Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tender na trolejbusy - konkurencia bez šance na úspech (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trochu vám tam škrípe logika i matematika.
Logika v tom zmysle, že vo svojich vzorových príkladoch rovnakou bodovou cifrou hodnotíte náklady na údržbu trolejbusov - ja som toho názoru, že trolejbus v hodnote 500 eur sa bude podľa všetkého udržiavať za výrazne nižšiu cenu, ako trolejbus za milión.
Zmätok máte i v "priamej úmere", ako ste nazvali bodové hodnotenie ceny. Skúste do fiktívnej súťaže s 25- milióovým vozidlom pridať ďalšie, trebárs za extrémnu miliardu a potom súťaž vyhodnoťte. Zistíte, že cenové ponuky za 25 miliónov a miliardu sú prakticky rovnaké a že proklamovaná priama úmera je dosť nepriama.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za pripomienky

1. nastavenie kritérií si určil dopravný podnik, ja som ho len vysvetlil a zjednodušil. Je úplne jedno či nové vozidlo získate zadarmo alebo za 1 milión (ak náklady na jeho údržbu nie sú započítané v cene vozidla) Bodové hodnotenia si vymyslel DPB a nie ja, takže moja logika je v poriadku. To čo nie je v poriadku a o tom je tento článok, že bodové hodnotenie nevyjadruje ekonomickú výhodnosť nákupu trolejbusov. Je fiktívne ale v skutočnej súťaži za 2,53 miliardy SK.

Článok teda hovorí o tom, že ak by aj bola doručená iná kvalitnejšia ponuka (trolejbus zadarmo) nedokáže získať dostatok bodov, aby vyhrala.

Výpočet bodov som vysvetlil aj na príklade vzorec je najnižšia ponuka násobená max. počtom bodov sa delí hodnotenou ponukou. Menej výdhodná ponuka získa menej bodov. Napísal som, že získa priamo úmerne menej bodov (samozrejme je to nepriama úmera).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Môj príspevok nebol o tom, či je systém použitý DPMB správny, alebo nie. Nie, nie je správny - ale neviem posúdiť či preto, že je požadovaný určitý počet dverí, alebo nižšia hmotnosť. Možno na to xistuje nejaký dôvod, aj keď netuším aký - ak si budem chcieť kúpiť auto a jedna z mojich podmienok bude, že nesmie byť dlhšie ako 475,5 cm, tak to môže byť preto, že dlhšie sa mi nezmestí do garáže.
O inom som chcel - ak je systém použitý DPMB zlý, tak prečo ho opakujete a dokonca pridávate k nemu vlastné nie príliš vhodné dodatky a predpoklady?
Prečo nenavrhnete vhodnejší systém a nedostaky z tendra nedemonštrujete na ňom?
Systém použitý v tendri má jednu základnú chybu - ak sa po uzavretí tendra nedohodne obstarávateľ víťazom na zmluve, tak sa celý tender musí nanovo prepočítať a poradie za víťazom sa môže zmeniť. Ak tomu nerozumiete, tak sa ohláste a jednoduchý príklad vám napíšem do krátkej sprvy.
P.S.
Napriek tomu, že mi je srdečne jedno akú mám karmu, by ma zaujímal jediný inteligentný dôvod pre kliknutie na mínusku u môjho príspevku. Má snáď niekto utajený niečo osobné proti logike a priamej úmere?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kamarade...

"ak sa po uzavretí tendra nedohodne obstarávateľ víťazom na zmluve, tak sa celý tender musí nanovo prepočítať a poradie za víťazom sa môže zmeniť." Ty si asi o verejnom obstaravani vela nepocul, vsak?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Logika chyba tebe

Kedze je predpoklad ze drahsi trolejbus s rovnakymi parametrami je kvalitnejsi a ja som toho nazoru ze kvalitenjsie vozdilo (suciastky z dlhsou zivotnostou ci nizsou poruchovostou) bude potrebovat menej udrzby a servisu :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

O logike a tak podobne

Porovnával dva trolejbusy, prvý za milión, druhý za 500 (slovom päťsto) eur.
Za milión eur si viem kúpiť 2000 autobusov druhého typu.
Ak sa vykašlem u toho druhého na údržbu a po každej poruche ho budem vyhadzovať do šrotu a nahrádzať takým istým novým, tak za predpokladu, že mi bezporuchovo vydrží šľapať jeden týždeň, mi za milión eur bude slúžiť 2000 týždňov. Čo je o trochu menej ako 40 rokov.
Chcete sa o logike dozvedieť ešte niečo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvoja logika ma nedostatky

Kedze tych 500 je len teoretickych, ze na kolko by musel ist predajca dole s cenou trolejbusu prave za predpokladu ze udrzba bude stat rovnako (slovom rovnako), aby dosiahol rovnake bodove hodnotenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďakujem za príspevky :)

presne tak ide len o snahu vyrovnať bodové hodnotenie a vyhrať. Teoreticky budú mať trolejbusy rovnaké rovnaké alebo podobné náklady na prevádzku (dal som 20 bodov - maximum pre obidve ponuky). Aj kvalita može byť rovnaká alebo porovnateľná. Ide o to, že ak majú menej dverí a vyššiu hmotnosť tak nezískajú ani bod. Čiže majú 40 bodovú stratu. Konkrétny príklad ako by mohli byť nastavené kritéria, aby vyjadrovali skutočnú ekonomickú výhodnoť pripravím a dám do článku .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vivát Slovákiá

máš takú kráásnu tváár
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Výsledkom tohto článku bude maximálne to, že tebe zoberú tú odbornú spôsobilosť na verejné obstarávanie :-)
Na Slovensku by ma to vôbec neprekvapilo. Keď treba kradnúť, odborná spôsobilosť iných je prekážkou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:))

ja o týchto veciach píšem a prednášam :) a odbornú spôsobilosť chcú v novele aj tak zrušiť :)
Horšie bude, že takto nastavený tender EÚ nepreplatí a všetko budeme platiť zo svojho vrecka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skvelá poznámka pán Lexa.

Vďaka diskriminačným pravidlám účasti na tendri nám na 99% EÚ tender nepreplatí a celú sumu zaplatí rozpočet mesta. Za prvej ficovej vlády sa tento postup stal takmer pravidlom. Bohužiaľ , v čase keď sa tak stane už budú belfi a ftáčnik niekde v prdeli aj s províziami.

Zaujala ma však aj cena za 1 trolejbus (1 mil. €) a skúsil som gúgliť. A našiel som toto:
1) Mesto Balti v Moldavsku tender. Očakávaná cena 200 tis. € za trolejbus http://www.ebrd.com/pages/proj...
2) Kalkata v Indii. Očakávaná cena 3 - 4 mil. rupií za trolejbus t.j. cca 50 tis € http://articles.timesofindia.i...
Ja viem, že kvalita môže byť rozdielna a teda aj cena. Ale nie 10 - násobok ceny predsa len veľký rozdiel?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cena

V Prešove bola cena cca 500 000 EUR za SOR 31 TR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďakujem za príspevok

Na základe informácie, ktorú som dostal z DPB je predpokladaná priemerná cena za 1 ks trolejbusu cca 500 000 eur.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mne to pride tak, ze vo vypoctoch predpokladate, ze konkurencny trolejbus za technicke riesenie nedostane ani jeden bod. to je potom spravne, nie? ze konkurencna ponuka bude horsia

predsa ak niekto ponukne kus plechu na kolesach (doslova) bez sedaciek, okien a dveri, nemal by predsa vyhrat aj keby stala 10 eur, nie?

nie som expert na verejne obstaravanie, ale je vobec bezne, ze firma nedostane za svoju ponuku ani bod za technicke riesenie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dobra pripomienka

Ale kedze sme na slovensku, tak to asi bude takto. Technicke riesenie bude usite na mieru na jeden konkretny typ a ten dostane 40 bodov a ziadny iny to nedokaze splnit ani na 10 bodov.
Takze ani s ovela nizsou cenou nedokaze porazit ten vybrany typ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak v tom výpočte nie sú chyby, tak je to zlodejina ako vyšitá.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nikoho sa nezastávam

ale ako obstarávateľ "zákazník" si nemôžem určiť špecifikácie výrobku, ktorý chcem a niekto druhý mi ho môže ponúknuť ? K technickej stránke len toľko, že ak bude mať trolejbus viac dverí, pri rovnakom počte cestujúcich na zástavke sa čas potrebný na nástup a výstup skráti, čím sa skráti státie trolejbusu takže sa zoptimalizuje čas (za deň to možno spraví aj jeden spoj naviac) ... menšia hmotnosť trolejbusu zníži jeho palivové nároky, alebo pri rovnakých palivových nárokoch sa môže zvýšiť hmotnosť zaťaženia, čiže odvezie viac pasažierov pri rovnakých nákladoch ... z tohto pohľadu nastavenie technických parametrov chápem, bodovanie je už samozrejme iná vec, nie som matematik :) Ostatné aspekty výhodnosti neposudzujem, môj názor je taký, že žiadne verejné obstarávanie nie je výhodné tak ako by byť mohlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

niekde si cital, ze by obhajcovia tendra zverejnili nejaku tabulku, kde by bolo aspon vyhodnotene kolko ludi priemerne prevezie trolejbus, kolko to priemerne a v peaku znamena na zastavkach, kolko casu to predstavuje a ako by urychlilo nastupovanie a zdrzanie na zastavke ak by bolo 5 dveri?

a hlavne nakupuju limitovany pocet trolejbusov, takze aj keby skratili nastupovanie tak celkovo sa neusetri nic, musia pokryt rovnaku siet zastavok s rovnakym casovym usekom s rovnakym poctom trolejbusov bez ohladu na pocet dveri.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemá viac dverí za následok menej miest na státie/sedenie? čím sa znižuje kapacita...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Béla Bugár: Skrátené leto 5 294
  2. Melita Gwerková: Žena, ktorá sa za verejné poníženie pomstila maľbou 4 132
  3. Pavel Dvořák: Ako mi čínska vláda zamurovala suseda 2 854
  4. Jaroslav Polaček: Rašiho vietnamská spojka 2 486
  5. Peter Slamenik: Čo s načatým večerom? Dáme Gerlach! 1 958
  6. Zuzana Herich: Na bicykli do školy až vo štvrtom ročníku 1 845
  7. Transparency International Slovensko: A Veľkú schránkovú cenu Slovenska vyhráva... 1 831
  8. Čo je nové na sme.sk: Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 1 732
  9. Anežka Richtariková: Neverím Vám, p. Bugár 1 657
  10. Igor Čonka: Ako markíz de Sade vyprovokoval dobytie Bastily 1 454

Rebríčky článkov


  1. Lucia Zvedelová: Pekáč na bruchu? Ďakujem, radšej koláčik
  2. Mária Tvrdoňová: Ako je to s výpredajmi na MALL.SK
  3. Lórant Kulík: Fotoglosa: Historická GPS navigácia
  4. Ladislav Větvička: Přej si něco. Padá měna!
  5. Peter Kremsky: Nové vlaky do Petržalky? Využiteľné je to tak pol na pol
  6. Milan Lahučký: Chiang Mai - thajské mesto, ktoré sme si zamilovali
  7. Robert Hodoši: Červená čiapočka s čajom o piatej (17:00h)
  8. Peter Mrázik: Čo je nové po celozávodnej dovolenke v automobilke Jaguar Land Rover ?
  9. Tomas Tahotny: Moja cesta za dopravným lietaním ( 4 )
  10. Mária Diamantová: 42. Myslím, že vlastním unikátnu knihu

  1. Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov
  2. Pribrzdil, aby pred seba pustil rýchlejšie auto. Zachránil si život
  3. Pribrzdil, aby pred seba pustil rýchlejšie auto. Zachránil si život
  4. Kočner predsa len niečo po sebe zanechá
  5. Kočnerovi sa to sype pod rukami
  6. Jean-Paul Belmondo myslí na smrť. Ale usmieva sa pritom
  7. Dobré ráno: Kočner zase skúsil vybabrať s firmou, čosi je inak
  8. Hotel Šport poslúžil Kočnerovi dvakrát, za vratku DPH je obvinený
  9. Policajného funkcionára súdia, že sexuálne obťažoval kolegyňu
  10. Prečo slony nemávajú rakovinu? Pomáhajú im zombie gény

  1. Robert Kaliňák pod vplyvom kokaínu
  2. Vážené nemecké orgány !
  3. Štefan Hríb: Vietnamci nás pri únose nemohli oklamať
  4. Ak nevyhnije Ficova garnitúra, vyhnije celé Slovensko
  5. Neverím Vám, pán Bugár
  6. SIS je ďalšou z inštitúcií, ktorej predsedá mamľas - komentare.sme.sk
  7. Kiska kritizoval Pellegriniho: Stále sa môže od únosu dištancovať a ukázať, že nie je len bábkou
  8. Čižnár sa skryl pod nemeckú perinu. A celý z nej trčí
  9. GDPR a boh nechránia nezodpovedných (príbeh moderného Petra)
  10. Všetky oči na Bugára

Už ste čítali?