Piatok, 24. november, 2017 | Meniny má Emília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Novoročné prianie aké ste ešte nečítali (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako to pocitate v hlave vy? Ja som si teraz uvedomil, ze to robim dost podobne, ako to navrhuju. A to studujem na matfyze.

"Deti neznášajú matematiku pretože je v tejto forme nereálna, nevyužiteľná a pre každého normálneho človeka, vrátane detí nepochopiteľná."

Ja som normalny clovek a podla mna je velmi dobre pochopitelna aj tak, ako tam bola opisana. Ak nieco stoji 26 korun a nieco 9 korun, tak by mali vediet, kolko maju platit, aby ich casnik neoklamal. Aplikacie snad vsetkych ucenych veci na ZS a SS sa najdu lahko, staci sa zamysliet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako to pocita ona?

No predsa na kalkulačke, néééé?
Dyk je tááá, onááá ... generálna riaditelka, si to môže dovoliť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja to robim taktiez rozkladacim sposobom, a vymyslel som si ho sam ked som bol este na zakladnej,lebo ucitelia nas ho neucili a mnoho studentov pocitalo inak, a mne to velmi vyhovuje, matematiku mam rad a chodil som aj na rozne sutaze ( mat. olympiada 1. miesto , ach ja chvalenkar ), takze je to asi vec vkusu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak - nehovorím, že je to ideálne učiť deti, ale funguje to dobre. Síce pre takéto malé čísla ani neviem, ako počítam, asi je to zadrôtované, ale väčšie sa tak niekedy schrúmu celkom ľahko.

Zato vôbec netuším, ktorý spôsob sčítavania je "ten, ktorý používame všetci v bežnom živote". Ripple carry adder nie je vždy riešenie, niekedy sa lepšie sčítava spredu a niekedy práve rozkladaním :-)

A napríklad mne sa dobre počítajú schody v deviatkovej sústave, keďže toľko ich máme na každom schodisku...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja to robím rozkladacím spôsobom

trochu inak ako autorka. 26+9= 26-6=20 9+6=15 20+15=35
No neviem si predstaviť ako komplikovane by som rátal súčet trebárs týchto čísel. 4796 + 7945 a preto používam jednoduché sčítavanie.
4796
+7945
_____
12741
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

čísla mi trochu ušli. mali byť pod sebou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nesyp si popol na hlavu. editor vynecháva nadbytočné medzery
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja, na rozdiel od teba,

považujem rozkladaciu metódu vhodnejšiu na výpočet v hlave aj pre tento prípad.
mám 7945, teda do 8000 mi chýba 55. Preto k 8000 pripočítam 4741. Podľa mňa je to rýchlejšie než sčitovať jednotky, desiatky, stovky a tisícky.
Pri sčitovaní na papieri je to samozrejme naopak, tam je tebou opísný postup samozrejmý.
Nech sa na mňa pani generálna riadueľka nenahnevá, no sčítovať 26+9 by mali aj tretiaci v hlave a nie na papieri
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiez by ma zaujimalo, ako dany priklad vypocita autorka clanku. Ked uz kritizovat, tak konstruktivne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Až doteraz som poznal výsledok, no po prečítaní vášho blogu už tým nie som si celkom istý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Najma pri počítaní vačších súm

"z hlavy" to robím podobne ako je ten príklad z tretiackej učebnice.Blogerka sa mala pýtať najprv na názor ľudí,rodičov a až potom sa pustiť do kritiky.Ale čo,generálná riaditeľka......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nejak nechápem. Presne rovnako to robím v hlave aj ja. Čo je na tom zložité?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jednoduchá matematika

... pri takýchto jednoduchých príkladoch (napríklad sčítavanie dvoj/trojciferných ...) to počítam tak, že spočítam jednotky, potom stovky s desiatkami a zrátam dokopy ... napr. 27+39, t. j. 9+7=16 (jednoduchá matematika) a pripočítam desiatky 16+50=66 ... zdá sa mi to takto jednoduchšie, a to už nehovorím o sčítaní jednociferného a dvojciferného čísla ... výsledok už naskočí akosi automaticky :-) a nepotrebujem nič rozkladať a skladať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

fú tak s takýmto spôsobom sčítavania som sa asi ešte nestretla. a ak náhodou áno v tretej triede, našťastie som na to zabudla. A to bola matika môj najobľúbenejší predmet.
Tiež používam na sčítanie systém ako predložil romantictac, sčítať jednotky a ak prevyšujú desať, pripočítať desinu k desiatkam...atď
Alebo, ak desiatky prevyšujú 5, tak mi je jednoduchšie sčítavať zaokrúhlené čísla a odčítať zvyšok: napr.
37+56 = 40 + 60 - ((10 - 7) + (10 - 6)) = 100 - ( 3+4) = 93

To, čo je uvedené ako príklad, mi príde skôr metúce, hlavne pre ešte len 9 ročné deti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pri sčitovaní malých čísiel (do sto) je rozkladacia metóda určite jednoduchšia než tá, čo popisujete. a pre malé deti je prirodzenejšia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len pre presnost

Autorom ucebnice je p. Cernek, ktory nie je profesorom. Ani docentom. Takze zbytocne sa obuvate do ludi s takymto titulom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mňa učila mama

špeciálne pre čísla končiace 8 a 9 aj túto metódu: 26+9 = 26+10=36-1=35. A najlepšia metóda je rovnaká ako pre čítanie s porozumením: veľa, veľa, veľa počítať z hlavy, pri akejkoľvek príležitosti a potom to už ide samé bez toho aby okolo toho človek musel mudrovať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

matematiku som vzdy nepravom nenavidel... lebo vecisna ucitelov viac trvala na sposobe pocitania ako na konecnom vysledku... co je podla mna na absurdne... kazdy si najde resp. osvoji nejaky "svojsky" jemu/jej vyhovujuci sposob... rozkladaci, modry, skladaci, pivny... s.repes hlavne ze vysledok sedi...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME