Štvrtok, 19. október, 2017 | Meniny má Kristián

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako spoznám seriózneho dopravcu opatrovateliek (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako budu fungovat

cestovky, ktore vyuzivaju mikrobusovu prepravu? To budu mat tiez TAXI napis. Taxikar na Slovensku je pre mna synonymom zlocinca. To uz nebudem moct cestovat s nikym normalnym?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak je to

Ak je to vlastný mikrobus cestovky (predpokladám že sa bavíme o aute do 9 miest vrátane vodiča) a cestovka ho využiva pre vlastnú potrebu spomínaný zákon sa ho netýka. Ak ale tento mkrobus poskytuje komercne iným, respektíve si na transport najíma dopravcu, tak aj firma, aj vodič musia spĺňať náležitosti stanvené zákonom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmmm

A nefungovalo to doteraz tak, ze vezie jedny opatrovatelky do Rakuska, a ine nazad?
Co ja viem, tak sa rakusky taxikari (a asi aj zakonom) brania voci tomu, aby vozili slovenske taxiky ludi z Rakuska... Tam doviezt ludi mozu (napr. na letisko), ale odtial by vraj nikoho brat nemali...

Tak to bude asi zasa zaujimave :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

fingovalo

a momentálne je za to pálka 1450 euro..
to je už záležitosť firmy.. a patričného povolenia na prepravu.. Zaujímavé je to hlavne z dôvodu že naše MDaRR nič neurobilo, aby tento proces sprehľadnilo a zjednodušilo..
Ak to aplikujem tak v Rakúsku slovenský dopravca o povolenie môže požiadať, ale nemá informácie, aby takéto povolenie existovalo aj zo stranu SR... Zákon bol šitý horúcou ihlou a má veľa nedostatkov
takýto prepravcovia by mali mať osobný status. Aj zo strany EU a prípadnú eurolicenciu (ako je to napríklad v nákladnej doprave), ale načo by to naši robili.
urobili zákon aby protežovali autobusovú prepravu, ostatné ich nezaujímalo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

respektíve

môžete byť spokojnejší ak sa jedná o ten druhý prípad (taxi). Na udelenie kncesie sú potrebné určité náležtosti a zvyšujú sa aj nároky na vodiča. Psychotesty, školenia.... Doteraz ste kludne mohli nasadnúť k vodičovi, ktorý si neuvedomuje zodpovednosť a vodičák má od predvčera..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dalsi zakon usity na miru lobbystickym skupinam, kde budou kontrolovat, ci ma nebo nema vsechny nalezitosti a povinnosti, pod trestem naprosto neumernym povahe prestupku. Asi neco podobne, jako 300 Eur za neocipovaneho psa, kocku nebo jinou potvoru. Je to cele svinstvo a podvod na ovecky, aby nahodou nebyli samostatne a meli moznost volby. Zas budou organizace, ktere budou skolit, preverovat a trestat za soucinnosti zakona a policie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

celkom tak to nie je

podstata vychádza z nariadenia EU.. Lokálna aplikácia už bola šitá na mieru autobusovej preprave. Na strane druhej ale nie je možné aby prepravoval ludí vodič bez náležitých osvedčení, psychotestov, školeni.. Doteraz to tak bolo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dej se "ocipovat" ovecka, nech to maji nasi lobbysti jednodussi.
---
problem je v tom, ze to nedostane ten, kdo vsechny podminky splni obligatorne, ale jen ten, kdo se bude strkat spravnym SMERom a je uplne jedno, ci je cerveny nebo modry. Proste to bude zase stavovska nebo jina organizace, ktera bude dohlizet na to, aby mela monopol a z toho titulu profit. Vsak se podivej na rybarsky, polovnicky svaz. Dale architekti, veterinari, STK, energ. certifikat, pracovna zdravotni sluzba, puncovni svinstva a jine spolky, jak se to krasne zvrhlo. Tady ocekavam neco podobne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Znamy to obchadza takto - do auta si dal namontovat 3G wifi a zakaznikom ponuka sluzbu porovnania kvality mobilneho pripojenia na urcenej trase. Cize zakaznici (cestujuci) chcu napr. na trase Bratislava-Kosice zistit aky je rychly a stabilny signal pripojenia do internetu cez 3G modem s wifi - takze sadnu do auta a znamy ich prevezie danou trasou, pricom ma zapnute wifi a zakaznici si to na trase testuju podla svojich potrieb :) A on im uctuje volnu zivnost 23.1 Pocitacove sluzby - 23.1.12 Poskytovanie informácií prostredníctvom internetu a z verejne prístupných zdrojov
A takychto vymyslov na obidenie zakona sa najde mrte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rozpravky su sice pekne

prepacte ale toto je riadna kravina.
AD1.: Blog je písaný na prepravu opatrovateliek a chápaný v tomto kontexte. Takže sa jedná o medzinárodnú prepravu. Poskytuje známy zákazníkom túto službu aj na území Rakúska? Nemecka, Talianska....?
Ad2.: Aká je jeho zodpovednosť za nehodu a prípadne zranenie alebo smrť? Alebo mi chcete tvrdiť že to poistil ako súkromné auto? A čo ak si niekto bude nárokovať na odškodné? Ako sa asi zachová poisťovňa, ak zistí že v reále poskytuje prepravné služby? respektíve myslíte si že poškodený, prípadne pozostalý si nebudú nárokovať nič?
Už teraz firmy ktoré napríklad jazdia do Rakúska platia pokuty 1450 Euro. v Nemecku 450.. Si naozaj myslíte, že policajtovi môžete tvrdiť, že máte auto plné kamarátov? jednoducho sa s vami nebavia. Zaplatíte. Bez toho nebudete pokračovať v jazde. A ak sa vám nepáči, môžete si to žiadať späť...
JA OSOBNE by som do takéhoto auta nenastúpil. A známemu neprajem jediný incident, lebo sa z toho nespamätá...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

3/3

To neviem, to som sa ho nepytal o poisteni a o policajnych kontrolach. On sa len snazi prezit, je z vychodu z presovskeho kraja z hladovej doliny s velkou nezamestnanostou. Doteraz mal volnu zivnost na prepravu 8+1 ci ako sa to volalo a presne ako pisete, netrebalo na to nic vela a teraz tie zmeny. On objavil "Ameriku" a sice, ze autobusy su strasne predrazene, lebo uz 3 ludia v aute sa oplatia viac ako cestovat autobusom. Vraj si na tejto trase dokaze zarobit vyse 6.000,- eur mesacne po odratani vsetkych nakladov, cize mu to stoji za ten risk. Ludia, ktorych vozi ho viacmenej poznaju a ocenuju aj to, ze ich hodi priamo pred dom, co autobus nerobi a je to aj rychlejsie a pohodlnejsie a aj im zastavi ak je potreba a tak podobne. Je otazne ako sa tito cestujuci zachovaju v pripade nechody. Ten znamy je velky pedant, to znamena, ze sa striktne snazi dodrziavat dopravne predpisy - teraz najnovsie ta 30-tka na Zlatych Pieskoch, co nieco robia pri ceste - normalne som nechapal a vodici okolo tiez - on jednoducho ide uplne presne a vravel mi, ze ak by sa nieco malo stat, tak bude robit vsetko mozne aby to nebolo z jeho viny. Viete treba to brat aj tak, ze zakon je zakon a ludia su spekulanti, lebo spekuluju ako prezit... Ak by im tento stat nehadzal polena pod nohy, nerobili by to. Preco jednoducho nestanovia napr. aby ten kto chce prepravovat absolvoval napr. kazdych 5 rokov skusky ako ked robi clovek VP v autoskole, kazdy rok jednu zdravotnu prehliadku a prikazal poistovniam urobit na to produkt - nejake "zakonne poistenie" na tuto cinnost a ziadne koncesie, ani nic podobne, co by to cele stazovalo - naco? Ja vidim mnoho taxikov, ktori vo velkom porusuju dopravne predpisy, cize naco su dobre koncesie a podobne veci, ked aj tak jazdia ako prasata a ohrozuju tak pasazierov.
Mna by navyse teraz zaujimalo, co sa stane, ked robime vystavy a beriem do auta 7 ludi (co robime 6x do roka) a zastavia ma policajti - to tiez ma budu upodozrievat, ze robim prepravu osob a nebudu mi verit, ze s nimi idem na vystavu?
(Dnes uz mam minute prispevky)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takže

budem len predpokladať. Známy to robí na čierno a bez dokladov. Zodpovednosť žiadna, dane žiadne a čistá ryža...
na to aby splnil predpoklady podľa zákona nie je potrebné veľa. Skúšky z odbornej sposobilosti, koncesia, psychotesty..... Taxameter nepotebuje... Zas až taký horor to nie je. Týmto procesom práve prechádzam. takže z môjho pohľadu je váš známy obyčajná čierna ovca, ktorá to robí načierno.
Na strane druhe je to o nezodpovednosti ludí, ktorí budú kričať až vtedy, keď sa niečo stane. Ešte raz. Ja osobne by som do takéhoto auta nesadol.
Čo sa týka vášho prípadu a vašej prepravy, ak ja jedná o prepravu pre vlastné potreby (firemné auto vezie firemných zamestnancov) nevztahujú sa na takéto auto tieto podmienky.. takže ak veziete vašim autom vašich zamestnancov je to legal.. Nerobíte to za odplatu a pre komerčné účely.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

??

Ja by som sa chcel niečo spýtať. Pôvodne osobná preprava s dodávkami 8+1 patrila pod voľnú živnosť "cestná motorová doprava vykonávaná osobnými vozidlami do 9 miest na sedenie", a stačilo mať poistenie osôb. Tento zákon vlastne len zrušil možnosť novým uchádzačom o získanie voľnej živnosti tohto druhu. Takže teraz to musia riešiť ako keby zakladali taxislužbu. A moja otázka je, čo s tými čo už túto zrušenú živnosť mali pred schválením tohto zákona ? Ja tú živnosť mám len som ju nevyužíval, a čo som sa dopočul tak tým čo ju získali pred schválením zákona aj ostala ako mne a pokračujú ďalej. Takže išlo vlastne len o odstránenie pribúdajúcej konkurencie autobusovým dopravcom, ktorým takto unikali zákazníci. Takže z tohto vyplýva, že pôvodní držitelia tejto zrušenej živnosti pokračujú ďalej. Alebo ma opravte tí čo podnikáte v tomto smere.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME