Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zrútený "most" (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

aha
takže teraz má Fico o jeden dobrý dôvod viac stavať predražené diaľnice?? Veď vysúťažená cena je úplne porovnateľná s podobnými stavbami na západe, ale to obhajcovia predražených PPP nikdy nepochopia. Btw aj na predraženej R1ke došlo k tragickému pracovnému úrazu...
splinter
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

nič takého som nenapísal.

Mal som na mysli nech skorumpovaní politici či svätí alebo červení konečne dajú na poriadok ten švarc systém. Nič dobrého z neho nevystane. Škoda že museli zomrieť 4 ľudia pre nenažranosť niektorých kotrí najväčšiu úsporu vidia v zamestnávaní kadejakých "lacných" Ukrajincov a pod. obchádzajúc všetky možné aj nemožné zákony.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"A keďže tento typ podpernej konštrukcie veľa rezervy v sebe nemá,"
Prečo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pretože je tvorený priehradovou konštrukciou, známou svojim dominovým efektom (viď dvojičky), najlepšie na to prídeš, keď budeš vo vlastnej réžii betónovať, napr. strop
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podľa môjho

skromného odhadu prvotnou príčinou bolo po predchádzajúcich dažďoch podložie, ktoré je nevyspytateľné a nevieme dostatočne predpokladať a vyrátať jeho chovanie za každej situácie a na každom m štvorcovom. V tejto lokalite pod lesom Štenkaľom sa nachádzajú pastviny, miesto nešťastia je na miernom svahu, a poznám trochu okolie z hľadiska podložia. Podľa toho čo som videla pri prieskumných prácach (bývam neďaleko), v podloží sa nachádzajú vrstvy s pieskovcovými doskami a nich tenká vrstva zmesi hlinitopiesčitej a ílovitej zeminy cca 30-50 cm, miestami možno max. do hĺbky 80 cm. Podperné lešenie konštrukčne asi bolo v poriadku, skôr mohlo dôjsť po jeho zaťažení k ušmyknutiu vrchných premočených vrstiev po šikmej ploche skalného podložia. Som zvedavá na výsledok vyšetrenia príčin. Od začiatky výstavby so profesionálnym záujmom sledujem výstavbu mostov, no je veľká škoda, že došlo pri prácach k strate na ľudských životoch. :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tiež si myslím, že sa posunulo podložie, a že "lešenie" nebolo postavené nesprávne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

fajn konkrétny názor, ktorého obsah je vysoko pravdepodobný ... ak by nie, tak možno nerovnomerná záťaž, ale s takým niečím musia mať skúsenosť, to by sotva urobili, podobne nepravdepodobné by boli chyby v dôsledku materiálových porúch prvkov, tam by som netipoval prekročenie rezervy.

Rezonancia nekontinuálnym synchronizovaným pumpovaním "Putzmeistrov" neprichádza do úvahy, ten vplyv by bol oveľa menší, než potrebná rezerva na poryvy vetra, a navyše tekutý betón má značné tlmenie, energiu pri takých frekvenciách dobre absorbuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... musím sa ešte opraviť/upresniť... samozrejme energiu nejde "absorbovať", mení sa na teplo, a tiaž tekutého/pritečeného betónu sa samozrejme nezmení, "minie", rozptýli sa iba podstatná časť potenciálnej energie z rozdielu výšky medzi pumpovacou hadicou a podložkou na ktorú sa leje, čiže celé vypľutie dávky betónu z pumpovacieho valca sa časovo viac rozmaže počas roztekania.
Citované pumpy sú ale dvojčinné (2valcové), a medzera medzi dávkami je pomerne krátka, čo silno obmedzuje možnú rezonanciu, spektrum veličiny prietok má pri takom priebehu ako signál 1.harmonickú na nízkej úrovni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to tragédia,

ktorá sa nestala prvykrát ani naposledy ... príčin havárie mohlo byť zatiaľ niekoľko ... v daný moment, zrejme pre zodpovedné osoby na stavbe, bolo však dôležité byť múdry včas ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Všetky tvoje argumenty sú pravdivé No zabudol si napísať že na tieto okolnosti vdaka ktorým sa zrútila táto konštrukcia pri betónovaní sa mohlo predísť kvalitnejšou pracou -ktorá sa však nedodržala pre úspory a znížení odhadnutej ceny diaľničnou spoločnosťou 95 miliónov eur pod cenu 60 mil eur aby sa k tomuto tendru firma dostala .. Nuž teraz sa nám už nič iné nezostáva iba sa modliť aby sa pod nami cesty a mosty stavané úspornou metódou pod nami nezrútili Pravda hlavná vec že Figel sa denno denne na obrazovkách chválil že usporil pre Slovensko 1,7 miliard eur ...no uvidíme ked po 5-6 rokoch sa tieto cesty začnú rozpadávať koľko že nás potom bude stať ich oprava ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

frkal

prestaň tárať. Keď budú kradnúť a nabaľovať sa firmy, ktoré skoro na stavbe ani nemáknu, tak žiadna cena nebude nikdy dosť vysoká.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

ale toto je take vesteenie z kavy, nie znalost. Nizssia cena moze ist aj na ukor zisku ( na slovensku sa suska o 30 % vyplacanych sprostredkovatelom ).

A aka uspora tu bola ? Sice neviete ale uz viete ze to sposobila To ze je napriklad vyplaveny strk z podlozia, to nie je o setreni ale o proradnej praci dozoru.

Chcelo by to menej verit politokom :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ha-ha

ha- ha aty si skade spadol ? Nižšia cena na úkor zisku a na Slovensku ? To hádam nemyslíš vážne....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďalší expert

Toto vôbec nie je o úsporách. Na mostoch sa príliš šetriť nedá, iba vrámci platných noriem. Vždy tam musíš mať určenú triedu betónu, presný počet pilot, armovaciu výstuž podľa projektu, základy, piliere a nosnú konštrukciu podľa projektu. Potom je tam dozor a nezávislý dozor a oni vedia stavebným firmám dosť "strpčiť" život. Bez ohľadu na rozpočet stavby. A garantujem ti že žiadny stavbyvedúci nebude riskovať ušetrenie niekoľko tisíc eur pre firmu, ak by to malo zásadným spôsobom ohroziť bezpečnosť stavby a firma sa od všetkého nakoniec dištancuje a zhodí to na neho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď sa na tento

(a podobných mostov je na trase D1-tky viacero) pozriete pozorne - viď foto z množsta článkov, čo sa dnes v médiách objavilo, tak usporiť na takom moste sa určite dá. Ten most vysoký cca 25 metrov má preklenúť údolie, cez ktorý preteká nemenovaný potok. Pritom je na snímke vidieť obrovský umelo vytvorený násyp, ktorý pokračuje tým premostením. Tak sa dostala budúca diaľnica v svojom pozdĺžnom sklone prakticky do roviny. Nedá mi neuvažovať o tom, že kľudne ten most mohol byť omnoho nižší, aj ten násyp prakticky byť nemusel, stačilo by možno mierny zárez v tom kopci a diaľnica viac kopírovať terén. A mohlo to byť minimálne za polovičné peniaze a výstavba takého premostenia o 100% bezpečnejšia ! Bohužial sa takto draho projektujú diaľnice po clom Slovensku, a to vždy tou istou projekčnou firmou. Lebo tendre na projekty vypisuje NDS-ka tak, že iné firmy sa nechytajú. Pritom by normálne človek hľadal pod takým premostením rieku ako Váh či Hron, a on tam tečie akýsi potôčik, čo nemá ani meno !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suhlasim

ze cely sastem predrazovania zacina projektovanim, zial bije do oci temer po celej dokoncenj trase D1. sam byvam pri tuneli borik a pri stavbe zeleznej najazdovej konstrukcie z vychodnej strany som otvaral oci i usta. akoby zelezo bolo najlacnejsim stavebným materialom. tu celokovova mostna konstrukcia tiez premostuje v dlzke stovak metrov potok, ktory sa da v suchsom obdobi preskocit a aj sam tunel tu bol umelo nanuteny, kto neveri, nech si pozrie mapu terenu... PRECO STAT METER PO METRI NEKONTROLUJE ZA CO PLATI. Pri tych kilometroch, by to zvladol jeden uctovnik na plny uvazok... a efekt by sa ratal na miliony eur. to ale urcite nikto zo zucastnenych nechce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nesúhlasím

Diaľnica je pre to diaľnicou, že má isté parametre, ktoré sú dané príslušnými predpismi (šírka, polomer zákrut, uhol stúpania/klesania, spôsob križovania s inými komunikáciami a pod). Keby sa tieto parametre nedodržali, nebola by to diaľnica.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Doplnok.

Mozem potvrdit, ze cesta, aby bola mohla byt dialnicou, musi splnat smerove aj vyskove kriteria. Tych predpisov je vsak ovela viacej, ako napr. min. vzdialenosti medzi privadzacmi a pod. Co chcem vsak doplnit, netreba podcenovat projektantov dialnic. Pri cestach dialnicneho typu /ale aj inych/ sa robia tzv. regresne analyzy, t.j. stanovenie optimalnej polohy telesa dialnice/to je to, co nesie samotnu cestu-dialnicu/ . Jednym z nahlavnejsich kriterii je vyuzivanie zeminy zo zarezov na nasypy. Ide o tisice m3 zeminy a kazde nespravne navrhnutie by malo za nasledok vyrazne predrazenie, prave kvoli doprave chybajucej zeminy, alebo jej prebytku a jej odvozu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vo voľnej prírode

ako tu - polia, lúky - nie je problém umiestniť pôdu zo zárezov - stačí ju voziť okolo. Určite nerobím umelú navážku, aby som zdvihol most nad takým jarkom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nik nechce miesto

diaľnice húsenkovú dráhu. Normy povoľujú v pozdĺžnom profile pre diaľnicu sklon 4%. Ide o to, že konkrétne v tomto prípade sa toto nevyužilo. Včera bolo vidieť na TA3 krásne zábery na celé premostenie a okolie mosta, určite tam ten most taký vysoký byť nemusel. Za týmto tvrdením si stojím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

frkral, toto je

politikárčenie a nie odborná argumentácia, dokonca politikárčenie obhajujúce zlodejské predražovanie a manipulujúce mienku v prospech zlodejiny ako záruky bezpečnosti, to azda nie!
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 5 065
  2. Anna Paľovová: PREČO? Kedy štát a samosprávy preberú zodpovednosť, ktorá im vyplýva zo zákona? 1 625
  3. Rudolf Pado: Ružín opäť smetiskom 1 438
  4. Věra Tepličková: Pri ochrane svojho súkromia, mám právo klamať, 1 166
  5. Ondrej Prostredník: Je capnutie dieťaťa po zadku násilím? 1 093
  6. Martin Foto Potočný: Keď si nakoniec November '89 všimol Fica 1 002
  7. Rudolf Pado: Krízový stav: Kolaps odkaliska nad Dúbravou 785
  8. Martin Droppa: Mŕtvym utečencom 642
  9. Július Kovács: Obchvat Bratislavy je dod*baný. Kolóny z juhu do Bratislavy budú ešte horšie. 603
  10. Dušan Koniar: Prečo vlaky horia 560

Rebríčky článkov


  1. Milan Brejcha: Marián Kuffa - na čo bratia katolíci zabudli?
  2. Sonya Haraszti: Bola som na titulke SME. Témou bola zmena pohlavia.
  3. Juraj Hodul: Prečo nemáme v Bratislave niečo ako bol kedysi Lunapark? A prečo tu nemáme aqapark?
  4. Ján Franz: Jeseň v Karpatoch
  5. Milan Lacúch: Zákon rovnováhy medzi dávaním a braním
  6. Miroslav Sabol: Verejné Konzultácia EU - Správa podľa článku 54 nariadenia o referenčných kritériách
  7. Štefan Vidlár: Straňík (nominant, protežant, aparátčik, trafikant,...)
  8. Juraj Hodul: Prečo sme/ste si to pokašľali s kvalitou potravín.......
  9. Andrea Fuglíková: Gaslighting a naše děti
  10. Július Kovács: Priatelia starých poriadkov si sprivatizovali 17. november.

  1. Kočner o Ficovi na nahrávke: Ak budem mať pokoj, bude naďalej premiérom
  2. Impérium kontroverzného milionára z východu sa rozpadá
  3. Nesklamte nádej, odkázali politikom z pódia (česko-slovenská minúta po minúte)
  4. Slovensko zdolalo Azerbajdžan, v kvalifikácii skončilo tretie a nepostupuje
  5. Luxus a gýč. Rezešovci svoje honosné sídlo nedokážu predať
  6. Mlčať o smrti mladej ženy bola taktika, tvrdí polícia. Páchateľa nemá
  7. Slováci dostanú druhú šancu. Ich prvým súperom bude Írsko
  8. Slovákov môžu spasiť Maďari. Môže nastať aj takáto absurdná situácia
  9. Galavečer k novembru ‘89 bol dvakrát drahší ako v kauze Evka
  10. S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných

  1. O vražde novinára Paľa Rýpala vieme už veľa
  2. Alexander Vondra: Chodím do kostola pravidelne, pretože to potrebujem
  3. Keď zrušenie tímu Kuciak spochybnili už aj Taliani
  4. Kočner v nahrávke o Ficovi: Mám odložené veci, o ktorých on vie
  5. Žilinčan, ktorý hajloval na dievča z Kórey pôjde do väzenia
  6. Na obranu Jaroslava Danišku
  7. Fico nabrýzgal na Nežnú revolúciu: Milióny občanov sa prepadlo do chudoby
  8. Karol Sudor - Vladimír Palko: Šiel som až na hranu. Liberál spovedá konzervatívca
  9. František Mikloško: Slovensko nie je samozrejmosť
  10. Nová nahrávka: Fico mal Kočnerovi sľubovať pokoj od policajtov a daniarov

Už ste čítali?