Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nepreceňujme testovanie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Snad nam to konecne dojde.

Bolo by chybou PISA redukovat na nejaky rebricek, ten vobec nie je dolezity. Treba ist do raw dat a pozriet sa na svoj obraz v zrkadle podla uloh a toho, ako ich boli ziaci schopni riesit.

Nasi patnastrocni maju problemy s logickym myslenim, nevedia citat grafy, nevedia analyzovat statistiky, takmer tretina z nich ma kriticku nedostatocnost v matematike, kedy uz nikdy nebudu schopni aani len spocitat si, ze to, co im v pozickarni nastavili, je cista uzera.

V citatelskej gramotnosti zlyhavaju v analyze textu s odbornymi vyrazmi, nevedia odlisit podstatne informacie od nepodstatnych, nevedia odvodzovat (co sa stane, ak). Sme tam na 2. urovni zo 6, co znamena, ze vacsina z nasich deti nema schopnost porozumiet ani jednoduchej zmluve a tretina z nich ju uz nikdy ani nebude mat, pretoze su pod kritickym rozhranim stupna 1 a 2.

Tu nejde o to, ci treba alebo netreba memorovať alebo ci maju mat deti v skolach farebne steny a kreativne sa hrat. Tu ide o to, ze stale vacsia skupina ludi je ohrozena svojou nevzdelanostou na zivote. Ucia sa v skolach obsah, ktory je im nanic, lebo akonahle maju OP a 18, zadlzia sa v prvom splatkovom obchode kvoli mobilu a uz sa vezu. Na sudoch je takmer milion podani od nebankoviek a ti ludia prichadzaju o vsetko.

Nato je PISA, aby nam to vsetkym ostatnym snad konecne doslo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

boze ten clanok je dlhy ale raz si ho precitam cely.

k pozickarnam - ako v clanku bolo, aj keby si bol matematicky sprt ktory zpamati zrata uroky,
ked nezabranic vs vzdelanym ludom aby davali penize do horizontov, zlata alebo bitcoinov,
tak ti akekolvek zratanie urocenia pomoze vies na co....

este k clanku o pise, z mojho pohladu by sa dal zhrnut do dvoch riadkov:
- ak je izrael pod nami, ktory ma snad najviac nobelistov na m2 alebo m3 alebo na m,
tak posudzovat vazne vysledok pizi z hladiska umiestnenie je .. minimalne smiesne.
- ak sme medzi ruskom a usa, tak robit zavery ohladom suvisu mnozstva penazi davanych do skolstva s 'hlupnutim' je ... komedia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

PISA a Zlaté teľa slovenského školstva.

Tragédia slovenského vzdelávacieho systému je v tom, že nezodpovední experimentátori dostali možnosť realizovať sa v ňom. Mali aj svoje mená a boli ich neúrekom. Ich dielom sú aj školské zákony.

Zo slovenského žiaka sa stalo zlaté školstva teľa a div nie líder slovenského vzdelávacieho systému. Žiaci sa stali nedotknuteľné sliepky znášajúce zlaté vajíčka. Z učiteľov sa stali služobníci, ba poskokovia žiakov a ich rodičov. Žiaci si nárokujú študovať akúkoľvek školu, kdekoľvek a kedykoľvek a bez ohľadu na rozumové schopnosti žiaka a potreby trhu práce.

ŽIACI A ICH RODIČIA CHCÚ ROZHODOVAŤ O TOM ČO SA BUDE V ŠKOLÁCH VYUČOVAŤ!!!!
Nakoniec to skončí bilbordmi: PRÍĎTE DO NAŠEJ ŠKOLY! MATURITA NA POČKANIE, UNIVERZITNÝ DIPLOM DO TROCH DNÍ!

Tejto zvrátenosti treba raz a navždy spraviť koniec.
LÍDROM VZDELÁVACIEHO SYSTÉMU JE všade vo svete UČITEĽ a nie žiak a jeho rodič. Nie žiak a nie rodič majú rozhodovať o tom, čo a koľko sa žiaci budú učiť. O tom rozhoduje kurikulum, ktoré je výsledkom dohody odborníkov, pedagógov, psychológov a zamestnávateľov.

KONKUROVAŤ vo vzdelávaní SI NEMAJÚ ŠKOLY získavaním žiakov znížením požiadaviek na prácu študijné výsledky žiaka- KONKUROVAŤ SI MAJÚ ŽIACI svojimi študijnými výsledkami a svojou tvrdou a poctivou prácou! Žiaci majú súťažiť o to, ktorá škola o nich prejaví záujem! Tak to funguje všade vo svete, TAK TO FUNGUJE NA TRHU PRÁCE!


Výsledky prieskumov hovoria jasnou rečou: najvýraznejšie zlepšenie pripravenosti žiakov na život dosahujú krajiny, kde pretrvala úcta voči učiteľom (hoci aj vynútená), kde sa vyžaduje tvrdá práca a disciplína, kde je normálny akcent na výkon a nie podliezanie latky, minimálny výkon a podvádzanie. Za div nie vzor žiaka sa považuje bezočivý, vulgárny, lenivý a hlúpy žiak urážajúci učiteľa!

Na Slovensku sa dostali ku školstvu nezodpovední ľudia, ktorí ho nasmerovali úplne iný smerom. Dôsledkom tohto smerovania je neúcta voči učiteľom, totálne znižovanie nárokov voči žiakom, rozdávanie výučných listov, maturitných vysvedčení, a univerzitných diplomov. Dôsledkom tohto smerovania je neudržateľná NARASTAJÚCA AGRESIVITA ŽIAKOV A RODIČOV VOČI UČITEĽOM.

V našej firme sa ročne vystrieda niekľoko žiakov stredných škôl a študentov univerzít. Mám teda s nimi skúsenosti. Výsledky práce školských dobrodruhov a experimentátorov sa dostavili. Skúmanie PISA to ukázalo v plnej nahote. Dve tretiny absolventov stredných škôl skončí na úrade práce preto, lebo nie sú schopní adaptovať sa potrebám zamestnávateľov, nie sú schopní rešpektovať nadriadeného a podriadiť sa pravidlám hry zamestnávateľa, NIE SÚ SCHOPNÍ TVRDO PRACOVAŤ! To je dôsledok degradácie postavenia učiteľa a rozkladu vzdelávacieho systému. Ten rozklad vzdelávacieho systému a úpadok postavenia učiteľa niekto spôsobil. Nemajú na tom podiel aj žiaci a študenti a najmä ich rodičia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne pre takéto názory sme v prdeli

Kde len učitelia berú tu bohorovnosť ? Kde berú tú drzosť a absolútny nedostatok sebareflexie ?

Milý učiteľ, samozrejme, že rodičia chcú rozhodovať o tom, čo sa v škole učí. Sú to deti rodičov, nie učiteľov. Učitelia sú tam pre deti, nie naopak. Rodič je učiteľov zákazník. Rodič platí, aby sa učiteľ staral o to najcennejšie, čo má.

A keď hovoríme o trhu práce, pravda je bohužiaľ taká, že 80% tzv. učiteľov (lebo mnohí z nich vlastne nemajú túto kvalifikáciu) by na trhu práce škaredo pohorelo, pretože by po nich ani pes neštekol.

Strčte si svoje komunistické ***** už konečne niekam a preberte sa. Je 21. storočie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Smradlavik...

...nemýľ si učiteľa so zle plateným drezérom divej zveri ani s cvičiteľom "nevychovaných" čoklov! ;-7 Keby nebolo tých "komunistických *****", tak by si sa ešte stále bil voľakde v dedinskom čeľadníku s "pánskymi" prascami, kto bude spať pri stene, Ty 21. stročie. ;-P
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"2/3 absolventov strednych skol su na urade prace preto" ...

ako som vam minule pisal, hoci vy pozadujete skolstvo ktore vytvara nerozmyslajucu masu lebo mate pracu len pre cvicene opice, tak su odvetvia, kde rozmyslanie nie je trestne.
To ze vy ich za 10 grosoch ich neviete prinutit tvrdo pracovat podla svojich predstav este neznamena ze skolstvo musi byt zle.
Netvrdim ze pracovna moralka je tu super. Keby bola uz davno su tu vsetky nemecke firmy nasackovane.
To aby v povedomi cloveka bolo ze v praci ma pracovat - to nie je vysledkom vzdelavania ale vysledkom spolocenskeho tlaku.

Mimochodom, ked mozem porovnat nastupujucich k nam do zamestnania -absolventov tohto podla vas skazeneho skolstva a ked pride niekto zinakadial (mozno z podobnej ako vasej firmy), zajimave ze s absolventami nikdy nebol problem ohladom pracovnej moralky - pretoze dostali jasne pravidla ktore ak treba tak sa pripomenu, na rozdiel od tych co uz prisli s nejakymi pracovnymi navykami a kedze u nas sa robi len pre zahranicie, tak slovenska pracovna 'kultura' je tu dost cudzorody prvok. Po lopate 'skazeni' ludia k nam chodia zo slovenskych firiem a nie zo skol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Otvoreny list? Tato stena textu? Podla mna tie testy presne ukazali ako je na tom nase skolstvo a ziaci v porovnani zo zahranicim. Takyto komplexny test dokaze ovela lepsie otestovat ziaka ako ucitel, ktory ho uci aj 10 rokov. O tom je predsa cely proces zamestnania sa ale aj napriklad vysokoskolskeho vzdelavania. Ziak ide do neznameho prostredia kde testami stanovia uroven jeho znalosti a vedomosti. Slovenske skolstvo vychovava roboty neschopne samostatneho rozmyslania s minimalnym prepojenim s realitou. Vsetko sa uci na zaklade nauc sa naspamat vzorec, nauc sa basnicku, nauc sa clanok, nauc sa nepotrebne informacie o akoze slovenskych spisovateloch a pod. Nic sa neriesi systemovo, nepracuje sa zo ziakmi na zlepsovani ich schopnosti, ziaden individualny pristup a pod.

Z mojho pohladu som vzdy miloval tieto testovania pretoze boli dobre spravene a neutralne a nebolo v nich ziadne take, ze ty si 3jkar, 4rkar a tak dostanes iba za 3 alebo 4. Ja osobne som vzdy v tychto testoch dopadol lepsie ako triedna elita jednotkarov. V nasom skolstve sa dari najlepsie ziakom bez fantazie a akehokolvek odporu k autoritam, ktori sa bez protestov a vysvetlenia ucia naspamat strany textu, ktory zabudnu hned po pisomke/skuske.

Ani nebudem pisat o vysokych skolach. To, ze mame vobec nejakych odbornikov s titulom povazujem za zazrak.

Toto je obraz skolstva, ktory odpoveda realite a nie ten paskvil co si napisal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Žiaľ

malá pistácia zabudla, že už nie je v škole, lebo tak ako píšete školy už dosť dávno nefungujú. A čítanie s porozumení aj vás očividne hapruje, lebo vlastne podporujete názor blogera v tom, že nemáme systémové riešenia. Áno, samotný učiteľ za toto nemôže, on sa má venovať žiakovi a nie tomu všetkému ostatnému, čo na neho je nakladané
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cize ak s autorom suhlasim v jednej veci, ale nesuhlasim zo zvyskom jeho textu, znamena to, ze nerozumiem textu. Zda sa, ze logika obisla v skole aj teba...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

osobne

som aj keď dlhý príspevok, ale prečítala jedným dychom, pretože popisuje pravdivo situáciu v našom školstve a so všetkým môžem len súhlasiť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nebudem reagovať na mimoriadne h*úpy príspevok malej pistácie, ja len tolko, Ideme sa potentovať za tým, aké super výsledky majú ázisjkí žiaci, fínski žiaci... Predstavme si zopár ročníkov so žiakmi na úrovni testovaných fínskych či ázijských. KDE by sa uplatnili so svojimi schopnosťami na Slovensku? V tom rozbitom pracovnom trhu, kde prácu dostanú len zazobanci z prostredia politikov, ekonomických kriminálnikov a podobnej "smotánky"?

Skvelý blog, skvelý reálny pohľad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neomylná PISA ?

Donedávna som si myslel, že testy PISA je to pravé orechové, ktoré pomáha odstraňovať omyly učiteľov vo vzdelávaní. Teda, že púšťajú do života niečo, čo nie je životaschopné. Myslel som si do tých čias, kým som sa nepozrel na niektoré z testov uverejnených na web stránke NUCEMu. Prvý čo som si pozrel bol test pre deviatakov. Podmiekou prvej úlohy bolo preveriť schopnosť čítania grafov. Išlo o stĺpcové grafy. Po štyri stĺpce na každý mesiac. S výnimkou januára a februára, tie ich majú vari len dva.
Úlohou bolo niečo odčítať z mesiaca apríl. Neholdujem grafom, uprednostňujem ich len vtedy, keď chcem vidieť nejaký trend. Preto sa asi mylne domnievam, že stĺpcové grafy sa majú centrovať na stredu pásu určený pre mesiac. Tak som odčítal údaj zo stĺpcov, ktoré sa pekne vynímali nad textom apríl. Aký som však bol prekvapený, keď som sa pozrel na správny výsledok. Ja som odčítal 500, správna hodnota bola 1000.
Až po pozretí druhej otázky som zistil, že aprílové stĺpce nie sú tam, kde je text apríl. Bolo treba čítať stĺpce
vpravo od textu apríl.
Test zo slovenčiny. Už neviem či pre piatakov, alebo deviatakov.
Prvá úloha. Úvodný článok s pekným popisom Lomnického štítu. Zmienka aj o tom, že bol predtým považovaný za najvyšší vrch. Uvedená aj jeho výška. Aj do kedy bol považovaný za najvyšši vrch. No a tiež poznámka aj o tom, že na Lomnický štít chodí aj lanovka. Lístok si možno kúpiť v Tatranskej Lomnici , alebo
elektronicky.

Pri odpovedi bolo treba vybrať jednu zo štyroch možností, ktorá vyplývala z informácii uvedených v článku.
Z ponúkaných možností sa hádam nedala vybrať iná, ako tá správna a to tá, že lístok si možno kúpiť aj elektronicky. Vzhľadom na možnosti odpovedí je pre mňa záhadou, v čom sa mala prejaviť čitateľská gramotnosť. Iba ak by v tom, či si žiak prečítal článok do konca.

Ďalšia otázka je pre prežitie priam kritická. Z možností A, B, C, D
A. Kráľ Tatier, kráľovstvo ticha
B. tatranský štít, nádherný výhľad
C. pokladne lanovky, nočná obloha
D do kráľovstva ticha, výškový primát
bolo treba vybrať ktorej z možností sú uvedené len zhodné prívlastky?
No povedzte. Može sa taký deviatak, ktorý nemá jasno, čo je to zhodný prívlastok obstáť ako budúci programátor obrábacích strojov?

A tak som dospel k názoru, že ta PISA má predsa len niečo do seba. Však ani pekár čo nevie, čo je to zhodný prívlastok nemôže dokázať upiecť dobrý chlieb.

A preto súhlasím s každým, kto za mieru životaschopnosti považuje testy PISA a pritom sa nepozrel ani na jednu otázku. Asi je každému jasné, že z uvedeného dôvodu nemôžem súhlasiť s autorom článku, lebo ten vie o čom píše. : - )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to B?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuž

Malá pistácia, ak by si sa chcela uchádzať o miesto v redakcii časopisu, tam by si mohla uspieť. Je to B.
Ale pri tej prejavenej neistote o programovaní obábacích strojov môžeš len snívať.
Ale ak ťa poteším, ja som ani netipoval, len som si rovno pozrel výsledok. Pravda o programovaní obrábacích strojov ani len nesnívam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Otazocka ka okraji:
Ako chcete ziakov nieco naucit, ked nie su schopni SAMOSTATNE POCHOPIT SUVISLY TEXT? Ked im chyba zakladny kamen samostatneho nasavania a pochopenia informacii? Vysvetlite mi to prosim, lebo prave to PISA testuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

sudruh ucitel,
na co nam su ziaci, ktori nevedia pochopit text nebo vyresit slovnu ulohu. Opravdu si myslite, ze na ne bude nekdo brat ohledy v realnem zivote ??
Na co su nam tituly, kdyz nenajde praci, kde je uplatni. Opravdu si myslite ze ***** v pokladni hypermarketu je to preve orechove ??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

blogger spisal svoje nazory a skusil diskusiu ku ktorej vyzyvame ucitelov, kedze vidia inym pohladom to kde moze skolstvo tlacit topanka. sudruh klammar, tak naco invektivy hned v osloveni?

izraelcania prdia na jazyky na zakladnej lebo vedia ze ked ich budu potrebovat, tak sa za rok na vyske ho nadrvia. Americania sa tiez aza tak neparaju so zakladkou.
A kedze v kazdej krajine funguje skostvo inac (doraz je dany niekde inde), suhlasim s bloggerom, ze je dost pravdepodobne ze bez pochopenia suvislosti, sa robia dost pravdepodobne uplne zle uzavery z nejakeho rebricka.

ps. tak ako je potrebna praca pokladnicky v hypermarkete tak si najdu uplatnenie aj strojari a programatori, ked im niekto tu pracu donesie.
ps . z IT reality mozem povedat ze nic z toho co sa tu uviedlo ohladom testov nesuvisi s realnou pracou ktora tu (ne)prichadza. Pomocka: vediet vydiskutovat problem a byt prinosom pri hladani jeho riesenia, je napriklad schopnost ktora ludia tu maju velmi malu, a toto ziaden test nezachyti(l)... a dalo by sa pokracovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v pise nejde o poradie

ale o výsledok (výkon), ktorý je tragický.
len pripomeniem, čo napísala saskia v celkom prvom príspevku:
"V citatelskej gramotnosti zlyhavaju v analyze textu s odbornymi vyrazmi, nevedia odlisit podstatne informacie od nepodstatnych, nevedia odvodzovat (co sa stane, ak). Sme tam na 2. urovni zo 6, co znamena, ze vacsina z nasich deti nema schopnost porozumiet ani jednoduchej zmluve a tretina z nich ju uz nikdy ani nebude mat, pretoze su pod kritickym rozhranim stupna 1 a 2."

navyše, nutnou podmienkou "vediet vydiskutovat problem a byt prinosom pri hladani jeho riesenia" je byť schopný pochopiť napísané, či povedané -:)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ten sudruh je tam preto, ze jeste zije v dobe memorovani a biflovani.
Tato doba je nenavratne pryc a potrebujeme specialisty. Co tak udelat testy na rozlicne druhy inteligence a rozdelovat ziaky podle toho, na ruzne skoly, zamerene na rozvijeni teto inteligence a schopnosti.
---
Chodim po svete a je spousta lidi, kteri jsou velmi uzko specializovani a nedela jim to problemy, treba ze nevi, kde je Slovensko. Ucitele, kteri rozvijeji schpnost chapat a budovat logicke vazby je jako safranu a vlastne je ani nikdo nehleda.
Klasicka cesta nejmensiho odporu, kdy na celem ministerstvu neni jednoho, koho by to zajimalo. Proc taky, radsi si koupi kvety nebo kvalitni palene za tisice Eur a dlabou na cele skolstvo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nepreceňujme testovanie ale ani nepodceňujme, bez ohľadu na poradie, ak výsledky v čase idú dolu, niečo je zle. Áno, nedá sa testovať všetko a každý je individualita, otestuje ho život. Ale škola má dať základ pre všetkých, aby boli schopní sa z neho odpichnúť a rozvíjať svoju individualitu. A tu to ide dolu vodou. Aj geniálny umelec a športovec musia byť schopní rozumieť písanému textu, pochopiť čo v ňom je podstatné a čo nie, vedieť sa orientovať v číslach a logicky rozmýšľať. A v tomto čoraz viac detí zlyháva...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME