Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Platy učiteľov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako chce autor variabilne odmeňovať

dvoch porovnateľných učiteľov, z ktorých

1. dostane špičkovú skupinu žiakov
2.. dostane presný opak žiakov
Ako chce autor variabilne odmeňovať tú druhú zložku výchovnovzdelávacieho procesu - teda výchovu?
Tabuľka, templát, šablónka, kolónka sa vyrobiť dajú, ale škola nie je ani dielňa, ani IT lab.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...preto autor napisal: Priemerné zlepšenie/zhoršenie dosahovaných výsledkov žiakmi
...ako autor napisal, skolstvo nie je primarna oblast jeho zaujmu, takze ti nevie odpovedat na otazku ohladne vychovy, ale to ani nie je jeho ulohou...autor navrhol koncept, co v nom bude(ake ciele) je na odbornikoch ktori sa skolstvu venuju...
...variabilne odmenovanie a performance management nie je urcene len pre cinnosti, ktore sa daju lahko merat(dielna), ale aj pre oblasti, kde je stanovenie KPIs/cielov sofistikovanejsie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nemam rad splietanie hrusiek s jablkami

"odmeňovanie DOBRÉHO učiteľa by nemalo byť pod úrovňou priemerného zárobku"
Toto je nespravny nazor. Spravny nazor by bol:
"odmeňovanie DOBRÉHO učiteľa by nemalo byť pod úrovňou priemerného zárobku DOBRÉHO pracovníka"

Zrejme autor mal zlych ucitelov, co ho nenaucili zakladnej logike.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nesuhlasim, autor svojou vetou myslel, ze odmenovanie zleho ucitela moze byt kludne pod urovnou celoslovenskeho priemeru...nieco ako priemerny zarobok dobreho pracovnika neexistuje...
a este, autor mal ucitelov takych aj takych...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tot mala byt reakcia na sosimple...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ohladom rozdelenia 5%

genialne.
ved toto predsa chcu. vraj.
Ti co su dobri, dostanu pridane 10%, priemer 5%, podpriemer 0%.

neverim vsak ze toto naozaj chcu (jedno kolko % sa prida, myslim princip rozdelenia).
aj ked podla toho co tvrdia, tak ano. Lebo to este len potom by sa pracovna doba 'vyuzila' na diskusie preco tamta dostala o 10eur viac. Kvartalne odmeny, pricom kazdy (skolsky) kvartal zastupkyna ma so vsetkymi svojimi ucitelmi pohovor (1:1), kde im vysvetli +/-, ucitel da spatnu vazby a sefka navrhne odmenu. zamestnanec vie preco ma taku, co ma robit akchce inu, a tu je priestor na 'ohodnotenie' aktivit, ktore pri rovnostarskom plosnom rozdeleni penazi nie je z coho ohodnotit.

otazka je ci je skolstvo a jeho obsadenie mentalne nastavene na nerovnostarske platy.
ak nie, tak potom iluzia o tom ze zvysene platy povedu k niecomu inemu ako k zvyseniu platov su scestne.
a stacilo mi pozriet diskusiu uciteliek s mojzisom a som skepticky ci nieco co by mohlo fungovat v sukromnych firmach ma sancu v skolstve a statnej sprave.

ps. to by statnu spravu museli riadit manazeri a nie ficovi poskokovia ktori sa menia po kazdych volbach
a ich jedina kvalifikacia na riadenie je ze maju niekoho v strane co vyhrala volby. (vid nekompetentny sef uradu prace kde robilo sme s accenture prieskukm. nebol tam ani mesiac, nemal dunstu kde je sever, ale hlavne ze si bol uplne isty, ze 40% zbytocnej roboty sa tam nerobi)

ps. riaditel nemusi byt manazer co si sam vymysli kvartalne odmenovanie, na to ma byt dotlaceny niekym mudrejsim, sak sefov ma do bludu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nedá mi ako učiteľke na strednej škole reagovať na tento článok. Myslím si, že ak niekto nemá presné informácie o situácii v školstve , o stave napríklad pomôcok, a v najväčšej miere o záujmoch či skôr nezáujmoch dnešných študentov, asi by sa veľmi nemal púšťať do podobných článkov. A prečo? Pretože prirovnávať školu k nejakej súkromnej firme a praktikami odmeňovania je úplný nezmysel... Je nutné pochopiť, že učiteľ nevytvára zisk ako vytvárajú zamestnanci súkromných firiem, učiteľ učí a vedie študentov k osvojovaniu si vedomostí a zručností, ktoré nie je možné pretransformovať na zisk alebo niečo podobné.A iba človek, ktorý si nikdy nevyskúšal učiť skupinu mladých ľudí, ktorí majú mienku, že učiť sa netreba, stačí ak nejako "prejdu"( a i vlastní rodičia si väčšinou s nimi nevedia poradiť)...., iba taký človek si môže myslieť, že je jednoduché merať či testovať kvalitu učiteľa testovaním študentov a ich výsledkami priamoúmerne odmeňovať. V dnešnej dobe je zázrak mať v triede študenta, či študentov dychtivo túžiacich po nových vedomostiach.A ešte jedna malá poznámka, autor by sa mal zamyslieť sám nad sebou a keď píše článok, asi by bolo vhodné prečítať si svoju prácu a skontrolovať si pravopis. Milý učitelia sa píše s mäkkým i!!! Je to predsa množné číslo!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mila Zuzana,
neviem kde ste v clanku nasli co i len zmienku o tom, ze ucitel by mal vytvarat nejaky zisk a byt na zaklade toho odmenovany...
Podla toho, co pisete, dnesni studenti nemaju zaujem studovat a nema vlastne zmysel ucitela motivovat, aby sa to snazil zmenit. Pytam sa potom, preco by Vam mal stat zvysit plat...Podla toho co pisete, so zlymi vysledkami studentov aj tak nic nespravite, takze za rovnaku "kvalitu" by mal stat platit teraz viac, cize inac povedane, "zbytocne" vyhadzovat peniaze von oknom, na zaklade argumentu, ze si to ucitelia predsa zasluzia...
Neda mi, musim konstatovat, ze Vasa reakcia je presne to,co som od vacsiny ucitelov(cest vynimkam) ocakaval, vy sa jednoducho bojite toho, ze niekto by mohol posudzovat kvalitu vasej prace a odvedene vykony, napriek tomu, ze vy studentov hodnotite denne.Je jednoduche kricat, ja chcem viac..je to trochu smutne, nemyslite?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

suhlasim s Vami, ale aj s clankom.

k: "asi by sa veľmi nemal púšťať do podobných článkov."
a preto vedeli by ste ma (nas) nasmerovat, kde si precitame zmysluplne clanky o co teda v skolstve ide.
kto sa vlastne ku skolstvu vyjadruje ze je v stave ktory vsetci oznacuju za katastroficky?
ucitelia? cize toto nefunguje.
neucitelia? opat nefunguje.

z ucitelov tu poznam vyjadrenia len http://davidkralik.blog.sme.sk...
ak nebude viditelna diskusia od tych co ten system poznaju, tak sa necudujte ze nastupia informacie od tych, ktori podla vas do toho nevidia,

btw. nie ste prva ktora blogerov/diskutujucich zahriakla ze nevedia nic o tom systeme ale sa odvazia k nemu vyjadrovat. ved skolstvo predsa nie je vyroba klobas, o postupe vyroby ktorej je lepsie nic nevediet.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME