Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nahrávajte úradníkov! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

čistá pravda

žiaľ, aj ja som sa na úrade soc vecí stretol s nevhodným prítupom. Ale bol som tam sám. A kto by veril mne a nie tým 3 pracovníčkam úradu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A co je horsie

Ved je ten Homola napisal ze je to pravda!!!!!!
Ze se spravala hrubo ale nemalo to byt napisane!

V sucasnom stave ak sa nesudi s Bratislavou znamena to ze suhlasi s tym ze sa spravala hrubo!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslím, že mnohí úradníci zaspali dobu. Asertivitu si mýlia s agresivitou. Pokiaľ úradník svoju prácu nezvláda a nevie jednať s klientom, tak by mal odísť, a nie sa uchyľovať ku klamstvu. Je úplne irelevantné, ak je klient nervózny, arogantný alebo zvýši na úradníka hlas. Úradníci sú tam pre nás, a nie mi pre nich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava

... ani my pre nich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sú tam aby robili to, čo majú v náplni práce a čo sa od nich zo zákona očakáva. Áno, majú byť slušní, úctiví a snažiť sa pomôcť.
Ale na druhej strane - nie sú povinní zniesť nadávky, krik, vyhrážky a agresivitu tých, ktorí im tak radi vykrikujú, že sú platení z našich daní. Jednoducho odtiaľ-potiaľ.
Mne v článku vadí to slovo - "úradník". Ešteže je aspoň nejasne naznačené aký "úradník" a kde. Ale písať o tom, že úradníci klamú, poškodzujú ľudí, že aj sudcovia sú "len úradníci" - je z môjho pohľadu dosť zavádzajúce. A značne nefér pre všetkých tých, ktorí k svojej práci pristupujú s potrebnou dávkou zodpovednosti a profesionality. Ľudia s povahou "úradníka" sú totiž všade. Medzi živnostníkmi, medzi robotníkmi vo veľkých firmách,medzi aktivistami v treťom sektore, medzi vodičmi autobusov, medzi predavačkami ...
Áno, je potrebné si nahrávať rozhovory prebiehajúce v úradnom styku. A pamätať na to, že nenahrávate len "toho druhého", ale aj seba. A že to, čo požedujete od ostatných (úctu, slušnosť a rešpektovanie zákona) by ste mali dodržiavať aj sami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

plne suhlasim,

no mne sa na tomto blogu najviac paci, ze ho pise pani, ktora sama bola este nedavno tiez uradnickou a na celkom dolezitom poste. Dufam, za sama isla prikladom a spravala sa vtedy tak, ako dnes pozaduje od svojich byvalych kolegov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kazdy obcan

ma pravo pozadovat od uradnikov slusne spravanie, koniec koncov plati si ich, ze ano.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a vice versa

Každý úradník má právo od občana požadovať slušné správanie, koniec koncov, nie je platený za to, aby niekomu robil fackovacieho panáka.
Nedalo mi... ak sa povie A), malo by sa povedať aj B) ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Často čítam o neprofesionálnom správaní pracovníkov na rôznych úradoch a vždy sa veľmi čudujem. Ja mám totiž úplne opačnú skúsenosť. Aj dnes som bola na troch úradoch a všade boli pracovníčky veľmi milé, ochotné a profesionálne. Zatiaľ som mala vždy len takúto skúsenosť. Myslím, že ak sa nejaký úradník správa neprofesionálne, je našou povinnosťou sťažovať sa na jeho postup, lebo ľudia podľa jedného súdia aj ostatných.
Nechcem sa ich zastávať, ale nie raz som bola svedkom situácie, keď sa pani úradníčka snažila klientovi vysvetliť situáciu a ten ju nepočúval. Vždy si húdol len to svoje a absolútne ho nezaujímalo, že ani úradník nie je všemocný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to je tak...

každý blb*c je len človek...a takého nájdeš v každej profesii, len je pravda, že v tých úradníckych - tam kde blb*c dostane nejakú "moc" , je ich viac...ja som nedávno bola svedkom toho, ako nejaká zakomplexovaná 50-tnička kričala na predavačku, že ona pracuje na súde a že ona (predavačka) jej nemá čo vysvetľovať zákon o právach spotrebiteľa :) Keby som tam nestála a nevidela, že predavačka bola slušná a išlo o reklamáciu urvatého zipsového bežca, tak si asi pomyslím, že ju asi rozčúlila...to si však len pani súdna úradníčka myslela, že je pupok sveta...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

včera som bol na úrade . Mám už s týmto úradom skúsenosti , podobné ako autor blogu. Chcel som si jednanie nahrať, čo som oznámil úradníkovi a revíznej lekárke. Lekárka odmietla, že ju si nahrávať nikto pri úradnom jednaní nebude. Pýtal som sa , čo má proti tomu. Veď ak bude postupovať v súlade so zákonom a slušne, nemôže jej byť nahrávanie nijako na škodu. Dôvod nepovedala, ale nahrávanie zakázala. Teda si bola vedomá toho, že zákon nedodrží a slušne sa správať nebude. Tak aj bolo . Škoda , že ústavný súd rozhodol o nemožnosti odmietnuť nahrávania si iba policajtov. Žiaden štátny úradník by nemal mať právo odmietnuť nahrávanie pri výkone práce počas úradného jednania.
V najbližšej dobe sa chystám na prokuratúru podať trestné oznámenie . Úradník nedodržal zákonom stanovenú lehotu na vybavenie. Aby bol dobre hodnotený , vybral zo spisu žiadosť. Použil osobné údaje z pôvodnej žiadosti . Napísal si v mene občana novú žiadosť s neskorším dátumom ( 3 mesiace ) , napísal nové čestné prehlásenie občana , znovu s posunutým dátumom. Sfalšoval podpis občana a takúto novú žiadosť založil do spisu. Naplnená bola skutková podstata niekoľkých trestných činov. Podvod, zneužitie osobných údajov, falšovanie úradnej listiny. Naviac po tom, čo bolo toto zistené a zdokumentované , urobený úradný záznam a kópie dokumentov , navrhol úplatok. Aby jeho konanie nebolo nikde nahlásené , ponúkol protekčné vybavenie veci v prospech žiadateľa.

Takže súhlasím . NAHRÁVAŤ . A to audio a ak je to možné aj video. Úradníci v tomto štáte sú v 90% prípadov neskutočná chamraď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja nahrávam bez opýtania. Či to niekedy nejaký súd označí, ako v prípade policajtov, za akceptovateľné, ma zatiaľ netrápi. Predsa len, ten pocit, že môžem nekorektné správanie dotyčnému **verejne** omlátiť o hlavu, je na nezaplatenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Môžte mi prosím niekto poslať link na zákon, ktorý sa touto témou zaoberá? Rád by som vedel, kedy môžem nahrávať a či to musím aj oznámiť atď.
Vďaka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dost podrobny pravny nazor mas na nasledovnom linku: http://www.rozsudkyodetoch.sk/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zákon k tomu nie je, len judikatúra a právne stanoviská. Všeobecne platí, že zvukový záznam je možné robiť si vždy, jedine na súde platia isté výnimky a súd ho môže z istých dôvodov zakázať. Plus samozrejme ochrana súkromia (§ 13 a nasl. Občianskeho zákonníka) a ochrana osobnosti (k tomu aj z. 428/2002 o ochrane osobných údajov)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nikoho sa nepýtať,

nahrávať. Mali ste trvať na svojom a nahrávať! Žiadny zákon nám to nezakazuje!
Veľa rokov mám odrobených v rôznych úradnoch a viem, že čo písala autorka, je na 90% pravda. Je veľmi málo výnimiek.
Mňa v škole učili, že klientovi je nutné venovať sa tak, aby mal pocit spokojnosti aj v neúspešnom prípade! To bolo moje krédo po celý čas mojej profesionálnej kariéry a mnohí plakali pri mojej zmene rezortu.
Nikdy sa nsmiete dať odradiť úradníkom, ale slušnosť sa vyžaduje na oboch stranách!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako bola potrestana uradnicka

ktora umyselne klamala, zavadzala sud a pospinila dobre meno obcana?
-
Ak nijako, tak to nie je ziadna spravodlivost, lebo to iba znamena, ze urad odkazuje svojim uradnikom: "robte co chcete, len sa nedajte chytit, a ked sa date, tak vas podrzime a jednym listom vase konanie prikryjeme."
-
Taky list to nie je chyba z nedbanlivosti, alebo omyl vyplyvajuci z neznalosti. To je umeselne konanie s cielom poskodid obcana. To je absolutna nehoraznost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už nie iba nahrávať, ale aj natáčať

- kamerovať treba!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ach jaj....

najmä si prosím všetci uvedomte, že každý úradník štátnej správy je Váš zamestnanec - je totiž platený z daní alebo odvodov nás občanov. On (úradník) si to žiaľ uvedomuje skutočne málokedy. Ak ja na neho nekričím a správam sa slušne, tak mám právo požadovať aby sa správal slušne, a najmä vybavil/vyriešil moju žiadosť/vec s náležitou pozornosťou a najmä profesionálne. Ak nie, okamžite k jeho vedúcemu a sťažnosť - ideálne je nahrať si celý rozhovor. Nahrávanie môže byť na hrane zákona, ale ak nemáte nahrávku, tak nič nepreukážete - ani neprofesionalitu a ani nevhodné správanie.
Ešte raz: Každý úradník je zamestnancom nás všetkých - nie nadriadeným.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME