Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zrútený "most" (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

aha
takže teraz má Fico o jeden dobrý dôvod viac stavať predražené diaľnice?? Veď vysúťažená cena je úplne porovnateľná s podobnými stavbami na západe, ale to obhajcovia predražených PPP nikdy nepochopia. Btw aj na predraženej R1ke došlo k tragickému pracovnému úrazu...
splinter
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

nič takého som nenapísal.

Mal som na mysli nech skorumpovaní politici či svätí alebo červení konečne dajú na poriadok ten švarc systém. Nič dobrého z neho nevystane. Škoda že museli zomrieť 4 ľudia pre nenažranosť niektorých kotrí najväčšiu úsporu vidia v zamestnávaní kadejakých "lacných" Ukrajincov a pod. obchádzajúc všetky možné aj nemožné zákony.
 
Hodnoť

 

"A keďže tento typ podpernej konštrukcie veľa rezervy v sebe nemá,"
Prečo?
 

 

pretože je tvorený priehradovou konštrukciou, známou svojim dominovým efektom (viď dvojičky), najlepšie na to prídeš, keď budeš vo vlastnej réžii betónovať, napr. strop
 
Hodnoť

Podľa môjho

skromného odhadu prvotnou príčinou bolo po predchádzajúcich dažďoch podložie, ktoré je nevyspytateľné a nevieme dostatočne predpokladať a vyrátať jeho chovanie za každej situácie a na každom m štvorcovom. V tejto lokalite pod lesom Štenkaľom sa nachádzajú pastviny, miesto nešťastia je na miernom svahu, a poznám trochu okolie z hľadiska podložia. Podľa toho čo som videla pri prieskumných prácach (bývam neďaleko), v podloží sa nachádzajú vrstvy s pieskovcovými doskami a nich tenká vrstva zmesi hlinitopiesčitej a ílovitej zeminy cca 30-50 cm, miestami možno max. do hĺbky 80 cm. Podperné lešenie konštrukčne asi bolo v poriadku, skôr mohlo dôjsť po jeho zaťažení k ušmyknutiu vrchných premočených vrstiev po šikmej ploche skalného podložia. Som zvedavá na výsledok vyšetrenia príčin. Od začiatky výstavby so profesionálnym záujmom sledujem výstavbu mostov, no je veľká škoda, že došlo pri prácach k strate na ľudských životoch. :(
 

 

tiež si myslím, že sa posunulo podložie, a že "lešenie" nebolo postavené nesprávne...
 

 

fajn konkrétny názor, ktorého obsah je vysoko pravdepodobný ... ak by nie, tak možno nerovnomerná záťaž, ale s takým niečím musia mať skúsenosť, to by sotva urobili, podobne nepravdepodobné by boli chyby v dôsledku materiálových porúch prvkov, tam by som netipoval prekročenie rezervy.

Rezonancia nekontinuálnym synchronizovaným pumpovaním "Putzmeistrov" neprichádza do úvahy, ten vplyv by bol oveľa menší, než potrebná rezerva na poryvy vetra, a navyše tekutý betón má značné tlmenie, energiu pri takých frekvenciách dobre absorbuje.
 

 

... musím sa ešte opraviť/upresniť... samozrejme energiu nejde "absorbovať", mení sa na teplo, a tiaž tekutého/pritečeného betónu sa samozrejme nezmení, "minie", rozptýli sa iba podstatná časť potenciálnej energie z rozdielu výšky medzi pumpovacou hadicou a podložkou na ktorú sa leje, čiže celé vypľutie dávky betónu z pumpovacieho valca sa časovo viac rozmaže počas roztekania.
Citované pumpy sú ale dvojčinné (2valcové), a medzera medzi dávkami je pomerne krátka, čo silno obmedzuje možnú rezonanciu, spektrum veličiny prietok má pri takom priebehu ako signál 1.harmonickú na nízkej úrovni.
 
Hodnoť

Je to tragédia,

ktorá sa nestala prvykrát ani naposledy ... príčin havárie mohlo byť zatiaľ niekoľko ... v daný moment, zrejme pre zodpovedné osoby na stavbe, bolo však dôležité byť múdry včas ...
 
Hodnoť

 

Všetky tvoje argumenty sú pravdivé No zabudol si napísať že na tieto okolnosti vdaka ktorým sa zrútila táto konštrukcia pri betónovaní sa mohlo predísť kvalitnejšou pracou -ktorá sa však nedodržala pre úspory a znížení odhadnutej ceny diaľničnou spoločnosťou 95 miliónov eur pod cenu 60 mil eur aby sa k tomuto tendru firma dostala .. Nuž teraz sa nám už nič iné nezostáva iba sa modliť aby sa pod nami cesty a mosty stavané úspornou metódou pod nami nezrútili Pravda hlavná vec že Figel sa denno denne na obrazovkách chválil že usporil pre Slovensko 1,7 miliard eur ...no uvidíme ked po 5-6 rokoch sa tieto cesty začnú rozpadávať koľko že nás potom bude stať ich oprava ..
 

frkal

prestaň tárať. Keď budú kradnúť a nabaľovať sa firmy, ktoré skoro na stavbe ani nemáknu, tak žiadna cena nebude nikdy dosť vysoká.
 

no

ale toto je take vesteenie z kavy, nie znalost. Nizssia cena moze ist aj na ukor zisku ( na slovensku sa suska o 30 % vyplacanych sprostredkovatelom ).

A aka uspora tu bola ? Sice neviete ale uz viete ze to sposobila To ze je napriklad vyplaveny strk z podlozia, to nie je o setreni ale o proradnej praci dozoru.

Chcelo by to menej verit politokom :)
 

ha-ha

ha- ha aty si skade spadol ? Nižšia cena na úkor zisku a na Slovensku ? To hádam nemyslíš vážne....
 

ďalší expert

Toto vôbec nie je o úsporách. Na mostoch sa príliš šetriť nedá, iba vrámci platných noriem. Vždy tam musíš mať určenú triedu betónu, presný počet pilot, armovaciu výstuž podľa projektu, základy, piliere a nosnú konštrukciu podľa projektu. Potom je tam dozor a nezávislý dozor a oni vedia stavebným firmám dosť "strpčiť" život. Bez ohľadu na rozpočet stavby. A garantujem ti že žiadny stavbyvedúci nebude riskovať ušetrenie niekoľko tisíc eur pre firmu, ak by to malo zásadným spôsobom ohroziť bezpečnosť stavby a firma sa od všetkého nakoniec dištancuje a zhodí to na neho.
 

Keď sa na tento

(a podobných mostov je na trase D1-tky viacero) pozriete pozorne - viď foto z množsta článkov, čo sa dnes v médiách objavilo, tak usporiť na takom moste sa určite dá. Ten most vysoký cca 25 metrov má preklenúť údolie, cez ktorý preteká nemenovaný potok. Pritom je na snímke vidieť obrovský umelo vytvorený násyp, ktorý pokračuje tým premostením. Tak sa dostala budúca diaľnica v svojom pozdĺžnom sklone prakticky do roviny. Nedá mi neuvažovať o tom, že kľudne ten most mohol byť omnoho nižší, aj ten násyp prakticky byť nemusel, stačilo by možno mierny zárez v tom kopci a diaľnica viac kopírovať terén. A mohlo to byť minimálne za polovičné peniaze a výstavba takého premostenia o 100% bezpečnejšia ! Bohužial sa takto draho projektujú diaľnice po clom Slovensku, a to vždy tou istou projekčnou firmou. Lebo tendre na projekty vypisuje NDS-ka tak, že iné firmy sa nechytajú. Pritom by normálne človek hľadal pod takým premostením rieku ako Váh či Hron, a on tam tečie akýsi potôčik, čo nemá ani meno !
 

suhlasim

ze cely sastem predrazovania zacina projektovanim, zial bije do oci temer po celej dokoncenj trase D1. sam byvam pri tuneli borik a pri stavbe zeleznej najazdovej konstrukcie z vychodnej strany som otvaral oci i usta. akoby zelezo bolo najlacnejsim stavebným materialom. tu celokovova mostna konstrukcia tiez premostuje v dlzke stovak metrov potok, ktory sa da v suchsom obdobi preskocit a aj sam tunel tu bol umelo nanuteny, kto neveri, nech si pozrie mapu terenu... PRECO STAT METER PO METRI NEKONTROLUJE ZA CO PLATI. Pri tych kilometroch, by to zvladol jeden uctovnik na plny uvazok... a efekt by sa ratal na miliony eur. to ale urcite nikto zo zucastnenych nechce.
 

Nesúhlasím

Diaľnica je pre to diaľnicou, že má isté parametre, ktoré sú dané príslušnými predpismi (šírka, polomer zákrut, uhol stúpania/klesania, spôsob križovania s inými komunikáciami a pod). Keby sa tieto parametre nedodržali, nebola by to diaľnica.
 

Doplnok.

Mozem potvrdit, ze cesta, aby bola mohla byt dialnicou, musi splnat smerove aj vyskove kriteria. Tych predpisov je vsak ovela viacej, ako napr. min. vzdialenosti medzi privadzacmi a pod. Co chcem vsak doplnit, netreba podcenovat projektantov dialnic. Pri cestach dialnicneho typu /ale aj inych/ sa robia tzv. regresne analyzy, t.j. stanovenie optimalnej polohy telesa dialnice/to je to, co nesie samotnu cestu-dialnicu/ . Jednym z nahlavnejsich kriterii je vyuzivanie zeminy zo zarezov na nasypy. Ide o tisice m3 zeminy a kazde nespravne navrhnutie by malo za nasledok vyrazne predrazenie, prave kvoli doprave chybajucej zeminy, alebo jej prebytku a jej odvozu.
 

Vo voľnej prírode

ako tu - polia, lúky - nie je problém umiestniť pôdu zo zárezov - stačí ju voziť okolo. Určite nerobím umelú navážku, aby som zdvihol most nad takým jarkom.
 

Nik nechce miesto

diaľnice húsenkovú dráhu. Normy povoľujú v pozdĺžnom profile pre diaľnicu sklon 4%. Ide o to, že konkrétne v tomto prípade sa toto nevyužilo. Včera bolo vidieť na TA3 krásne zábery na celé premostenie a okolie mosta, určite tam ten most taký vysoký byť nemusel. Za týmto tvrdením si stojím.
 

frkral, toto je

politikárčenie a nie odborná argumentácia, dokonca politikárčenie obhajujúce zlodejské predražovanie a manipulujúce mienku v prospech zlodejiny ako záruky bezpečnosti, to azda nie!
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Július Kovács: Trnka obchodoval s nahrávkami gorily čiže je pravá, takže Haščák patrí do basy. 1 922
  2. Marián Viskupič: Kotlebovci rastú. Zastaviť ich môže jedine toto 1 807
  3. Milan Brejcha: Máme vážny problém - neznalosť a chuť voliť zároveň 1 738
  4. Ivan Švajlen: Pevná pracovná doba je nepochopením učiteľského povolania – iný pohľad 1 424
  5. Martin Borguľa: 13. dôchodok – namiesto samozrejmosti len almužna a predvianočná kampaň 1 257
  6. Jozef Šátek: Mýtny zločin. 1 249
  7. Milan Brejcha: Otvorený list tebe - voličovi 2020 1 108
  8. Gabriel Kuba: Trnky, trnky, všade trnky! 929
  9. Martin Droppa: Podvodné e-maily akože z banky 888
  10. Filip Pastorek: Sme Ficoland alebo právny štát? 747

Rebríčky článkov


  1. Zdeněk Kedroutek: Pokračování nových členských průkazů a digitální správy na úrovni ÚzO.
  2. Štefan Vidlár: Padňi komu padňi
  3. Július Kovács: Nedajme sa pomýliť Kotleba a Mazurek sú nacisti nie fašisti a to je horšie.
  4. Robert Štepaník: diel 36 - rubrika: čerstvejšie než treska - október 2019
  5. Milan Kulkovský: Nemusím byť historik, aby som nebol hlupák
  6. Marián Tkáč: Možno je Dobroš naozaj dobrý
  7. Michal Páleník: Gastrolístky vás stoja tri obedy mesačne. Ak máte šťastie tak "iba" jeden.
  8. Olívia Lacenová: Situácia na Blízkom východe sa upokojuje. Trhy veria v pozitívny vývoj a ropa klesá
  9. Ľubomír Belák: Televízna 3:ka a čas
  10. Milan Lacúch: Nepoznané tajomstvo pravej podstaty Stvoriteľa

  1. NAKA zadržala Dobroslava Trnku. Ako zareagoval Počiatek?
  2. Prieskum: Extrémisti z ĽSNS stúpajú, Slosiarik nevylučuje ich víťazstvo
  3. Tótha vypočúvali osem hodín. Kočner tvrdí, že klame (minúta po minúte)
  4. Pendluje medzi Cannes a Bratislavou. Počiatek svoje reči na nahrávke s Trnkom zľahčuje
  5. Trnku pustili, prokurátor stíhanie spochybnil
  6. Vlhová vyhrala obrovský slalom v Sestriere, s Brignoneovou dosiahla rovnaký čas
  7. Vlhová je po prvom kole obrovského slalomu v Sestriere na druhom mieste, Shiffrinová je štvrtá
  8. Fico kritizoval prezidentku za jej reakciu na prepustenie Trnku
  9. Auto utopil v podjazde, prelomil sa pod ním ľad
  10. Ples v opere tento rok nemal kráľovnú. Mal dvoch kráľov

  1. Opoziční politici žiadajú odchod Mamojku z Ústavného súdu
  2. Kiska: Trnka bol mafiánskym chápadlom Fica. Hlava mafie sídli v centrále Smeru
  3. Matovič k zadržaniu Trnku: Prečo ešte nie je vo väzbe Počiatek, Jankovská, či Bödör
  4. NAKA zadržala Trnku. Prečo nezadržala aj Počiatka?
  5. Zadržanie Trnku. Varí sa predvolebný guláš?
  6. Gorila - Haščák financoval Beňovú a tá sexovala...
  7. Trnka nemal byť prepustený: Kočnerovci ešte neprehrali. Slušnosť ešte nezvíťazila
  8. Spravodlivosť po slovensky
  9. Dočká sa, ak niekto zomrie...
  10. V roku 2017 prišiel Dušan Kováčik do banky a vložil si na účet hotovosť 204-tisíc eur

Už ste čítali?