Piatok, 18. august, 2017 | Meniny má Elena, Helena

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto môže za úmrtia chodcov pod kolesami áut? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bicykel bude vzdy hobby a nie dopravny prostriedok, a od toho sa to odvija. Na to ako velmi doji stat motoristov sme mali mat pozlatene cesty a chodniky siroke 500m
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bicykel je fantasticky

dopravny prostriedok. BA je idealne mesto na dopravu bicyklom do prace a sirsieho okolia. Bohuzial tym, ze cyklotrasy su len potemkinovou dedinou na obrovske kradeze, cyklotrasy vyzeraju ako u neandrtalcov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vybehni za humno a uvodis to hobby - da sa to aj tu, len treba, aby testosteroni obcas vybehli z ahumna a nestrasili cyklistov (aj narocky)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Arogantny prispevok a od arogantneho mnicha. Z toho predpokladam arogantneho sofera.
Bicykel bude vzdy dopravny prostriedok.
Za urcitych okolnosti je bicyklovanie hobby. Napr. ked sa ideš vyblaznit do kopcov alebo si zamakat.
Ak sa kazdy den na nom odvezies do prace a spät je to dopr. prostriedok. Ak sa ides v lete previezt k vode, tak je to pohodovy dopravny prostriedok.
Mam znameho, ktory stale vylepsuje svoje motorky. To je hobby. Ked sa na ne posadi a vyrazi na cestu je to dopravny prostriedok.

Tento stat nas doji vo vsetkom nielen, ako motoristov.
Kvoli tomu ale nepotrebujeme vyasfaltovat celu krajinu. Podla poctu aut. Radsej si v lete sadnem do tiena pod strom, ako sediet v tieni auta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Amsterdam?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skus sa spytat sofera v Amsterdame ako vnima cyklistiku vo svojom meste, aspon sa naucis par novych nadavok po holandsky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

moj pohlad pre BA

V BA sa citim bezpecnejsie mimo prechody a niekedy i na cervenu, preco
- vodic nema povinnost zastavit pred prechodom ako je to v celom svete
- policia nepokutuje za telefonovanie za volantom. Vola az na par vynimiek kazdy
- prechody maju casto dlhe intervaly
- niekedy semafory ani netreba, ale je to super bocak pre magistrat, tak je nimi zavsivene cele mesto
- policajti a MP chodia len do vybranych lokalit vyberat pokuty. Hlavne kde su dochodcovia a chori. Denne stoja pred spitalmi a zdravotnymi strediskami. Nikdy nepokutuju pred ministerstvami ani policajnymi stanicami
- BA ma sice nejaky magistrat a obvodne urady, ale to je v podstate nefunkcne a zbytocne. Ked idem kazdy den okolo 9 do mesta na cyklochodniku stoji v mojej 2,5 km trase aspon 10 aut. Vacsina nema zapnute ani vystrazne svetla
- niekde su cyklotrasy, tak katastrofalne namalovane, ze musim ist mimo, smerom do vozovky, lebo stale hrozi, ze niekto vyleti z parkoviska z ktoreho nema vyhlad
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autorovi článku...

Tento odsek v článku je zaujímavý: "Po riešenia nemusíme chodiť ďaleko. Stačí sa prejsť po takých mestách ako je Ľubľana, Viedeň, Kodaň, Berlín či Amsterdam a presvedčíme sa o tom, že všetky druhy dopravy môžu spolu existovať. V prvom rade je však potrebné zaviesť poriadok. Po ceste majú chodiť autá, na chodníkoch chodci, v BUS pruhoch verejná doprava a na cyklotrasách cyklisti. Zelená = choď, červená = stoj. Hádam to nie je také zložité, či?"
No fakt, nebolo by to zložité, keby orgány štátnej správy a samosprávy, si plnili svoje povinnosti tak ako je to vonku, v zahraničí. V prvom rade je potrebné pomenovať kto sú tieto orgány štátnej správy a samosprávy zodpovedné za stav pozemných komunikácií na Slovensku. Je to predovšetkým Ministerstvo dopravy SR, ktoré ako ústredný orgán štátnej správy, je zodpovedné za tvorbu príslušných zákonov a právnych noriem , ďalej za riadenie, kontrolu a koordináciu inštitúcií, ktoré plánujú,projektujú a budujú pozemné komunikácie resp. sa spolupodieľajú na tomto sú; Národná dialničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, cestné správne orgány (mestá a obce) a stavebné správne orgány (mestá a obce).
Takže súčasný stav na pozemných komunikáciách je odrazom kvality a odbornosti zamestnancov týchto inštitúcií v podstate od roku 1990. Viete tu ide totiž o otázku prognostického, výhľadového a koordinovaného plánovania rozvoja a budovania cestnej siete na mnoho rokov dopredu, pretože už keď je niečo (nekordinovane) zastavané - to je už ťažké búrať. To je podstata problému. Na Slovensku bol stavebný boom a až poto sa rozmýšľalo, ako ku postaveným budovám naprojektovať komunikácie. Na západe je to inak prv sa naprojektuje a vybuduje súvisiaca a nadväzujúca cestná infraštruktúra a až potom do týchto priestorov sa projektujú budovy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problém ani tak nie je v infraštruktúre, ako v hlavách ľudí. Všetko je to o ľuďoch, ohľaduplnosti, slušnosti, morálke, empatii. Každý sa však strašlivo ponáhľa, každý chce byť všade hneď, mnohí pritom jazdia bezohľadne, arogantne, drzo, nebezpečne. Národným športom je napríklad blokovanie cesty - zámerné jazdenie v strede vozovky, znemožňovanie obiehania zámerným zvyšovaním rýchlosti, hoci vodič predtým jazdil hlboko pod limit, zo strany cyklistov jazda bez svetiel, atď atď. Slovenské cesty sú práve "vďaka" ľuďom horšie ako divoký západ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano

A k tým mestam kde to funguje by som pridal ďaľšie Ženevu, Lyon....
Vyhradené pruhy sú funkčné pre MHD, skútre, bicykle a niesú to len časti ciest ale úplne samostatná jednoprúdova cesta do centra, cez park, do nemocníc - kde sa autom NEDOSTANEŠ!! A že autobus ide za grupou mopedov a cyklistov...to je normalne.

A ano plne súhlasím s tým že pustenie aút na chodníky veľmi komplikuje cestu chodcom a nieje riešením! A takým tempom ako cesty nech sa stavajú aj chodníky pre chodcov a cesty pre cyklistov. A môžu to byť 1m široké pruhy na krajnici onačené farbou ale PRIECHODZIE, bez možnosti zneužitia napr. na reklamné tabule, odpoadkové kontainery a pod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dalej nic. Socialisti blokli projekt TEN-T, takze vlaky nebudeme mat (v EU ich potom presla trpezlivost tak to pojde len do Budapesti). Elektricka v nedohladne (tam sa urcite rozkradne vela eur). Feik si mysli ze vyriesi nieco s bicyklami ale na to by musel spravit ovela viac a aj tak tam dostane len male percenta ludi. Takze nadalej sa budu musiet ludia prepravovat autom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Slnko3,
ak sa ľudia chcú prepravovať autom, tak sa "budú musieť" prepravovať autom. Ja sa autom neprepravujem už desiatky rokov. Nepotrebujem ho (mal som tri deti, škôlky, školy, krúžky..., všetko sa dalo v pohode stíhať). To, či chodíte pešo, bajkom, MHD alebo autom, nie je dôsledok niečoho zvonka, ale je to iba vecou osobnej voľby. S pozdravom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ta osobna volba je o tom v Bratislave, ze bud stravim hodinu na ceste v MHD, alebo 10 minut autom. Ano, osobne som si zvolil.
Ked mi mesto da alternativu, ze stravim vo vlaku 10-20 minut alebo 10-20 minut autom (ako to mam v Londyne, teda tam mam niekedy skor aj volbu 10 minut vo vlaku, alebo 30 minut autom na to iste miesto, ale zas jedna sa o vacsie mesto), tak tiez prestanem pouzivat auto (ako som to spravil aj v Londyne).
Ale na to sa budu musiet ludia na magistrate zobudit sa z ich mokrych snov o cyklotrasach a autobusovych pruhoch a uvedomit si, ze autobusmi a bicyklami problem dopravy v Bratislave nevyriesia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

super!

pekne napisany clanok, pohlad zo vsetkych stran (cyklisti, chodci, vodici), rovno napisane co by mohlo fungovat a naozaj to neda tolko roboty. otazka uz len je, ci si to niekto kompetentny precita a nieco s tym aj urobi..bohuzial sa na slovensku robi hlavne PROTI ludom :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Naozaj dobrý článok,

pridám iba pár poznámok k vete z úvodu („Najmä však nerešpektovanie zmysluplnej prepravnej práce pri projektovaní dopravy.“).
U nás v Lamači máme najmenej 3 životu nebezpečné križovatky (nielen pre chodcov) bez svetelnej signalizácie. Napojenia ulíc Pod násypom, Vrančovičova a Podháj na čoraz frekventovanejšiu Hodonínsku najmä v rannej a popoludňajšej špičke ponúkajú skutočne nepreberné množstvo kolíznych situácií. Hlavné roly hrajú zväčša netrpezliví vodiči vychádzajúci na hlavnú s telefónom na uchu a chodci prebiehajúci na zastávku autobusov. O sľuby, že tam tie svetlá raz budú, nebýva núdza najmä pred komunálnymi voľbami. Potom prichádzajú rozmanité výhovorky na zlovoľný magistrát hl. mesta, ale svoje polienka prikladá aj samospráva mestskej časti. Napríklad idiotský nápad, aby chodcom na jedine možný prechod k autobusovej zastávke vrazili kruhový objazd, našťastie zastavila vyššia inštancia, lenže ani tá nemá oči všade. Stačí sa pozrieť na „zmysluplné“ rozmiestnenie autobusových zastávok (do i von z mesta) a prechodu pre chodcov pred bývalým Obcodným domom Lamač a supermarketom Lidl. Autobus von z mesta zastane asi 50 m pred vchodom do bývalého OD a takmer presne oproti vchodu do Lidl, lenže na druhej strane cesty. Tam je prekážkou autobusová stanica smerom do mesta, na ktorej okrem MHD občas zastavia aj kamióny, aby si pán šofér odbehol kúpiť cigaretky či minerálku. K vyznačenému prechodu pre chodcov načim odšliapať asi 100 m smerom von z mesta a tento prechod vás prekvapujúco (samozrejme tiež bez svetiel) privedie nie do Lidlu, ale na jeho benzínovú pumpu, čo je pre chodcov zvlášť vítané, ak smerujú do obchodu a musia prejsť zasa 50 m naspäť. Aj takýto „projekt“ dokázala odsúhlasiť miestna samospráva a jej za nič nezodpovedajúca, nikým nezvolená dopravná komisia. Dať zastávky a prechod na zmysluplné miesta bolo nad ich sily, preto ľudia smerujúci do Lidlu prebehujú často bez výhľadu na cestu poza autobusy a koledujú si o úraz. Tu nepomôžu už ani svetlá...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME