Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mapové hry (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

ked som ja chodila do skoly, zakladnej este, podotykam, mali sme ucitelku zemepisu, ta nas pred zaciatkom kazdej hodiny v 10 minutovkach tak prevetrala, ze hlavne mesta statov celeho sveta ( taka afrika dala zabrat:D) sme vedeli aj ked by nas o polnoci zobudili :)
je to na ucitelovi ako nauci ziakov orientovat sa na mape sveta, podla mna patri k vseobecnemu prehladu orientovat sa kde ktora krajina na akom kontinente lezi a co ktory kontinent charakterizuje, bohuzial moje deti sa uz geografiu ucili inak, nikdy som sa s nimi nemusela ucit ale ked som pri kontrolnych otazkach ci rozhovore zistila, ze sa v tercii - kvarte na gympli vobec neorientuju ani len v europe, nahliadla som do ich ucebnice geografie
paneboze, kolko nezazivneho ballastu ....
pred par rokmi uz sme so synom, ktory mi ukazal podobne hry na nete, sutazili kto je lepsi :) super :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, nové učebnice geografie nie sú žiadny zázrak, ale sú písané celkom čítavo, vyhodilo sa z osnov kopec "balastu" a nezáživného ako priemysel apod. Len potom niekedy človek ani nevie, čo vlastne učiť. Memorovanie nemám rád a všetky hlavné mestá sa už dnes istotne nevyžadujú. Problémom na ZŠ sa stáva najmä nedostatočná časová dotácia, keď pri jednej hodine týždenne nemá učiteľ veľmi čas na zaujímavé aktivity. Možností je neuveriteľne veľa ale nie je kedy ich častokrát uplatniť. A áno, práve spoločné hranie sa rodiča s dieťaťom je zrejme nielen poučné ale aj zábavné. Neviem, či si ešte aj dnes rodičia spolu s deťmi prezerajú encyklopédie a rôzne fotografie v krásnych knihách, ktoré dnes vychádzajú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

trochu

sme cibrili pamet, co vobec nebolo na skodu veci, ziadne mentorovanie
dnes je vsetko na webe a plati uzasne pravidlo, ze informacie nemusim mat v hlave, staci, ze viem kde ich mam hladat
nie je to celkom tak, lebo vacsina a nielen deti, nevie ani ako hladat, ani kde hladat a co je najhorsie, nevedia co hladat
ved dnes maju deti problem spocitat v hlave dve dvojciferne cisla, neviem ako je to s nasobilkou, vsak zijeme v ere kalkulaciek ...
nuz, uz za mojich cias sa biflosi netesili oblube ani u spoluziakov ale ani u ucitelov
sikovne deti sa na zakladke nijako zvlast ucit nemusia ak je dobry ucitel , staci dobry vyklad a schopnost zaujat a udrzat pozornost
sorry, neodpustim si, ale neexistuje ziadne, ze clovek uz ani nevie co vlastne ucit ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno učenie sa nie je len o bifľovaní, preto vymýšľam aj takéto aktivitky pre študentov ako napr. pravidelnú súťaž Geohalušky do ktorej sa môžu vo voľnom čase zapojiť. Úspešní riešitelia sú odmenení známkou. Najnovšie kolo sa venuje pozorovaniu krajiny, miest apod. na základe len videného by žiaci mali byť schopní posúdiť, na čo sa pozerajú, prípadne si sa k správnej odpovedi pátraním dopracovať, majú na to viac času: http://www.geoska.sk/geohalusk...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobre :-)

My traveller IQ je 121 (vraj), ale najvacsi problem som mal s tym, ze niektore staty maju v anglictine nazvy, ktore ma miatli. Toto sa este volakedy zahram. :-)
A k tym ucebniciam - byt na mieste decka, tak sa ucitela pytam take otazky, ako ze preco je atmosfera rozdelena na severnej pologuli na 3 celky a nie na 2, ci 10 ap (prebera sa to na jednej z prvych hodin), dalej preco su prilivy niekde vyssie a inde mensie, preco kulminuju ked je mesiac uplne inde ap. A co mi tam chyba? Ze sa deti nic nenaucia o suhvezdiach. To sa na ZS neuci(lo) na ziadnom predmete a ked je na to kdesi miesto, tak snad na zemepise, ked sa uz vyhodil priemysel. (Nase zemepisne atlasy zacinali mapou suhvezdi, ale nikdy sme sa o nich neucili.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

o prilivoch a odlivoch píše Martin Mojžiš vo svojej knihe. Píše, že slapové javy nie je jednoduché pochopiť. Nestačia na to ani vedomosti stredoškoláka z fyziky. Preto sa toväčšinou vysvetluje len tak, že príliv súvisí s gravitáciou Mesiaca a rotáciou Zeme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No neviem

Ja nie som fyzik a preto moze byt moje "vysvetlenie" zle. Ale gravitacna sila klesa kvadraticky so vzdialenostou, odstrediva sila rastie linearne (ale posobi v opacnom smere ako gravitacia), preto sila posobiaca na priliv a odliv klesa kubicky so vzdialenostou. (To posledne som cital kdesi na wikipedii, tie predosle fakty su zo stredoskolskej fyziky.) Toto vysvetluje, preco je priliv a odliv 2x za den. (Pre jednoduchost predpokladajme, ze mesiac obieha okolo Zeme po kruhovej drahe. [Nemusime, lebo pri tej obehovej elipse sa rychlost pohybu mesiaca voci Zemi meni, ale predsa.] Kedze tie telesa od seba neodletia, tak na stred Zeme (aj na "boky") su gravitacna a odstrediva sila rovnake, len opacne orientovane. No a na konce ku a od mesiaca sa prejavuju tie kubicky klesajuce sily opisane vyssie.) No a preco sa to opozduje? Pretoze Zem rotuje. To vyssie su sily a aby sa tie masy vody presunuli (co kvoli rotacii musia), chvilu to trva. Niekde kratsie, inde dlhsie, podla objemov vody a tvaru morskeho dna. Toto laicke vysvetlenie sa mi nezda nejako extra narocne. Na ZS to vsak nebude (a problem je, ze sa zemepis na ZS zacina prave takymito "globalnymi" javmi), no na strednu skolu by to mala byt malina.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Co je trapne na stati pred mapou?

Uz aj to dnesne deti stresuje?

Lebo najvacsim problemom u nich je prezentacia, rozpravanie. Naucili ich v skole klikat na ikonky a zaskrtavat v testoch spravne okienka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je nič trápne nad státí pred mapou, tá veta je len v úvode a poukazuje na "trápnosť" spôsobenú tým, keď dieťa stojí pred celou triedou a nevie. A budeš možno prekvapený, ale dnešné deti si ozaj doma skôr preopakujú prácu s mapkou týmto "moderným" spôsobom, akoby siahli po klasickom atlase, ktorý väčšina z nich ani nemá doma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To ale nie je chyba využívania IT vo výučbe, to bolo vždy tak, neidealizujme si príliš minulosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja som raz suploval

hodinu geografie u deviatakov, tiež sme riešili súradnice, každý mal ukázať na mape krajinu, ktorú by rád navštívil a určiť jej súradnice. Vyhrala to s veľkým náskokom - Jamajka :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Usain Bolt :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a niektori diskuteri

sa tu pocas olympiady snazili presvedcit ostatnych, ze sport neprezentuje krajinu a neovplyvnuje turizmus ... ergo, ze do sportu sa nema investovat, lebo su to vyhodene peniaze. Alebo ze by to nie Bolt ale bold Bob a travicka? ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Možno trochu od veci

, ale k tomu štandardnému úvodu o amerických deťoch čo nevedia kde je Srbsko (aby som nebol vťahovačný :-), že nevedia kde je Slovensko). Ale skúsme si to na našich maturantoch, či vedia povedať kde je Washington, nie George (ten je na pravde Božej), ani DC (alebo aj ten),alebo NY nie mesto (alebo aj to), stačí základná orientácia východ, západ, hraničí skôr s Kanadou, alebo Mexikom. Je Texas porovnateľný (počtom obyvateľov, rozlohou, ekonomickou výkonnosťou...) s Francúzskom, Holandskom ,Fínskom... Pre Američana (američánka ako hovoríme o deťoch tým skôr) je jeho svet 50 štátov amerických a Kanada a Mexiko a možno ho dnes Juhovýchodná Ázia láka viac ako starý kontinent.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím, veď ja práve nemám rád tie zovšeobecnenia o Američanoch a aj píšem, že u nás to nie je tiež žiadna sláva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslis, ze by slovenske deti a slovenski DOSPELI vedeli ukazal na mape Slovinsko, odlisit Litvu od Lotysska, najst Luxembursko. Mnohi ano, ale bol by si sokovny, kolki nemaju paru.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME