Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zrútený "most" (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chamtivosť a nenažranosť širokého VAHO ŠTb STAVU, ktorému je lautr ***** jedno, kto, ako, kolkí to stavajú, podstatné je, aby sa prašulky aj ďalšími nekonečnými dodatkami priliali do jeho vrecka.Alebo myslí si niekto niečo iné?
Pokial nebude existovať osobná zodpovednosť pre všetkých a na všetkých stupňoch a rovnakou mierou, tak tých mostov, viaduktov , ciest, železníc a čert vie čo este bude až-až.
Btw,:
A do tejto súvislosti sa radí aj obligátna policajná fráza: " vodič neprisposobil svoju rychlost stavu a povahe vozovky"- znie presne, ako zrutenie toho mostu.
Zodpovedný je ten vodič, za most zodpovedný ten čo držal tu hadicu s betonom, lebo tiekol krivo atd...Za vozovku nie je NIKTO zodpovedný- to tí druhý a vždy len tí druhí- ako by to nikto nestaval, nikto neudržiaval nikto nemal robiť kotrolu ( viď i kanálove prípady pádov detí- nikto nie je zodpovedný pretože kanále sa tam objavili samorastom).... to ten "neznámy pachateľ" ako sa to snažíme nabulíkať tomuto sprostému národu ( ano aj ja tam patrím)
A potom sa divíme, že sa stále motáme len v nejakom maraste samoúnosov, skutok sa nestal a pod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Most

Peter, ocenil som Váš príspevok, ktorým ste chceli oyrejmiť základné princípy aj laickej verejnosti. Po prečítaní dodatku po návšteve stavby musím ale svoj názor korigovať. Vašim vyjadrením: "Aj keď sme zrejme príčinu kolapsu už indentifikovali..." ste skĺyli do roviny politikov, ktorí zvyknú hovoriť "viem ale nepoviem". Buď ste namali toto Vaše vyjaderenie napísať, alebo ste ho mali dopovedať. Škoda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

rád by som o tom povedal bližšie, ale žiaľ
1. nemôžem a
2. nechcem, lebo to musia potvrdiť viacerý nezávislý posudzovatelia ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Most

Všetko chápem, preto nerozumiem načo tá poznámka. Vy ste boli na moste ako čo? Aj ja bysom sa rád pozrel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ako súčasť tímu, ktorý to bude vyšetrovať pre NDS. Je ešte aj hlavný vyšetrovateľ so svojím vlastným tímom a zrejme každá angažovaná strana zostavila tím nezávislých odborníkov. Stavba je strážená a nedá sa tam bez povolenia dostať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pravdu povediac, neviem, ci by si o tom mal vobec verejne diskutovat. ja teda nie com stavbar, statik ani nic blizke tomu a nemam sajnu ako sa taketo veci vysetruju v stavbarcine. som len obycajny letecky nadsenec, ktory precital desiatky reportov o vysetrovani leteckych havarii. v tom leteckom svete je teda zvykom, ze ziadny clen vysetrovacieho timu nepublikuje svoje nazory, vzdy kazdy caka, az kym nie je publikovana prva predbezna sprava. a az potom, ak s nejakymi castami nesuhlasi, tak v ramci tej spravy urobi oponenturu.

moj pocit je, ze pri vysetrovani takychto nestasti sa kazdy clen teamu musi/mal sustredit len na proces vysetrovania. ak treba komunikovat s verejnostou, tak to robi na to urceny clovek/team, nik iny, a robi sa to urcitym sposobom a formatom, e.g. predbezna sprava, zoznam faktov, na zaklade faktov vyplyva toto alebo na zaklade faktov nemozno dojst zatial k ziadnym uzaverom a pod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

.. len treba trochu informovať odborne aj verejnosť, lebo potom sa šíria všelijaké nezmysli. Ja som nič podstatné z vyšetrovania zatiaľ nezverejnil a ani nemienim, kým nebude ukončené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zaujímavé je,

že podľa fotiek pred zrútením bolo susedné pole podložené dvomi podpornými konštrukciami, kdežto to zrútené pole malo len jednu podpornú konštrukciu v strede.

http://www.sme.sk/c/6592109/vy...

Aj tu vidno dve podporné konštrukcie susedného poľa, foto 4 a 7:
http://spisskanovaves.korzar.s...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to bolo len kvôli tomu, že v tom susednom poli nemohli dať jednu vežu, kvôli potoku, tak tam dali dve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A neboli by tie dve veže z najväčšou pravdepodobnosťou odvrátili katastrofu? Stačila tam len jedna?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

.. nuž k tomu sa zatiaľ vyjadrovať nebudem, to sú len také špekulácie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

SME: "Konštrukcia mala udržať okolo 270 ton betónu. Skolabovala, keď ho začali nalievať."

PRAVDA: "Z 500 kubíkov betónu bola na vrchu konštrukcie naliata väčšina."

Mal by som teda ešte otázky:
Koľko by mala udržať jedna taká tam používaná podporná veža?
Je bežné, že na taký rozpon mostového poľa sa použije len jedna veža? Na aký rozpon poľa môže byť použitá len jedna veža?
Ď.

http://www.sme.sk/c/6592109/vy...
http://spravy.pravda.sk/robotn...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bolo tam už zabetónovaných cca 350 kubíkov z 500 ... to odznelo už aj v prvom televíznom spote po nehode.
Zvyšné otázky sú nad rámec jednoduchej odpovede.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemozem

si pomoct,ale ked som robil strop na dome,tak som ho mal lepsie podoprety,a to tam islo 14 kubikov betonu nie 300
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne...

...toto ma napadlo, keď som videl to "mohutné" podopretie pred nešťastím...

Staval som dom svojpomocou pred 12 rokmi, dodnes si pamätám, ako ma stavbárski "seniori" z rodiny presviedčali, že tam pod ten keramický strop dávam priveľa stojok z borovicovej guľatiny priemeru 10 - 12 cm...

Ale nedal som si "poradiť", počul som totiž vtedy o prípade, kedy sa prevalil rovnaký strop pri betonáži aj s 5 chlapmi o 2,75 m nižšie (na prízemie) a len zázrakom sa nikomu nič nestalo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No cemment...

„Betón začne pri takomto type mosta plniť nosnú funkciu až po zatuhnutí a predopnutí tzv. prepínacích lán. Dovtedy je doslova len zaťažením podperných konštrukcií. Špekulácie typu: bolo tam málo cementu a betónovali v zime, sú úplne mimo reality. Tieto faktory by mohli hrať rolu až vo fáze, keď sa konštrukcia predopína a odskružuje, čiže najskôr po niekoľkých dňoch od betonáže. Predtým sa však zväčša betón ešte odskúša a akékoľvek nedostatky v jeho pevnosti by sa odhalili. Kvalita betónu tak v tejto fáze výstavby v zhotovovanom poli mosta nie je vôbec rozhodujúca.“

Čítajte viac: http://peterpaulik.blog.sme.sk...
„Po zatuhnutí je“ : od jednej do siedmych hodín po uložení a zhutnení betónovej zmesi vibrovaním.
Predopínať po niekoľkých dňoch si nedovolíte ani mostný dielec vyrobený na stolici autoklávovaním nieto mostné pole v teréne.
Odskružuje sa po predopnutí nie lán, ale káblov. Laná sú voľne vedené nosné konštrukcie visutých mostov, na ktorých visí mostovka a spravidla nahrádzajú zvislé piliere, ktoré by v premostenom profile zavadzali!(Most SNP_ plavebný profil)
Monolitické mostovky sa predopínajú káblami, ktoré sú vtiahnuté do kanálikov, keď betón mostovky dosiahne fyzikálne parametre predpísané v projekte.
Zrejme Ste dodnes nepochopili význam slova „skruž“.
To čo Ste namaľovali neviem či v ESA PT alebo podobnom software je zavádzajúce. To nie je skruž, ale priečny rez podpernej bárky, ktorá bola situovaná v strede poľa. K tomu schematickému priečnemu rezu iba toľko. Ak by to nakreslil piatak, ktorého otec je stavbár mostár beriem. Ak mi to nakreslí odborný asistent BK a M a tvári sa, že kreslil skruž resp. o nej píše a vysvetľuje laickej verejnosti; prof. Trokan s akademikom Havelkom si vymenili hroby, nie že sa v nich obrátili. Na inom mieste som vysvetlil princíp skruže ... prečítajte si to. Alebo Vám pošlem kópie realizovaných skruží: Predmostie Lafrancony, Martin Záturčie, Most na Asmolovovej, Most B. Bystrica Hušták ...Most v Hronskej Breznici ...aby Ste pochopili význam slova „skruž“.
Tú hranicu bezpečnej výstavby mostov Ste zámerne obišli. Ak nie tak by ste si prezreli v obchodnom registri fy Skruže Wiese Sk k.s. a ich deklarovanú činnosť: Lešenie je podperná konštrukcia? Alebo dočasný most slúžiaci k vybudovaniu trvalého? Komplementárom vyššie uvedenej fy je fy Weise CZ s.r.o. Rakovník s tromi nemeckými dôchodcami prenajímajúcimi nehnuteľnosti. A Paulík ***** sa, Weise SK k.s. Poprad sú to tí istí nemeckí dôchodcovia .
Zrejme bydlisko Šamorín vysvetľuje Vaše odborne technické prešľapy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Predopínať po niekoľkých dňoch si nedovolíte ani mostný dielec vyrobený na stolici autoklávovaním nieto mostné pole v teréne"

Pri výstavbe mosta v Štrbe sme predopínali po necelých dvoch dňoch od betonáže hornej dosky

"Odskružuje sa po predopnutí nie lán, ale káblov"

káble sa skladajú z lán (viď. 17 lanový kábel, 19 lanový kábel) takže keď napnete kábel napnete vlastne x predpínacích lán (ale uznávam, zväčša sa používa slovné spojenie predpínanie káblov)

K ostatnému sa nevyjadrujem ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

výstižný nick, pittbull1...

...úplne zbytočne si sa zahryzol do človeka, čo sa snaží laickej verejnosti objasniť novinármi poprekrúcané pojmy a slintáš nad chytaním za slovíčka...projektanti bývajú ješitní, ale časom z toho musia vyrásť, inak sa stane niečo zlé...neviem, čo si robil ty, ale dôchodcovia by mali mať túto odbornú ješitnosť už za sebou.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Július Kovács: Jaromír Čižnár, Peter Šufliarsky a Dobroslav Trnka dostali okamžitú výpoveď z GP. 2 609
  2. Jozef Kmeto: Pijavica v pozadí rómskej politiky??! Alebo "vypalcuj mi môj zadok"... 1 829
  3. Juraj Hipš: Učitelia dostanú od Ministerstva školstva darček za 19 miliónov. Poteší ich? 1 548
  4. Mišo Šesták: Dieťa uvarené v polievke 911
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.8.1919) 652
  6. Zuzana Široká Faisst: Muzikálnej rodinke z lanovky na Dachstein 651
  7. Filip Pančík: Paradajková polievka 601
  8. Mária Vrška: Autisti 509
  9. Pavel Vrabec: Klamstvo 399
  10. Stanislav Martinčko: 80 000 SMS, máme sa báť? 375

Rebríčky článkov


  1. Tomáš Karľa: Baba z Lesa (vernisáž výstavy)
  2. Milan Rousek: 6. Seznámení
  3. Štefan Vidlár: Kak ja strójil svinnuju farmu
  4. Július Kovács: Jaromír Čižnár, Peter Šufliarsky a Dobroslav Trnka dostali okamžitú výpoveď z GP.
  5. Adrian Hadvig: Klientské centrum
  6. Milan Rousek: 5. Rozhodnutí
  7. Milan Lacúch: Prečo v živote trpíme?
  8. Jarmila Halgasova: Naozaj vážny dôvod na paniku, tentokrát z afrického moru ošípaných
  9. Patrik Mackových: Fungujú stimuly iba pre akciový trh alebo aj pre ekonomiku?
  10. Jakub Tinak: Život so slúchadlami na ušiach

  1. Kamene padali ako lavína, zomreli štyria ľudia. Z poľskej hory Giewont niet kam ujsť
  2. Motokárovú dráhu na košickom Jazere zdemolovali buldozérom
  3. Polícia zasahovala u Jankovskej, zobrali jej mobil
  4. Zahraniční turisti si urobili z tatranského plesa bazén
  5. Pyramídovú hru finančníka Gedeona už vyšetruje NAKA. Od ľudí vylákal 18 miliónov
  6. Búrky si na poľskej a slovenskej strane Tatier vyžiadali piatich mŕtvych
  7. Kalavská: Z ministerstva sa vrátim do nemocnice
  8. Kauza Dobšiná: Čo sa to stalo v našom meste
  9. Slovan Bratislava je bližšie k postupu v Európskej lige, doma zdolal PAOK Solún
  10. Toto leto som nebol nikde. Ale bol som tam s Kočnerom

  1. Komentár Mareka Vagoviča: Neverte Pellegrinimu. Odstavenie Fica je falošná hra
  2. Kto sa pasie na štátnych zdrojoch? Valček: Notárov žalujem kvôli Kočnerovi, Falck pre Širokého
  3. Matovič: Bödör má kontakty na polícii aj po zmene vedenia
  4. Matúš Kostolný: Kočner v Threeme usvedčuje Fica: pomohli mu až k vražde
  5. Mečiar: Nech sa netvária, že s Kočnerom nie sú kamaráti!
  6. Threema: Norbert Bödör bol Kočnerovou spojkou pri marení spravodlivosti
  7. Policajný zásah u štátnej tajomníčky Jankovskej aj sudcov. Podľa informácií TV JOJ polícia preveruje
  8. Pellegrini si už pripravil pôdu pre novú stranu s Druckerom
  9. Threema: Jankovskej a viacerým bratislavským sudcom zobrali policajti mobily
  10. Kotlebove registrované partnerstvo s Ficom: Kotleba mal podržať Ficovu vládu za to, že ich nezrušia,

Už ste čítali?