Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Technologické katastrofy - II. časť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

veľmi dobrý článok

Len škoda, že oveľa populárnejšie sú kalinákove drísty bez obsahu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pozrite si tiež

príspevok Alojza Hlinu: "Smrtonosná diaľničná konštanta" / http://alojzhlina.blog.sme.sk/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cielená paralýza št. odborného dozoru -

- spoľahlivá cesta do pekla !

Pred časom sa na tomto blogu objavil článok o technologických katastrofách. Mnohé vznikli kvôli zlyhaniu základných funkcií štátov (aj nášho - ozaj nášho, alebo len "nášho" ?). U časti čitateľov vyvolal pohoršenie, u časti nedôverčivé úškľabky a odmietnutie "absurdít", na ktoré článok poukázal. A aká je realita, ktorú zakomentovali všetky oznamovacie prostriedky vrátane našich ? Objektívne takáto: masívne trávenie ľudí metanolom, rozkrádanie verejných peňazí nielen v Grécku, Španielsku, zabíjanie ľudí padajúcimi mostami a domami, odmietanie platiť za robotu sestričkám v nemocniciach, učiteľkám v školách, úradníčkam pri prepážkach dańových úradov a pôšt, predávanie otrávených potravín a nápojov, ktoré sú preparované nebezpečnými chemikáliami, ... a končiac absolútnou nemožnosťou dopraviť zločincov z politických fariem (strán a hnutí), ktorí tieto hrôzy svojou hlúposťou, chamtivosťou a bezohľadnosťou spôsobujú, pred súd a odtiaľ do basy a ku konfiškácii toho čo nakradli. Ak niektorý z nich zdefrauduje celý rezort a spôsobí peklo v našich rodinách, ktoré zrazu prídu o výplaty a živobytie, miesto toho, aby ho strčili do basy, dostane vysoké medzinárodné ocenenia, lebo je odvážny a tvorivý národohospodár.

Jednou z metód, ako umožniť vyčíňanie týchto zločincov je paralyzovanie výkonu štátneho odborného dozoru (ŠOD). Robí sa to tak, ako v našom rezorte dopravy. Za inšpektorov ŠOD a ich vedúcich sú dosadení ľudia hlúpi, bez potrebného vzdelania a skúseností a samozrejme a predovšetkým charakterovo defektní. Oni svojou vadnou činnosťou zariadia, aby "toky tiekli" správnymi smermi, t.j. do "správnych" kešení. ...a potom padajú mosty, pol stovky vojakov zabijú pri havárii lietadla ktorá sa ututle, trávia nás metanolom, ... a gorilie samice a goriláci si veselo poskakujú vo "svojom pralese" za hrubými múrmi svojich rezidencií alebo chránení stovkami kukláčov ...

Vynára sa otázka: čo s tým ? Jedna odpoveď je zrejmá - ktorí toto spôsobujú budú z celej sily držať status quo - nič nemeniť ! Zmenu môžu urobiť len ľudia odhodlaní a bezúhonní. Takže - držme im palce ! Alebo že by sme sa k nim pripojili ? Skúsme sa nebáť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Realita

Technologických katastróf bude s najväčšou pravdepodobnnosťou len pribúdať. Aj tento blog už viac ako 2 roky poukazuje na vážne nedostatky v štátnej správe a zlyhávania kontrólnych orgánov. Bolo medializovaných množstvo varovných prípadov, keď ľudia, ktorí poukazovali na nedostatky boli zastrašovaní, alebo prišli o zamestnanie. Nechcel by som byť v pozícii p. Halvoníka a už žonglovanie so slovíčkami výsuvná, posuvná, pevná vyvoláva vo mne veľkú nedôveru. Považujem za smiešne až primitívne ak niekto dáva do súvisu aj dovolenku. Taktiež si nemyslím, žeby rezignácia ministra niečo vyriešila, lebo celý systém je prehnitý a zlý. Minister má pod sebou štátnych tajomníkov a riaditeľov sekcií a tí zase ďaľších "vedúcich pracovníkov" ktorí vytvárajú dokonalý filter. Preto sa nepríjemné informácie o skutočnom stave v rezorte k ministrovi vôbec nedostanú. Aj to je jedným z dôvodom prečo sa tzv. "odborníci" z celej sily snažia udržať status quo
ako píše odborník. Svojou ľahostajnosťou a strachom aj my prispievame, že darebáci nie sú nahradení odborníkmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvrdá realita, alebo náhoda?

Podstata vzniku sveta a nášho bytia z veľkého tresku je asi fakt, ktorý sme zrejme dobre nepochopili, nechceme ho pochopiť a ani ho nepochopíme nikdy.Z atómov a iných častíc prirodzeným chemickým a fyzikálnym procesom za ,,Niečim(Niekým),, daných podmienok vznikli molekuly, ktoré zrejme dali predpoklad ďalšieho evolučného, ale už aj mikrosocialného vývoja, ktorého konečným produktom mal byť HOMO SAPIENS. Ten rozmanitý Homo sapiens, ktorý ďalej vytváral makro svet, a ktorý je sám tvorený z identických molekúl ako jeho súputníci, ale vo svojej podstate to nikdy nepochopil a svojím správaním bude vždy popierať evolučnú teóriu svojho bytia. Homo sapiens je naozaj veľmi rozmanitý a jedinečný tvor.Zatiaľ čo jeden vníma evolučný proces ako prirodzenosť, druhý sa chce na tom iba priživiť nehľadiac aké to bude mať účinky na jeho okolie a pokračujúcu evolúciu.A tu sme u podstaty nášho problému.V pokojnom Nórsku, ktoré je príkladom spolupatričnosti a rovnosti pred zákonom, kde aj syn hlavy štátu musel zaplatiť pokutu za prekročenie rýchlosti vznikol jeden precedens.Anders Brejvik. Nie som psychológ ani sudca tak nebudem skúmať jeho pohnútky a osobnosť,ale o jednom viem,že zlýhal štát, ktorý dlhodobo neriešil jeden iba marginálny a etnický problém, ktorý by v takom civilizovanom štáte ako je Nórsko nemal byť žiadným problémom.Bohužiaľ doplatili na to nevinné osoby.Jediné čomu asi rozumiem a pozerám sa na to s hlbokou pokorou sú živly ako nedávna tropická búrka SANDY na východnom pobreží USA.Možno by sme ju mali zažiť a mať aspoň štyroch Brejvikov, ktorí by nepozabíjali nevinných,ale potentátov na vplyvnych miestach. Potom by také niečo ako pád mosta v Kurimanoch už nikdy nehrozilo.Tak nám PánBoh pomáhaj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stanovisko

Zotrvávanie Radmily a Punťa vo funkciách sa považuje za spolčovanie Holáka a Čatloša s nezákonnosťami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Riešenie.

V prípade cestovateľky Radmily, ktorá iba využila protislužby spoločnosti Travel Servis ako sponzorský dar(v právnej reči sa tomu hovorí úplatok) za svoju ,,nezištnú ústretovosť´´ voči tejto spoločnosti, máte jednoznačne pravdu, čo je dokázateľné aj tým, že ostala na funkcii.Puňťo bol iba degradovaný,ale uchránený od zodpovednosti. On je už pre tých dvoch pánov nezaujímavý. Breja si ho už usmerní.Preto by asi bolo vhodné keby si Punťa podali(vôbec by nezaškodilo aj fyzicky) jeho slušní a bezúhonní kolegovia. Pokiaľ sa takí nájdu.Bohužiaľ obávam sa,že asi nie a budeme to musieť urobiť my.S potešením...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Informácia.

Dôsledky udalosti pádu mosta v Kurimanoch, ktorá bola námetom pre tento článok vyvolali značný chaos na sekciach výstavby,cestnej dopravy a pozemných komunikácii a odbore kontroly, št. dozoru a dohľadu. Podobné je to aj v Národnej dialničnej spoločnosti. Nikto si nepripúšťa skutočnosť žeby pochybil a všetci sú presvedčení, že sa proti ním spolčili temné sily. Okrem toho sa po chodbách šušká, že služobný úrad sa vraj začal zaoberať aj minuloročným prípadom našej milej cestovateľky Radky o čo sa mal zaslúžiť jej predchodca Breja. Snáď by konečne z toho mohlo byť aj poriadné zemetrasenie pri ktorom by popadali aspoň stoličky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dozor,

dohľad, kontrola je na mindope a LÚ paralizovaná to vie celá obec civilného letectva, okrem p. Počiatka, p, Holáka, Čatloša a sú o tom jasné dôkazy. Práve už spomínané osoby na nižších stupňoch riadenia poskytujú zámerne klamstvá a nepravdivé informácie, len aby neprišli o teplé miestočko na štátnej správe. Ak by sa nahromadené problémy mali začať skutočne riešiť už len na základe indícií zverejnených na tomto blogu min. 20 štátnych úradníckych darebákov by ostalo na zozname nezamestnaných a niektorí možno aj trestne stíhaných. Ale keď ani desaťnásobné zvýšenie počtu udalostí (10x) a iné vážne nedostatky v bezpečnosti nie je žiadna indícia pre riaditeľku sekcie civ. letectva a LÚ, zostáva rozum stáť a očakávam kedy minister Počiatek udelí týmto ľuďom štátne vyznamenanie za "zásluhy". O týchto praktikách by sa mala dozvedieť aj široká verejnosť, lebo títo úradníci sú dobre patení z našich daní nie za odbornosť, ale nečinnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Samozrejme

že je to presne tak ako píšete. A preto nám neostáva nič iné ako na tento stav neustále upozorňovať a tým hore šliapať po otlakoch až ich to prestane baviť a konečne začnú aj niečo rozumné robiť. Presne tak ako zneprijemňujú život oni mám musíme im ho zneprijemňovať aj my. My sme v práve, oni nie.Je to len na nás ako vydržíme z nervami.Okrem toho by bolo potrebné nájsť čo najúčinnejší spôsob aby sa fakty o ktorých tu diskutujeme dostali do povedomia čo najširšej verejnosti. V tom ešte vidím naše veľke rezervy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

... čo sa doteraz písalo sú len pletky.

... ale to bude, keď začneme "prať" účasť jednotlivých úradníkov v rozkrádaní skrachovaných spoločností, letísk, úradu, verejných peňazí, ... !

A zlatá téma bez konca sú personálne čachre na ministerstve a v služobných úradoch. Pokúste sa hádať koľko namerali Čatloš s Brejom, Valíčkovou, Hísekom, Helienkom Pätoprstému za ukradnutie služobného Passáta, na ktorom sa v lete na čierno a za verejné peniaze flákal na dovolenke (skoro nič - boja sa ho - vie na nich toho dosť) ? Skúste im poslať takýto dotaz. Podľa zákona o slobodnom, prístupe k informáciám by to každému mali napísať. Myslíte že napíšu ? Máš ho vidieť ! Vrana k vrane sadá. Ten Počiatek musí byť hluchý alebo slepý. Zoznam všetkých zhovadilostí, ktoré popáchali jeho podriadení sme mu napísali. A on - takto. Kašle na svoju robotu. Asi by sa mala aj do neho pustiť opozícia. Nielen do ministra "spravodlivosti" a do Harabína. A to sme už 20 rokov od protifeudálneho prevratu...

Veď každá pesnička má svoj koniec. Skrachovaný ŠOD pri spadnutom moste a štyroch zabitých je len začiatok fígliarskeho počiatku. Všetci vedeli - a nekonali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

figliarský počiatok

raz bude mať svoj koniec. Nie je problém poslať dotaz podľa infozákona ministerstvu na vyčíslenie nákladov za neoprávnené Punťovo použitie služobného vozidla. Ale všetci dopredu vieme aká bude odpoveď. Takže sa asi nič nestalo.... Ale jedno tu nechápem, že na LÚ SR pracuje aspoň podľa telefonného zoznamu 88 ľudí z ktorých minimálne polovičke Punťo dlhodobo komplikoval život a teraz nikto nie je schopný mu to vysvetliť osobne. Čo sú to za ľudia, ktorí keď bol pri moci na neho kydali a oprávnene, ale teraz sú ticho. Čo robí Breja, ktorý o tom všetkom musí vedieť.Je to obyčajný Augliašov chliev, ktorý treba vyčistiť ortodoxným spôsobom a Punťovi a ostatným zločincom skontrolovať chrup.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vnútorný audit

sme si spravili v úrade. Napísali sme si pracovné náplne jednotlivých ľudí a ich skutočný pracovný výkon, ktorý môžu naši kolegovia a kolegyne vecne preukázať.

Jedna polovica z nich nerobí, okrem kecania a predstierania svojej dôležitosti, vôbec nič. Vzorom sú im všetci (!) šéfici.

Nezostali sme len pri tejto kratochvíli (audite). Zamerali sme sa aj na mindop. Spolu s kamarátmi, ktorých tam máme, sme zistili toto: na mindope pracujú len vrátničky, ženské v podateľni, upratovačky, údržbári, kuriči a pár sekretárok, ktoré odpisujú pre svojich šéfikov všakové blbiny. Tiež hovorca, ktorý tára hlúposti novinárom, v snahe zaratovať svojich majiteľov pred prúsermi, ktoré popáchali. Ostatní nerobia vôbec nič.

Pri ničnerobení ročne uvaria hektolitre vody do kávy na štátnych kávovaroch na štátnej elektrike a cez splachovače na záchodoch vypustia stovky ton vody a minú metráky štátneho toaletného papiera. Tiež surfujú po internete a vybavujú z kancelárií rôzne protekcie, alebo svoje výlety "ala Radmila and Punťo". Inú činnosť po nich nevidno.

A dôsledkom sú zabití ľudia pod popadanými stavbami, desiatky otrávených metylom, rozpadávajúce sa školské budovy, znevážení a potupení učitelia, deravé cesty, vykradnuté zdravotníctvo, súdy plné zločincov, ktorí by mali mať miesto talárov natiahnuté páskaté háby a makať v nich v basách, zlikvidovaný priemysel a mladí ľudia, prchajúci za robotou do cudziny ...

Fajn ! A to viac ako pol storočia po vojne a 20 rokoch budovania reálneho ranného feudalizmu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Železnice?

Nedávno Kurimany, dnes železnice? Ešteže civilné letectvo sa darí vďaka vnútornému auditu, dokonalej a nadľuskej schopnosti vedenia sekcie utajiť. Naozaj nie je čo závidieť ministrovi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jednoducho je to tak.

Civilné letectvo je dlhodobo zanedbávané. Odborne, ekonomicky, ale hlavne morálne. Nikdy nebol záujem získať dotácie z Europských fondov na revitalizáciu regionálnych a letisk a iné aktivity ako to pred pár rokmi urobili v Maďarsku. Celospoločensky je civilné letectvo iba marginálny problém o ktorý sa asi nikto podrobne nezaujíma. Okrem nás, ktorí do toho trošku vidíme.V podstate hodnoty zisku je to iba malý biznis, ktorý venujú vládne garnitúry určitému okruhu spriaznenych osôb, ktoré majú potom neobmedzené privilégia, ale svojou mentálnou tuposťou a a roganciou moci toto odvetvie iba degradujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ach, tie odbory !

Po tom, ako školskí odborárski bossovia oklamali svojich členov, zamysleli sme sa nad fungovaním odborovej organizácie v leteckom úrade. Lebo i u nás také je. Zaujalo nás, ako sa odborová organizácia úradu postavila za svojich členov, keď ich darebáci, dosadení do riaditeľne úradu, vyhadzovali z roboty. A takýchto ľudí bola spústa.

Zaujímavé je, že ani jediný z nich, žiadny muž a žiadna žena, neboli (!) vyhodení oprávnene. Vždy sa jednalo o personálnu manipuláciu a nejaký hormonálny výkmit momentálneho krátkodobého užívateľa riaditeľských privilégií.

Niektoré vyhadzovy sa uskutočnili potichu, iné mali súdne dohry, ďalšie mali priam teatrálny priebeh. Jedného z vyhodených sme vypátrali, napokon sa dal s nami do reči a nemal ani nič proti tomu, aby sme pár riadkov o jeho vyhadzove v súvislosti s odborovou organizáciou úradu uverejnili.

Keď predposledný riaditeľ úradu Pätoprstý nútil (!) nášho kolegu Ing. J.Č. porušovať zákonnosť, tento sa obrátil s písomnou sťažnosťou na vedenie úradu a aj na našu odborovú organizáciu. Vedenie úradu a aj odborová organizácia túto sťažnosť jednoducho ignorovala. Miesto toho, aby sa vec úradne, v súlade s príslušnými predpismi vyšetrila, náš, ešte stále (!) kolega Ing. Němeček nášho kolegu Ing. J.Č. vyhodil z roboty. Pod zámienkou reorganizácie úradu. "Zrušil" jednoducho jeho flek. Samozrejme so súhlasom nášho odborárskeho predáka Fúza.

Poznámka: Mali sme možnosť vidieť celú dokumentáciu, ktorá sa týka tohto vyhadzova. Na jednotlivých dokumentoch sú podpisy rezortných personalistov Dr. Macha, Dr. Čatloša, ministra Ing. Fígeľa, nevynímajúc ani doslovné literárne skvosty Ing. Pätoprstého, Ing. Opatovského a samozrejme Ing. Němečka, ktorý ho vyhodil.

Kto z nás bude ďalší ???

Nuž, takéto sú na Slovensku odbory... A zaujímavé je, že náš kolega Ing. J.Č. je stále členom našej odborovej organizácie. Z tej ho Němeček vyhodiť nemohol. Platí vôbec členské ? Predák Fúzo, kázal si od neho pýtať ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Fúzo na Hrad!!!

No je to naozaj sranda.Fúzo ako odborový predák. A koho záujmy chráni ? Toto ma nesmierne pobavilo, ale aj donútilo k zamysleniu. Fúzo by bol mohol možno byť aj sudcom z ľudu. Ale tých sme po novembri 1989 nadobro zrušili. Podobne ako jeho sväzarm.Takže nakoniec sa musel stať štátnym úradníkom, vraj proti svojej vôli. No teraz mu už asi neostáva nič iné ako na staré kolená stáť sa ministrom, možno aj ministrom spravodlivosti. Veď jeho právne názory a znalosti zákonov a predpisov nemajú konkurenciu.Dokonca aj prokurátor Generálnej prokuratúry po rozhovore s Fúzom uvažuje, že abdikuje na svoju funkciu a vráti školné. Fúzo na Hrad!!! V marci 2014 t.j. o 15 mesiacov budú prezidentské voľby.Ak zvolíme Fúza, barack pálinka bude všade tiect potokom a do vrecák nám budú zovšadiaľ padať Eura.Transformuje sa skutková podstata trestného činu korupcie na sprostredkovateľskú činnosť a zneužitie právomoci verejného činiteľa bude podnikateľské poradenstvo.Fúzo na Hrad!!!Ty si budúcnosť nielen civilného letectva, ale aj všeobecnej prosperity pospolitého ľudu v tejto nádhernej krajine.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

činnosť, nečinnosť podľa potreby

V roku 2008 bola pozastavená činnosť dvom uznávaným inštruktorom na ACC, ktorí riešili núdzovú situáciu. Zrušenie doložky „zariadil“ v spolupráci s LÚ despotický vedúci pracovník LPS v rozpore s medzinárodnými predpismi a pravidlami. Ministerstvo dopravy v januári 2009 vydalo rozhodnutie o pochybení Leteckého úradu SR vo veci pozastavenia platnosti doložky inštruktora. Letecký úrad nezjednal nápravu a nevyvodil žiadne dôsledky.
Rok 2010.
http://www.sme.sk/c/5193546/pr...
"Letecký úrad upozornil na nedostačujúci postup pracovníka letového dispečingu. Bude stiahnutý zo služby, preškolený a preskúšaný," citoval denník hovorcu ministerstva dopravy Stanislava Jurikoviča. Dodal, že zamestnanec sa bude môcť do služby neskôr vrátiť.
Predpisy L2, L4444, L17 hlava 4 odst 4.1.1 a iné jasne popisujú, kto mal byť zodpovedný, ale skutoční vinníci podľa medzinárodných predpisov a doporučení sa zodpovednosti s najväčšou pravdepodobnosťou vyhli. Naopak pracovník riadiacej veže, ktorý chybu neurobil, vypovedal až po medializovaných článkoch, bol potrestaný napriek nevine, čo bolo už dávno rozhodnuté. Prezumpcia neviny na Slovenský spôsob. Rýchly a nelegálny únik prepisu do médií už asi nikto nevyšetroval.
Ak občan upozorní Letecký úrad SR a Inšpektorát práce na vykonávanie funkcií bez preskúšania, oprávnenia (bez kvalifikácie), alebo neúnosné kumulovanie funkcií v tak zodpovednej profesii, Inšpektorát sa odvolá na Letecký úrad a ten nezaujme žiadne stanovisko a vec je vybavená. Ak upozornite riaditeľku sekcie civ. letectva na desaťnásobný nárast počtu udalostí a iné nedostatky, riaditeľka verejne prehlási, že nemá žiadne indície a p. Nemeček, že stúpla aj prevádzka a nemajú čo riešiť. Ombucmanka sa posťažuje na nečinnosť štátnych úradníkov a všetko je v najlepšom poriadku preto Slovensko skončilo na 140 mieste zo 144 hodnotených krajín vo vymožiteľnosti práva. Minister sa vytešuje ako všetko klape kým sa nevyskytnú Kurimany.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak ja viem napriklad aj o udalosti z 4.10.2012 kde lietadlu fto opera odleteli pocas vzletu zadne dvere no aj napriek aktualizacii udajov na mindope k 31.10.2012 sa toto vobec nenachadza v zozname.alebo to nie je vazny incident,prip.lmu?
http://www.telecom.gov.sk/inde...
a este by sme mohli pisat o dalsich zabudnutych incidentoch...
tak je asi zbytocne sa pozastavovat nad statistikami....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Incident

- udalosť iná ako letecká nehoda súvisiaca s prevádzkou lietadla, ktorá mala alebo mohla mať vplyv na bezpečnosť leteckej prevádzky. Toľko predpis Esarr 2. Ďalšie druhy incidentov ktoré sú hlavným predmetom záujmu ICAO na účely prevencie sú...
O všetkom sú písomné dôkazy, zápisy, svedkovia, atd. Potom môže byť IFR let riadený na letisko, ktoré neexistuje, lebo sa oficiálne otvára až o niekoľko mesiasov. Ale keď riadi let vedúci pracovník akási komisia rozhodne, že všetko je v nalepšom poriadku možno so súhlasom LÚ. Vedúci pracovníci majú predsa imunitu. Máš pravdu. Ak dvere nikoho nezranili nič sa nestalo. Ani to nie je žiadna indícia, ako sa vyjadrila p. Valíčková vo verejnoprávnej TV. Prevencia sa predsa nenosí. Predpi si každý vykladá podľa vlastnej predstavy a svojich shopností.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME