Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Riešenie problému s parkovaním pri daňovom úrade v Trnave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Smutne

Co je na tomto clanku najsmutnejsie, ze s dobrymi napadmi musia chodit ludia, ktori na urade, ci uz danovom alebo mestskom, nepracuju, pricom su za to plateni z dani ludi, ktori prichadzaju s tymito napadmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Náš úradník

rozmýšľa tak ako sa nedá, nie ako sa dá....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

chybny je zakladny princip

ked sa mesto snazi zarabat na parkovnom namiesto toho aby vychadzalo v ustrety obcanom ktori platia dane

ano je fakt ze mesto sa castokrat snazi naplnit kasu za kazdu cenu, ale neuvedomuje si ake je to nefer a odrb na ovcanov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne,

veď pred pár týždňami sa v Trnavsku chválili, že náklady na "vybudovanie" spoplatneného parkovania sa im už vrátili a teraz na parkovnom zarábajú! Pokiaľ by znížili cenu parkovného na polovicu, tak aj zarobia aj ľudia radi zaplatia. Veď ak chcem v meste v kľude nakúpiť a nezaplatiť pri tom 3€ (2 hod. a 5 min. nie je tak veľa na nákup), tak určite na to parkovisko nepôjdem. Nie všetci sú takí bohatí aby si to mohli dovoliť, aj keď majú auto. Majú ho aj dôchodcovia, a väčšinou staršie ako 10-15 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako si prišiel na sumu 3€ za 2h a 5min.? V najdrahšej zóne A je parkovné 0.5€/h + 10min na presun k automatu. SMS je 0.6€/h, myslím, že bez tých 10min. Takže cash to je 1€ a SMS 1.8€ čo je podľa mňa rozumná cena za 2h a 5min/cash, resp. 3h/SMS. Ja s tým parkovným súhlasím. V centre má byť podľa mňa krátkodobé (do 3h) parkovanie na nákupy a vybavovanie, samozrejme mimo rezidentov. A nie aby tam celodenne parkovali zamestnanci súkromných (v meste) a štátnych firiem (poliklinika). Ak chce mať firma sídlo v centre, mala by si vybudovať/prenajať za poplatok parkovisko pre zamestnancov. Hlavným dôvodom spoplatnenia bolo aby sa odtiaľ dostali celodenne parkujúci zamestnanci a tým pádom aby mali šancu zaparkovať aj ľudia, ktorí si potrebujú niečo vybaviť, resp. nakúpiť. Ako často nakupujú dôchodcovia v centre? To 1€ raz za čas na 2h nikoho nezabije a má istotu, že môže zaparkovať čo najbližšie k miestu kde potrebuje čo je hlavne pre tých dôchodcov pozitívny faktor. Presun zamestnancov na parkoviská pred bytovkami by sa mohol riešiť rezidentskými parkovacími kartami a napr. veľkým zberným parkoviskom (zadarmo) na okraji TT odkiaľ by chodili autobusy v pravidelných intervaloch do centra. Tam by mohli parkovať napr. cezpoľní zamestnanci, ktorí potrebujú parkovať okolo 8h a majú problém sa dostať do TT bez auta. Pri deklarovanej sume zárobkov za parkovanie 704000€/rok by sa to parkovisko za pár rokov splatilo a z mesta by nebolo jedno veľké parkovisko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zasadne zmeny treba analyzovat

Rezidentské karty sú fajn, ale keď sa to vymyslí nevhodne, tak celý systém bude na nič. Ak by k tomu malo prísť, tak by to malo byť kompletne v celom meste. Rád by som bol pri vznikajúcom návrhu prítomný s niektorými návrhmi, aby sa veci nepokazili ešte viac ako sú pokazené teraz. Pohľad z vonku mimo úradu je dosť dôležitý. :)
..
Zberne parkovisko na okraji mesta s kyvadlovou dopravou je zaujímavý nápad, len mi nie je jasný jeho zmysel pri daňovom úrade. Mesto radšej neustúpi a nechá to parkovisko nevyťažené a namiesto toho bude stavať niekde inde nové? A čo spraví s tou voľnou plochou, ktorá je určená na parkovanie? Tam si nikto za tú cenu karty nekúpi. To rozdelenie na platenú a neplatenú časť by pomohlo najmä obyvateľom lokality aj pri večernom/nočnom parkovaní.
..
Radikálne obmedzenie parkovania a komplikovanie situácie odradí nie len firmy od pôsobenia v centre, ale aj niektorých návštevníkov. Preto treba pri každej zásadnejšej zmene všetko dobre analyzovať a pripraviť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zberné parkovisko má zmysel v tom, že tí čo parkovali v meste dlhodobo počas svojho pracovného času predsa nezmizli zavedením hodinového parkoviska. Akurát sa presunuli do okolia centra kde sa neplatí a teraz znepríjemňujú život rezidentom (Hlboká, Hospodárska - Študentská a okolie, Podjavorinskej?).
Čo sa týka parkoviska pri daňovom úrade, bolo to myslené v kontexte s rezidentskými kartami - momentálne sa tí, čo parkovali pred daňovým úradom a poliklinikou presunuli pred okolité baráky kde sa neplatí. V prípade rezidentských kariet by sa museli vrátiť buď späť na teraz už platené parkovisko alebo by parkovali zadarmo na zbernom parkovisku. Parkovisko pri daňovom úrade by malo byť podľa mňa ca po 18:00 hodine až do nejakého času pred začiatkom úradných hodín úplne zadarmo (teda ak náhodou nie je). Minimálne cez noc by bolo obsadené obyvateľmi vedľajšej bytovky. Ale posledné 2 vety pred touto iba tápam, pretože neviem ako je to tam zorganizované v noci.
Z môjho pohľadu je parkovné s cenou 0.5€/h nastavené celkom rozumne. Bez parkovného bolo centrum iba jedno veľké zamestnanecké parkovisko. Veď tí návštevníci boli odradení už tým, že nemali kde zaparkovať. A naopak si myslím, že keď sa z dlhodobého parkovania stane krátkodobé, tak to firmám v centre pomôže: viac návštevníkov = viac zákazníkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rozdelenie parkoviska pred DU

Pred daňovým je od večera do rána zadarmo. Celý proces je ale taký, že niekto ide večer domov, tak dúfa, že miesto nájde pred činžiakom. Ak nenájde, tak sa postaví pred niekoho iného, alebo hľadá medzi činžiakmi. Nejde však až na Starohájsku a cez rampy, aby zaparkoval a ráno do ôsmej preparkoval inde ak autom napr. celé dopoludnie neplánuje ísť.
..
Preto by mesto malo spraviť ústretový krok pre obyvateľov, rozdeliť to parkovisko na polovicu, spraviť príjazd od činžiakov a vtedy by tam vodiči išli. Nemuseli by sa obávať závorového systému a prechádzať cez Starohájsku.
..
Vzhľadom na to, koľko sa už zarobilo na parkovnom by to nemala byť zásadná položka. Navyše keď si úradníci MsÚ spravili v centre vyhradené parkovisko s rampou. Informuje o tom Trnavský hlas aj s fotkami a komentárom. http://www.trnavskyhlas.sk/c/1... (skratene http://bit.ly/136DlA2) :)
..
Rezidentské karty majú význam len v celom meste súčasne. Nie len v niektorých lokalitách. Vodiči by sa posunuli znovu ďalej na miesta bez rezidentských kariet. Navyše by sa malo vyriešiť čo so zamestnancami, ktorí pracujú v TT. Lebo záchytne parkovisko je zbytočná investícia, ak by cez deň zostala viac ako 1/2 miest voľných keď obyvatelia odídu do práce. Preto by bola vhodná napr. nejaká zdieľaná karta, ktorá umožní parkovať domácemu kedy potrebuje, ale ak je niekde mimo, kartu by mohol využiť niekto cezpoľný a parkovať namiesto neho. Čiže nejaký systém vyťažovania parkovacích miest keď sú voľné.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME