Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo nesedí na paleo diéte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

zase som si všimol,

že zavádzate a vyberáte si len to, čo sa Vám hodí "do krámu".
nie že by ma nejaká diéta zaujímala, ale mám rád fakty. prešiel som 15 odkazov na paleodiétu, nikde sa filtrovaná voda nespomína!
nikde sa nepíše ako diéte! ale o zmene stravovacích návykov - "Paleo diéta prakticky ani nie je diéta. Je to totiž skôr životný štýl."
ďalšia vec, uvádza sa aj dôležitosť pohybu: "aleolit nebyl pouze o zdravé stravě, ale především o fyzické aktivitě, která byla v souladu s příjmem potravy. Zátěž našich předků byla extrémní, například při lovu divoké zvěře. Každý den ušli v průměru 19 km, což bylo doplněno výbušnými činnostmi a rychlým během, když byla spatřena kořist. Aby byl tedy účinek stoprocentní, je vhodné zařadit do každodenního života také paleo trénink, který je zaměřený na celkovou kondici, sílu, rychlost, výbušnost a ohebnost. Kombinací paleo diety a paleo tréninku dosáhnete pevné postavy a s největší pravděpodobností také zhubnete."
.
naozaj ste lekárka? alebo len nejaká "ľudová liečiteľka"?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prirodzene, že je potrebný al "paleo pohyb" :D:D:D Ona toptiž tá díeta, podobne ako Bonanova, či kieho ďasa, diéta a iné diéty, nefunguje vôbec. Ale ked si už ficovolič tú diétu kúpil, tak mu predsa za "mierny" príplatok pribalíme aj paleo pohyb, ktorý má aspo´aký - taký účinok. Všetky tieto oblbovacie diety sú len o prachoch. Na to, že sa netreba prežierať, že treba mať pestrú stravu a hodne pohybu, na to si netreba kupovať žiadne diety, ale stačí len zdravý rozum.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co

si predstavujete pod pojmom "kupovať si diety" ??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Som paleo 2 mesiace,

pochudla som, asi po týždni mi odpuchli drobné kĺby prstov rúk a asi po 3 týždňoch som sa prestala budiť na tŕpnutie rúk, ktoré ma trápilo od jari. Menej ma bolí koleno a zdá sa, že sa zmiernili aj iné moje ťažkosti. Som odhodlaná vydržať v tomto spôsobe stravovania, hoci predtým som bola skôr chlebová a podľa krvnej skupiny som roľník. V januári mám ísť na kontrolu k lekárovi - tak som zvedavá, aké budú výsledky cholesterolu ( naposledy boli zvýšené), ako bude vyzerať moja pečeň ( naposledy stetatóza alebo také niečo + 2 cm ) a moja pravá ľadvina ( naposledy polycystická). Mám viac energie ako predtým, snažím sa chodiť každý deň rýchlou chôdzou aspoň 30 min a pracujem v záhrade. Ale mám chuť na viac pohybu, predtým sa mi nechcelo nič, ani prstom pohnúť ( ako v piesni Z. Smatanovej). Možno niekomu nevyhovuje tento spôsob stravovania, ale ja sa cítim lepšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

PRAVDA

Úplny súhlas, až som sa zarazila ke´d som čítala tieto "fakty" pani lekárky. :-)

Pričom sa naozaj jedná len o zmenu stravovacích návykov. Aj v článku o paleo diéte, ktorý priniesol portál http://www.mojavyziva.sk/ sa jasne píšeo tom, že ide len o úravu jedálničku - ZMENA ŽIVOTNÉHO ŠTÝLU ... ach to je tak, keď chce byť každý odborníkom na všetko. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pisete nezmysly.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je zaujímavé, že ak píše lekár o diétach, tak hlavne kritizuje- a bez udania nejakých exaktnejších informácií. Napríklad je dokázané, že dnešné potraviny nebosahujú ani zdaleka toľko potrebných látok, ktoré by mali telu dodávať- vápnik, omega 3 a podobne - a aj z toho vzniká hlad organizmu, ktorý vedie k prejedaniu sa. a tak tu vlastne úplne chýbajú podstatné informácie, ako dodať telu človeka to, čo potrebuje - mne sa nápad s paleo diétou páči, pretože istému typu organizmu môže plne vyhovovať, videla som o nej dokument a bol dobrý. Vrátae argumentov, prečo je potrebné behať naboso, ako bol náš organizmus uspôsobený na tento typ pohybu a ako nebol, čo nám spôlsobuej nap. problémy s chrbticou a pod. Nikde tiež nevidím informáciu, ktorú by lekárka mohla vedieť podať- ako môže tento typ diéty narušiť hormonálnu rovnováhu organizmu, čo je reálne riziko - zase u istého typu metabolizmu. na lekárku nazaj príliš všeobecný článok, bz argumentov idúcich do hlbky, iba populárna kritika, založená na dojmoch. No a napokon, absencia autorky v diskusii hovorí sama za seba- prečo píšete články, pani dokotorka, pri ktorých nediskutujete s nikým? aký to má zmysel, okrem toho že si tým asi robíte rekalmu na nejakú svoju komerčnú činnosť?
osobne som schudla bez drastickej diéty pohodlne za niekoľkom mesiacov 20 kg, a myslím si, že každá diéta má niečo do seba, ale treba poznať aj jej riziká - napríklad tie týkajúce a hormonálnej nerovnováhy, a tie je veľmi ťažko nájsť - a napokon si nájsť ten svoj vlastný spôsob a nezabúdať na jedno: je to z 80% vec psychiky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je dokázané ? a kto to dokázal ? výrobcovia potravinových doplnkov typu Omega 3 o vápnik "obohateného" mlieka ?
Tušíte aspoň, čo je vápnik, a čo znamená omega 3 ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pre mnoho ludi moze byt paleo vhodna dieta, uz len koli tomu ze sa vyluci lepok a kazein, na ktore su mnohi ludia precitliveli....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Varíme Paleo

http://varimepaleo.sk/ Slovenská stránka venovaná paleo receptom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skvelá stránka, veľmi ma inšpiruje :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na lekara vela neznalosti a mytov

V prispevku je takmer v kazdom odstavci chybne tvrdenie.
1. odst. - velke mnozstvo bielkovin a nasytenych tukov je to najmenej zdrave podla "vedy" z osemdesiatych rokov minuleho storocia, ktorej studie boli robene na objednavku roznych potravinarskych firiem. Odporucam precitat si hociktoru z knih Garyho Taubesa (napr. Diet Delusion, alebo Why We Get Fat).
2. odst. - ludia z doby kamennej sa nedozivali 25-30 rokov, to je popularny omyl, ktory vznikol z vypoctu priemerneho veku. Ak zomrie novorodenec mesiac po narodeni a iny clovek sa dozije 60 rokov, ich zjednoduseny priemerny vek bude 30 rokov. V praveku bola vysoka umrtnost novorodencov a deti do veku 15 rokov. To vyrazne ovplyvnilo vypocet priemerneho veku smerom nadol. Je zname, ze pokial sa praveky clovek dozil 18, bolo vysoko pravdepodobne, ze sa dozije viac ako 60 rokov a to v omnoho lepsom zdravi a kondicii ako dnesni sestdesiatnici. Praveki ludia netrpeli civilizacnymi chorobami, ale nie preto, ze by sa ich nedozili.
3. odst. - k zakazanym potravinam by mali obilniny a strukoviny patrit nielen preto, ze sa v praveku nepestovali a teda ani nejedli v takej miere, ako dnes, ale hlavne preto, lebo su to najviac alergenotvorne potraviny (alergia na lepok) a obsahuju latky, ktore su pre cloveka nestravitelne alebo dokonca jedovate (napr. fytáty). Škroby a cukry su uz niekolko rokov podla studii priamo zodpovedne za obrovsky narast cukrovky a srdcovocievnych ochoreni v zapadnych krajinach za poslednych dvadsat rokov. Omega-6 mastných kyselín je v strave daleko viac, ako by malo byt a pritom prispievaju k zapalom, ktore su dnes povazovane za skutocnu pricinu mnohych ochoreni. Naopak chybaju nam omega-3 mastne kyseliny. Cukry sa sice nachadzaju v bobulovom ovoci, ale kolko uz toho ovocia na posedie dokazeme skonzumovat? Urcite nie kila. Daleko viac cukrov je v sytenych napojoch - kolko ze to kociek je v jednej flasi Coca Coly? Tusim 16.
Obilniny nepatria k najstarsim potravinovym zdrojom - su stare iba 10.000 rokov, odkedy vzniklo polnohospodarstvo. Mäso konzumuje clovek viac ako 100.000 rokov a zrejme prave prechod v stravovani na tuky a bielkoviny zivocisneho povodu umoznil vyrazny vyvoj ludskeho mozgu a tym aj vyvoj cloveka.
Obilniny su sice semena trav, ale skuste si ich nazbierat tolko, aby vas zasytili. Okrem toho, to, ze je nieco semeno travy (alebo semeno vobec) neznamena, ze by sme to mali jest.
4. odst. - PUFA uz davno nie su povazovane za zdraviu prospesne. Pri analyze tukovych naplavenin v cievach sa zistilo, ze ich z viac ako 70% tviria PUFA. Po starocia clovek v najvacsej miere konzumoval nasytene mastne kyseliny (mast) a po nich mononenasytene (napr. olivovy olej). Rastlinne oleje (kde sa PUFA najviac nachadzaju) su moderny vymysel za ktorym stoja peniaze a zisky. Margariny a umele masla vyzdvihli PUFA na uplne novu uroven – transmastne kyseliny – ale to je na samostatnu kapitolu.
5. odst. – sacharidy spolu s bielkovinami a tukmi – to si asi mylite s delenou stravou.
6. odst. – pitie filtrovanej vody nepatri k principom paleo.
7. odst. - polnohospodarstvo vyraba viac potravin, ako je potrebne – preto sa nimi tak plytva. Bolo by lepsie sustredit sa na kvalitu potravin, nie kvantitu. Co sa tyka novych slachtenych druhov – coskoro vyjde na tuto temu skvela kniha (Eating on the Wild Side), kde sa hovori o tom, ako slachtenie znizilo, alebo celkom znicilo v ovoci a zelenine cenne latky, takze v sucasnej strane ich clovek prijima mnohonasobne menej, ako napriklad pred tisic rokmi.
Je hlupost chciet sa vratit do praveku – ale na komentar k tomu uz nemam dost znakov... :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

wow

lepsie a obsaznejsie ako povodny clanok

to Eating on The wild side znie desivo, ze uz aj ta zeleniana a ovocie su na tom zle :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pekné čitanie

nezostáva mi nič iné, len súhlasiť
Martina http://www.polakova.sk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Co nesedi na paleo-farmaceuti nezbohatnu

Dobry den, tiez sa domnievam, ze to, co nesedi na tomto blogovom prispevku, je hlavne nedostatocna informovanost pani doktorky. V suvislosti s nazormi na nove poznatky o stravovani a vplyve na zdravie cloveka su asi 2 zakladne skupiny ludi: ti, ktori mavnu rukou, ze aj tak je to jedno, ved telo ma ist do hrobu zhuntovane, alebo ze ved aj o vajciach ci masti hovorili, ze su skodlive a teraz ich vychvaluju, no a potom je tu druha skupina, ktora to vyskusa. (Na pocudovanie do prvej zmienenej skupiny casto patria aj chori ludia, ktori sa svojim zivotnym stylom a sposobom myslenia sami udrziavaju v chorobe). Nemam dost znakov na to, aby som bola obsirnejsia a na prikladoch vyargumentovala to, co tvrdim, preto spomeniem uz len 2 veci. Predpokladala by som, ze lekar ako odbornik na choroby (lebo na zdravie dnesni lekari zvacsa odbornici nie su) by uz mohol/mal vediet, ze srdcovocievne ochorenia nesposobuje ucinok a spracovavanie tuku v organizme, ale zapalove procesy, ktore velmi zovseobecnujuco a strucne povedane, ma na svedomi nerovnovaha omega3 a omega6 mast.kyselin v tele cloveka...a mohla by som o tom pisat viac, ale naco, je k tomu mnozstvo odbornej aj popularno-naucnej literatury, ktora uvadza zdroje v klinickych studiach a dlhodobych odbornych pozorovaniach...takze maso ako hlavny zdroj tuku za srdcovocievne ochorenie skutocne nemoze, ale kazdodenna konzumacia obilnin, ktore su plne omeg6 ano. A co sa tyka paleo stravovania...som jeho propagatorkou, lebo o tom, ake ma skvele ucinky, svedci moje zdravie (nebola som vazne chora, ale symtomy, ktore ma trapili, uplne zmizli) a to, ako sa citim. Po 4 mesiacoch je mi skvelo! Nestravujem sa ortodoxne paleo, lebo v obmedzenej miere jem aj kvalitny syr a kavu si dochutim smotanou (lebo chut a zdravie v mojej kuchyni musia harmonizovat), ale obilniny a skroby som zo stravy uplne vylucila. A ten, kto si mysli, ze jest zeleninu, ovocie, ryby, maso, oriesky, semienka a nahradzat obilninove muky kokosovou, orechovou ci lanovou je ekonomicky nezvladnutelne, nech si len spocita, kolko utrati za tyzden v obchode za nekvalitne potraviny plne chemie a emulgatorov, zvyraznovacov chuti a farbiv (sunky, ovocne jogurty,sladkosti,rozky,chlieb...) a dalsie peniaze za lieky, lebo presne tam ho tato strava po rokoch dovedie - do lekarne. Ja som zistila, ze stravovat sa v duchu paleo nas v konecnom dosledku financne vyjde rovnako, pretoze jeme o nieco menej, nakolko sme dlhsie syti. Na ranajky si moj muz da vajicko na hubach, slaninke, ci so syrom, ja zlem ovocie, obaja mame kavu, na desiatu nieco mensie, napr. paleo muffin, na obed zvacsa salat s masom ci rybou, na olovrat oriesky a na veceru hustu polievku, teply vajecny pokrm alebo znova maso ci rybu inak upravene nez na obed. A co sa tyka casu, ktory stravim varenim ci pecenim? Nie viac ako ked varim "ne-paleo". A jedlo v restauracii? Tiez nemame problem, objednavame bez priloh. Obaja sme schudli bez toho, aby sme sa na to zamerali a zacali sme sa viac hybat, lebo mame napriek pracovnemu vytazeniu, ktore sa nezmenilo, viac energie. Nik z nas nie je hladny a vobec sme nemuseli zmenit obvykle casy, kedy sme zvyknuti jest. Jedine, co sme zmenili, je to, co jeme. A viac sa hybeme na vzduchu, lebo ked mate z coho cerpat energiu, taha vas to von.
A este nieco, ak blogovat, tak potom invencne a zaujimavo, povedzme takto:
http://www.bulletproofexec.com...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Paleo je životný štýl, nie diéta.

Súhlasím s vyššie napísanými príspevkami. Z osobnej skúsenosti viem, že vyradenie sacharidov zo stravy a nahradenie ich zdravými tukmi (rybí, kokosový olej, bravčová a kačacia masť) dodáva energiu a znižuje hmotnosť. Som dôkazom toho, že pri prechode na nízkosach. štýl života a aktívne športovanie dokáže človek zlepšiť svoj fyzický aj psychický stav mnohonásobne.
Vôbec nepotrebujem k životu sacharidy v podobe pečiva, cestovín, zemiakov a pod. práve naopak, zasýtia ma len na chvíľu a dodajú mi len rýchlu energiu.
Paleo je skvelé, jete skvelé, kvalitné veci, žiadny brak. Jedlo si pripravujete sami - viete čo jete. Cítite sa proste super.
Nerozumiem ako môže byť niekto takýto radikálny proti tomuto spôsobu stravovanie, ale predpokladám, že autorka ho na sebe nikdy nevyskúšala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. k tej filtrovanej vode - keď ju už aj niekto z "paleoodborníkov" preferuje ide skôr o to, že v praveku si ľudia vodu filtrovať NEMUSELI, pretože nebola znečistená všetkým tým bordelom ako dnes.
2. prečítejte si knihu The paleo solution od Robba Wolfa - mňa osobne presvedčí len podobný štýl detailne vysvetlených argumentov, aké používa
3. rada pre všetkých kritizovateľov určitých diét - keď nabudúce budete chcieť kritizovať nejakú diétu (ktorá mimochodom pomohla množstvu ľudí na celom svete - pre mňa najväčší dôkaz na svete), tak použite argumenty, ktoré si sami vyvodíte a nie "výsledky" výskumov, ktoré si zaplatili potravinárske a farmaceutické spoločnosti. Pani doktorka, vy sama súhlasíte, že genetika sa mení pomaly a preto nechápem, ako môžete propagovať dnešnú obilniny ako potravinu vhodnú, keď sama hovoríte aj o šlachtení. Nechcem ani začať o modifikácii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prax je rozhodujúca, nie teoretizovanie.

Pre každého z nás je pravda to, čo sám pozoroval, nie to, čo niekto hovorí alebo píše! Všimnite si prosím, že Robb Wolf vo svojej knihe Paleo diéta nabáda k jedinému - k ochote vyskúšať to na 30 dní. Ak to niekomu neposkytne výsledky (čo je vždy možné, nakoľko každý z nás je odlišný a jedinečný), nech to hodí za hlavu. Pre nás s manželkou po niekoľkoročných pokusoch nájsť vhodný spôsob života Paleo vyhovuje a to je pre nás smerodajné. Teoretizovaním a prezentáciou názorov sa nikto nezbaví zodpovednosti za získanie vlastného pozorovania. Na to však treba rozhodnutie a disciplínu, ktorú väčšina ľudi bohužiaľ nemá.
Držím place, aby ste to vyskúšali a potom hodnotili😊.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neprofesionálny a veľmi povrchný článok

Uf, na to, že ste profesionálka v tejto oblasti je Váš článok veľmi odfláknutý. Vôbec nespomínate prečo považuje paleo niektoré potraviny za problematické. Teda problematiku lektínov, inhibítorov, fytátov, IGF-1 a podobne.

Rozumiem, že na to môžte mať iný pohľad, to je v poriadku. Ale keď sa človek o tom rozhodne písať, tak by sa mal na to pozrieť do hĺbky a ponúknuť aj profesionálnejšie vysvetlenie.

Viac zdaru pri ďalších článkoch!
Príjemný deň
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME