Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zvláštna logika železničných závor (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

uť mi to je jasné,

na vine sú závory. A nie nezodpovední, arogantní vodiči. Treba začať dávať pokuty závorám :-)
Keď nedokážem registrovať svetelné a zvukové znamenie, tak neleziem na cestu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste, sú ľudia, ktorým je všetko jasné.
Ešte trošku popracovať na porozumení prečítaného textu, a bude to super.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zabudas na jeden fakt. Ze pred spustenim zavor VIAC NEZ MINUTU drnci zvonec a blikaju cervene svetla. Pocas tejto signalizacir je vjazd na priecestie ZAKAZANY. Takze vodic, co vlezie na priecestie pocas spustania zavor si zasluzi aby ho presiel vlak...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie, nikto si nezaslúži, aby ho prešiel vlak. I keby to urobil z arogancie.
Ako som napísal, v danom prípade na základe reakcie to vyzerá tak, že vodiča zaskočilo, keď zbadal spúšťajúce sa závory. A miesto toho, aby sa snažil z koľajníc odísť, v zmätku šliapol na brzdu a zostal tam stáť.
Áno, vodič hrubo porušil predpisy. Ale ak môže správne nastavenie závor predísť takémuto prípadu, malo by sa to urobiť. Prevencia je ešte dôležitejšia, ako represia.
Prečo nepočul zvonec? Prečo často vodiči nepočujú sirénu sanitky a hasičov? Častou príčinou je neúnosne hlasná hudba, ktorú aj zo zatvoreného auta počuť do diaľky.
Príčiny nedostatočnej koncentrácie vodiča môžu byť rôzne. Čo to bolo v jeho prípade, to vie len on.

Mňa však ešte viac zaráža to, čo píšem v druhej časti. To zdvíhanie závor na dve etapy, umožňujúce pánom silníc presunutie sa na začiatok kolóny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to z LOGICKEHO dovodu nastavene na dve etapy ..vela krat sa stalo ze sanitka, v ktorej niekto bojuje o zivot, musela stat pred zavorami ..presla teda do protismeru, a aby mohla cim skor prejst, jasne ze na tej strane sa zavora otvori skor
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslím, že kvôli tomu nie je potrebné dvojetapové zdvíhanie závor.
Sanitka, či hasiči sa s blikajúcimi majákmi postavia v protismere vedľa prvého auta (ako policajti na fotografii), a hneď ako sa zdvihnú závory, môžu ísť. Vodiči prvých áut v oboch smeroch vidia, že musia pustiť auto s prednostným právom jazdy - aj keby inak už mohli ísť.
V skutočnosti aj tak ešte musia vozidlá chvíľku počkať, lebo červená svetelná signalizácia priecestia neprestane hneď, ako sa závory zdvíhajú, ale až o chvíľku neskôr, keď už sú hore. Až vtedy by sa mali autá pohnúť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sanitka tiež musí počkať,

kým sa závory zdvihnú a svetlo prestane blikať, pretože ak z opačného smeru vojde vlak do približovacieho úseku, kým nezhasla signalizácia, tak závory idú hneď dolu. Toto sa zase mne nepozdáva, ale na fóre na www.vlaky.net mi vysvetlili, že je to preto, lebo inak by zostalo málo času na predzváňanie.

A ešte jedna vec. Ja si pamätám, že pred rokmi, keď sa začali zavádzať automatické závory, tak aj na nich boli červené svetielka, ktoré blikali spolu s tými hlavnými. Takže závory aj signalizácia boli lepšie viditeľné. Dnes sa namiesto toho vymýšľajú drahé blikačky zapustené do asfaltu.

Rusi, keďže majú ešte menej disciplinovaných vodičov, vymysleli toto:
http://footage.shutterstock.co...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S tým časom na predzváňanie netúším, ako to je. Ja mám skúsenosť, že sa závory nedvíhali - prešiel vlak a stále dolu. Už som sa začal hnevať, keď sa objavil vlak z protismeru.
Ak by sa aj závory po zdvihnutí začali hneď znovu spúšťať, toľko času, aby prešla sanitka by tam malo byť. A ak by to bolo nastavené tak, ako píšem, že ľavá závora by sa zatvárala o niečo neskôr, bolo by to úplne v pohode.

A ten ruský systém je naozaj super. To by nielen sanitka neprešla, ale ani tank.
Tak mi napadlo, že takýto systém by sa dal použiť aj na zamedzenie jazdy v protismere.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Videl som to

u nás v Kysuckm Novom Meste. Závory sa začali dvíhať a keď boli asi v polovici, ozval sa zvonec a išli dole. Určite by nikto neprešiel.

Ten ruský systém vraj umožní opustiť priecestie, pod váhou vozidla idúceho "po srsti" sa sklopí, ale neumožní naň vojsť.

Na zabránenie vjazdu do protismeru by to bolo tiež dobré, ale ako hovoril starý Oškara, asi na to chýbajú tri veci: peniaze, peníze, peňeži.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jinak zavory se daji projet, jsou vyvazene a pokud do nich najedes pomalu, tak se same zdvihnou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobré vedieť.

Ale dúfam, že to nikdy nebudem musieť vyskúšať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Moderné priecestia

Sa takto už, pokiaľ možno, konštruujú. Len je potrebné si uvedomiť, že to znamená, že sa budú závory spúšťať dlhšie, a o to je potrebné posunúť miesto odkiaľ sa vyhodnocuje príjazd vlaku a spúšťa sa výstraha. A ak toto miesto dosiahne do stanice, znamená to zapojenie priecestia do staničného zariadenia, a to môže za určitých podmienok zvýšenie nákladov na výstavbu až o niekoľko miliónov, a takisto výrazne zvýšiť náklady na údržbu a pre motoristov značné predĺženie státia na priecestí. Tam stačí aby sa úsek posunul za zstávku. A či to potom tá istá sorta ľudí nebude riešiť myšičkami, je otázne. Čo čakať v krajine, ktorá má (spolu s ČR) kvôli disciplinovanosti motoristov široko ďaleko najzložitejšiu (naozaj najzložitejšiu, nie najdrahšiu) techniku na priecestiach?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME