Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O dvoch typoch učiteľov (matematiky) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

pedagogika je viac umenie ako veda

problém je v tom, že každý človek je jedinečná osobnosť a každému vyhovuje iný štýl výučby, alebo učenia sa.
Ja učím angličtinu dospelých ľudí a každý študent si musí nájsť spôsob učenia sa, ktorý mu najlepšie vyhovuje.
Skrátka v pedagogike sa nedá povedať, že presne takto sa má učiť a bodka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja si myslím, že škola by mohla prezentovať, ako formou učí (a rodičia by sa mohli rozhodnúť, či dajú dieťa do školy, ktorá učí spôsobom x alebo do školy, ktorá učí spôsobom y - samozrejme by rozhodovali aj podľa iných kritérií - už dnes sa väčšina škôl prezentuje v rámci vlastných web-stránok a pod.),
škola by dostala normatív (alebo nejaké poukážky - toto nemám domyslené) a vybrala by si sama, čo jej k jej spôsobu učenia najviac vyhovuje.
Ak bude večne niekto každému diktovať, čo jediné je dobré, tak to dobré nikdy nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prax ukazuje

že najviac záleží na osobnosti učiteľa. Dobrý učiteľ dokáže aj z chaotickej haldy slabých učebníc vybrať to najlepšie a pridať niečo z vlastnej hlavy. Naopak, darmo existujú k niektorým predmetom fakt pekné učebnice (u prírodných vied aj s dobrými tipmi na experimenty, názorným vysvetlením javu a pod.); ak učí namrzený frustrovaný neschopák (alebo dlhodobo supluje povedzme nejaký telocvikár), ani najlepšie knižky to nezachránia. Na 2.stupni ZŠ len málo deciek študuje školskú učebnicu vo voľnom čase doma, z vlastného záujmu a pre potešenie. Stane sa, ale takých je iste pod 10 %.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K+ Žabčo, podporím Tvoj názor, lebo

poznám iks študentov, z ktorých si urobil ľudí so záujmom o matematiku, takže to asi robíš dobre.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

Tak dík.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a ešte s Tebou

radi hrávajú squash, tak asi budeš dobrý matikár :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

metauvaha:

ked autor ucebnic, ktore su momentalne diktovane statom, presadzuje, aby sa skoly mohli rozhodovat o ucebniciach, asi naozaj vie co robi a ide mu o tie deti a nie o peniazky za svoju knihu :)

ono podla mna treba zacat od ucitelov (a ped. fakulty), lebo ako pise aj pan Derer tu vyssie, zalezi na uciteloch a zly ucitel ani zo sebelepsej knihy nebude ucit dobre.

s pedagogickou fakultou som sice nemal tu cest, ale robil som si pedagogicke minimum na STU a poznam aj ludi co chodili na ped. fakultu, a tam sa berie tolko nezmyselnej teorie, ze to nie je zdrave.
ja by som ucil ucitelov tak, ze by som im najprv nechal spravit si hodinu (napriklad samych pre seba navzajom v kruzku, nech nepokazia hned deti v skole), potom ked by mali nejaku skusenost, by sme si dali trochu teorie, ale len konkretnej k tomu, ake boli ich hodiny, potom zase testovacie hodiny a pokec k tomu, po par iteraciach to iste ale uz na ZS/SS detoch a az po dalsich par iteraciach by sme si dali taku vacsiu kopu hlbsej teorie ze psychologia, pedagogika, didaktika.

tak, ako sa Ty snazis dostat do deti matiku tym, ze si ju objavia sami, tak tak nejak by mali byt podla mna aj ucitelia pripravovani. Potom budu jednak ucit lepsie, lebo to pre nich nebude len kopa teorie, ale budu to mat spojene k realnym skusenostiam, a dvak bude mozno aj menej tych, ktorym sa Tvoje ucebnice nebudu pacit :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo štát financuje len svoj vlastný výber a nedá na výber učiteľom? Ako učiteľka prvého stupňa by som uprednostnila Berovcov, pretože v učebniciach druhej skupiny sú také nezmyselné chyby, že mi je do plaču. Lenže tieto mi štát nepreplatí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vďaka za reakciu.

Ak sa nemýlim, oficiálne zdôvodnenie je, že ak štát kupuje niečo hromadne, dá sa na tom ušetriť. Ja osobne si ale myslím, že to nemusí byť vždy pravda. Aj podľa mňa by si učitelia mali kvalifikovane vyberať, ale bolo by dobré, aby to bolo skutočne kvalifikovane.
K chybám: čítali ste: http://zabka.blog.sme.sk/c/307... ?
Druhou skupinou myslíte RNDr. Černeka? On písal učebnice sám, ak sa nepletiem, okrem učebníc pre 2. ročník.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Vzdá sa Matej Bel svojho mena v názve Univerzity v Banskej Bystrici? 1 293
  2. Tomáš Benedik: Japonsko V - ostrov Kjúšú 1 233
  3. Jakub Kapuš: Budúcnosť Slovenska sa nespája s podvodníkmi ako Danko 864
  4. Vladimír Koláček: Otvorený list Citrónovi, direktorovi nášho profi hokeja. 814
  5. Prvý pokus: Fekišovce – iný pohľad na mediálne šialenstvo 736
  6. Paula Kentošová: Otehotnela som na strednej škole 695
  7. Eva Gallova: Ocino pracoval v jednom arabskom štáte, bola to veľmi tajná misia 654
  8. Monika Nagyova: Diagnóza bratislavský taxikár 644
  9. Dominika Dongova: Najlepšia rada po rozchode 433
  10. Ivan Husár: List Tereze Poliakovej do Ruhpoldingu 345

Rebríčky článkov


  1. Ján Marton: Ty a tvoje orgazmy (Divadlo, porno a iné dokumentárne slabosti)
  2. Ivan Janíček: Oprava nábytku - 2 časť.
  3. Denis Jacko: Prietrž surrealizmu
  4. Sonya Haraszti: Spln na anglickej riviére. Noc a deň v Bournemouth.
  5. Martin Zibrin: V roku 2019 dajte číslam šancu rásť
  6. Jozef Bakša: Vďaka
  7. Milan Lacúch: Kto sme, odkiaľ prichádzame a kam smerujeme?
  8. Vladimír Krátky: Putinove kone .
  9. Patrik Mackových: V decembri akcie padali, v novom roku zase rastú. Čo sa zmenilo?
  10. Jakub Tinak: Chorvátsko - turistická perla a Chorvátsko - jedna z najzaostalejších krajín EÚ

  1. Danko chce ešte tvrdšie právo na odpoveď. Hovorí o rozšírení aj na komentáre
  2. Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie
  3. Nová anexia? Putina hnevá Lukašenko, pozýva aj Američanov
  4. Podnikateľ Trabelssie: So Slotom nadávame na politikov a bavíme sa o babách (video)
  5. Podvod bol vždy podvodom. Univerzity v Bratislave a Košiciach sa pustili do Danka
  6. Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi
  7. Majú odpor k vede a myslia si, že vedia najviac. Opak je pravdou
  8. Sagan stratil v záverečnom kopci, štvrtú etapu vyhral Juhoafričan Impey
  9. Rýchlostná cesta R3 Zvolen - Šahy pôjde v polovičnom profile
  10. Diéta, ktorá pomôže aj planéte. Čo môžete zjesť za deň?

  1. Z druhého dejstva absurdnej drámy „Rigorózka“ behá mráz po chrbte
  2. Obhajca mandátu ponúkol za stoličku starostu 35.000 €...
  3. Peter Cvik Dedko arizoval, vnúčik kurizoval. Mafiánke.
  4. Glváč zo Smeru komunikoval s objednávateľkou vraždy a vyškieral sa slušným ľuďom
  5. Komentár Mareka Vagoviča: Prebuďme sa, lebo nás umlčí politická mafia
  6. Putinove kone .
  7. Kto bohatne na ničení lesov a dotačnom biznise - mysaris.sme.sk
  8. Prípad Fekišovce
  9. Štefan Hríb: Kto ohrozuje slovenskú štátnosť
  10. Odkaz pre Danka a Matoviča: Nebola iná doba. Reaguje vedenie Filozofickej fakulty UK

Už ste čítali?