Utorok, 17. október, 2017 | Meniny má Hedviga

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Šťastie v nešťastí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Zamestnavatel

Zamestnavatel toho vodica, ktory jazdi kratke zahranicne trasy je slovenska firma?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to urcite mozne

Nasi klienti su dopravne firmy (robime poistenia) a bezne sa nam stava ze kamion sa vracia domov tak raz za 3-4 mesiace, vtedy sa zdokumentuju poistne udalosti a vypisu vykony povolania :D. Dokonca viem o niektorych pripadoch kedy sa vozidla vracaju len raz za rok na STK... Pre zapadniarov je vyhodnejsie ked im jazdia lacnejsie firmy z vychodu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dnes relatívne veľa západných špedičných firiem funguje na tom princípe, že východná firma im poskytne kamióny, ale všetku prácu v si hľadajú sami. Východná firma potom účtuje západnej špedičke cenu za prenájom vzhľadom na počet odjazdených kilometrov.
To že nejaký konkrétny kamión sa vráti raz za tri mesiace ešte nemusí znamenať, že aj vodič bol celý čas preč (aj keď samozrejme môže). Existujú firmy, ktoré síce jazdia, tak ako som písal vyššie, že prenajmú kamión cudzej špedičke, ale napríklad raz za mesiac vodičovi zabezpečia cestu domov a tu potom má týždeň alebo dva voľno.
Inak, samozrejme, takýto vzťah vzniká niekedy aj medzi slovenskými firmami. Narážam ale na to, že to že zamestnávateľom je slovenská firma ešte nemusí znamenať nič. Takéto služby využívajú najmä firmy, ktoré sa v konkurencií inak živiť nedokážu. Proste bez toho by pravdepodobne ten vodič nemal prácu vôbec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suhlasim s clankom

sam ako vodic kamionu pracujem denne 13 hodin, potom rodina a spanok tak 4-5 hodin. A to robim vylucne nocne zmeny. Pravdou je ze spim doma, no telo je po tyzdni zhumplovane tak, ze vikend prakticky prespim a v pondelok zasa sichta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odhliadnuc o povahe práce

zbraň v rukách vodiča,...

aj iní ľudia robia 11-13 hodín denne, za 500-600€, pochybujem, že kamionista má toľko, ale má 2-3 krát viac, ešte som nevidel chudobného kamionistu.

Jedine čo je problém, že iní zamestnanci nemajú zbraň v rukách, taký 25-30 ton kamion je dosť nebezpečný.
Toto by som považoval za problém a týmto smerom by som sa uberal.

PS: často vidím aj kamionistov, čo sa vôbec nevenujú ceste, áno dialnica je monotónna, ale pozerať DVD, pritom jesť jogurt a mať obe nohy na palubovke je fakt moc.

Tie nohy na palubovke vidím často, vodič, ani keby sa ***** nemá šancu reagovať.
ďalší problém je drahá a mizerne organizovaná železničná preprava
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Su profesionalny vodici, ktory soferuju 36tonove 4 napravove nakladaky (kamion ma bezne 40t - viac nedovoluju slovenske zakony). To sa uz da povazovat za poriadnu zbran v rukach sofera. A plat je cca. 800€ v sezone. Neplatene nadcasy a podobne. Nemyslim si, ze kamionisti su na tom lepsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nekecaj..na baníkov nemáš!

S tými hodinami sú kecy na kva-a-adrat a možne ešte viac. Súsed jazdi a dopre sa pobavil na autorovi článku. Na "krúžky", ktoré vodiči účili "lietať z okna" už nejazdí nik a všade sú karty s cípmi. A preto doba práce max. 12,00 hod. (čistej prace za "kolečkom" 2X4,00hod.) sa povinne strieda 9,00 hod. spánkom a potakýchto troch nasleduje povinných 48 hod. spánku.Za hranicami za nedodržanie sú obzvlašť výsoké pokuty (napr. do 800 eúr aj za 15 min. prekročených). Nikto nechce mesiac robiť na pokutu a dodržujú odpočinok všetci. Lenže vodiči namiesto spánku oveľa radšej sa venujú k-vam na parkovisku, kartam a telke (pozrite sa sami,vážení, koľko prenosných satelitov sú nad kabinami kamiónov na parkoviskách) Potom pochopiteľne ten spánok chýba pri rutinnom šoferovaní po hladkej diaľnici. Vďaka autorovi za článok a dobrú zábavu. Nič osobného. Mysleniu zdar. Zdar.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milá Lea

Pozdrav tvojho "súseda" kamionistu.Až pozná "561" tak dokonale ako ho ty cituješ tak si asi neborák nezarobí ani na slanú vodu."561" je nariadenie o práci posádok v doprave,tak si ju naštuduj a skús žiť podľa nej takých 6 týždov.Nech ťa trebárs súsed vezme na jeden turnus do únie...A potom nám napíš svoje dojmy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

milý (á) _lea

naozaj by ma zaujímalo, kde a pre koho jazdí ten tvoj pobavený súsed.
Dám ti len taký bežný príklad bežného pracovného dňa kamionistu. Dajme tomu, že o 5:00 ráno vyštartuje z domu.Ide do pol desiatej, potom si dá na pumpe kávu, a ide dalších 4,5 hodiny.Takže okolo 14-15:00 mu nastane ten tvoj čas na odpočinok, ktorý by podľa teba mal využiť na zaľahnutie, a načerpanie síl. Ked opomenieme, že vtedy často nakladá, takže o nejakom odpočinku niet ani reči, čiže ked má dlhú štreku, tak už vidím teba, alebo iného dospelého človeka, ako sa v strede bieleho dňa vypne, a na 9 hodín zaľahne do toho svojho superluxusu. Nie, skôr od nudy bude chodiť okolo trucku, kopať do kamienkov, a niekedy večer okolo 23:00, kedy teba doma zloží telka a pri futbalíku zaspíš, tak jemu zákon dovolí ísť dalej.
Tomu, kto toto vymyslel by mali kanagonom zalepiť viečka o čelo a nedovoliť mu mesiac spať.
Pokiaľ viem, tak jediní majú rozum švajčiari. V noci spia, a cez deň jazdia .Punktum.
A k tomu tvojmu zákonom prikázanému času, kedy má byť telo unavené. Predstav si (neviem, čo robíš, ale zrejme niekde v kanclíku), že budeš robiť svoju prácu presne tak "vegetne",ako podľa teba trucker. Odrobíš zmenu, ľahneš si v kanclíku na gauč (prípadne, ked robíte dvaja, tak odrobíš po sediačky dve zmeny s obednou pauzou za sebou a ľahneš si na gauč poschodový). Toto spravíš 5x a môžeš na tom gauči spať tvojich 48 hodín v kuse.
A nesmieš v tej prestávke napísať ani email dlžky tvojho nezmyselného príspevku, lebo ti ho skontroluje náhodný policajt hoci aj o týždeň, a zoberie ti kvôli nemu celomesačnú výplatu.Hoci by ten email, tá absolútne banálna prácička, ktorú by si bol ochotný a schopný spraviť v nadčase zaručila, že nebudeš musieť dalšiu noc tráviť v kancli na gauči, ale môžeš spať doma so svojou rodinou.
Ver tomu, že po mesiaci takejto šikany zo strany štátu by si zaspával za klávesnicou počas bieleho dňa, z tým rozdielom, že na čele by si mal otlačený enter, a nie chladič oprotiidúceho auta.
A ešte k tým nikým nerisknutým pokutám. Ked u nás vo firme nebude auto na dohodnutý čas (nikto sa nebude pýtať, či bola niekde 1000 km daleko nehoda, zápcha, záplavy) a prípadne kvôli oneskoreniu stopnú výrobu, tak ver tomu, že nejaká pokuta od poliša je oproti zmluvnej od odberateľa (prípadne zrušenie kontraktu) iba tringelt .Ciže nevieš o tom nič, a vysmiaty sused zrejme iba nosí siláž na pole traktorom
Takže k tomu tvojmu mysleniu. Nevieš myslieť, nevieš počítať, ale hlavne sa nevieš vcítiť. Ja síce chvalabohu vidím prácu šoférov tiež z opačnej strany,ako aj ty, ale ich prácu si vážim podobne, ako aj prácu tebou spomínaných baníkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

noooooo......

v USA som zil takmer cely zivot a bavil sa s kopou kamionistov/truckerov, ako ich volas ty. Ani jeden sa nestazuje a jazdia trochu ine dialky aj ked na lepsich cestach. Uznam, nie je to lahka praca, ale ktora je?
Preto moja otazka znie; kto pre teba vybral tu pracu, ak nie ty sam? Ergo, pokial ti nevyhovuje treba ju zmenit.
Ja chapem, ze legislativa a zamestnavatelia casto zneuzivaju svojich ludi, ale je to kazdeho slobodna a osobna volba, ze co bude robit, ci kde pracovat a to uznam aj to, ze casto velmi na vyber nie je.
Mal som kamosa, Slovaka. Jazdil z kamionom v USA po celom kontinente, z LA, kde zil do Canady a potom krizom krazom aj par tyzdnov v kuse. Doma vymenil tasku z cistymi spodkami, dal si sprchu, ak mal cas prefikol zenu a uz sedel v 'trucku' na ceste niekde za Edmonton este 300 km, napriklad. Dole teplo, cez hory casto sneh a lad, teda niekolkokrat nahadzovat a zhadzovat retaze a podobne. Nuz a v zime, uz vobec ziadna sranda veru.
To obcas obisiel aj Mexico a to uz nebol vobec ziadny humor. Vydrzal 12 rokov, potom servisoval tahace a napokon odisiel domov aj z rodinou.
Tak si tak.
Bezne tu jazdia casto cele rodiny cely svoj zivot, vcetne doslova mladych bab, az po sedivych veteranova miluju svoju pracu a to obcas normalne v tom kamione ziju. Proste sa im neoplati mat dom.... To na zapade USA nejazdia tie "vlaky", ked jeden tahac ma kludne aj 3 privesy tak, ako aj v Australii. Na vychodnom pobrezi ma to doslova sokovalo, ked som to roky dozadu poprvykrat videl, v Australii uz nie a to je jooo ine kafe...
To je aspon moj skromny nazor, lebo dozadovat sa snad este vecsich vyhod, ako mali banici v socializme, kupele a podobne je pri vsetkej ucte prinajmensom aspon v dnesnej dobe absurdne, aj ked osobne by som vam to doprial. Len moj dalsi priatel, ktory prevadzkuje asi 2000 kamionov by mal uplne iny nazor na celu vec. V kazdom pripade ti prajem vela stastia a setri si chrbat. Na starobu to nie je ziadny zart. ;o)
P.S. Mal som dost dlho v EU 3 kamiony, Mercedesy Actros, ktore vozili zavodne auta nasho teamu kde bolo treba, obcas aj na inych kontinentoch, ale osobne som trval na tom, ze nikdy ziadne ponahlanie a vzdy dvaja vodici.
Viem, je to ina story, ale predsa, na mieste museli byt na cas. Robili to radi a z nadsenim, kedze boli aj nadstandartne plateni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re morituri

vidíš a presne o tom to je - v tvojej poslednej vete je je zhrnutý vlastne celý tvoj príspevok. Je pekné že máš kamoša čo v USA jezdil takmer bez prestávky a dokázal to ustáť, ale ver že ak po 11 rokoch odišiel od volantu , tak bol určite aspoň trochu zabezpečený finančne. / či už jazdil sám na seba alebo pre firmu / Tu v európe a hlavne slovenskí vodiči berú výplatu že tak tak prelezú od mesiaca po mesiac, takže ani po 20 rokoch jazdenia toho moc našetreného nemajú. Nehovoriac o tom že ked ťa niekto v robote zdiera tak to nasadenie a nadšenie k práci tiež dosť často chýba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak bigben1! Robím to 13 rokov a len prežívam! Aj mňa táto robota bavila ale čo som furt v robote, 4-5 mesiace a za taký smiešny plat ma to už nebaví ale to zamestnávatelia dobré vedia a zneužívajú to! Furt to počujem, že "nikto Ti to nekázal robiť a truckersky život je už raz taký!" Diskusia je dobrá, súhlasím so všetkým v článku ale to čítajú aj zamestnávatelia a možno je aj na to tato debata aby vedeli čo si myslia šoféri ale jedno poviem, nevážia si túto robotu absolútne a ani ľudí, hlavne čestných a poctivých! Tfuj!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

noooo.....Jony

ono otazka , ze preco je namieste. Co kazdemu z vas brani zamestnant sa zahranici u firmy, ktora ma slusne podmienky pre soferov?
Pripadne robit nieco ine?
Ale inac ja osobne suhlasim. Zamestnaval som a este stale zamestnavam "par" ludi v zivote a ja mam jednu zasadu, mimo tych ostatnych; "spokojny zamestnanec je dobry zametnanec". Mojim cielom vzdy bolo, aby moj zamestnanec isiel do prace rad a nielen kvoli platu. Ak si to nevazil, ide s kola promntne von.
Teda taketo zaobchadzanie z ludmi, ako sa tu opisuje vonkoncom neobhajujem.
Mimochodom, tem moj priatel jazdil pre firmu a nijak mimoriadne "zahojeny" nebol, ked skoncil. Zobral udrzbu, co bola potstatne menej platena praca a nie prave lahka. Nakoniec po revolucii sa odpakoval z US domov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

noooo.....

bigben1
Pozri prosim moj nazor trochu nizsie, plati aj pre teba.
Pod pojmom spokojni, mam na mysli aj platove podmienky, samozrejme. Nikdy som na dobrych ludoch nesetril a inych som nezamestnaval. Aj ludoop predsa chape, ze ti ludia nechodia do prace z lasky ku mne, ale za peniaze na slusne zivobytie. Zial, u nas to nechape drtiva vecsina zamestnavatelov.
3/3
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako beriem, ze je to tazka praca, ale videl som kamionistu ako pri jazde po dianici sledoval televizor a velmi vela vodicov kamionov nedodrzuje MPR neuvedomujuc si, ze, ich brzdna draha je ovela dlhsia ako u osobnych aut. Naco tu robotu potom robia, ked tym ohrozuju zivoty a zdravie nevinnych ludi okolo, ktorich nechrania slony...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste,neda sa nesúhlasiť s tým ,že keď sa jazdí tak sa nemá pozerať telka.A na margo jazdnej dráhy,by som si dovolil pripomenúť,že taký šofér kamionu sedí o 2 metre vyšie ako ty-vy a brzdí už vtedy keď ty ešte netušíš ,že brzdiť budeš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked maju taky prehlad, tak mi vysvetli, ako mohlo dojst k tomuto
http://zivot.azet.sk/clanok/61...
Od tejto nehody si vo zvysenej miere vsimam vodicov nakladnych aut, najma kvoli obavam o vlastnu bezpecnost - skus dodrziavat v BA na obchvate podla GPS 90 km/h pred kamionom - polovica z tych vodicov sa na mna nalepi a zacne blikat dialkovymi... Jazdim na Q7 a niekedy si myslim, ze to pripada kazdemu cudne, ze na takom aute poctivo dodrziavam dopravne predpisy... Ked sa stazujem u ich zamestnavatela, tak mi este aj vynadaju, ze co sa staram a podobne. Upozornim aj autobusoveho dopravcu, ked vidim, ze ich autobus jazdi ako blazon. Naposledy mi zo zvolenskej SAD napisali, ze no a co, aj tak vsetci v BA vraj jazdime ako prasata... Oni si neuvedomuju, ze tieto slony naozaj zabijaju a ich vodicom sa vacsinou vobec nic nestane - asi preto ta vysoka miera intolerancie. A ak sa chce niekto tychto vodicov zastavat, som ochotny zobrat kameru a nafilmovat, ako jazdia - za tyzden budem mat natocene tychto situacii na celovecerny film...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste,nedà sa nesúhlasiť s tým ,že keď sa jazdí tak sa nemá pozerať telka.A na margo jazdnej dráhy,by som si dovolil pripomenúť,že taký šofér kamionu sedí o 2 metre vyšie ako ty-vy a brzdí už vtedy keď ty ešte netušíš ,že brzdiť budeš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne vela majitelov osobakov (napr. pri vyjazde z vedlajsej cesty na hlavnu) si neuvedomuju, ze brzdna draha kamionu je ovela dlhsia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME