Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ministerstvo školstva sa zbláznilo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Invsetujeme

miliony do elektronizacie skol. A ucitel nezvlada ani taku vec ako je stres. vyhoreny ucitel v triede s rozsvietenými tabletmi. naozaj skvela vizia!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vyborny clanok.

Vidim, ze si uz riadne nasrdeny - a nie si jediny! Zdravim:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ani nie som. Je to už taká klasika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kto bude robiť tieto ctené programy a testy? No predsa takí učitelia, ktorí pripravujú podla NUCEM už teraz aj i. DI. ot.ské monitory a testovania a to tak, že ich mená ani nemožno zverejniť, pretože by ich aj ich kolegovia na vlastných školách nakopali do zadníc. Aj ja by som sa pridala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pozrel som si projekt

(to sa zrejme maloktory diskutujuci bude unuvat),
a zistil, ze autor pise v clanku klamstva.
Preco by teda mal riesitel projektu oslovit na vytvaranie uloh klamara? Vytvarat ulohy by mal ucitel seriozny, zodpovedny a skuseny.
Tymto projekt neobhajujem, ale pokial ho chce niekto kritizovat, mal by to spravit fundovane, pravdivymi faktami a bez politickych ambicii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Poprosím ma z tých klamstiev usvedčiť. Čo konkrétne nesedí? Suma, ciele? Lebo viete, teraz ste ma síce touto nálepkou označili, ale na potvrdenie svojho záveru ste neposkytli žiadne dôkazy. A vždy ma pobavia zmienky o politických ambíciách. Viete o mne niečo, čo neviem ja sám? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

napriklad autor pise

"Jedna digitálna úloha v cene len 950 eur"
Uz nepise, odkial tuto hodnotu ziskal. Keby jednoducho podelil celkove naklady na projekt poctom uloh 30 tisic, dostal by cca 940 euro.
Lenze projekt nema za ciel iba 30 tisic uloh (+cca 130 testov), to je len jedna za aktivit projektu. Dalsou aktivitou je zavedenie systemu elektronickeho testovania. To uz predpoklada hradwarove naklady aj naklady na tvorbu software. Dalsou aktivitou je overenie testovania v niekolkych krokoch. To su dalsie naklady mimo vytvarania uloh.
"Za cieľ si stanovuje vytvorenie 30 000 digitálnych úloh"
Autor pise len o vytvarani uloh - jednoducho klame.

No dobre, autor nie je matematik, pocty mu robia problemy. Skusme logiku.
"Už žiadne kreatívne vymýšľanie vlastných testov podľa individuálnych potrieb"
Citujem priamo zo zadania projektu:
"Učitelia budú môcť využiť už zostavené nové testy a úlohy z elektronickej databázy pre školy, upraviť ich podľa svojich potrieb a realizovať on-line testy priamo na vyučovacej hodine bez koordinačného zásahu NÚCEM"
Prelozene pre tych, co maju problemy s logikou: ucitel si bude moct dalej kreativne vymyslat a upravovat testy na hodiny podla vlastnych potrieb.

Ano, viem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Moje výpočty sú v skutočnosti celkom presné. Základným cieľom projektu je vytvoriť 30 tisíc testov. Ak je k tomu nutný aj HW a SW musíme to preto započítať do nákladov. Preto je pravdou, že cca 950 eur vychádza na jednu ulohu. Cielom je proste tvorba uloh a testov, to ze na to treba kupit nejake extremne drahe HW a SW riesenia ma nemusi zaujimat. Skoly a ziaci a ucitelia ziskaju proste ten pocet uloh, za tu cenu. Za 800 mil. korun. Je to v poriadku? Podla mna je to chore!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

phe, vy ste ale

tupy ucitel. Ani projekt si nevie precitat, ale zatlka a zatlka ako prichyteny ziacik darebacik.
Zakladnym cielom projektu je spustit system unifikovaneho testovania. Vytvorenie uloh je len jedna z aktivit na dosiahnutie tohto ciela. Niektore dalsie som uvidol vyssie.
K vytvaraniu uloh extra hardware ani software netreba, to musi byt jasne aj slabsiemu ziakovi, nie to ucitelovi - tie ulohy si totiz budu vybrani a povereni ucitela vytvarat na svojom pracovnom, uz existujucom hardware a software, dostanu iba metodiku.
Ziacia nemaju co ziskat z tohto projektu. Ziskat maju ucitela, tym, ze budu moct porovnat svoju triedu, svojich ziakov, svoje vyucovanie s triedou a ziakmi z inych skol. Ziskat ma vedenie skol a v neposlednom rade zriadovatelia, ktori uvidia, ktore skoly alebo pripadne ktori ucitelia zaostavaju.
Je mozne, ze v konecnom dosledku z toho budu mat osoh aj ziaci, ked niektori riaditelia/ucitelia na zaklade porovnavani zmenia pristup k vyucovaniu.
Nezaoberam sa financnou narocnostou projektu, k tomu nemam podrobny rozpis nakladov a planovanych vydavkov, zaoberam sa len tym, ze pises lzive clanky, co som aj dokazal na konkretnych prikladoch a konkretnymi argumentami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čo je to pracovný hardware učiteľa? Úlohy budú pekne robiť na svojich súkromných počítačoch doma. Proti vytvoreniu banky úloh nič nemám, len som zvedavá na ich kvalitu. Nie všetko sa dá testovať formou žaškrtnutia správnej odpovede, napr. také programovanie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sám najprv napíšete " len jedna za aktivit projektu. Dalsou aktivitou je zavedenie systemu elektronickeho testovania. To uz predpoklada hradwarove naklady aj naklady na tvorbu software" a potom keď vás parafrázujem ma nazvete tupým. Gratulujem k vašej ozaj oslnivej logike. Kde končia argumenty začínajú urážky. Ste priamo zapojený do tohto nezmyselného projektu, alebo z neho máte nejaký iný osobný prospech?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobrý večer prajem,

Autor vypocital 950 € na ulohu
oponent 940,7 € na ulohu.

Kde je pravda?

Kedze v sume su aj testy (130 kusov po cca 25 otazok = 3250, spolu 33250 ulohootazok) tak to je 850 € na otazkoulohu.

V cene su aj najma sustredenia pre tvorcov, softver a hardver na beh (internetovy server) a cast vysledku posluzi priamo na MATURITU. Pristup bude mat ucitel len k svojmu predmetu. Cena je teda pod 800 eur na otazku.
Sposob vyberu tvorcov bol standardnym vyberovym konanim ktore nebolo decizne na prokurature ani sudne ani inak napadnute
http://www.pluska.sk/plus-7-dn...


Co nas moze velmo srdco bolet:
Deti nebudu mat lepsie vedomosti ale mali by lepsie zrobit testy, to je oficialny ciel.
A 800 eur za jednu otazku co sa da vymysliet alebo odpisat zo straskej knizky, prirucky a da sa ich za hodinu vyrobit asi 5, teda to je 4000 eur na hodinu prace ucitela co je abonormalne a zjavne neprimerane a neobvykle.

Cena projektu by mala byt realne asi 500 krat nizsia!!!!

Na mieste by bolo trestne oznamenie.


PS:
Ale co su to ocenitelne limity na znecistenie ovzdusia? Len teply vzduch!!!!
A co su ulohy? Len puhe myslienky.
Podla precedu by mali byt zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

junako: nedokázali ste nič, iba to, že keď vám chýbajú argumenty, začnete urážať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Par mesiacov dozadu...

som kdesi na nete videl video, ako na jednom stretnuti ukazoval pan Martin Mojzis teoretikom z SPU, ako sa iste veci daju spravit omnoho lacnejsie a s vyuzitim uz aj toho, co na kazdej skole uz aj je. Tusim sa vtedy spominal MS Powerpoint.
Pan Mojzis spravil ukazkovu prednasku, kde svoje myslienky aj nazorne ukazal. Na to sa vsak hned ozvala jedna "krava" z SPU, ktora sa do neho pustila kvoli tomu, preco istu vec pomenoval tak "svojsky" a nie podla ich prirucky...

No, viac mi nebolo treba...

Junako, vy mi pripominate tu SPU tetusku.

"K vytvaraniu uloh extra hardware ani software netreba, to musi byt jasne aj slabsiemu ziakovi, nie to ucitelovi - tie ulohy si totiz budu vybrani a povereni ucitela vytvarat na svojom pracovnom, uz existujucom hardware a software, dostanu iba metodiku. "

To mi pripomina cistu byrokraticku argumentaciu. Nie ste uradnik? Jasne, vybrany a povereny ucitel... v preklade ***** tak to zvacsa je...

"Ziacia nemaju co ziskat z tohto projektu."

Do capa, a pre koho tie skoly vlastne su??? Nie nahodou pre ziakov??? Tak pre koho sa to vlastne robi?

"Je mozne, ze v konecnom dosledku z toho budu mat osoh aj ziaci, ked niektori riaditelia/ucitelia na zaklade porovnavani zmenia pristup k vyucovaniu."

Ach jaj... nie je cielom nahdou ziak??? Ucitel je len prostriedkom... Ci sa mylim?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Digitalizacia skolstva sa neda zastavit. Ide len o to, aby sa neplatili premrstene sumy. V konecnom dosledku by malo ist o ziaka a ucitela, a o to ide. Tieto veci nevysli z hlavy nasich politikov, vyuzivaju poznatky ziskane z Anglicka, USA, Nemecka a inych zapadnych krajin. Aj testy sa budu robit celkom lahko. 'Experti' mnohe z nich odkopiruju zo 'zapadu'. Lahko zarobene peniaze, ale kazdy ma prilezitost zapojit sa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kazdy ma prilezitost zapojit sa?

no vam na Alfe Centauri vam je hej
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Digitalizácia školstva, je dobrá vec, si myslím, ale keby sa popritom tom nerobili iné sprostosti.
Do diskusie k tomuto článku sa asi pridajú hlavne pedagógovia. Potrebujem radu , ak môžem o ňu poprosiť. Mám u seba v podnájme jedno šikovné dievča, končí práve SOU pre zdravotne postihnuté deti. Je to dievča bystré, jej zaostávanie za svojimi rovesníkmi pokladám skôr za dôsledok jej smolného života. PC ovláda už výborne, možno aj lepšie ako mnohí jej vyučujúci ,je veľmi učenlivá- učím ju ja doma.Nebudem vás teraz zaťažovať, prečo skončila tak ako skončila , prejdem k problému. Ona ukončila základné vzdelanie na špeciálnej škole. Teraz ukončuje to SOU pre zdravotne postihnuté deti. Miluje zvieratá, jej životom je jej pes. Ja ju vnímam ako rodený talent na výchovu a výcvik týchto štvornohých tvorov. Dosvedčuje to výcvikom svojho psa. Ona to ale zatiaľ robí citom. Presvedčujem ju, aby si zvyšovala vzdelanie , doplnila si maturitu na strednej poľnohospodárskej škole, aby mohla sa aj odborne venovať v budúcnosti kynológií. NEDÁ SA! Tak ma zaujímalo, prečo sa nedá. Vraj preto, že základnú školu má ukončenú "IBA" špeciálnu. Myslela som si, že to predsa nie je problém "ukončiť" - preskúšaním z učiva tých ročníkov. ALE TO SA UŽ NEDÁ !Pred dvoma rokmi sa ešte dalo, ale akousi vyhláškou sa to zmenilo. Tu informáciu som dostala od jej triednej učiteľky, aj školskej psycholožky. Ja viem, že to dievča by to hravo zvládlo, bez ohľadu na to, ako ju majú zaškatuľkovanú. V čase, keď školáci získavajú základné vedomosti, ona už niesla ťarchu dospelej ženy, nahrádzala matku - hlavne svojou starostlivosťou svojim dvom mladším bratom. Dokonca sa odhodlala aj ku krádežiam plienok a jedla pre nich ... v jej deviatich rokoch skončili všetci traja v detskom domove. Po vyše roku v opatrovníckej rodine. Neviem aké podmienky mala tam, ale teraz má 18 rokov a musela z domu - z domácnosti opatrovníkov, našla si podnájom u mňa aj so svojim psom ...je pracovitá,( na svoje živobytie a jedlo pre psa si zarába nočnými v pekárni, alebo cez víkendy predajom ruží po baroch) . Chcela by som jej pomôcť, viem, že má na viac. Som tiež matkou dvoch synov, ktorí neboli v škole hviezdami, zvlášť toho prvého pedagógovia tiež dosť nedoceňovali že nemá ani na maturitu. Ja som mu neprestala veriť a dala šancu, aj čas. Obaja vyštudovali VŠ druhého stupňa. Starší vyštudoval prírodovednú fakultu, je informatikom a mladši elektrofakultu - kybernetiku a umelú inteligenciu. Nechválim sa nimi ( teda aj) iba chcem poukázať na to, že aj v prípade mojich deti sa ich pedagógovia mýlili. Nevyštudovali po známostiach - tie odbory sa ani veľmi nedajú vykecať. Verím aj v schopnosti toho dievčaťa. Viete mi poradiť, či sa dá vôbec niečo robiť ohľadne tej jej základnej školy? Jedným dospelým bola v čase, keď sa mali o ňu postarať, ukradnutá a teraz môže byť ukradnutá zase tomuto štátu. Je odsúdená na práce ktoré ju nebudú napĺňať . Má na oveľa viac. Prečo si nemôže doplniť vzdelanie a postupne si ho aj zvyšovať? Prečo nemá možnosť na preskúšanie a tak dokázať svoje schopnosti?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Smutné čítanie, obdivujem váš prístup a vzťah k tejto šikovnej dievčine. Bohužial vám na vašu otázku neviem odpovedať, čo sa týka tejto problematiky nemám žiadne skúsenosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

spýtal by som sa na školskom úrade v meste, možno by pomohol úrad práce, resp. nejaká SOŠ
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Všade tam som sa stretla so strohým byrokratickým prístupom. Nemá ukončenú "normálnu" ZŠ, - preto nemôže nič. A dľa tej akejsi novej vyhlášky už nemá ani šancu ju ani ukončiť. To je podstata problému. Hľadám nejakú výnimku,nejakú škulinku v strohosti zákona, alebo ...ja neviem, žeby rozumného úradníka, alebo... žeby priamo zázrak, keď najnovšie niečo také, čo pre ňu chcem ja, neumožňuje zákon?
Sedela som asi 15 minút na vyučovacej "hodine" tých dievčat. Kým prišla pani PaeDr., tak si mali opisovať z interaktívnej tabule. Možno to bola výnimočná situácia, pani doktorka mala nejakú dôležitejšiu povinnosť - neskôr napr. rozhovor so mnou, o svojej žiačke, ale také deti potrebujú predsa len trošku viac osobnej pozornosti a vedenia, ústneho podania výkladu látky. Ich nikto "neučil" sa učiť. Prišla som na to pri pomáhaní s vypracovaním otázok na záverečné skúšky z opatrovateľstva. Ona sa všetko "bifli" a bojí sa, že aj tak to nebude vedieť keď bude mať o tom rozprávať. Nuž, aj pre iných- normálnych, nie je jednoduché pochopiť hydrostatický tlak a z neho odvodený systolický a diastolický krvný tlak.Dosť náročné cudzie slová. Ale, stačilo naplniť sáčok s vodou, dať do neho slamky a stáčať - mali ste vidieť tú radosť- ona konečne pochopila, ako pracuje srdce. . Po obede sme boli aj s jej psom na priehrade. Vyšantili sa obaja. Teraz, pred chvíľou, po tom, čo bola asi dve hodiny na FB, som sa jej spýtala na tie krvné tlaky. Len tak, mimochodom, pri umývaní zubov.Sama zostala zarazená, že si tie "nemožné" slová zapamätala ... divila sa sama sebe. Pritom stačilo iba "pochopiť".
Budem naďalej pátrať po možnosti pre To dievča- pre viac dievčat , získať možnosť ukončenia normálnej základnej školy. Som ochotná sa jej venovať a na preskúšanie zo všetkých predmetov, učiva ZŠ ju pripraviť, len nájsť spôsob, možnosť to dotiahnuť do konca. Dať jej šancu dokázať niečo viac. Potom už všetko bude záležať len na nej, či tú šancu využije. Má na to ešte aspoň desať rokov. Za ten čas môže s pomocou druhých dobehnúť rovesníkov. Dúfam, že moja snaha nie je márna, len kvôli tomu, že niekto o niekom takto rozhodol, že mu doslova "zobral osobnosť"
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME


    Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop