Pondelok, 23. október, 2017 | Meniny má Alojzia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Káry - veteráni : Zastava 1100 (1971-2008) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bolo to moje prve auto. Ked si otec kupil nove, tak zastavu som zdedil. pomerne spolahliva kara..len ta hrdza...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jéjdanenky !

Nemal som ani šajnu, že mala u nás pomerne veľa vlastníkov. Vďaka za podelenie sa o skúsenosť. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no v nasej rodine boli dokonca dve :) jednu kupil otec, druhu jeho brat. bielu a cervenu, fungel nove :) Cervena je stale u povodneho majitela plne funkcna a ta moja biela zdedena doteraz tiez jazdi pokial viem. Volal som ju biely diabol.
Otec mi vravieval, ze chceli aj s bratom kupit vtedy simcu (asi 1100), ale ze v cssr to bolo skoro nemozne kupit..asi dlhy poradovnik or something..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak si dobre pamätám, v mojom článku o...

...Zemplín Veterán Rallye 2010 sú fotografie aspoň dvoch modelov od značky SIMCA. Keď chceš, pozri si ho. Apropo, ak niekedy ešte naďabím na nejakú Zastavu, určite ju zdokumentujem. Mal by som záujem hlavne o legendárne neslávne známe Yugo/Koral, a v menšej miere aj o "Fičo", teda o juhoslovanskú verziu Fiatu 600/750. :-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba este pripomenut ...

... 150 000 tychto aut sa predalo aj v USA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V USA mali s autami od Zastavy menšiu...

...milostnú aférku tuším v 80. rokoch 20. storočia. Nanešťastie, chlap, ktorý ich tam propagoval a distribuoval, začal v druhej polovici desaťročia importovať najmä novší model Koral, prostopopisne premenovaný na Yugo. Nanešťastie preto, lebo kvalita výroby začala v tom čase v Zastave upadať a nechtiac boli do USA dovezené aj menej kvalitné exporťáky, ktoré sa tam pôvodne nemali vôbec dostať. To Zastave permanentne naštrbilo reputáciu v Severnej Amerike. Koral z toho vyšiel paradoxne imidžovo horšie než 101-ka. No a v 90. rokoch z toho už veľa nebolo, lebo Zastava vo všeobecnosti mala obrovské ekonomické a kvalitatívne problémy po rozpade Juhoslávie a počas obdobia vojen, ktoré nasledovalo. Čítal som viaceré hororové historky bývalých zamestnancov o tom, ako sa Koralu ešte viac naštrbila povesť, keď často musel používať rôznofarebné dielce a na veľkej časti jeho vybavenia sa z núdze alebo lajdáctva šetrilo. Nevdojak mi to pripomína podobné príbehy z najtemnejšej kapitoly britských automobilkových dejín, 70. rokov 20. storočia. :-) (Ale tam na to ani nemali poriadne ekonomické výhovorky ako v rozpadajúcej sa Juhoške, tam ich domáce značky takmer úplne potopili neschopácki odborári, vzájomná nevraživosť značiek v rámci koncernu a stupídny manažment.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

101 vs. 1100

ak sa nemylim, zremenovali ju preto, ze Peugeot ma vyhradene pravo pouzivat na oznacovanie svojich modelov trojcislie s nulou uprostred
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vďaka.

Je fajn vedieť detaily, ktoré viedli k daným názvovo-marketingovým zmenám (hoci priznávam, že výraz "marketing" v súvislosti s ČSSR je trošku na smiech). ;-) :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zastava

Je to legenda. Existuje o nich mnoho vtipov, dokonca jedno video, ako sa dá otvoriť kufor dinárovou mincou. Som vlastníkom Floridy a tolko srandy ako s týmto autom už so žiadnym iným nezažijem. Na tú dobu dobré, len to spracovanie ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zábavne znejúce historky. :-))

A čo tvoja Florida, slúži dobre ? Ak sa smiem spýtať, ktorý ročník ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Florida

Ročník 1990, momentálne odstavená. Určená bola na export, čiže má aj katalyzátor. Okrem toho plno elektroniky a to je problém. Žiadny servisák do toho nechce, je predsa jednoduchšie vymeniť diel za dial na Fabii, ako zisťovať problém na starom (navyše raritnom) aute. Ale všade kam som na aute došiel, vzbudilo zvedavosť a úsmev na tvári. Inak je to luxus - z vonku vyzerá malé, ale vnútri priestorné a pohodlné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuž áno, je to problém hlavne s raritami

Ale hlavu hore - počkáš ešte nejakých 10 rokov, bude z nej veterán a opravíš ju a spojazdníš po získaní licencie na veterány. ;-) Trochu komplikované riešenie, ale je to riešenie. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K + Peter..

az teraz som zabludil sem na Tvoje blogy (via Tvoje spravne reakcii tomu "expertovi" Netopierovi ohladom Bor4).
Tu zastavu (nie tu istu:-) som tiez kedysi videl.
Malu tip: Pred asi mesiacom som zase zabludil do Muzea Dopravy vedla hlavnej stanice v Blave.
Bol som prijemne prekvapeny. Nielen doprava sle vsetko co s nou suvisi plus este aj svetovy unikat - skoro na kolenach vyrobeny pancierovy vlak z SNP. Vrele odpoprucam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj na Kežmarskom hrade majú na prízemí

kvalitnú stálu expozíciu venovanú civilným a požiarnickym vozidlám, vrátane slušnej zbierky autoveteránov a starých motocyklov z prvej polovice 20. storočia : http://kezmarok.com/fotky/Pano... V Lehote pod Vtáčnikom je ešte jedno menšie múzeum veteránov.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME