Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Povinná prax namiesto dávok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Mam otazočku

Kedy bude konečne autor odpovedat na otazky z jeho minulych prispevkov , kde sa ohromne tešil na diskusiu?
Alebo nevie odpovedat ani na najjednoduchšie otazky ?
Tak načo piše dalšie članky , admin by mu to mal zakazat , pokial neodpovie na otazky v predošlych svojich prispevkoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemôžeš

predsa dať šancu všetkým rovnako. Aj medzi cigáňmi sa nájdu deti, ktorých intelekt nie je poškodený. V prvom rade by si sa mal venovať im. Lebo ak sa budeš rovnako venovať všetkým, aj tým mentálne retardovaným, tí šikovnejší veľmi rýchle skĺznu na ich úroveň. Separoval by som práve deti z cigánskych osád, inteligentnejším dať šancu a urobiť pre ne všetko, aby sa z momentálneho marazmu pozdvihli, pretože výhody by mali mať len tí, ktorí si ich určitým spôsobom zaslúžia. Možno by nebolo od veci spojiť sa s Červeňom, ktorý vyplácal štipendiá na L IX deťom, ktoré prejavili snahu niečo na sebe zmeniť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tragickým omylom,

ktorému podliehajú skoro všetci rómski a prorómski aktivisti je zanovité presvedčenie, že treba pracovať so všetkými rómskymi občanmi či deťmi en bloc, pretože vraj jedine tak sa niečo dosiahne.
Nie je to pravda - jedine tak sa nedosiahne nič! Je to starý komunistický predpoklad o nutnosti zodvihnutia priemeru všetkých naraz, zatiaľ čo jedinou možnou cestou je podporovať snaživých a dávať im možnosti, ktoré budú inšpirovať ďalších.
Mimovládky a aktivisti sa nás - majoritu snažia presvedčiť, že VŠETCI Rómovia bez výnimky sú takí, ako tí úspešní, ktorí pracujú, majú výsledky, študujú - len treba KU VŠETKÝM BEZ VÝNIMKY pristupovať tak, ako keby to zodpovedalo realite a nastane raj na zemi!
Nie je to pravda! Tí snaživejší a schopnejší budú zabrzdení a znevýhodnení a nebudú dosahovať to, na čo majú kapacitu a tí ostatní sa zasa len povezú ako doteraz. Pritom by to malo byť presne naopak - všemožne podporovať tých, ktorí chcú a majú na to a ostatných prinútiť pracovať, starať sa, udržiavať čistotu, nedevastovať obydlia, NIČ nedostávať zadarmo - poriadok si udržiavať vo vlastnom voľnom čase tak, ako to robí majorita a 8 hodín denne pracovať na akejkoľvek práci, ktorú má štát k dispozícii - ale kontrolovanej.
Zrušenie segregovaných tried napr. v Šarišských Michaľanoch by bolo úplne reálne a logické, ale tak, že sa z rómskych tried vyberú inteligentné a snaživé deti a dajú sa medzi majoritných žiakov. Ak sa nebudú snažiť - pôjdu nazad, ak sa snažiť budú, nehrozí nebezpečenstvo spomalenia výchovy majoritných žiakov , ale naopak, šikovné rómske deti budú podstatne lepšie, než keby sa to robilo nejakým nezmyselným spôsobom pol na pol.
Ale prvým a absolútne prioritným predpokladom je vytvoriť tým deťom zázemie, ktoré ich nebude po návrate zo školy ťahať na dno, ale bude im pomáhať - a to je systematická práca rodičov a prinútenie zachovávať pravidlá slušných ľudí - hygiena, čistota, poriadok a slušné správanie. Ináč sa nedosiahne NIČ!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem,

že zdielaš rovnaký názor ako ja. Obávam sa však, že Polákova reforma bude smerovať k tomu, aby všetky cigánske deti mali ukončené minimálne vysokoškolské vzdelanie. Nemám skutočne vôbec žiadny problém s tým, aby šancu dostali najlepší, mám ale obrovský problém s tým, aby šancu dostali všetci. Pretože to budú opäť vyhodené peniaze. Škola zmení máloktoré z týchto detí, ak sa budú opäť vracať do prostredia, v ktorom vyrastajú. A určite bude pre ne väčšou autoritou ožratý otec ako príjemná učiteľka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je presne môj názor,

lenže sa bohužiaľ nebude asi zhodovať nielen s oficiálnym, ale bytostne vnútorným postojom Fica a niektorých (tiež nie všetkých) jeho ľudí.
Komunistická ideológia, ktorá je základom JEHO životného a politického myslenia, v žiadnom prípade nefandí rozvoju snaživých a iniciatívnych ale ku pomalému pokroku MASY ako takej - a MY už potom vyberieme, ktorí z vás sú najlepší, nie podľa reality, ale podľa NAŠICH kritérií.
Tak je to v práci, v školstve, vo vede, v podnikaní - jednoducho vo všetkom.
Iniciatívni jedinci, ktorí sú nadpriemerní v niečom, sú nebezpeční, pretože by NÁS mohli neskôr nejako ohroziť.
Veď sa pozri na očakávané Čaplovičove školské reformy - "das ist das selbe in grun "ako sa u nás doma hovorilo! Nastoliť v školstve priemer, pretože túto zásadu do neho natĺkli v jeho komunistickej mladosti a minulosti. Všetko, čo sa vymyká priemeru, je potenciálne nebezpečné.
V prípade Pollákovej reformy nepochybujem, že to z jeho strany nieje, alebo nebol zámer, ale ten, kto to schvaľuje - a to je Smer obecne a Fico osobitne- vychádza zo svojich základných vnútorných myšlienkových a ideologických pochodov a preto sa to bohužiaľ nemôže podariť. Je to škoda!
Šanca by bola - dokonca aj peniaze z Bruselu, ale v nesprávnych rozhodujúcich rukách!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odporucam si pozriet toto inspirativne v

ideo s uzasnymi prikladmi z Indie !!! Takze je potrebne najst aj u nas take "povinne" praxovania, ktore budu motivujuce viac ako povinne...!

http://www.ted.com/talks/lang/...

...su tam ceste titulky :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

ak sa niekto za 10 rokov nedostane do 8 rocnika, aky je predpoklad, ze sa tam dostane za 9? ale o to ani nejde.

ak po novom, po 9-tich rokoch zakladky (ked sa nedostane za ten cas do 8-meho rocnika) pojde automaticky na strednu skolu, aky je predpoklad, ze 3 roky strednej zvladne, ked nebol schopny zvladnut za 9 rokov 8 tried zakladnej?

na 99% si 3x zopakuje prvy rocnik strednej. a tam sa akoze co nauci? aku prax ziska? v prvom rocniku sa velmi na prax nechodi. len velmi velmi malo. ak sa bude ucit napr. za murara, tak v prvom rocniku sa mozno dostanu pocas praxe par krat na stavbu na exkurziu a maximalne im daju nosit vrecia s cementom a podavat naradie. takze po tych povinnych 3 rokoch aj tak z neho murar nebude. a aj keby murovali hned od prveho rocnika, tak pokial bude chodit aj na strednu tak ako "chodil" na zakladnu, aj tak z neho po troch opakovaniach prveho rocnika murar nebude.

cize ake riesenie? co ste vyriesili tym navrhom? opat nic neriesiace keci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Žijem v realite

Každé ráno vstanem, vychystám deti do školy a škôlky, zbalím im knihy, zošity, pribalím jedlo. Po príchode z práce sa s deťmi v priemere 2 hodiny učím, skontrolujem žiacku, splním priania pani učiteľky ohľadne výzdoby triedy a krúžkov. Samozrejme, že mám domácnosť a som zamestnaná. Zabudla som ešte povedať, že moja dcéra-druháčka chodí do školy u nás v obci. Má 6 rómskych spolužiakov. Dvaja prešli z prvej triedy s ňou, štyroch zdedila. Jeden z nich má 11 rokov....Dosť slušný vek na druháka.... Minule ma dosť vytočilo, keď sme už týždeň čítali jeden a ten istý úryvok...Do..dele, to kedy sa pohnú dalej? Vysvetlila mi to dcéra stručne a jasne: v utorok to prečítali všetky "biele" deti, odvtedy má každé rómske jednu hodinu, aby to prečítalo tiež...Ja nemám nič proti romom, mám medzi nimi veľa kamrátov. Sú to ľudia, ktorí chodia do práce a snažia sa...síce majú inú mentalitu, ale deti sú čisté a venujú sa im v rámci svojich možností. V podstate som rada, že tých spolužiakov je len šesť. Tohtoroční prváci sú na tom podstatne horšie: ich počet bol tak vysoký, že ich rozdelili na dve triedy. V jednej je cca 10 romskych detí a 5 bielych, v druhej je to obdobne. Minulý rok sme totiž vyboxovali nultý ročník. V spolupráci so psychologičkami sa škole podarilo vyselektovať deti so zníženou schopnosťou učenia. Tento rok mali jednoducho rodičia smolu.Riaditeľstvo sa rozhodlo, že nultý rok nie je potrebný. Hrozím sa toho, čo bude dalej...Na budúci rok ide do školy druhá dcéra a s ňou asi 6 bielych detí.. Tých romskych je trojnásobný počet. Kto koho diskriminuje? Nie je diskriminovaná moja dcéra tým, že nedostáva adekvátne vzdelanie a je nútená týždeň čítať jeden článok. Blog pána Polláka je znôška kecov, ktorá mi dvíha tlak...Ľúbivé reči, ktoré nemajú zmysel. Chcela by som vidieť aktivistu, ktorý so stoickým pokojom prijme fakt, že jeho dcéra už týždeň nepreberá nič z matematžiky, aby to , čo sa učili pochopil aj Romualdo? Nech sa prihlási...dám mu adresu školy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako

nič v zlom, ale kde je vôľa - tam je cesta. a obávama sa že u dosť veľkej väčšiny cigánov v osadách - sa vôľa vzdeálavať...nenachádza. A to predlžovanie dochádzky na xy rokov.... uhm, možno by mohli chodiť vlastne do školy celý život. Osobne si myslím, že skutočne jediným riešiením sú cigánske internáty - aby boli deti preč z prostredia, kde sa pohybujú. Toto je potrebné skúsiť. Lebo ináč .. to nemá zmysel. Ono to zmysel nemá, tak - či tak, ale skúsiť treba :):)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

miesto vypisovania majorite,by bolo na mieste vysvetlovanie tzv minorite...tých ktorých sa problém týka nečítajú tieto blogy a tak je potrebné zvoliť inú cestu informovania....napr zriadením osvetových centier v rizikových lokalitách....
Nie majorita sa má prispôsobovať minorite,ale minorita majorite...princíp demokracie.Pokial sa táto minorita neprispôsobí a to rýchlo(žiadny beh na dlhé trate,čo rád prezentujete),tak segregácia a etnické napätie narastie do takých rozmerov že to demokratický systém neustojí....Takže žiadne potom ale teraz i za cenu bezrukavičkových metód...bude to menej bolieť ako potom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nevyznám sa veľmi..

v zákonoch,no myslím si,že práca detí na aktivačných prácach, by sa obmedzila zákonom,ktorý umožňuje účasť na aktivačných prácach iba dospelým osobám.
A ešte jedna zvyklosť zo života našej komunity.My už v pubertálnom veku párujeme dievčatá a chlapcov.Podporujeme ich v sexuálnom živote a výsledkom je fakt,že naše dievčatá sú vo väčšine pred ukončením školskej dochádzky tehotné.Ostatné to rýchlo doženú.Neviem ako je to v iných osadách,no u nás to prebieha takto.Máte návrhy riešenia aj takýchto situácií?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ziadne

porodne, ziadne rodicovsky prispevky.....Proste "0" € pokial ten, kto si tieto davky narokuje nema odpracovanych aspon 5 rokov, z toho 2 roky v kuse. Netusim naco sa bude investovat do deti, ked zivotne vzory deti sa valaju cele dni doma. Ciganom, ktori sa nedostanu do 8. rocnika ani za 10 rokov skolskej dochadzky nie je treba ziadne vzdelanie. Oni potrebuju ist makat, rovno od svojich 16. rokov: kompac, handra, spongia, lopata: na nic z toho nie je potrebny ziaden vyucny list.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

rad by som vedel kde tie deti ziskaju tuuuuu prax podla mna toje velky PROBLEMMMMMM KED ZE MI STARSI NEMAME KDE ZISKAT PRACUUUU A KTO MU MAM SOU STAVEBNU ROKU 1990 DVAKRAT PRCOVAL AKO VTEJ OBLASTI
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

NIC V ZLOM ALE SAMI SI PRILIEVAME OLEJ DO OHNA
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

KTO

zoženie pre cigánske deti prax? Veď ich nikde na pracoviskách nechcú, máme s tým na OU veľmi veľké problémy, ktorý súkromník si nechá ničiť materiál a ich práca trvá strašne dlho? Opäť sa ukazuje, že p.Pollák nevie dosť dobre o čom hovorí
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

P.Pollák

vy ste objavili Ameriku :-) Navrhujete niečo, čo už tak funguje. Na OU máme žiakov s ľahkým MP v trojročných učebných odboroch kde počas všetkých 3 rokoch sú 2dni výučby a 3 dni odborného výcviku. T.j. získajú prax. Problém je ale inde. Oni nechcú. Absolvujú povinný 10.ročník a do 2.ročníka na OU už nenastúpia, lebo "netreba" veď doma za váľanie brucha dostanú viac peňazí - tam je treba reformu, aby sa im neoplácalo byť doma. Celkovo by ste sa mali zamyslieť nad tým, ako zmeniť rozmýšľanie cigánskych rodín a vysvetliť im potrebu práce aj na sebe a nie aby prišli do školy len keď je štipendium alebo keď si ho dovolím stopnúť. My v školách sme na ich problémy pripravení a vieme s nimi pracovať a veľmi často nahrádzame rodičov, ale akokoľvek sa môžeme snažiť keď dieťa nechce, nedá sa. A nechce preto, lebo má žiarivý príklad v rodine kde sa nik nesnaží o výchovu, nikomu nezáleží na tom aby sa dieťa niečo naučilo - veď načo, ani ja nemám školu :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážený pán splnomocnenec:

Pán Pollák, váš názor k vzdelávaniu Rómov„nie je" Správnou cestou!
Čítajte viac: http://plestinska.blog.sme.sk/...
Veľmi poučné je vyjadrenie riaditeľa MŠ,ZŠ a SŠ v Jakubanoch Mgr. Ladislava Žileckého k môjmu blogu. Spojte sa s nim, má dlhoročné skúsenosti so vzdelávaním rómskych detí. Určite Vám ponúkne veľa zaujímavých riešení.
S pozdravom Zita Pleštinská
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A nemozu na tie ucilistia chodit aj teraz? Mozno to nie je o "mozem" ale o "nechcem". Musi existovat aj ina forma motivacie nez len peniaze. Existuje aj nieco take ako prirodzena zvedavost, tuzba po uceni sa, ambicie atd. Hladajte priciny v kulture romov, ktora sposobuje, ze dievcata su predurcene na vydaj a preto ich rodicia nepustia dalej na studia aj ked su inteligentne a nadane. Neprehliadajte ani fakt, ze mnohe z tych deti maju poskodene mozgy z dovodu alkoholizmu rodicov, fetovania, incestu atd. Ako tieto deti maju sutazit s detmi, ktore su v poriadku? Je to kladenie privysokej latky. Romovia musia sami dojst do bodu, ked uz takto nechcu zit a ked su ochotni sami sa odrazit od dna.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: KOTLEBUS, alebo ako to bolo s autobusom ĽSNS 1 840
  2. Ondrej Putra: Dva roky v Anglicku I. 1 117
  3. Radovan Bránik: Keď padajú MASky 536
  4. Richard Sulík: Zakladám stranu 450
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (9. - 15.11.1918) 362
  6. Peter Žiak: Podvodníci chcú "liečiť" už aj oči. Nenechajte sa oklamať 347
  7. Marko Salini: O Masarykovej láske k Turcu 274
  8. Transparency International Slovensko: Kto platí nového primátora Bratislavy? 235
  9. Michal Latta: Najlepšia slovenská tarhoňa 230
  10. Branislav Gröhling: 3 príklady, ako ministerstvo školstva ignoruje odborníkov 138

Rebríčky článkov


  1. Milan Lacúch: Vyššia Spravodlivosť zasahuje! Tvrdo, nekompromisne a všetkých!
  2. Patrik Mackových: Tlak na ceny ropy sa stupňuje, ovplyvňujú ich sankcie aj „saudská kríza“
  3. Eva Šnircová: Čo má spoločné TRÉNING s pracovným pohovorom?
  4. Zuzana Ondruš: Hudobná výchova v škole - čo je to za predmet ?!
  5. Július Kovács: Parlament Slovenska sú Bratislavské strany.
  6. Naďa Mitanová: 15 minút denne robiť veci nové, ťažké, nečakané...
  7. Vladimír Krátky: Sabotáž ?
  8. Jana Slobodová: XIV. časť z knihy "V Krajine predkov"
  9. Lórant Kulík: Aktualizovaná fotogaléria s článkom: Kolotoč Karla Dykovského v Košiciach
  10. Igor Slobodník: Recyklujem

  1. NAKA vypočúva orgnaizátorov protestov Za slušné Slovensko
  2. NAKA by mala preverovať účty Fica a Kaliňáka
  3. Fico zneužíva štátnu moc. Reakcie na vypočúvanie aktivistov
  4. V piatok sa v Bratislave bude konať protest Za slušné Slovensko
  5. Prestaňme démonizovať naftu, zhodujú sa odborníci
  6. Kauza Perinbaba: Polícia zadržala zlodejov a našla aj lup
  7. Roky ju znásilňoval nevlastný otec, po pôrode jej hrozí väzenie
  8. Kamión v plnej rýchlosti vyletel z cesty a zastavil sa blízko reštaurácie
  9. Jahody v novembri. Ovocinári vyhlásili samozber
  10. Bol medzi siedmimi hriešnikmi. Už sa to nezopakuje, tvrdí Škriniar

  1. Ficova exporadkyně Trošková už je ve svém: Kde vzala 6,5 mega na luxusní byt?
  2. Náš dobrý biely kôň Bašternák mlčí…
  3. Majchrák, Hanus: Zlá noc pre Smer
  4. Marián Leško: Smer stratil moc, OĽaNO a SaS rezignovali už dávno
  5. Smer utŕžil v komunálnych voľbách to, čo si zaslúžil – drvivú porážku
  6. Komentár Petra Bárdyho: Východ to Ficovi a Vaľovej zrátal
  7. Ľuboš Kostelanský, Gabriel Šípoš: Kto platí nového primátora Bratislavy?
  8. Víťazom volieb je aj Za slušné Slovensko. Časť zmeny prichádza z námestí, hovorí Juraj Šeliga
  9. Matovičove zlyhanie v Košiciach: OĽaNO stiahlo pred voľbami J. Polačkovi podporu
  10. Súvisela vražda Ernesta Valka so zmenkami?

Už ste čítali?