Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zrútený "most" (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Mozna pricina.

Objektivne, je treba urobit rozbor na mieste udalosti, z ktoreho potom , analyzou a simulaciou, sa dopatrat k pricine, preco doslo k zruteniu podpernej konstrukcie, vratane debnenia. I ked, havariu a destrukciu som vzhliadol len z obrazoveho materialu, davam do pozornosti postreh dalsej moznej priciny:
- Pravdou je, co pise autor tohto blogu, ze priciny mozu byt od narusenia stability podlozia pod podpernou konstrukciou, az po dodrzanie montaznych predpisov, technicko-statickych pravidiel, ako aj samotnej kvality podpernej konstrukcie.
- Dovolim si dat do pozornosti nasledovne: - Podla dostupnych vyjadreni, do debnenia malo ist cca 300 m3 liateho betonu. Pri mernej hmotnosti betonu cca 2,2÷2,5 tisic kg/m3 to cca max. 750t. Ktomu hmotnost samotneho debnenia, a z praxe, bezpecnostne navysenie unosnosti, to tvori v hrubom sucte, dimenzovanie podpernej konstrukcie na unosnost cca 1000t. Uvedene firmy, ktore konstrukciu stavali, su firmy s niekolkorocnou praxou, preto je predpoklad, ze s tymito zatazovymi podmienkami, zavetrenim a pod., pocitali. Avsak, konstrukcia sa zrutila, defakto prazdna, s odhadnutym obsahom betonu mozno par jednotiek, resp. desiatok m3 betonu /sudiac podla dostupneho obrazoveho meterialu, ps: radovo sto m3 betonu by zanechelo v terene ovela vacsiu viditelnu stopu po betone/, cize ziadne plne zatazenie, pod ktorym by sa debnenie, resp. konstrukcia podvolili. Dobry postreh ma autor tohto clanku, s moznym precnievanim debnenia mimo podpernej konstrukcie. To, pri nerovnomernej betonazi vychyluje tazisko. Za predpokladu, ze sa nepreukazu chyby montaznikov, ani chyby statickej povahy, ci pouziteho materialu, predkladam i tuto moznu pricinu havarie: ... Betonove cerpadla, z produkcie Putzmeister, Schwing a dalsich, su dvojpiestove, s cyklickou dopravou betonu, nie kontinualnou. Podla obrazoveho materialu, boli dve betonove cerpadla, z kazdej strany. Obidve cerpadla s cyklickou dopravou betonu. Ak sa dostanu do kmitovej synchronizacie v doprave betonu, moze sa to v sucte dostat do synchronizacii s vlastnymi frekvenciami /t.j. rezonancie/debnenia, armovacej ocele, resp. podpernej konstrukcie a rozkmitat tieto prvky, ktore v najkritickejsich miestach povolia a nasledne prichadza k destrukcii. Cyklickost dopravy, vyska vypustania /gravitacny ucinok/, polohove rozmiestnenie vypustania, to tvori spolu s debnenim, s armovacou ocelou, vratane podpernej konstrukcie, v kontexte Pruznosti a pevnosti, uz dynamicku sustavu. Tato dynamicka sustava je v interakcii s vonkajsim postredim /kotvenie do podlozia a pod./, ktore vplyva na chovanie sa, pod vplyvom klimy /dazd, vietor, podmocenie podlozia, atd./.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

od vplyvom klimy /dazd, vietor, podmocen

z clanku ""od vplyvom klimy /dazd, vietor, podmocenie podlozia, atd./.""
Kto stavia most na podmocenym podlozim jednoduchou metodou?
To je chore
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Kazda konstrukcia je v kontakte so zemou. Ci je to zaklad, pilotovanie, alebo len polozenie... Tento faktor nemozno opomenut, preto je dolezite riadne presetrenie. Ako priklad, boli vydatne dazde, mohli napomoct k priesaku do spodnych casti podlozia, ovplyvnit penetracne vlastnosti, atd. Beton, aby bol plne zatazitelny potrebuje tvrdnut necely mesiac. Svojim zvysovanim unosnosti v zavislosti na case, postupne prebera fixovanie debnenia a podpernej konstrukcie. Preto sa kriticky rata s necelym mesiacom. Potom je uz faza rozoberania. Osobne si nemyslim, ze to stavbari podcenili, to by bol az nezmyselny hazard. Co sa tyka vetra, vacsie konstrukcie, je potrebne pocitat na stabilitu proti ucinkom vetra. Debnene je v urcitom ohlade, ako membrana, ktore moze reagovat na poryvy vetra. Mna prekvapilo, ze na dostupnych obrazovych materialoch nevidno takmer ziaden beton, tzn., ze ani zdaleka nedoslo k predpokladanemu zatazeniu, s ktorym sa ratalo po uplnej, kompletnej betonazi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Kto stavia most na podmocenym podlozim jednoduchou metodou?"
možno ten, čo bol donútený snahou o čo najnižšiu cenu ponúknuť takúp, ktorá nestačí na bezpečnosť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne ako hovoríš

a ešte doplním postoj niektorých ( nedovolím si tvrdiť , že všetkých , ale je ich riadna kopa ) majiteľov stavebných firiem ...citujem : " ten projektant je úplný ***** ...toľko ocele ? toľko betónu ? to musíme zvládnuť s polovičným množstvom " takže racionalizujeme bez ohľadu na čokoľvek ..... stavba sa často realizuje za veľmi zvláštnych pomerov ... stavebné povolenia na základe úvodného projektu , vykonávací projekt sa vypracováva počas výstavby (aspoň čo sa týka pozemných stavieb).....
a páni investori ? kapitola sama o sebe :"koľko za to chcete ? my máme iba polovicu ... tak buď to postavíte za toľko koľko máme , alebo nájdeme niekoho kto to za tú sumu zvládne "
a ešte mi nedá nespomenúť , ako je možné kto všetko vlastní a má hlavné slovo v stavebných firmách ...koľko cukrárov, pekárov sa našlo v tejto oblasti ( nič proti cukrárom a pekárom - to iba na ilustráciu , že sú to ľudia , ktorí o stavebníctve nemajú ani potuchy )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale nejaka kontrola

snad existuje, nie?

ci firma si zmeni projekt a nikto to nemusi odsuhlasit?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No jo,

a ja som bol v tom, ze vsetko zle stavali komunisti a po nich sa uz stavia iba kvalitne. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bol donútený k cene, ktorá nestačí na bezpečnosť? žartuješ? ostatní sa ale donútiť nenechali, čo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

velmi dobra diskusia, dakujem za nazory.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm...

Ani som nevedel ako som vyssie trafil...
Cize dotahovali skrutky na konstrukcii za pochodu ako sa hovori.
Cesi maju peknu prupovidku: Franto drz komin, ja du pro penize.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za pekne

napísaný názor bez zbytočného používania odborných termínov. Takto si predstavujem článok pre laickú verejnosť. Z mojej strany by som dodal, že bude zaujímavé zistenie, ktorá firma to a za aké peniaze stavala. Som ochotný akceptovať spoločnosť čo vyhrá tender a nesie zodpovednosť, ktorá si najme firmu na odbornú činnosť (napr. stavba mostu či tunelu). Ale aby to šlo cez tri ruky a každý sa tvári že za nič nenesie zodpovednosť je divné. Nie som zástanca socialistického plánovania, ale viem si predstaviť štátnu firmu, čo bude stavať diaľnice. Pri cenách práce, materiálu a hlavne bez potreby vytvárať zisk by sa mohlo stavať lacnejšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznas

tu zazracnu formulku vsetkych bratov v triku? Ku poruseniu zakona nedoslo!!! Vsetko prebehlo v sulade so zakonom!!! Takto sa vysvetluje uplne vsetko, kde sa akokolvek pochybilo u dostatocne vplyvnych osob, alebo firiem. Tiez sa tomu hovori, parodia na pravny stat. Tato parodia je vlastne tragedia, nech sa to tyka cohokolvek od Meciara, cez Harabina, az po spadnutie podpornej konstrukcie mosta, kde ak sa bude velmi potrebovat, chyba sa najde v nejakej pod-pod-pod firme a pojde sa dalej.

Ako som mal moznost vidiet a pocut Kalinaka v TV, tak pri tejto tragedii bol zdrzanlivy na vyvodenie rychlych zaverov z rukava. Pri tragedii v Polomke, kde na priecesti zomreli ludia, sa sudruhovia Fico, Vazny a Kalinak vyjadrovali svojou vlastnou expertizou pohladu ku problemu, ktoreho odborne vysetrovanie sa ani len nezacalo. Kto bol naozaj vinny, nie je teraz dolezite. Podstatne je, kde sa vazia slova a kde nie. A pri tragedii, ktora sa odohrala teraz, nemam jediny dovod verit v objektivnost vysetrovania v tejto krajine, kde ruka, ruku umyva tak dokladne, ze by mohol byt niekto vplyvny brany kedykolvek na zodpovednost. Haha. Nedivil by som sa, keby obvinili robotnika, ktory pred kolapsom konstrukcie piskal na ineho robotnika a tym tu konstrukciu zhodil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ťažko veriť na objektívnosť

vyšetrovania, keď už od prvej tlačovky sa forsíruje možná príčina - nízka ponuková cena za stavbu - a to bez poznania ďalších faktov. A ak náhodou bude záver vyšetrovateľa iný, tak ho vymeníme...zabudli ste, ako si Mečiar povolal "stredoslovákov" na doriešenie únosu ml. Kováča? A ak to nebude stačiť, nájdu sa iné možnosti, veď máme na našej strane prokuratúru aj nezávislé súdy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

každá firma musí vytvárať zisk, inak ide do záhuby. Zo zisku sa obnovuje strojový park, kupujú nové zariadenia... Chorý je systém verejného obstarávania. Som projektant viem o čom hovorím. Jediným kritériom výberu je najnižšia cena. Všetci lavírujeme na hranici zákona. Snažíme sa minimalizovať náklady. Samozrejme, že na úkor kvality. Dodávame, čo najjednoduchšiu a najlacnejšiu dokumentáciu. Výhodu má, kto dokáže ísť za hranicu zákona najďalej. Buď z neznalosti, alebo drzosti. Pracovať na dokumentácii dlhšie, znamená ísť do straty. A tak sa pri projektovaní presadzujú laici a ľudia bez praxe. Páchajú sa obrovské škody, v územnom plánovaní nenapraviteľné. Ale zákon o verejnom obstarávaní hovorí tak. Žiaľ musí spadnúť ešte veľa mostov, kým sa poučíme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie ze sa "snazime minimalizovat naklady", my sa snazime maximalizovat vynosy,a to uz je na zamyslenie.
Stavba sa dokonci,po case sa zruti,ale firma,ktora ju vyhotovila uz neexistuje,nemame koho zalovat,a firmicka si dalej vyraba svoje nepodarky,ale pod inym menom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Statna firma by na zlodejsku stavala lacnejsie? wtf?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Štátna firma

by mohla použiť armádu poberateľov dávok a v dnešnej dobe je také množstvo kontrolných mechanizmov, že ustriehnuť pracovný výkon nie je problém. Prečo by si na takejto stavbe nemohli robiť prax absolventi stavebných fakúlt či učňoviek? Koľko stavieb zo socíku sa zrútilo? A to kradli všetci. Myslím, že báger či buldozér z Krupiny či Detvy by poslúžil rovnako dobre ako to čo sa dováža. Keď už raz do toho vrážame prachy, tak nech z toho štát vydojí čo najviac pre ľudí. Aký je rozdiel, či zaplatím techniku alebo ľudí čo aj tak nemajú čo robiť? Že rýchlosť? Veď či už to bude o pár mesiacov skôr či neskôr je úplne jedno.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tebe by mali zacat davat kvalitne lieky

lebo tieto socialisticke nahrady vobec nefunguju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Švarc systém

Najväčšou biedou dnešnej investičnej výstavby je to že sa nezamestnávajú kmeňoví zamestnanci, ktorí by mali nejaké pracovné skúsenosti a pod., ale sa najímajú kadejakí živnostníčkovia, ktorí vyjdú firmu oveľa lacnejšie kvôli pokirvene nastaveným sociálnym odvodom pre týchto pracovníkov (že im potom nevyje ani na minimálny dôchodok dnešní politici hrabúci k sebe vôbec neriešia). Títo živnostníci robia tam kde je zrovna voľné pracovné miesto a nemajú preto odborné skúsenosti ako pracovník, ktorý túto prácu robí roky rokúce. Škoda že pre túto nenažranosť firiem, ale aj KDH bažiacemu po superlacných diaľniciach, museli zahynúť 4 ľudia. Kiež by začali hynúť aj politici, ktorí toto zapríčinili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aha

takže teraz má Fico o jeden dobrý dôvod viac stavať predražené diaľnice?? Veď vysúťažená cena je úplne porovnateľná s podobnými stavbami na západe, ale to obhajcovia predražených PPP nikdy nepochopia. Btw aj na predraženej R1ke došlo k tragickému pracovnému úrazu...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Martin Foto Potočný: Veď Kuciak je fakt mŕtvy, Róbert F.! Aj vďaka Vám! 1 665
  2. Lórant Kulík: Gastronómia: Vyprážaný bravčový rezeň - X- ročný recept overený časom 1 625
  3. Robert Bestro: Odborník na ústavné právo nesúhlasí s Mazákovou obhajobou Kisku 1 562
  4. Pavol Tvrdý: SMER, SNS, MOST-HÍD: Politická banda usvedčená. 892
  5. Alexandra Bajusová: Anastasiu Kuzminovú potrebujeme. No ona už nepotrebuje nás 397
  6. Monika Nagyova: Svetu rozumejú iba konšpirátori 389
  7. Jozef Kmeto: Na čo nám Rómom slúži rasizmus 382
  8. Jozef Sitko: Kočnerov mobil hrobom Fica? 382
  9. Adam Puškár: Otvorený list Prezídiu Dobrovoľnej požiarnej ochrany SR vo veci členských preukazov 323
  10. František Palko: Zdravotníctvo je rukojemníkom politického cynizmu 224

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: KLAPANEC
  2. Štefan Vidlár: Jak R. F. pracoval pro ludzí
  3. Peter Šuvada: Prečo je potrebné integrovať zdravotne znevýhodnených?
  4. Štefan Vidlár: "Ty .okote imunitňí!"
  5. Vladimír Krátky: Prečo je Brucho vlastne letnou threemou č. 1 ?
  6. Štefan Vidlár: Pandrlák
  7. Marek Blanar: Najvačšie zdravotné benefity pôstu z časoveho hladiska
  8. Július Kovács: Vyjadrenie generála Pavla Macka ku generálnej prokuratúre.
  9. Milan Lacúch: Človeče! Ty sebecký ničiteľ prírody!
  10. Patrik Mackových: Príde recesia hneď alebo až po ďalšom náraste trhov?

  1. Kočner sa chválil, ako cez Ďatla a Hlavné správy oslabí protesty
  2. Drucker: Fico nechcel, aby som odvolal Gašpara
  3. Bude to koniec, varoval odborník na banány. Ničivá choroba prišla do Ameriky
  4. Kaliňák o Kočnerovi: Niekto machruje pred nejakou ženou
  5. Threema a Kočner: Ako to bolo s prelomením šifier
  6. Fico už reagoval na vzburu Kalavskej. Ministerka tají, čo jej povedal
  7. Ficovi začínajú oponovať jeho vlastní ľudia
  8. Nepoznám ho. Bugár odmieta spájanie s Kočnerom
  9. Ruský airbus núdzovo pristál v poli, pilota označujú za hrdinu
  10. Tarantino pre SME: Seriály sú vraj dnes skvelé. Poviem vám, prečo to nie je pravda

  1. Zsuzsová mala mať sex s Dankom. Polícii to povedal obvinený Andruskó
  2. Hnus, Béla! Reaguje Sulík na Bugára v Threeme
  3. Prečo je Brucho vlastne letnou threemou č. 1 ?
  4. Béla Luhár k stretnutiu na Maledivách povedal, že Kočner klame
  5. Harakter Béla Luhár: Nespájajte ma s Kočnerom, nič som s ním nemal
  6. Komentár Ľubomíra Jaška: Bugár: „Tridsať rokov ma poznáte.“ Však práve
  7. Matovič: Tváriť sa, že s Bugárom, ktorý za 30 strieborných zradí aj vlastnú mater, príde zmena...
  8. Po našej krajine kráča neomarxistický mor,ktorý si želá ovládnuť naše duše, srdce a myseľ.
  9. Exminister vnútra Robert Kaliňák vypovedal v kauze Vietnamec, jeho šofér na neho čakal v zákaze
  10. Kočner v Threeme: Kapitánovi som poslal podklady, napíš aj ty Andrejovi

Už ste čítali?