Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Akí taxikári, taká vláda (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

ochrana hospodarskej sutaze

mna zaujal extremne rozdielny meter uradov na "ochranu" hospodarskej sutaze. Alebo si vie niekto predstavit, ze by podobne aktivity, ako ti dvaja experti od volantu verejne vyvyjali napriklad pumpari a vyzyvali na dohodu o vyssich cenach benzinu na pumpach? Alebo bankari, ziadajuci dohodu na vyssich poplatkoch za bankove sluzby? Netrvalo by dlho a urady by zacali konat. U taxikarov je to zrazu inak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ad pumpari

ceny benzinu neurcuju pumpari, ale kartely...a tie sa uz davno spolu dohaduju :-)
Tu v Nemecku uz o tom neraz rokovala vlada...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a toto moze napisat

Zas len temnocerveny mozog.... nie je pravda, co pises v 1. V amerike taxikari nemaju pevne stanovenu cenu, ak myslis yellow cab. Inde mozno ano, ale prave to potom nici konkurenciu a ceny su vysoke.

K tvojmu druhemu bodu - vobec ma nezaujima kolko zaraba taxikar. Je to jeho slobodna volba, ak sa im nepaci a nevedia sa uzivit, mozu ist robit nieco ine.

Dovi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podobným spôsobom to robí aj jedna taxikárska rodina v Žiline, "operujúca" v pešej zóne. Sťažuje sa na všetkých a na všetko,tamten nemá také povolenie,ďalší zasa onaké.Keď však príde kontrola aj na ich taxíky,to je ešte len divadlo.Hlava rodiny pán H.začne robiť okamžite scény,písať sťažnosti a samozrejme sa nezabudne vždy vyhrážať súdmi všetkým,aj kontrolným orgánom.Ľudia zabúdajú na to,že nemajú len práva,ale aj povinnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pravda je niekde uprostred

pravda bude niekde uprostred. Ani autor článku, ani taxikári nemajú 100% pravdu. Robiť akékoľvek remeslo, alebo živnosť a spĺňať všetky kritéria a povolenia a vedľa seba mať niekoho, kto to nemá je samorejme nefér. takže ak všetci spĺňajú všetko, potom už je to len o kvalite a súťaži.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co by mali splnat?

A co okrem vlastnictva platneho vodicskeho opravnenia by mal taxikar splnat? Mna teda ako zakaznika taxisluzieb ina podmienka nenapada.
.
Alebo inak: akym pravom chces mne, ako zakaznokovi branit vyuzivat sluzieb taxikara, ktory okrem toho vodicaku nesplni tebou nadiktovane podmienky. Rozumej: tie podmienky de facto urcujes mne. Ja som ten, ktory tu sluzbu a teda aj splnenie tvojich podmienok plati. Preco by som mal platit za splnenie tvojich podmienok aj ja? Vsak ja ti nijako nebranim, aby si pred natupenim do taxiku ziadak od taxikara hoci aj doktorat z jadrovej fyziky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

fakt ta ziadna ina podmienka nenapada?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vsak napis

nejake podmienky, ktore by si chcel, aby splnal "tvoj" taxikar. A potom sa mi pokus vysvetlit, preco by ich mal splnat aj ten "moj". Ked mne staci, aby splnal bezne existujuce poziadavky na ktoreho-kolvek ineho vodica.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tibor

môžeme sa ešte dohodnúť na jednej podmienke.
aby vedel (prípadne vedel pomocou GPS vyhľadať) cieľ, kam chcem ísť -:)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

copy

myslíš členstvo v strane SaS?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Emil Omyl

Reaguješ na copy ako idiot.V BA, a asi aj v iných mestách, pracujú taxikári, ktorí neplatia za licenciu, za stanovište, neplatia dane atď, atď, čo ich samozrejme v konkurenčnom boji o zákazníka zvýhodňuje.O tom asi píše copy.Tak skús najskôr rozmýšľať a potom písať, lebo aj v iných sektoroch podnikania platí to isté.Koľko murárov, inštalatérov a podobných profesií, funguje tak ako "čierny" taxikári.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale to je presne to,

čo píše Tibor Pospíšil hore. Akú mám ako zákazník výhodu z toho, že taxikár platí nejakú cenu za stanovište? Pre mňa za mňa, nech si zaparkuje na verejnom parkovisku kde chce a potom príde a ponúkne mi najlepšiu cenu. Pokiaľ neplatia niektorí taxikári štátu dane, to je druhá vec, nech ich príslušné úrady odchytia a vyrubia im vysokú pokutu. Ale umelé obmedzovanie počtu taxikárov ma ako zákazníka len oberá o peniaze - o tie, ktoré budem musieť navyše zaplatiť taxikárovi, ktorý povolenie dostane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tibor

co musí spĺňať vodič taxi je stanovené zákonom. myslím že je to zákon o preprave osôb. A mna ako pasažiera taxi by určite zaujímali jeho znalosti mesta, pokrytie ciestujúcich poistením, jazyková znalosť (zahraniční pasažieri) atď, atď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neodpovedal si na otazku

preco by "tvoje" podmienky mal splnat aj "moj" taxikar?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak inac. Prides do mesta, ktore nepoznas, ani tam nikoho nepoznas a chces sa niekam odviest. Nasadol by si do auta k hocikomu len preto, ze ma vodicak? Ja teda rozhodne nie. Ak by som vedel, ze ten napis TAXI moze mat na streche fakt hocikto, asi by som bol opatrnejsi. Mozno by som do takeho mesta radsej ani neprisiel. Alebo by som pri najhorsom siel peso. Kedze ale vsetky taxiky musia byt registrovane a ich vodici musia splnat urcite kriteria, citil by som sa ovela bezpecnejsie a mal by som vacsie sklony vyuzivat taxi.

Dalsia vec je cena. Chcem ist v meste, ktore nepoznam, zo stanice do hotela. Ak by neboli ziadne pravidla, mohol by si taxikar za 5km jazdy vypytat 100 eur. Ako by si sa proti tomu mohol branit, keby na to neexistoval ziadny zakonny ramec? Takato situacia by zasa viedla k tomu, ze by ludia taxiky vyuzivali ovela menej.

Uz to chapes? Ludia su schopni jednat tak, aby pre seba momentalne nieco ziskali, aj ked tym narobia ostatnym dlhotrvajuce skody. Aby to nebolo na dennom poriadku existuju rozne pravidla, ktore maju spekulantov odradit a vyselektovat ludi, ktori danu vec beru vazne (nie len taxikari). Bavit sa o konkretnom nastaveni tychto pravidiel ma zmysel, ale spochybnovat ich ako take je pre mna osobne nepochopitelne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nechapem

do toho, ako si ja vyberiem taxik, ta s prepacenim nic nie je.
Opakujem: ja nenamietam proti tomu, aby taxiky, ktore splnaju tvoje poziadavky boli rozpoznatelne. Ja len nevidim dovod, preco by som ja mal mat zakazane vyuzit sluzbu taxika,ktory toto oznacenie mat nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

malo jazdis taxikmi v BA

Ja asi castejsie... teda tak 10-14x do mesiaca.
To, ze moju adresu najde tak 5 z 10 taxikarov na to som si uz zvykol. Uz aj dsipecerka sa ich pyta, ci vedia, kde to je, priadne ich naviguje, ale teda par postrehov:
- taxi v BA je extremne lacne. Nepoznam ide mesto v strednej EU, kde by bolo este taketo lacne. Z tych cien sa podla mna tazko daju pokryt naklady a zarobit tak, aby si sa vozil v bezpecnych autach, preto tu chodia auta, ake chodia. Pred 2 tyzdnami ma viezol taxik, ktory uz poznam a divil som sa, ze este jazdi. Na poslednej jazde ma nedoviezol, siel som asi 1km pesi, lebo zrazu sme zastali. V sobotu ma viezla fabia, ktorej chybali nejake krytky v interieri, buchalo lozisko, trcalo autoradio z palubovky. To samozrejme nevies co pride, pokial to nepride a ked to uz pride, malokedy mas cas na to, aby si ho poslal prec a zavolal si iny voz.

-taxikari... tvrdis, ze tvoj taxikar nemusi poznat dobre mesto. Minule som nastupil v centre do taxi. Soferoval ho taky tmavsi pan, povedal som mu adresu (Lazaretska) a on zacal tukat do navigacie. Pozeram na neho, ze "odkial si?", on, ze "z pakistanu a ze taxikara dobi 2 tyzdne". No amen gloria, tak som ho navigoval. Kebyze takehoto stretne niekto, kto nepozna mesto, tak sa na adresu nedostane ani za 2 hodiny.

Akoze, ok "Value for the money", ale niekedy je to uz fakt na hrane. Cech a regulacia su blbost. Tak isto ako limit 5 rokov na auto, lebo napr po BA jazdi 15r mercedes s 400t km a je v 100x lepsom stave ako ta 6 rocna fabia, co ma viezla v sobotu.

Nejaku kulturu tu do toho treba vniest, lebo takto na tom tratia vsetci a kultura cestovania v taxi sa dostava na uroven, kde uz nehovorime len o diskomforte, ale o ohrozeni bezpecnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak naposledy

ja nemám vôbec nič proti tomu, aby vznikla taxi služba, ktorá bude jasne označená a ktorá bude aj FORMÁLNE spĺňať podmienky, ktoré považuješ sa dôležité. A nech si kľudne tie podmienky v tej konkrétnej (či viacerých) kontrolu bárs aj mestský úrad. Nech im vydáva potvrdenia, že tieto podmienky spĺňajú.
.
Ale nech nikto nenúti iných ľudí s inými preferenciami, aby používali takto postavenú taxislužbu.
.
A o tom, kto z nás chodí v Bratislave taxíkom by sme sa veru mohli rozprávať. Ak niekto napíše, že nevie, aké auto mu príde, tak to asi v Bratislave skutočne dlho taxíkom nešiel.
http://www.onlinetaxi.sk/
Ja volám konkrétnemu taxikárovi do konkrétneho (už pri volaní) známeho auta. Nieje problém sa ho spýtať, ako staré je to auto (to by som asi bol za exota), ale napríklad to, či má dosť veľký kufor pre moje 3 veľké batožiny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cena taxi

a čo sa týka tých cien:
V Bukurešti sú taxíky lacnejšie. Ty Rumunsko asi považuješ za divoký východ, mne sa konkrétne v Bukurešti pozdávalo a aj keď taxíky určite neboli také autá, ako v Bratislave, tak som sa necítil ani za mak nebezpečne.
.
A pikoška: V Tokiu som išiel taxíkom z vlakovej stanice do hotela veľmi podobnú vzdialenosť, ako je z blakovej stanice v BA ku nám domov. V oboch prípadoch som platil cca 15 euro. Jasné, keby som si v BA bol taxík zavolal (nechcelo sa mi čakať), tak by som išiel za polovicu. Ale nehovor mi že ak má byť cena zo stanoviska tá normálna cena, že je normálne, keď je na úrovni ceny taxi v Tokiu, o ktorom sa zvykne písať, že je to jedno z najdrahších miest sveta (čo ale nie je pravda)
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME