selekcia?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME