Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Náš vnútorný monológ môže viesť až k deštrukcii (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

velke pokroky:)

tiez Piata dohoda (Ruiz) - nikomu never, najma nie svojej mysli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dovolim si jemne oponovat.
mame na vyber.
bud byt tvorcom alebo pozorovatelom.
bud tvorit "spravne" alebo "nespravne" myslienky.
v linii - myslienka - slovo - cin - moze byt prave ta spravna myslienka - tvorbou buducnosti - pritomnosti.
akurat sa musime naucit, kedy a co mysliet, kedy pozorovat, kedy a co tvorit, kedy uzivat :-)

prijemny den :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nesuhlasim

s tvojim oponovanim. Myslim ze clovek ktory sa ruti smerom k sialenstvu nerozmysla tvorivo inac by sa k tomu sialenstvu nerutil. Takyto clovek hlada zachranu a linia myslienka-slovo-cin je v takomto stave komplikovana. Clovek v takejto situacii sa snazi chytit toho brehu a zachranit sa nic viac, to myslim mala autorka na mysli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: Nesuhlasim

Šialenstvo môže byť záchranou pre myseľ bez východiska.
Sú to vtipné veci, táto myseľ, že?
Jop. *odpovedala myseľ* :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

len pozorovatel - je polovicny zivot.
life motiv mojho prispevku bol - mame na vyber a musime sa naucit - kedy kym byt.
samozrejme v jednotlivych etapach zivota - uprednostnujeme, to, co nam viac pomaha.
moj prispevok mal byt aj viziou - co dalej, ked sa naucime pozorovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

i wanna

sama tvrdís, ze sa musíme naucir kedy a co mysliet, kedy a co tvorit teda pripúšťaš že nie vsetky myšlienky je vhodné rozvíjat - aby som ich rozlísila, musím sa stať pozorovatelom svojich myslienok, musím selektovať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ano ano ano pre slovosled pozorovat rozlisovat selektovat.
pisala som aj o "nespravnych" myslienkach - teda ano, nie vsetky myslienky je vhodne rozvijat.
moj prispevok - nesuhlas s len pozorovanim a o vybere, ktory mame.

drzim palce a prajem
prijemny zvysok dna :-)

PS tiez sa ucim - rozlisovat kedy co a preco, alebo niekedy ani nechcem vediet preco a radsej riesim bez rozmyslania :-)) sem tam to boli :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ničoho sa neboj

diovča, jediné podstatné čo môžeš stratiť je život. Ale to môžme všetci a aj ho nakoniec všetci stratíme, či chceme, alebo nie. Kým máš život, teš sa z neho a ostatné nierieš. Vyrieši sa samo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to vlado2:

stručné, výstižné, geniálne, pravdivé
V tých knihách čo spomínala Renátka to je zbytočne rozťahané na tristo stranách a ešte sa tam chodí okolo horúcej kaše = konca života, akokeby sa to čitateľa veľmi nedotýkalo, len tých druhých :)
Táto zhutnená a prefiltrovaná pravda o živote je hodna vytesania do mramora. Alebo Vlado pridá k tomu ešte tristo strán a my si to potom po sedemnásť eur kúpime :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dobre napísané

Súhlasím s Tebou, že nie sme tvorcami myšlienok, už v hovorovej reči máme slovné spojenia : "napadla ma myšlienka" alebo "prišlo mi na um " . Sme iba pozorovatelia vlastných myšlienok a selektujeme, ktorou myšlienkou sa budeme zaoberať a ktorú myšlienku zavrhneme .
Preto že vedome vieme selektovať myšlienky, vyhodnocovať ich, vieme vedome ovplyvniť svoje správanie, svoje myslenie - ak sústavne "odkladáme bokom" určité druhy myšlienok, po čase prestanú prichádzať . Naopak, ak im venujeme pozornosť, časom ich výskyt silnie . Naše vedomie je akýsi rozhlasový prijímač, ktorý dokáže prijímať rôzne vysielanie ale my sme tí, ktorí "ladíme" , a rozhodujeme aké "vysielanie" budeme akceptovať .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je to lahke, tak drzim palce.
V konecnom dosledku su to len okolnosti a reakcia (chemia) na ne. Aktivne sa snazit pozityvnymi protimyslienkami je fajn, ale je to len krcovite drzanie sa brehu a to musi ist samo. Takisto citat nejaku literaturu o pozitivnom mysleni je podla mna dialnica k sialenstvu. Skus nejake SSRI lieky, ale hlavne vela veci sa da napravit vyzivou. napr travenie glutenu inhibuje tvorbu serotoninu. Tento jav je viac evidentny u celiatikov. Dalsi obrovsky faktor je sedavy sposob zivota. Cortisol(hormon stresu) sa znizuje, smiechom, pohodou , hudbou, relaxaciou, to ale je tazke ak ma clovek depkty, okrem toho ale aj aerobnym cvicenim, a uzitim magnezia po nom, Omega3, masazou, tancom.
Podla mna vsetci osameli co maju depresiu, alebo rozne formy uzkosti by mali pravidelne upratovat okolie, domu, vysadzat travu, stromy, kvety... Okrem pohybu na cerstvom vzduchu pridu do kontaku s ludmi a nezavezna konverzacia niekolko krat denne, tiez extremne znizuje pocit samoty, a uz spominany cortisol...
U tucnych ludi extremne pomoze ked schudnu a objavia zmenu reakcie okolia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poklona

Páči sa mi, že o tom píšete tak otvorene. Tiež ma občas prepadnú ťaživé myšlienky, tiež som skúšala sa na ne dívať cez iné okuliare, nie vždy to však išlo. Hlavne je im neprepadnúť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja tomu hovorim zoom-out... Treba sa naucit jedinu vec. Vediet sa "opticky" vzniest niekam vysoko, kde vidime povedzme uz len tu nadhernu fotku maticky Zeme z Mesiaca... Alebo este dalej, mozno az tam, odkial vidime v dialke nasu Galaxiu a v nej aj Slnko je len malou bodkou na ktoru potrebujeme pomalicky a isto mikroskop... Kde sme my? Kde su nase ega a problemy, ktore nas trapia? Vidime tu casovu os vzniku tohto celeho? Co je na nej nejakych 80 rokov, ktore tu sme? Co su nase problemy?... Zrnka prachu sa valaju vo vetroch nekonecna a absoloutna... A usmev sa pomaly a isto vkrada na moju tvar, vnimam iba to slnko, iba ten vietor, spev vtakov a je mi dobre.... :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Na dusevne problemy je najlepsim liekom manualna praca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zaujimave

tiez som na to myslel a myslim ze to je pravda, aj cvicenie je dobre
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už ma tu predbehli

Môžem len potvrdiť - manuálna práca a je po myšlienkach, horšie je to večer pred spaním - ale aj nato odporúčam opačné pohlavie pod vankúš :D
Ja skôr začnem myslieť na to z akého neurónu sa vytvára tá myšlienka až si zvýšim tlak v hlave :D
Ale meditovať a predstavovať vtáčikov... - treba prijať realitu aká je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ty

si exot, vies lokalizovat neuron v ktorom ti vznika myslienka? Velmi vtipne :DD ja zvyknem este pocitat pri zaspavani, pocitam az do vycerpania a blokujem vsetky myslienky...pomaha mi to....este ma tu zaujal ten pan vyssie ze zaoberat sa svojou stravou, to som este neskusil na potlacenie negativnych myslienok
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

manuálna práca necháva pracovať mozog - nepomáhala mi pri ťažkých chvíľach, resp. týždňoch, ale radšej som zamestnala hlavu, napr. písaním - to pomohlo viac - ale každý sme iný
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

čisto zo zvedavosti, okrem točenia myšlienok v hlave mali ste aj fyzické problémy ako - nechutenstvo, únava po jedle, tráviace problémy (ako napr. hnačky), ľahké sa robenie modrín, grganie, škvŕkanie v bruchu, časté povzdychnutie si?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nechutenstvo, iné žaludočné probllémy nie, únava, unavené nohy
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME