Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Status učiteľa alebo aké ISTOTy čakajú pedagóga v škole (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nehovorím, že nesúhlasím

Tento článok je však na úrovni krátkych tlačových správ, vyčítaním negatív a lajt pokusom načrtnúť riešenie. Pani poslankyňa dala návrh ako to v školstve zlepšiť. Gratulujem. Keby ministerstvo robilo kvalitatívne analýzy stavím sa, že by ste hovorili o plytvaní peňazí na nejaké správy...

Už som sa prichytil pri obhajobe Čaploviča...to som nechcel... P. poslankyňa, pre vaše aj naše (učiteľov) dobro dúfam, že nebudete ministerkou. A ak by predsa, nájdite si niekoho, kto to nevidí ako Hurvínek válku...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lohan Amos-Comenius, drp-makovy

mili pani. kolko rokov mate odpracovanych v skolstve? ak ste v skolstve pracovali, urcite mi date za pravdu, ze postavene ucitela sa zhorsuje.
prajem vsetko dobre
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Iohan Amos..

Super, mate teda priamu skusenost. Zaraza ma vsak s akou ISTOTOU pisete, ze je ju mam informaciu sprostredkovanu... Vazeny pan,nemam. Pracovala som v skolstve po ukonceni PG a pracujem stale.. Mozno by ste mohli prehodnotit jednostrannost Vasho postoja, ale to necham na Vas...
Decentralizacia bola podla mna dobrym krokom, blizsie k ziakovi, blizsie k rodicovi... Je vsak nevyhnutne, aby boli nastavene "dobre pravidla" - Siet skol a skolskych zariadeni jednoznacne pomenovana, tiez z financovanim a v tom nastalo pochybenie, resp. zneuzivanie moci niektorych zriadovatelov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sorry - s financovanim

sorry - s financovanim
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prosim, napiste presne, preco povazujete decentralizaciu za dobry krok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie až tak veľa

Patrím k "mladým" učiteľom. Súhlasím, že sa postavenie učiteľa zhoršuje (aj za posledných pár rokov, čo som v školstve). Nie je to však iba tým čo popisujete. A ani to nie sú tie najvážnejšie problémy školstva, hoci ako som písal v predchádzajúcej reakcii "nehovorím, že nesúhlasím." A ani to Vaše riešenie nie je riešenie. Poznám veľmi veľa učiteľov, ktorí by reagovali negatívne na snahu urobiť kvalitatívnu analýzu školstva, tak ako Vy reagujete na "zbytočné plytvanie na projekty." Koľko tých projektov poznáte detailnejšie? Myslím, že to je tiež snaha niečo zlepšiť, keď nie je politická vôľa robiť koncepčne, dlhodobo a z možnosťou čerpať z rozpočtu potrebné peniaze.
PS napriek Vášmu argumentu, že pracujete v školstve sa mi Váš článok zdá akoby ho písal niekto s obrovským odstupom na základe mediálnych informácií, s cieľom nakloniť si učiteľov ich ľutovaním namiesto návrhu alternatívy riešenia tohto stavu

Aj ja Vám prajem všetko dobré!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Commenius

Autorka blogu kritizuje ( vymenujem): -znova nahánačka kreditov, tabuľkový strop 32 rokov odprac., špeciálna úloha "dozorcu, a konfrontácia s nahnevaným rodičom, zvýšenie počtu žiakov v triedach, spájanie rôznych typov žiakov a vyučovanie, oslabenie kompetencií rady školy - prenos na zriaďovateľa. Podľa mňa všetko je pred novým školským rokom aktuálne! Skús si porovnať, čo si napísal, odpovedal si na to, čo nepísala?! Píšeš dookola stále tie isté veci, občas som si niečo zo začiatku prečítal, lebo netvrdím, že v niečom nemáš pravdu, ale to sú veci, ktoré neustálym opakovaním vnucuješ?! Ako učiteľ by si mal vedieť, že vyjadrenia v slovenčine má jadro a východisko výpovede, v tomto prípade jadro je blog a východisko tvoje odpovede, ale to nedodržuješ. Skrátka politikárčenie , teda to, čo vyčítaš jej?! Je mi jedno, či je v nejakej strane, KDH mi je ľahostajné, ale oceňujem v tomto smere aktivitu. Ty zrejme nie si v žiadnej strane a tvojou aktivitou je teda čo, kririzovanie?! Adresuješ jej nie odpovede na jej otázky, ale zovšeobecňuješ dookola to isté a snažíš sa ju diskreditovať, zrejme z politického hľadiska?! a to ako od staršieho kolegu, pre mladšiu kolegyňu, už výchovné nie je?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

drp-makový

"Uč se mladý moudrým býti!" Zrejme si text nepochopil?! Hovorí sa tomu čítanie s porozumením. Autorka sa zamýšľa nad tým, čo čaká učiteľov, nerieši koncepčné veci. K projektom, sú pochopiteľne rôznorodé i "rôzne?!" Niektoré dobre využili peniaze, iné boli zamerané len na vyčerpanie peňazí pre tých, čo sa podieľali na projektoch. Tak, ako to v živote chodí. Autorka pozná možno skôr tie druhé a tiež, ako sa pýtaš to vyzerá, že by musela poznať vlastne všetky?! Vieš čo, Commeniovi som napísal, čo autorka kritizuje a v tom má pravdu.Koncepčné veci sa v blogoch neriešia, to im prikladáš veľkú dôležitosť?! Takých riešení sa už napísalo, len si to na ministerstve nikto nevšimol.Spôsob riešenia je uverejnenie koncepcie a celoštátna diskusia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Olegin

Ako sa spieva v jednej teraz populárnej pesničke: "Zobuď ma... keď budem starší a múdrejší!" Vek nie je vždy garanciou múdrosti lebo to by sme mali geniálneho ministra. Neurážam sa, to len tak... :)
Text som pochopil. Mám pocit, že Ty v ňom vidíš viac ako tam naozaj je. Čím je prínosné taxatívne vymenovávanie toho čo je dávno známe?
Ja som od autorky koncepčné riešenie nečakal ani nečakám. Napísal som, že nie je (tzn. v súčasnosti) politická vôľa robiť veci koncepčne. (čítanie s porozumením!)
Súhlasím s Tebou, že je na to potrebná celoštátna odborná diskusia, ktorej by mala predchádzať aj sebareflexia škôl a samotných učiteľov. Keby to bolo v texte, ani by som neplytval písmenkami.
Blog je podľa mňa iba teplý vzduch, ktorého koncentráciu je zbytočné zvyšovať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

drp-makovy

Ja tam vidím len konštatovanie, nič iné. Ja by som bol naň ani osobne nereagoval.To taxatívne vymenovanie malo za cieľ viac pre iného, ako pre teba, naznačiť smer odpovedí na to, čo autorka blogu napísala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to je perfídne spojenie, že učiteľ a istoty. učiteľ je teraz inventár v škole asi ako záchodový papier, kto je dôležitý: žiak, ale nie jeho pozitívne dispozície, ale sústavne ospravedlňované excesy; potom riaditeľ, zriaďovateľ ... učitelia sú neslobodní, v prejave, v práci - a takíto chudáci potom majú učiť mladú generáciu, statočnosti v živote a názoroch. Strach spútava iniciatívu, nie je zlý ten učiteľ, ktorý je k žiakovi "zlý", zlý je ten, ktorý si myslí (a robí): "s tebou nechcem nič mať..." a riešenie je vraj v tom, tlačiť na učiteľov a ich otvorenosť a kreativitu si vynútiť..., úplne že super :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pedagógovia -otroci sprevádzajúci deti

pri učení, taký bol status učiteľov v starovekom Grécku a po vyše dvetisíc rokoch je rovnaký aj na Slovensku. Neveríte? Slovenský učiteľ má presne vymedzený obsah učiva - to znamená, že sa musí riadiť centrálne vytvoreným vzdelávacím programom. Vzhľadom na jeho predimenzovanosť má každoročne problém stihnúť ho odučiť. Má presne vymedzený počet hodín, za ktorý tento obsah musí žiakov naučiť. Má pevný rozvrh hodín, zvoní na začiatku a na konci 45-minútovej hodiny. Ak hodina odpadne, má smolu - treba to dobehnúť. Učebná činnosť je napodiv to najmenej problémové, čo učiteľ vykonáva , ak samozrejme nemá v triede žiakov so špeciálnymi potrebami - ak je ich viac, má po vtákoch. Popri tom učiteľ zvyčajne vykonáva aj funkciu triedneho za superpríplatok cca 30 eur mesačne rieši všetky možné aj nemožné problémy spravidla 30-tich žiakov. Vedie triednu agendu, striehne na ospravedlnenky, či zlé známky alebo správanie. Ak si chce "privyrobiť", vedie ešte nejaký vzdelávací krúžok (tiež cca 30 eur) či doučuje. Zostávajú dozory na chodbe počas prestávok, výkazy práce či aktivít, naháňanie kreditov (ak má učiteľ dobré vzťahy s vedením a je uvoľnený z práce) a samozrejme príprava na vyučovanie (keďže učebnice nie sú alebo sú zbúchané narýchlo a stoja za h.....) Len na okraj pre neznalých: úväzky učiteľov,t.j. počet hodín povinne odučených za týždeň sa od roku 1989 zvýšili o pätinu - inými slovami, za tarifný plat dnes musí učiteľ odučiť oveľa viac hodín ako predtým. Takisto zvýšenie platov v závislosti od dĺžky praxe "demokrati" stopli už pri 16-tich rokoch - čím jasne porušujú princíp rovnosti zamestnancov diskrimináciou starších učiteľov voči mladším - do 16 rokov praxe sa tarify zvyšujú o 1 percento, od 16 do 32 len o pol percenta, potom NIČ. Nehovoriac o tom, že platy slovenských kantorov sú už najnižšie z celej EU. Autorka blogu by mala ísť trošku do hĺbky problémov, pretože verejnosť, masírovaná oficiálnou propagandou zjavne ani netuší, čo sa v školstve deje - napr. prepúšťanie nepohodlných učiteľov už beží na plné obrátky a nie sú to len dôchodcovia...a bude horšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz vidim ucitela ako hlasi porusovanie skolskeho poriadku, ked ho pred budovou caka tazkotonazna mamicka a ocinko s britvou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

najdôležitejšie je vedieť správne

papagájovať po Figeľovi a navážať sa do Smeru. Ako ľahko a kresťansky sa dá prísť k funkcii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

KDH bolo pri moci 11 rokov

a vždy pchalo paprče do školstva. Teraz zrazu objavili urevanci z Bajkalskej nejaký problém v školstve?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME