Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto pridáva prácu samosprávam (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

opakujem z diskusie u p. Dostala

A ked to je na Internete, na strankach tych obci, preco ste si to ziadali?
(odhladnime teraz od "pocitacovej gramotnosti" niektorych ludi, ktory vam odpovedali)

Preco ste si NAJSKOR nedali VY tu namahu, a nenasli si to sami????
(pripadne, ste mali poslat mail typu: nasli sme len toto, a nic viac. Vazene mesto, je to fakt vsetko, co mate?)

Mierny utok: Ako nezainteresovanemu pozorvatelovi, sa mi fakt zda, ze ste tie typy ludi, co radi nechavaju robit inych pracu za seba.. (ludia, pre ktorych bola vymyslena stranka http://lmgtfy.com/ :-)

Okrem toho, tym, ze by ste si sami preliezli tie stranky, aspon by ste ich videli zo strany obcana, ktory nieco hlada...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Budeš sa čudovať monitor

ale značnú časť informácií o samosprávach sme si vyhľadávali sami. Jeden z dôvodov, prečo sme písali žiadosti o informácie je ten, že časť informácií samosprávy zväčša majú na svojich webstránkach (najmä VZN) iné (interné smernice) veľmi často nie. A to čo niektoré samosprávy majú upravené ako VZN, iné majú upravené iba Smernicou alebo Príkazom starostu/primátora. Druhý dôvod bol ten, že sme takto mohli otestovať a porovnať odpovede rôznych samospráv. A dať niektorým samosprávam návod, ako vybavovať žiadosti o informácie efektívnejšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak to zakon nepredpisuje jednotne, tak to mozu mat ako chcu.
Ak to maju na webe, tak je to zverejnene a ja by som vam neposlal nic, iba vetu "Najdete to na webe nasho mesta."

Radsej obtazujte politikov, nech robia jasne zakony a vyhlasky, ulahcite tym zivot ludom 1000x viac.
Napriklad sucasny zakon prikazuje zverejnit zmluvy na webovom sidle obce. Takze mesto si moze kludne urobit na svojom webe sekciu Miestne speciality, to rozdelit na 15 podsekcii, to na daksich 20 a na 15 urovni, v sekcii Jedla z dazdoviek zverejni zmluvy. Zakonu bolo vyhovene, je to na webovom sidle, nikto to nenajde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste, môžu to mať ako chcú. Podstatné je, aby to pre občana bolo prehľadné, resp aby sa na webstránke dali efektívne dokumenty vyhľadávať.
Ale to, že zákon nie je v niektorých prípadoch jasný neznamená, že by samosprávy nemohli niektoré informácie zverejňovať iniciatívne a prehľadne. Koniec-koncov, samosprávy vedú starostovia/primátori a poslanci, ktorí boli zvolení v rovnakých demokratických voľbách ako tí poslanci, ktorí robia zákony v NR SR. Aj jedni aj druhí sa zodpovedajú svojim občanom. Teda mali by sa. A mali by im vychádzať v ústrety bez ohľadu na to, či im to nejaký zákon prikazuje alebo nie.
Mimochodom, časť samospráv nemala problém nám poslať priamy link na požadovaný dokument na ich web stránke. Skrátka, všeličo sa dá, keď sa chce a keď sa nechce, tak sa nedá nič...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zákon o informáciach

umožňuje nekontrolovanú šikanu zo strany psychotikov, ktorí nežiadajú informácie na to, aby ich na niečo rozumné použili, ale len na to aby zamestnali starostov a ich pracovníkov zbytočnou prácou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasne, obcan je otrava, ja by som ich vsetkych pozatvaral. To by mali "starostovia a ich pracovncici" lahke!

Ostatne, kazda samosprava ma plne pravo dokumenty automaticky zverejnovat na webe a potom nebudu taketo ziadosti takmer vobec musiet riesit (spravidla len odkazu na web).

Ak zmenit zakon o slobodnom pristupe k informaciam, tak len takym sposobom, aby sa spristupnovali informacie v ovela vacsiom rozsahu ako dnes.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zverejnovanie

Zverejňovanie uvedených požadovaných informácií je zo zákona povinné podla § 5 ods. 1, a to:

a) spôsob zriadenia povinnej osoby, jej právomoci a kompetencie a popis organizačnej štruktúry,
b) miesto, čas a spôsob, akým možno získavať informácie; informácie o tom, kde možno podať žiadosť, návrh, podnet, sťažnosť alebo iné podanie,
c) miesto, lehota a spôsob podania opravného prostriedku a možnosti súdneho preskúmania rozhodnutia povinnej osoby vrátane výslovného uvedenia požiadaviek, ktoré musia byť splnené,
d) postup, ktorý musí povinná osoba dodržiavať pri vybavovaní všetkých žiadostí, návrhov a iných podaní, vrátane príslušných lehôt, ktoré je nutné dodržať,
e) prehľad predpisov, pokynov, inštrukcií, výkladových stanovísk, podľa ktorých povinná osoba koná a rozhoduje alebo ktoré upravujú práva a povinnosti fyzických osôb a právnických osôb vo vzťahu k povinnej osobe,
f) sadzobník správnych poplatkov, 6) ktoré povinná osoba vyberá za správne úkony, a sadzobník úhrad za sprístupňovanie informácií.

Informácie podľa § 5 sa zverejňujú spôsobom umožňujúcim hromadný prístup (teda napr. internet).

a informácie podľa § 5 ods. 1 sa ďalej zverejňujú v sídle povinnej osoby a na všetkých jej pracoviskách na verejne prístupnom mieste (čo značí nástenka, ktorá je k dispozícii občanovi 24 hodín denne, nie niekde schovaná za vrátnikom!).

Za nesplnenie si uvedených povinností môže Obvodný úrad, vecne a miestne príslušný správny orgán, uložiť pokutu až do výšky 1650 eur, a to aj opakovane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja viem, ale rozsah informacii poskytovanych podla infozakona je nutne vyrazne rozsirit (by si bol prekvapeny co vsetko ti zverejnia napr. britske statne firmy, hoci neviem ci podla zakona, alebo podla zdraveho rozumu) + viac informacii je nutne zverejnovat automaticky....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak by si pozorne cital clanok, tak by si pochopil, ze proti takym existuje velmi ucinna a lahka pomoc!
mat vsetky dokumenty ktore nepodliehaju nejakemu stupnu utajenia verejne pristupne na webe...

uff, ja viem, pre nomenklaturny kader z minuleho rezimu to musi byt strasny sok!
bezny obcan len tak aby videl ako sa spravuju jeho peniaze a co robia tie nomenklaturne hnidy na uradoch??? len tak na nejakom internete??? ja bych ty internety vsetky zrusila... ze...

takze roznym "psychotikom" mozes odpovedat predpripravenym emailom kde budu odkazy na uplne vsetky dokumenty ktore urad ma a musi zverejnovat...
predpokladam ze ani tie najvacsie kadre uz nepisu na pisacom stroji, a tak ani moc dobre nechapem ten scaner... vsetky dokumenty tvoria v elektronickej podobe, tak ich nie je problem ani zverejnit v elektronickej podobe... ja by som povedal ze v 21.storoci by mal mat aj kazdy statny urad automaticky zaruceny elektronicky podpis, takze by mohol tie dokumenty vsetky aj elektronicky podpisovat, a boli by ekvivalentne tomu posvatnemu papieru:))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Povedz mi, kto ma na webe informacie kolko stoliciek ma mestsky urad, kolkokrat bol XY na sluzobnej ceste a kde a podobne nezmysly, ktore podla reportaze v TV psychopati vyzaduju v tisicoch ziadostiach?
Tie ziadosti musi niekto citat, z 1000 veci vybrat 5, ktore je mesto povinne poslat...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- kazde obstaravanie majetku ako stolicky (nie je to ziadny jadrovy reaktor, ani protiraketov obrana...) ma byt zverejnene... aj tak je s tym kopa papierovania ked chce urad kupit stolicku, dat vsetky tie dokumenty ktore uz ma!!! na internet je otazka par sekund... rovnako evidencia majetku sa robi v statnych instituciach periodicky, zabije sa tam zbytocne hodiny casu!! v statnej institucii robim, takze viem ze akysi darmozraci chodia po kancelariach a spisuju skrine, stolicky, stoly, pisacie stroje... takze sa netvar prosim ta, ze kolko ma urad stoliciek je pre urad tazke zistit!! neni! ti uradnicky darmozraci to robia so zeleznou pravidelnostou:))) staci dat vysledok tejto inventarizacie majetku na web... pripadnemu psychopatovi co sa bude pytat na pocet stoliciek staci behom sekundy dat odkaz na dokument, ktory UZ MAM z kazdorocnej inventarizacie majetku... otazka SEKUND!!! a okrem stoliciek sa dozvie aj kolko mame stolov, pisacich strojov, lamp... naozaj des, pre kadre...

- sluzobne cesty sa prisne eviduju, a napriklad kto bol a kedy na sluzobnej ceste nie je ziadna buzeracia, ale zaujimava informacia... sluzobne cesty, odkaz na dokument, par sekund... jedine co kadre zamestnava, ked chcu robit obcanovi napriek, a neposkytnut mu co chce (pripadne budu informacie vyberat, aby poslali vsetko - typicky hladat len stolicky miesto toho poslat komplentne cely inventar a nech si stolicky najde ked chce len stolicky...), to ich zamestna... presne ako pises, preco by mali vyberat 5 veci ktore z 1000??? tajne a doverne informacie aj tak musim mat oddelene... cesta je poslat im uplne vsetko a nic nevyberat... ale to nomenklaturne kadre na darmozracskych flekoch nepochopia, ich prve pravidlo je ze obcan otravuje, obcan co chce, obcanovi co najviac znemoznit co ziada, vsetko utajit, aj pocet stoliciek...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

GEMERSKA HORKA - ako sa to nema robit

Typickym prikladom nezverejnovania informacii a dokumentov je Gemerska Horka.
Obec ma sice zriadenu webovu stranku, kde v r. 2010 umiestnila niekolko dokumentov, ale sa vobec nestara o jej udrzbu a aktualizaciu.
V takomto pripade jedinym moznym sposobom ziskat urcite informacie tykajuce sa cinnosti organov miestnej samospravy je vyziadat si ich na zaklade infozakona.

http://www.gemerskahorka.szm.c...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME