Piatok, 18. august, 2017 | Meniny má Elena, Helena

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nestrieľajte do učiteľov. Nezastreľte ministra (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím. Zvlášť to s tými celebritami je pravda. Namiesto toho, aby sme si vážili múdrych a vzdelaných ľudí, radšej sa budeme tešiť z toho, že aj "celebrity" sú blbé ako my. Ako som už viackrát v diskusiách písal, za vážny problém považujem to, že spoločnosť si neváži vzdelanie ako určitú kultúrnu hodnotu. Jediný dôvod, prečo chcú mať všetci vysoké školy, je viera, že potom budú mať aj lepšie platy. Keď sa v škole učíme abstraktne myslieť, vyhľadávať súvislosti, áno, občas aj memorovať, rozvíja to celkovú osobnosť človeka. Ale na tom skoro nikomu nezáleží, jediné, na čo sa pýtajú: na čo mi to bude? A keď odpoveď neznie, že budete mať viac peňazí, záujem sa stráca. Vidím to aj na študentoch, ktorých učím, a to sú už vysokoškoláci. Ich jediným cieľom je získanie diplomu/titulu, pretože si myslia, že im to otvorí dvere do blahobytu. Ale skoro nikto sa nechce stať dobrým inžinierom, chce sa stať len dobre zarábajúcim inžinierom. A to je chyba spoločnosti. Ale netuším, ako to odstrániť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

ziskaju papier s ktorym mozu ist von, kde sa zacnu skutocne ucit, kedze ta domaca parodia na ucenie na akejkolvek skole to aj tak seriozne neumoznuje... cize chyba spolocnosti nie je v tom co ludia chcu, chyba je v tom ze sa urputne brani nahlas pomenovat skutocne problemy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tí študenti

ktorých jediný motív je mať diplom a titul to pochopia až v praxi, že nikto im len z dovodu že majú VS dobrú prácu nedá, resp. ak dá a potom sa ukážu nevzdelaní, nešikovní a neschopní, je po dobrej práci
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

otazka je ci ich sucastne nastavenie skolstva vobec niecomu aj dokaze naucit, taku otazku si treba polozit...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

som zvedavy, kolko ludi tento podla mna skvely clanok pochopi. Pokial sa vzdealnie a vzdelavanie nestane naozaj prioritou premiera a vlady, nikam to nepojde. Respektive bude stale viac blbych volicov Smeru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kazdy robi tu istu chybu

lekar povie ze prva priorita je zdrave, ucitel povie ze prva priorita je vzdelanie, minister financii povie ze prva priorita je vyber dani, ja sa pytam - najdu sa konecne ludia, ktori chapu ze hospodarska politika nie je o prioritach ale o suvislostiach a koherencii ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tony

aby bol lekar, minister musi byt vzdelanie. Preto je prioritou. A tento stat ju uz dlhe roky za prioritu nepovazuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

toto je zle zmyslanie

cize sa zameriame na prioritu a nebudeme jest velmi velmi zle, ziadne priority - treba hladat suvislosti...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Svoj

podiel maju na tom aj komercne televizie, vysielajuce rozne reality show z ktorych vacsinou taketo celebrity vychadzaju. Popularno naucnych programov je menej ako safranu. Preco by sa nemohli robit aj programy ako ma napriklad BBC. Napriklad James May s toys, Engineering connection alebo Miracles of nature. Tusim jedina relacia tohoto druhu je Galileo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chyba strana poctivych

Jsou toliko dvě strany politické na světě: strana poctivých a strana nepoctivých, poznáte a rozeznáte je podle toho, kterak školství podporují.

Špatný stát naschvál učitelům a profesorům dává v poměru k jiným úředníkům malé platy, aby schopnější lidé raději k jiným, vděčnějším stavům a zaměstnáním se obraceli než k učitelství, a tak nemohla se příliš vzmáhati osvěta v národu, která jest úhlavní prostředek proti vládní libovůli.

Karel Havlíček Borovský (1821-1856)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na vzdelaní na Slovensku nezáleží

A to takmer nikomu. Je to jedno politikom, je to jedno učiteľom, je to jedno rodičom a potom je to jedno aj žiakom. Vidia, že toto je tu celé len jedna veľka potemkinovská dedina a že záleží na celkom iných veciach.

Zdatnejší, schopnejší a odvážnejší odchádzajú navždy z tohoto bahna, zvyšní rezignujú. Pretože sa nedá bojovať proti všetkým. V tejto krajine je každý každého nepriateľ. A každý každeého sa snaží ojebabrať ako sa len dá. Na tom záleží !

Zo vzdelania ešte na Slovensku nikto nezbohatol. To je fakt.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...samozrejme,keď je zle,

tak sme vinní všetci....v prvom rade-pán minister-odstúp....za svojho života som stretol všelijakých pedagógov....v prvom rade je treba vytvoriť systém výučby,ktorý by rešpektoval terajšie podmienky...prostredníctvom internetu sa dnes človek jednoducho dostane k akejkoľvek informácii....s toho vyplýva ,že treba znižiť nároky na memorovanie učiva,a podstatne zvýšiť nároky na logické myslenie-v zmysle J.A.Komenského-škola hrou....ako extrémista tu musím spomenúť jednu vec...z mojou vnučkou chodilo do školy niekoľko cigánskych detí,učiteľka musela vyvinúť zbytočne veľa energie,aby to na hodinách ako tak išlo-samozrejme tým trpela kvalita vyučovania....tie deti vypadli v 8.,9. ročníku a teraz sa prišlo na to,že aj tie ostatné sú "sprosteé"...teraz sa snažím ,aby sa moja vnučka aspoň trochu naučila,ako sa "učiť" a venujem jej veľa môjho času....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

RE: "Ešte sme sa nenaučili – ešte sme to od zrušenia poddanstva na Slovensku nestihli – uvedomiť si, že na vzdelaní záleží."

- Ale áno, boli časy, keď sme si to uvedomovali - možnože radoví občania natoľko nie, ale uvedomovali si to tí, ktorí nás riadili. To Leninovo "Učíťsja, učíťsja, učíťsja," predsa len malo čosi do seba. A zdá sa, že stále má.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len problém je aj v tom, že žiaci, ktorí boli testovaní sú výsledkom "Mikolajovej reformy školstva" . Treba si dať otázku, kam nás to doviedlo??? Tu je výsledok NEPRIPRAVENEJ REFORMY. A druhý problém, ktorý vidím osobne ja, je vo vysokoškolskom systéme. Škola vás naučí samú teóriu, ale kde je prax? Kde je predmet, ako svoje vedomosti, skúsenosti dať ďalej? Kto vás to naučil? NIKTO! Všetko sme sa učili a učíme sami v praxi a žiaci sú žiaľ "našimi testovanými králikmi". Je to smutné, ale je to tak. VŠ sú a majú ďaleko od praxe v školstve, od práce so žiakmi v triede,... Myslím si, že zmenu treba spraviť tam, pripraviť ľudí nielen teoreticky (aj to je len o faktoch minulosti a nie účastnosti), ale prakticky.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME