Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zrútený "most" (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chamtivosť a nenažranosť širokého VAHO ŠTb STAVU, ktorému je lautr ***** jedno, kto, ako, kolkí to stavajú, podstatné je, aby sa prašulky aj ďalšími nekonečnými dodatkami priliali do jeho vrecka.Alebo myslí si niekto niečo iné?
Pokial nebude existovať osobná zodpovednosť pre všetkých a na všetkých stupňoch a rovnakou mierou, tak tých mostov, viaduktov , ciest, železníc a čert vie čo este bude až-až.
Btw,:
A do tejto súvislosti sa radí aj obligátna policajná fráza: " vodič neprisposobil svoju rychlost stavu a povahe vozovky"- znie presne, ako zrutenie toho mostu.
Zodpovedný je ten vodič, za most zodpovedný ten čo držal tu hadicu s betonom, lebo tiekol krivo atd...Za vozovku nie je NIKTO zodpovedný- to tí druhý a vždy len tí druhí- ako by to nikto nestaval, nikto neudržiaval nikto nemal robiť kotrolu ( viď i kanálove prípady pádov detí- nikto nie je zodpovedný pretože kanále sa tam objavili samorastom).... to ten "neznámy pachateľ" ako sa to snažíme nabulíkať tomuto sprostému národu ( ano aj ja tam patrím)
A potom sa divíme, že sa stále motáme len v nejakom maraste samoúnosov, skutok sa nestal a pod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Most

Peter, ocenil som Váš príspevok, ktorým ste chceli oyrejmiť základné princípy aj laickej verejnosti. Po prečítaní dodatku po návšteve stavby musím ale svoj názor korigovať. Vašim vyjadrením: "Aj keď sme zrejme príčinu kolapsu už indentifikovali..." ste skĺyli do roviny politikov, ktorí zvyknú hovoriť "viem ale nepoviem". Buď ste namali toto Vaše vyjaderenie napísať, alebo ste ho mali dopovedať. Škoda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

rád by som o tom povedal bližšie, ale žiaľ
1. nemôžem a
2. nechcem, lebo to musia potvrdiť viacerý nezávislý posudzovatelia ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Most

Všetko chápem, preto nerozumiem načo tá poznámka. Vy ste boli na moste ako čo? Aj ja bysom sa rád pozrel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ako súčasť tímu, ktorý to bude vyšetrovať pre NDS. Je ešte aj hlavný vyšetrovateľ so svojím vlastným tímom a zrejme každá angažovaná strana zostavila tím nezávislých odborníkov. Stavba je strážená a nedá sa tam bez povolenia dostať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pravdu povediac, neviem, ci by si o tom mal vobec verejne diskutovat. ja teda nie com stavbar, statik ani nic blizke tomu a nemam sajnu ako sa taketo veci vysetruju v stavbarcine. som len obycajny letecky nadsenec, ktory precital desiatky reportov o vysetrovani leteckych havarii. v tom leteckom svete je teda zvykom, ze ziadny clen vysetrovacieho timu nepublikuje svoje nazory, vzdy kazdy caka, az kym nie je publikovana prva predbezna sprava. a az potom, ak s nejakymi castami nesuhlasi, tak v ramci tej spravy urobi oponenturu.

moj pocit je, ze pri vysetrovani takychto nestasti sa kazdy clen teamu musi/mal sustredit len na proces vysetrovania. ak treba komunikovat s verejnostou, tak to robi na to urceny clovek/team, nik iny, a robi sa to urcitym sposobom a formatom, e.g. predbezna sprava, zoznam faktov, na zaklade faktov vyplyva toto alebo na zaklade faktov nemozno dojst zatial k ziadnym uzaverom a pod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

.. len treba trochu informovať odborne aj verejnosť, lebo potom sa šíria všelijaké nezmysli. Ja som nič podstatné z vyšetrovania zatiaľ nezverejnil a ani nemienim, kým nebude ukončené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zaujímavé je,

že podľa fotiek pred zrútením bolo susedné pole podložené dvomi podpornými konštrukciami, kdežto to zrútené pole malo len jednu podpornú konštrukciu v strede.

http://www.sme.sk/c/6592109/vy...

Aj tu vidno dve podporné konštrukcie susedného poľa, foto 4 a 7:
http://spisskanovaves.korzar.s...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to bolo len kvôli tomu, že v tom susednom poli nemohli dať jednu vežu, kvôli potoku, tak tam dali dve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A neboli by tie dve veže z najväčšou pravdepodobnosťou odvrátili katastrofu? Stačila tam len jedna?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

.. nuž k tomu sa zatiaľ vyjadrovať nebudem, to sú len také špekulácie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

SME: "Konštrukcia mala udržať okolo 270 ton betónu. Skolabovala, keď ho začali nalievať."

PRAVDA: "Z 500 kubíkov betónu bola na vrchu konštrukcie naliata väčšina."

Mal by som teda ešte otázky:
Koľko by mala udržať jedna taká tam používaná podporná veža?
Je bežné, že na taký rozpon mostového poľa sa použije len jedna veža? Na aký rozpon poľa môže byť použitá len jedna veža?
Ď.

http://www.sme.sk/c/6592109/vy...
http://spravy.pravda.sk/robotn...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bolo tam už zabetónovaných cca 350 kubíkov z 500 ... to odznelo už aj v prvom televíznom spote po nehode.
Zvyšné otázky sú nad rámec jednoduchej odpovede.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemozem

si pomoct,ale ked som robil strop na dome,tak som ho mal lepsie podoprety,a to tam islo 14 kubikov betonu nie 300
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne...

...toto ma napadlo, keď som videl to "mohutné" podopretie pred nešťastím...

Staval som dom svojpomocou pred 12 rokmi, dodnes si pamätám, ako ma stavbárski "seniori" z rodiny presviedčali, že tam pod ten keramický strop dávam priveľa stojok z borovicovej guľatiny priemeru 10 - 12 cm...

Ale nedal som si "poradiť", počul som totiž vtedy o prípade, kedy sa prevalil rovnaký strop pri betonáži aj s 5 chlapmi o 2,75 m nižšie (na prízemie) a len zázrakom sa nikomu nič nestalo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No cemment...

„Betón začne pri takomto type mosta plniť nosnú funkciu až po zatuhnutí a predopnutí tzv. prepínacích lán. Dovtedy je doslova len zaťažením podperných konštrukcií. Špekulácie typu: bolo tam málo cementu a betónovali v zime, sú úplne mimo reality. Tieto faktory by mohli hrať rolu až vo fáze, keď sa konštrukcia predopína a odskružuje, čiže najskôr po niekoľkých dňoch od betonáže. Predtým sa však zväčša betón ešte odskúša a akékoľvek nedostatky v jeho pevnosti by sa odhalili. Kvalita betónu tak v tejto fáze výstavby v zhotovovanom poli mosta nie je vôbec rozhodujúca.“

Čítajte viac: http://peterpaulik.blog.sme.sk...
„Po zatuhnutí je“ : od jednej do siedmych hodín po uložení a zhutnení betónovej zmesi vibrovaním.
Predopínať po niekoľkých dňoch si nedovolíte ani mostný dielec vyrobený na stolici autoklávovaním nieto mostné pole v teréne.
Odskružuje sa po predopnutí nie lán, ale káblov. Laná sú voľne vedené nosné konštrukcie visutých mostov, na ktorých visí mostovka a spravidla nahrádzajú zvislé piliere, ktoré by v premostenom profile zavadzali!(Most SNP_ plavebný profil)
Monolitické mostovky sa predopínajú káblami, ktoré sú vtiahnuté do kanálikov, keď betón mostovky dosiahne fyzikálne parametre predpísané v projekte.
Zrejme Ste dodnes nepochopili význam slova „skruž“.
To čo Ste namaľovali neviem či v ESA PT alebo podobnom software je zavádzajúce. To nie je skruž, ale priečny rez podpernej bárky, ktorá bola situovaná v strede poľa. K tomu schematickému priečnemu rezu iba toľko. Ak by to nakreslil piatak, ktorého otec je stavbár mostár beriem. Ak mi to nakreslí odborný asistent BK a M a tvári sa, že kreslil skruž resp. o nej píše a vysvetľuje laickej verejnosti; prof. Trokan s akademikom Havelkom si vymenili hroby, nie že sa v nich obrátili. Na inom mieste som vysvetlil princíp skruže ... prečítajte si to. Alebo Vám pošlem kópie realizovaných skruží: Predmostie Lafrancony, Martin Záturčie, Most na Asmolovovej, Most B. Bystrica Hušták ...Most v Hronskej Breznici ...aby Ste pochopili význam slova „skruž“.
Tú hranicu bezpečnej výstavby mostov Ste zámerne obišli. Ak nie tak by ste si prezreli v obchodnom registri fy Skruže Wiese Sk k.s. a ich deklarovanú činnosť: Lešenie je podperná konštrukcia? Alebo dočasný most slúžiaci k vybudovaniu trvalého? Komplementárom vyššie uvedenej fy je fy Weise CZ s.r.o. Rakovník s tromi nemeckými dôchodcami prenajímajúcimi nehnuteľnosti. A Paulík ***** sa, Weise SK k.s. Poprad sú to tí istí nemeckí dôchodcovia .
Zrejme bydlisko Šamorín vysvetľuje Vaše odborne technické prešľapy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Predopínať po niekoľkých dňoch si nedovolíte ani mostný dielec vyrobený na stolici autoklávovaním nieto mostné pole v teréne"

Pri výstavbe mosta v Štrbe sme predopínali po necelých dvoch dňoch od betonáže hornej dosky

"Odskružuje sa po predopnutí nie lán, ale káblov"

káble sa skladajú z lán (viď. 17 lanový kábel, 19 lanový kábel) takže keď napnete kábel napnete vlastne x predpínacích lán (ale uznávam, zväčša sa používa slovné spojenie predpínanie káblov)

K ostatnému sa nevyjadrujem ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

výstižný nick, pittbull1...

...úplne zbytočne si sa zahryzol do človeka, čo sa snaží laickej verejnosti objasniť novinármi poprekrúcané pojmy a slintáš nad chytaním za slovíčka...projektanti bývajú ješitní, ale časom z toho musia vyrásť, inak sa stane niečo zlé...neviem, čo si robil ty, ale dôchodcovia by mali mať túto odbornú ješitnosť už za sebou.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 5 065
  2. Anna Paľovová: PREČO? Kedy štát a samosprávy preberú zodpovednosť, ktorá im vyplýva zo zákona? 1 625
  3. Rudolf Pado: Ružín opäť smetiskom 1 438
  4. Věra Tepličková: Pri ochrane svojho súkromia, mám právo klamať, 1 166
  5. Ondrej Prostredník: Je capnutie dieťaťa po zadku násilím? 1 093
  6. Martin Foto Potočný: Keď si nakoniec November '89 všimol Fica 1 002
  7. Rudolf Pado: Krízový stav: Kolaps odkaliska nad Dúbravou 785
  8. Martin Droppa: Mŕtvym utečencom 642
  9. Július Kovács: Obchvat Bratislavy je dod*baný. Kolóny z juhu do Bratislavy budú ešte horšie. 603
  10. Dušan Koniar: Prečo vlaky horia 560

Rebríčky článkov


  1. Milan Brejcha: Marián Kuffa - na čo bratia katolíci zabudli?
  2. Sonya Haraszti: Bola som na titulke SME. Témou bola zmena pohlavia.
  3. Juraj Hodul: Prečo nemáme v Bratislave niečo ako bol kedysi Lunapark? A prečo tu nemáme aqapark?
  4. Ján Franz: Jeseň v Karpatoch
  5. Milan Lacúch: Zákon rovnováhy medzi dávaním a braním
  6. Miroslav Sabol: Verejné Konzultácia EU - Správa podľa článku 54 nariadenia o referenčných kritériách
  7. Štefan Vidlár: Straňík (nominant, protežant, aparátčik, trafikant,...)
  8. Juraj Hodul: Prečo sme/ste si to pokašľali s kvalitou potravín.......
  9. Andrea Fuglíková: Gaslighting a naše děti
  10. Július Kovács: Priatelia starých poriadkov si sprivatizovali 17. november.

  1. Kočner o Ficovi na nahrávke: Ak budem mať pokoj, bude naďalej premiérom
  2. Impérium kontroverzného milionára z východu sa rozpadá
  3. Nesklamte nádej, odkázali politikom z pódia (česko-slovenská minúta po minúte)
  4. Slovensko zdolalo Azerbajdžan, v kvalifikácii skončilo tretie a nepostupuje
  5. Luxus a gýč. Rezešovci svoje honosné sídlo nedokážu predať
  6. Mlčať o smrti mladej ženy bola taktika, tvrdí polícia. Páchateľa nemá
  7. Slováci dostanú druhú šancu. Ich prvým súperom bude Írsko
  8. Slovákov môžu spasiť Maďari. Môže nastať aj takáto absurdná situácia
  9. Galavečer k novembru ‘89 bol dvakrát drahší ako v kauze Evka
  10. S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných

  1. O vražde novinára Paľa Rýpala vieme už veľa
  2. Alexander Vondra: Chodím do kostola pravidelne, pretože to potrebujem
  3. Keď zrušenie tímu Kuciak spochybnili už aj Taliani
  4. Kočner v nahrávke o Ficovi: Mám odložené veci, o ktorých on vie
  5. Žilinčan, ktorý hajloval na dievča z Kórey pôjde do väzenia
  6. Na obranu Jaroslava Danišku
  7. Fico nabrýzgal na Nežnú revolúciu: Milióny občanov sa prepadlo do chudoby
  8. Karol Sudor - Vladimír Palko: Šiel som až na hranu. Liberál spovedá konzervatívca
  9. František Mikloško: Slovensko nie je samozrejmosť
  10. Nová nahrávka: Fico mal Kočnerovi sľubovať pokoj od policajtov a daniarov

Už ste čítali?