Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Potrestať rodiča za neschopnosť učiteľa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

som rada,

že konečne niekto popísal aj túto stránku. Hrozba odobratia prídavkov sa môže stať barličkou pre učiteľov, ktorí neadekvátne komunikujú so žiakmi. Sama poznám množstvo žiakov, ktorí sú u jedného učiteľa ok, u iného vyrušújúci až "drzí". V tomto prípade vidím riešenie v spolupráci učiteľov, vedenia, rodičov, psychológa... (nie zobraním prídavkov).
A poznám aj žiakov, s ktorými je naozaj ťažko, aj rodičia sa snažia, aj učitelia, ale posun v správaní žiaka je pomalý. V tomto prípade tiež spolupráca, trpezlivosť, často skúšanie, "čo zaberie".
Chápem, že sú aj prípady, keď je dieťa naozaj ťažko zvládnuteľné a ani rodič nie je príliš spolupracujúci (ale aj v tomto prípade neraz učitelia či vedenie "nahulákajú" na dieťa, rodiča, napíšu poznámku, že dieťa je drzé... - potom je spoluprácu ťažko očakávať).
V tých najťažších prípadoch, keď rodič nechce spolupracovať, dieťa má ťažké správanie, tam by sa možno dalo uvažovať o pomoci zo strany sociálnej sféry (soc. pracovníčka napr. navštívi rodičov, pošlú dieťa na vyšetrenie, poskytnú asistenta - ale štátu je jednoduchšie odobrať prídavky ako zaplatiť (aspoň sčasti) asistenta....).
Obávam sa, že takto prijatý zákon sa bude zneužívať práve v prípadoch, keď učiteľ - žiak - rodič nedokážu spolu korektne komunikovať. Učiteľ takto spadne vo svojom kredite ešte nižšie (ak sa ešte dá). Už nebude odborník, ale trestač.
 
Hodnoť

Citat hned na

zaciatku blogu je celistvy?! . Asi tam chyba slovo priestupku. Ved sa nejdu brat pridavky pri prvom poruseni skolskeho poriadku, a udelenie opatrenia vo vychove je riadene predsa metodickymi pokynmi, aby bola vylucovana subjektivnost ucitela a zaroven rovnakost v posudzovani priestupku na celej skole. Ak ziak vedome porusil skolsky poriadok aj po tom, co o predchafzajucom / cich priestupkoch bol urobeny zaver a o nom informovany rodic ziaka, je koser, ze sa siaha na "akokeby" rodica. Navyse pridavky su davka statu urcene na vychovu / vyzivu dietata, ako k tomu pridu vsetci ti normalni, ktori ich minu v tomto sulade. Navyse velke mnozstvo priestupkov nastava mimo vyucovacej hodiny, specialnou kategoriou su vylety, OCaP, a v neposlednom rade ste zabudli, ze casto ziak nema zaujem o ten ktory predmet. Ja sam som v mladosti neznasal fyziku a to ma ju ucili 3 ucitelia. Ja s tymto pravidlom suhlasim.
 

predstav si, ze mas

nadpriemerne nadane dieta. V skole bude v pohode u vsetkych ucitelov, lebo ho budu zamestnavat tazkymi ulohami. Teda u vsetkych, okrem jedneho ucitela, ktory bude ucit frontalne, cize tvoje dieta sa bude na hodine nesmierne nudit(kedze frontalne v nasich skolach znamena, ze vsetci preberame priemer, na ktory staci vacsina triedy). Prirodzene bude tvoje dieta aj vyrusovat. Ucitel mu bude davat poznamky (lebo takto skratka riesi udrzanie poriadku na hodine) a na ich zaklade tvoje dieta bude mat znizenu znamku zo spravania. Podla teba je v poriadku, ak ti po takejto fatalnej chybe ucitela stat vezme pridavky?

Iba to som chcel povedat :)
 

 

vy ste fatálne zlý ex-učiteľ, toľko špinenia do vlastných radov, to sa len tak nevidí... ešte keď ste nijako nepreukázali, že tie vaše komediantské spôsoby zvyšujú vzdelanostnú úroveň žiakov...
 

 

no su 2 moznosti ako uputat pozornost 30 ziakov. bud poznamkami, alebo alternativnym pristupom. ja za seba mozem povedat, ze si prajem, aby moje deti vyucoval niekto ako David. vela deti sa nauci latku z ucebnice, ale vsetky ju pochopia, ked ju zaziju na vlastnej kozi. to by si musel trochu rozumiet psychologii a didaktike. inak, pokial nemas lepsi napad ako deti ucit, neprislucha ti sudit.
ci spini, alebo nie je otazka postoja. ja tiez kritizujem taktiky, ktore sa mi nepacia vo firme, kde pracujem. aj moji kamarati kritizuju svoje zamestnania, a napokon vsetci s oblubou globalne kritizuju Slovensko a vsetko v nom.tot to je taka nasa slovenska povahova vlastnost :)
 

 

Dávida nepoznám, ale jeho blogy čítam veľmi dlho a súhlasím takmer so všetkým čo kedy napísal. Na rozdiel od väčšiny učiteľov sa netvári, že každý učiteľ by mal učiť a nebojí sa to verejne povedať. V jeho článkoch je to, čo si mnohí učitelia povedia len za zavretými dverami. Z pozície bývalého študenta a rodiča už dospelej dcéry tvrdím, že je veľká chyba ak sa učitelia obhajujú navzájom a všetkých bez rozdielu. Je to jeden z dôvodov prečo majú učitelia takú nízku podporu verejnosti.
 

tolke spinenie?

Napisal som v blogu: "Poznám mnoho skvelých učiteľov, u ktorých sa podobnej veci neobávam. No viete, okrem schopných a šikovných učiteľov sú aj takí, ktorí decká nedokážu motivovať a decká sa nudia a vyrušujú. A ak decká vyrušujú, riešia to títo "odborníci" poznámkou. No a ďalej to už poznáte..Za veľké množstvo poznámok prichádza "opatrenie vo výchove"."

Je to konstatovanie stavu a hovorim o tom, ze su aj taki aj taki. A kedze ti viem povedat konkretne mena, tak si nemyslim, ze ide o spinenie (mena samozrejme nezverejnim, ale ak chces, stretnime sa a sukromne ti ich rad poviem. Aj ucitelov z prvej aj tych z druhej skupiny)

A co sa tyka mojich komediantskych metod, nemyslim, ze sa vdaka nim naucia decka viac. Myslim, ze sa naucia priblizne rovnako, len im to dlhsie vydrzi a budu chodit radsej do skoly... a obcas v nej budu aj naozaj stastne :)

Pekny vecer
 

 

viem, čo myslíš... hravo preflákať čas, ktoré decko by to nechcelo - inak ani to by všetky nechceli
vivat kult nulového úsilia...
nežiadaš námahu, ok, nedáš im ale ani pocit, ako je sladké niečo dokázať...
 

 

Pán kolega, povedali ste, že učíte len občas. Garantujem vám, že keby som chodila učiť len dve hodiny týždenne na základnú školu, bola by tá hodina kreatívna a žiakov by bavila. Ale ak niekto učí plný úväzok, nemôže ísť stále na maximum. A okrem toho, sú aktivity,ktoré sú zábavnejšie a bavia každého, ale sú aj nudné veci a aktivity, ktoré treba precvičiť.
(preto to oslovenie kolega, lebo tiež učím angličtinu, ale dosplelých. Dva roky som učila na ZŠ)
 

a ešte chcem dodať

že nie je dobré, keď deti učíme, že nemusia poslúchať a rešpektovať pravidlá, pokiaľ ich to nebaví. Denne robím aktivity, ktoré ma nebavia, ale urobím to, lebo viem, že to treba. A toto treba deti učiť odmala.
 

Nudza nauci

Ja som ako decko absolutne kaslal na vsetky povinnosti, az ma frajerka navliekla do chomuta a tak od isteho casu vynasam odpad, nakupujem, varim, umyvam riady - celkom dobrovolne :)
Ale s tym prispevkom hore suhlasim - doprial by som panovi Kralikovi 40 rokov v skolstve ako stravili moj dedo aj moj otec - ti nemali cas pisat blogy.
 

Pán Králik, urobte si poriadok v pojmoch

Ak tento žiak vyrušuje, lebo sa nudí a akceptujem, že chyba je na strane učiteľa ako ste to dali do predpokladov názorvnujšieho príkladu, tak je scestné že ste presvedčený, že žiak si plánuje vyrušovať ďalej aj po tom, že už bol mu udelený výchovný prostriedok napr. k 1. štvrťroku a rodičia sú o tom informovaní, že plánuje intenzitu vyrušovania zosilňovať, a že vedome sa dopracuváva k dvojke zo správania. Bavíme sa o novele zákona, kde je uvedené, že na prídavky sa siaha pri zopakovanom priestupku po udelenom napomenutí!. Dvojka zo správania nie je udelené napomenutie, to je klasifikačný stupeň. V príklade, ktorý ste nadhodili k tejto klasifikácii nedôjde, návrh na dvojku zo správania neprejde predsa hlasovaním. Ak po napomenutí na správanie, žiak sám alebo rodičmi bol usmernený tak, aby u daného učiteľa vyrušoval "natruc" viac, je kóšer, že za opakovanie priestupku sa im siahne na prídavky, lebo viesť výchovu u svojho dieťaťa týmto smerom nie je morálne. Zároveň na vyrušovanie nie sú potrební dvaja? Či chcete povedať, že žiak vyrušuje sám!( čo ja viem, je oplzlý napríklad). Potom asi práca tohto suchára učiteľa je OK, keď všetci iní žiaci nevyrušujú. Ak vyrušuje väčšina žiakov triedy, to má predsa riešiť, postoj k vlastnej práci, nadriadený učiteľa. Opakujem ešte raz, bavíme sa o žiakovom opakovaní priestupku po udelení výchovného opatrenia. Ja som presvedčený, že toto dieťa nedude v konkrétnom predmete prospievať, ale namiesto vyrušovania ďalej si bude robiť iné činnosti na iné predmety napríklad alebo jeho vyrušovanie sa utlmí na tak nízku úroveň, že vyučujúci, triedny učiteľ, škola nebudú musieť zvažovať nové kroky.
 

ja teda neviem

ale podla celkovo uvolnenej ziackej moralky by som povedal, ze je na povazenie, ze slovensko este nevyprodukovalo aspon 10 nositelov nobelovej ceny. vyrusujuci ziak = nadpriemerne inteligentny alebo nadany= potrestany zlym frontalnym ucitelom= poznamky v ziackej= 2-ka z chovania.
---------
vyrusujuci a drzy ziak je vysledkom vychovy doma. dvojka z chovania bola v case ked som chodil do ZS skor vynimkou ako pravidlom. teda bud sa znizil prah vnimavosti k vyrusovaniu u ucitelov alebo sa zdvihlo priemerne IQ. len neviem odkial nastala ta druha moznost, kedze my sme v skole respektovali autroritu ucitela, zrejme preto lebo sme boli blbi.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Elena Antalová: Vysoký, naozaj vysoký...krvný tlak 10 237
  2. Anežka Richtariková: Kiska sa správal obdivuhodne 7 095
  3. Martin Sukupčák: Pellegriniho generátor floskúl a klamstiev 4 406
  4. Monika Vojčíkova: Zabudnite na Chucka Norrisa, hasiči sú skutoční. 3 950
  5. Jozef Legény: Výbuch v Prešove - treba vylúčiť podozrenie na kotolňu aby spravodlivosť vážila správne 2 901
  6. Ľuboslava Šusteková: Oškvarkové pagáče 2 472
  7. Jozef Drahovský: Zákon o cestnej premávke 8/2009 Z. z. a zmeny k prvému decembru 2019 2 023
  8. Jana Venhartová: Dátum minimálnej trvanlivosti a dátum spotreby na potravinách 1 797
  9. Stanislav Martinčko: Súdia nás sudcovia s pochybnou povesťou, alebo čakatelia na pochybnú povesť??! 1 301
  10. Rudolf Pado: Jedy v obciach a v Liptovskej Mare 1 193

Rebríčky článkov


  1. Michal Lukáč: List pre voliča kotlebovcov
  2. Olívia Lacenová: Saudi Aramco sa tento týždeň stane oficiálne najhodnotnejšou firmou sveta
  3. Štefan Vidlár: Mojej pani
  4. Peter Fiabáne: Rok v živote Žiliny: Odpočet práce primátora
  5. František Cudziš: Vede do vienka. II.
  6. Štefan Vidlár: Spolužiaci moji
  7. Roman Hutira: Rozhovor: Majsterka sveta v spoločenskom tanci
  8. Vladimír Krátky: Zas sa nám to do .. Vallo ?
  9. Roman Hutira: Škola pre mimoriadne nadané deti (a kam chodia tie vaše?)
  10. Martin Krištoff: Hongkong sa topí aj v ekonomických problémoch. Jediným riešením sú vyššie investície do po

  1. Výbuch plynu v Prešove má osem obetí. Polícia zadržala šesť ľudí (minúta po minúte)
  2. Traja obvinení v kauze výbuchu bytovky idú do väzby (minúta po minúte)
  3. Po výbuchu v Prešove obvinili troch ľudí zo všeobecného ohrozenia (minúta po minúte)
  4. Riaditeľ hasičov: Pri oprave zničenej bytovky porušili predpisy
  5. Ľudia zo zhorenej bytovky v Prešove: Holý život je to najdôležitejšie
  6. V košickom paneláku unikal plyn. Hasiči urobili opatrenia
  7. Únik plynu a poškodené potrubie. Čo sa dialo pred výbuchom v Prešove
  8. Výbuch plynu v prešovskom paneláku zabil päť ľudí, obetí bude viac (minúta po minúte)
  9. V Bratislave zomrel ďalší cudzinec, zrejme po bitke
  10. Električky pre desaťtisíce ľudí blokuje Kočnerov kontakt

  1. Keď Čižnárom sľúbené peklo nemá správny Smer
  2. Karol Galek (SaS): Ceny energií porastú kvôli trhu, vysoké sú kvôli Ficovi
  3. Jaroslav Daniška: O rizikách stíhania Fica, Kisku a Naďa
  4. Ján Benčík: Utáraný „sopliak“ Blaha o špeciálnom prokurátorovi
  5. Ako Hlina s Matovičom vytrvalo potápajú vlastné strany
  6. Lukáš Kyselica: Mafia sa infiltrovala do polície, prokuratúry aj na súdy
  7. Zas sa nám to do .. Vallo ?
  8. Blaha: Prokurátor Honz, ktorý obžaloval Fica je obklopený najextrémnejšími liberálmi
  9. Opozičný líder Kiska v politickej relácii Na telo porazil premiéra Pellegriniho
  10. Francie: „Obrácená kolonizace“

Už ste čítali?