Nedeľa, 24. september, 2017 | Meniny má Ľuboš, Ľubor

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

D1 — jednotka degenerácie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je vecny konflikt dobreho a zleho. Keby sa nebola postavila taka Vazska kaskada, tak na Vahu su kazdy rok povodne ako na Hrone. A ver mi, ze by nestala dodnes, keby sa stavala v dnesnych casoch a ked aj, tak okrem nej by sa postavili aj ine "kaskady" ale na ucotch tych "spravnych" ludi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

Ja to poviem takto:

zanasajuce sa priehrady nie su sranda...
Napriklad taka Asuanska, ci mozno o par desiatok rokov aj tie cinske...
Takisto aj u nas, sa tie Vazske kanaly zanasaju...

Podla mna, okrem ochrany prirody, jeden z najlepscich argumentov bol aj na konci:

tunelovy variant by bol KRATSI (a teda dlhodobo, ekologickejsie, a pre penazenku obcanov ekonomickejsi)

A fakt, ceresnicka na torte je to, ze keby chceli, uz to davno mohlo byt

9a ozaj ani nehovoriac o tuneli Visnove-Dubna skala, kde to Skanska ponukla tak lacno, ze za predpokladanu cenu by sa dali urobit obidve rury, teda plna dialnica, ale nie, ujo Fico a spol. tam idu zasa dat DRAHSI Doprastav, a urobia len 1/2 profil.. )

Kedze aj tento clanok sa tymi tunelmi trosku tyka Turca, treba spomenut rieku Turiec:
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tie lacnejšie varianty

môžu byť v skutočnosti drahšie. Viď včerajšiu správu v TN STV 1 - keď do Váhu pri stavbe mosta v Trenčíne, sypú miesto skál odpad z búračiek, alebo diaľničný most pri Kurimanoch. Vážska kaskáda je jedinečné dielo, ktoré bolo riešené tak, že voda nezaliala polovicu územia údolia Považia. Vďaka geniálnemu tvorcovi diela p. Danišoviča. Povodne na Váhu boli pravidlom. Na Slovensku sa nepostaví už ani psia búda, bez toho, aby niekto nebol proti. Na to dielo by sme mali byť právom hrdí, Bohužiaľ , keď prídete k bráne elektrárne tak tam stojí ENEL - súkromný majetok, vstup zakázaný. Vďaka pán Dzurinda a Mikloš. Už nám tu nepatrí pomaly ani tá psia búda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

keby

sme boli normalna krajina, tak usek dialnice medzi Zilinou a Ivachnovou je davno hotovy.....tunely na tomto useku su najlepsim variantom pre ochranu tejto (este) krasnej prirody, naviac su potrebne aj mosty pre prechod divej zveri aspon kazdych 8-10 km. Na tomto useku aj keby to bolo drahsie je to pre nasu buducnost nepostradatelne. Vid trasu rakuskej dialnice napr. na Graz-Klagenfurt...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

schválne som sledoval

koľko ľudí tento "bločig" zaujme a vyšlo mi, že 4 fuj tajbl, až mi je blbo aj za teba... Ale to, že tieto dristy nikoho na Slovensku nezaujímajú je najlepšou odpoveďou pre teba Janko, zamyslí sa nad tým. Zaslepená "vedecká" argumentácia, ktorej okrem teba a ďalších 5 ľudí na Slovensku nikto nerozumie nikoho nezaujíma.
Vedecké, odborné a argumentačné zdôvodnenie akokoľvek dobré by bolo je svojim významom v dnešnej situácii len mizivým a zanedbateľným promile oproti celospoločenskému prínosu existujúcej diaľnice. Akékoľvek žvastaniny, ktoré oddiaľujú jej výstavbu nemajú dnes v tomto čase absolútne žiaden význam,
Aby bolo jasné, tunelový variant mal význam ak by sa bol vybudoval, teraz však stojime pred tým, že lepšia akákoľvek diaľnica ako žiadna, alebo donekonečna sa predlžujúca výstavba, pre spoločnosť je v dnešnej situácii úplne jedno aký variant sa presadí, len nech je už spravený. Jeden jediný vyhasnutý ľudský život je 1000 x viac ako zničenie biotopu vydier na krátkom úseku Váhu a Rojkovského rašeliniska o ktorom vie možno tak 5 ľudí na Slovensku, že vôbec niečo také existuje.
Nedivím sa, že tieto pavedecké výlevy nikoho nezaujímajú a konečne dostal rozum aj Potočník, to som najradšej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

eceria

tieto "drísty" zaujímajú mnohých ľudí na Slovensku. Konkrétne tých ľudí, čo si uvedomujú, že bez zachovania prírody, dostatočného množstva prirodzených biotopov, človek nemá šancu prežiť do budúcnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ak budeš potrebovať

súrne niekde bývať, určite ťa uspokojí hociaký a hlavne rýchlo postavený byt, pretože čo tam po kvalite, všetci potrebujeme bývať a tak hlavne rýchlo a hocikde stavajme.
a žerme čokoľvek čo nám ponúka obchod. už ťa vidím ako konkrétne ty nekriticky a nepodozrievavo konzumuješ čokoľvek, pretože čo je hneď a pre všetkých uspokojivé je uspokojivé aj pre teba.
ten blog je dosť odborne napísaný a je skôr určený pre odbornú verejnosť ako pre bežného čitateľa. jedno som ale snáď vyrozumel- trotli čo ryžujú na verejných objednávkach potrebujú presne tie argumenty ktoré ty ponúkaš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vyrozumeli ste úplne presne

a ja sa ospravedlňujem za ten trochu priodborný "hantec". Mám naň dva hlavné dôvody:
1) Náhrada za verejné neprerokovanie. Ako píšem v bode 3.11, na verejnom prerokovaní 19. 11. 2012 ma nenechali povedať všetky odborné argumenty proti tomuto spackanému variantu D1, tak som ich chcel zhrnúť na čo najprístupnejšom mieste=tu.
2) Popularizácia a aplikácia vedy, konkrétne ekológie a biológie ochrany prírody (conservation biology). Aj tieto vedy totiž už vyvinuli kvantum dôležitých prístupov, teórií, hypotéz a pojmov, ktoré treba postupne dostávať do hláv aspoň tej vnímavejšej časti verejnosti a na konkrétnych príkladoch ukazovať, ako by sa mali uplatňovať v praxi. (A že nemusia - a nemajú - končiť len v tých tzv. "karentovaných" vedeckých časopisoch a nadväzujúcich citačných hitparádach:).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to si nepochopil

rozumný človek si všetko z toho zabezpečí podľa seba a v predstihu, na Slovensku však rozumní ľudia chýbajú a výsledkom je, že to dopadne tak ako to je teraz. Pri zdravom rozume tu diaľnice mali byť vybudované už dávno, najlacnejšie a v súlade so záujmami ochrany životného prostredia.
Teraz je však situácia diametrálne odlišná, sme v stave keď žiadna diaľnica je horšia ako predražená diaľnica s nevyčísliteľným celospoločenským prínosom, ktorý neporovnateľne prevyšuje škody na životnom prostredí a o tom je môj príspevok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak tak zaujíma to celkom iste viac ľudí. Najmä tých čo budú D1tkou v tomto úseku poškodení. Koľko peňazí sa na Slovensku rozkradlo a vytunelovalo a teraz nie je na dialnice resp. na tunely pre dialnice. Tunelárov je ako maku, ale skutočných cestných či dialničných tunelov v hornatom Slovensku už pomenej. Myslím si že už nás nevytrhne z biedy nič ani tá diaľnica. Ekonomická kríza postupuje a zahríza sa do strednej Európy ako rakovinu. Zničíme si všetko čo je pekné a vzácne lebo peniaze. Lebo nie sú na diaľničný tunel. Šetríme tam kde by sme nemali. Ale hlavná vec že miliardári nevedia čo od rozkoše. Tí majú peňazí dosť a kúpia si za ne nie jedno Slovensko, keď budú chcieť. Nám pripravili svetovú ekonomickú krízu a oni na nej bohatnú a mastia si pupky stále viac. My však pre krízu nenávratne poškodzujeme vlastnú krajinu.
Pozrite si vôsmu fotku v tejto roletke je to pohľad na Váh a jeho brehy v Kraľovianskom meandry, keď tam postavia diaľničný most Malá Fatra nebude to už tak malebné ako dnes.
http://aragonit9.blogspot.sk/2...
V Kraľovianskom meandry sú ohrozené aj vzácne jaskyne, ktoré sú práve v prieskume ak ste klikli na predchádzajúci odkaz mohli ste vidieť zábery z jaskyne ktorá je bezprostredne ohrozená tu si môžete pozrieť aká je to pekná a vzácna jaskyňa a je ich tam oveľa viac a väčších ešte neobjavených a nepreskúmaných:
http://aragonit9.blogspot.sk/2...
obetujete to všetko v mene akejsi pofidernej prosperity z lacnejšieho variantu D1dnotky? Napokon nám nepomôže ani svätená voda nieto diaľnica. Svetová ekonomika sa riadene potápa. Slovensko tomu neujde. Budeme mať síce lacnejšiu dialnicu ale aj napriek tomu nebudeme mať poriadne ani na základné potraviny. Už dnes ľudia hladujú a práce je stále menej a menej.
Tu si môžete pozrieť prezentáciu o dianí v Lome Kraľovany II. Jazero táto rekreačná zóna a oáza pokoja bude dialnicou nenávratne zničená
https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na Slovensku je to tik -

forsovať krátkozraké, spolitizované a zle pripravené projekty, ktoré ignorujú až manipulujú podstatné fakty, poškodzujú životné prostredie ľudí, ničia nenahraditeľné európsky až svetovo významné hodnoty prírody a vyhovujú akurát tak pár lokálne významným veľkým ľudoopom. A opakujem: vôbec nie sú lacnejšie - naopak (pozrite bod 11)! Je fajn, že slovenskí "strážni psi" idú po miliónových predraženiach (http://www.usetristatu.sk/), ale tu levituje najmenej 200-násobok - DVESTONÁSOBOK!!! - a oni nič?!?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Držte si prilby - toto nie je

imidžovka http://tvnoviny.sk/sekcia/doma... Ale ani prírodná katastrofa. Skôr len "business as usual" ľudskej tuposti. Lebo v takomto krehkom krasovom prostredí na aktívnej zlomovej línii žúl voči dolomitom a vápencom (rozpukaným navyše dlhodobými trhacími prácami) už vyhĺbiť takýto veľkolom bola výrazná tupina. Posledné roky lomáriny už tomu, myslím, veľmi neublížili, lebo ťažia v malom rozsahu, rýpadlom, nezahlbujú dno lomu ani príliš nehýbu stenou. Horšia zrejme bola ťažba dreva v dolinke nad severným okrajom lomu a lesná približovacia cesta z doliny Suchie, ktorá narezala práve ten kritický svah. No a raziť do toho silou-mocou ešte obrovskú zložitú stavbu typu D1, to už nemá nič nieže s odbornosťou, ale ani so sedliackym rozumom. Posledný na MDVRR SR a MŽP SR nech pls zhasne a vypne kúrenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuž geologický prieskum musel stáť veľa peňazí, ale prečo geologický prieskum neprišiel na to že na lokalite je mohutná zosunová línia. Na rozsadlinové zlomové línie nás na lokalite upozornil bývalí zamestnanec lomu, ktorého už v roku 1985 poslal vedúci smeny zakryť hore nad lom priepastnú rozsadlinu kary sieťou, aby do nej náhodou niekto nepadol. Terén nad lomom musel byť posiaty trhlinami a svahovými deformáciami už pred rokom 1985. Asi mesiac pred tým ako sa zosuv výrazne prejavil sme oblasť na základe výpovede spomínaného pracovníka navštívili a zistili sme v oblasti mohutné zosunové línie s veľkoplošnými flakmi odtopeného snehu. Poruchy v oblasti sa správali dynamicky. Spomínanú priepastku sme našli a zostúpili sme v nej do hĺbky 10 metrov. Priepasť bola budovaná na výraznej zlomovej línii rozsadlinového typu. Priestory pokračovali do hĺbky a cítili sme v nich termické prúdenie v hornine zohriateho vzduchu. Masív musí byť rozpraskaný do hĺbky niekoľko desiatok metrov. Porucha bola miestami široká až niekoľko metrov. Nami preskúmaná časť mala dĺžku 25 metrov. Pre nestabilný charakter prostredia sme sa o rozsiahlejší prieskum viac do hĺbky nepokúšali. Hlbšie v masíve môžu existovať neznáme krasové priestory.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj tu v blogu píšem

o významnej zlomovej línii oddeľujúcej druhohorné gaderské vápence a wettersteinské dolomity (trias) od granodioritov kryštalinika. Tento zlom bol známy dávno pred r. 1985 - vedeli o ňom už predvojnoví geológovia (napr. prof. D. Andrusov). Na granodioritoch fungujú odlučné hrany (obr. 1) a šmykové plochy, po ktorých sa zvlášť po zrážkovo bohatých zimách skĺzavajú bloky vápencov a dolomitov, porušené okrem tektoniky aj niekdajšími trhacími prácami v lome a hlavne rozsiahlym podťažením. Opakujem, prvá chyba sa stala už za boľševika, že v takýchto geologických podmienkach vôbec povolili takýto veľký lom. Ďalšiu chybu spravili lesníci (ako už mnohokrát a na mnohých iných miestach) tou spomínanou ťažbou dreva a približovacou cestou, ktorá to celé narezala a o ktorej tu vládne také typické ticho. Celú vec sme spolu so SOS/BL Slovensko už 9. 4. 2013=ako prví oznámili kompetentným (MDVRR SR) a ako už 7-8 rokov, aj teraz im dávame ďalšie info. A zďaleka nielen k tomuto zosuvu. Že ho inžinierskogeologický prieskum (RNDr. A. Grenčíková a kol., GEOFOS Žilina, apríl 2010) nevyhodnotil ako riziko, je pri príprave tohto spackaného variantu len približne jedna jedenástina všetkých vážnych nevyriešených problémov, o ktorých je tento blog.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Plný súhlas. Problém má viacero faktorov, geologická preddispozícia, práce v lome už za socializmu, vybudovanie svážnice priamo cez vrchol zosuvovej línie a potom aj samotná ťažba dreva. To všetko sa podpísalo pod súčasný stav na lokalite. Ako na to reaguje Dialničná spoločnosť? Aké má teraz možnosti? Čo s tým bude robiť? Príde na rad nová varianta D1 v tejto lokalite?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dnes sme mali rokovanie

na Výskumnom ústave dopravnom v ZA, ktorý spolu s Deloitte pripravuje pre MDVRR SR materiál "Technicko-ekonomické posúdenie variantov vedenia diaľnice D1 v úseku Turany - Hubová". Posudzovať budú okrem povrchového aj variant B1 s tunelom Korbeľka a južný tunelový variant s dlhým tunelom Veľká Fatra. My sme im povedali, čo vieme o "nových" (zosuv, jaskyne) aj starých rizikách povrchového variantu plus základné fakty o oboch tunelových variantoch a dali im k tomu aj nejaké matroše. Dopravákov zaujímali o. i. podrobnosti o oceňovaní tunelových prác, varianty dopravných prepojení (R3, R1,,,), poloha niektorých objektov (križovatky, stredisko správy a údržby diaľnice,,,), časové harmonogramy pri jednotlivých variantoch a prišlo aj na hydrogeologický prieskum, EIA, dokončenie výkupu pozemkov a tak. Bolo to dosť vecné a (zatiaľ) férové, uvidíme ďalej, termín odovzdania je tuším koniec mája 2013. Ak sa budú podrobnejšie pýtať na jaskyne, kras a súvislosti, môžem pls dať kontakt?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem za informácie. Samozrejme kontakt v prípade potreby môžete odovzdať. Neviete ako je momentálne technicky monitorovaný zosuv nad jazerom? Z Hippocampusu Martin mi preposlali nariadenie Civilnej ochrany z Dolného Kubína v ktorom sa píše že je zakázaný akýkoľvek vstup ku jazerám v lome Kraľovany II. Ohrozená je tým aj naša speleologická činnosť na lokalite. V súčasnosti domeriavame posledné najťažšie miesta v jaskyni Ľudmila
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vďaka. Neviem, že by to dáko sústavnejšie monitorovali, a o tom zákaze viem toľko, čo Vy. Domerať Ľudmilu by veľmi bodlo, aj tú geofyziku urobiť. Mohla by zaujímať viacerých - okrem diaľničiarov a ťažiarov možno aj kubínsku CO.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dakujem za tento uzasny blog, v ktorom autor zhrnul vsetko, co treba o tomto uzemi a trasovani dialnice vediet... len skoda, ze sa v nds a na ministerstve dopravy robia hluchymi a slepymi. snad motyka vystreli a stane sa na slovensku nieco nevidane - nds a zsr zacnu spolupracovat a presadia tunel velka fatra, pripadne sa akoby zazrakom podari pretlacit variant s tunelom korbelka.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME