Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dajte mi čas a ja to urobím (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Peter, máš moje symfónie :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skoro som sa vyľakal, že ti mám vrátiť nejaké požičané nahrávky :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty si nejaky dalsi mesianista ktory chce spravit z deciek na strednej skole profesorov geografie a mozno aj politologie a medzinarodnych vztahov...."Rozvojová a humanitárna pomoc"," Príčiny konfliktov vo svete", "svetovy obchod"...
Koho uz len zaujima ze v nejakom pustnom zapadakove rastu hribovite stromy(na fotke s tym skulavym, bradatym panakom). Tie decka nepoznaju poriadne ani domacu geografiu. Prestanme uz konecne s tou encyklopediou a ucme sa to najzakladnejsie(treba to okresat lebo inak to bude iba o biflovani nie o uceni sa).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Netrep, nech decká majú prehľad, nie len nabiflené fakty bez súvislostí, ktoré cez prázdniny zabudnú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Buď si článok vôbec nečítal alebo si úplne mimo :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale cital a az do konca, a uz len to, ze je taky dlhy a zbytocny poukazuje na tu istu nespravnu cestu-ucit sa sice viac suvislosti ale zase tie ktore vobec netreba, to je to iste ako biflovanie.
A hlavne, nedospele decka si to nemozu uvedomovat az tak ako dospeli takze to aj tak nebudu chapat a bude ich to este viac zatazovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán je odborníkom na pedagogiku?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemam na to ziaden papier, ale este som schopny vnimat co sa deje, a ta zaplava informacii je enormna, treba sa vzdelavat v praktickejsich veciach nie v geografii z ktorej ked vytrhnes kazdu druhu stranu tak sa nic nestane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ty si nepostrehol, že práve mne ide o menej učenia sa zbytočných faktov a o hlbšie učenie sa praktických znalostí? Holt...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Postrehol som ze ti ide o hlbsie(hlbsie znamena viac) ucenie sa "praktickych" znalosti. A co, a do akej miery povazovat za prakticke znalosti ohladom geografie je jadro problemu-ja navrhujem neist do hlbky a z toho co uz je spravit vycuc -okresat hodiny geografie, lebo geografia je az kdesi za telesnou vychovou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Okresať? Sa zjavne vyznáš, ak by si okresal jednohodinovku tak by si predmet úplne zrušil :) Plus treba rozlišovať medzi výrazmi "do hĺbky" a "do šírky".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ci ides do hlbky alebo do sirka objem informacii sa zvacsuje tak ci tak.
Okresal by som to tak, ze by sa vo videomiestnosti pozerali dokumenty s geografickou temou-tak pol na pol s klasickym sedenim v triede. Alebo kazdy druhy tyzden by sa to striedalo s etickou vychovou alebo niecim podobnym. Okresat sa da vsetko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bodaj by viac premýšľajúcich učiteľov bolo (a zmenil sa systém výučby na VŠ pedagogických). Ja sa môžem pridať a povedať, že neprijateľný je určite aj systém výučby ITK ... a nie som si sitý, či to je len chyba ministerstva. Spôsob, kde sa v podstate každú hodinu vyučuje úplne iná oblasť ITK, to nemá šancu na naučenie sa ničoho... Na jednu látku je treba aspoň dve hodiny za sebou a nie ako niekde sa skáče cez látku hore dole. Alebo rozdelenie látky na 4 - 5 rokov, to je úplný nonsens. Také základy PC sa učia po štipkách 4 - 5 rokov, v každom ročníku trošku. Namiesto toho, aby sme ich v jednom ročníku naučili poriadne ovládanie PC a v ďalšom rok, ich jeden rok naučíme 5% z ovládania, 5% z wordu atď. Choré... kto toto vymyslel, ten asi o fungovaní mozgu a výučby nemá žiadne vedomosti. A fakt neviem, či je to len chyba ministertva, lebo to síce prierezovo predpisuje, že sa to má rozdeliť do viac rokov, ale už nepíše, že to doslovne má byť podelené jedna látka percentuálne na všetky roky rovnako. Ako som čítal, píše sa tam, že môže jeden rok preberať viac a iný menej z prierezu tej látky, tak potom asi ani mnoho učiteľov úplne nechápe, ako si má urobiť poriadne osnovy. Aspoň čo som u ITK zatiaľ videl. Darmo ... mali by sme to urobiť tak, ako vo Fínsku, kde vzali najlepších učiteľov a tých poslali na školy školiť ostatných učiteľov. Učiteľ skôr príjme radu od kolegu učiteľa... Sme bohužiaľ ešte stále niekde 100 rokov za opicami a často to maskujeme nákupom hoci aj tabletov, ale ani tablety v školách nepomôžu, ak systém výučby je nanič, ako píše Peter Farárik...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ani Finsko nie je vseliek

skor tam treba nadefinovat co by mal byt vystup, co by mal student trvalo vediet.

Za seba viem povedat ze pre mna ma efekt len

meteorologia (albedo (aky je rozdiel teploty cierneho auta a bieleho na slnku? Piccardov let), typy oblakov, cyklony a fronty- fronty sa nepreberaju, prilis zlozite) prudenie vody v moriach (ostrovy smeti), specificke javy (kniha Meteorologie skoro detektivni, bezne v knizniciach)...)

potom hospodarska politika = 90% zahranicnych vztahov (ako maju v brne v academii politicky atlas sveta :-), kde su mapy ktory stat od ktoreho co kupuje, kam posielaju cudzinci peniaze atd.)

a potom mi chybaju mapy okupovanych uzemi odpla statov(Fancudzko, USA, Holansko, atd. kde maju kolonie, to je tabu tiez) teda svatla mapa sveta a cervenym okupovane uzemia USA, dalsia mapa dalsieho statu ...

no a samozrejme mapa statov kde maju obcianske porotne sudy = da sa tam zit, urady az tak neokradaju
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Strávila som pri tomto článku takmer dve hodiny, ale nebanujem. Dobre som sa zabavila a zistila, že ešte mám čo doháňať. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To čo robíte pre výučbu geografie a Vašich žiakov je úchvatné a mimoriadne. Žiaľ, chcem Vám ako učiteľ, ktorý mal možnosť spoznať prácu kolegov z celého Slovenska povedať, že ste výnimočným a ojedinelým zjavom. Väčšina učiteľov geografie, očakáva, že štátny vzdelávací program a učebnice im presne povedia čo, v akom rozsahu, kedy, ako a dokonca aj prečo majú učiť. Koľkí z nás by boli schopní odborne kvalifikovane a didakticky premyslene preniesť Vami navrhované témy do programov svojich vyučovacích hodín? Koľkí z nás považujú za samozrejmosť, že príprave vyučovacej hodiny je potrebné aj po 20 rokoch pedagogickej praxe venovať veľmi veľa energie a času? A vôbec, kde začať obrovské klbko problémov rozmotávať? Trápim sa, keď vidím aké písomky mi z Vlastivedy, či Prírodovedy nosí mladší syn. Lomcuje mnou bezmocnosť keď mi popisuje ako vyzerá pravidelne sa opakujúci scenár bežnej vyučovacej hodiny. Keď mojich študentov nabádam, aby prišli s niečim novým, originálnym, aby vytvorili ideálnu vyučovaciu hodinu, ktorú by chceli ako žiaci zažiť, väčšinou ponúknu priemer až podpriemer. Vraj ako žiaci veľa toho výnimočného na hodinách nezažili. Čo je však horšie, nie sú ochotní venovať skladačke dobre premyslených, hoci aj na internáte vyskúšaných učebných aktivít svoj drahocenný študentský čas. Iba výrazné osobnosti s charizmou a perfektní odborníci v danej vednej oblasti, môžu priniesť zvýšenie kvality výučby na našich školách. Medzi učiteľmi ich však veľa nenájdeme. Dôvodov je milión. Kiež by som sa mýlil....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Moja skusenost s ucitelom Zemepisu na ZS(cca 20 rokov spat),ziadna praca s mapami,mylila si rozvojove krajiny s rozvinutymi.Skromne poviem,moje znalosti v 7.triede boli lepsie ako ucitelky Zemepisu(bola nekvalifikovana na ten predmet).Na Gymnaziu ucitelia Geografie priemer,mozno tam chybal zapal pre zaujimave podanie predmetu.
Potvrdim,rovnake ucivo na ZS a SS,chybaju moderne socioekonomicke trendy ako migracia vo svete,Europe(od r. 2004 napr.),ucitelia vyzaduju memorovanie geomorfologie a nazvy vsetkych pohori,myslim,ze sa to da ucit aj inak,napriklad formou nejakeho dokumentu,fotiek alebo vyletmi,kde azda studenti ziskaju lepsi prehlad.
Poviem pravdu,ked clovek cestuje,ziska lepsi prehlad ako poucky,ktore aj tak zabudne po par rokoch.presiel som si na dovolenkach pust,rusku step,videl som ladovec v Alpach-hlavne pre ucitela je to mozno plus,aby nemal len teoreticke znalosti.Vela stastia,Peter.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Peter,

naozaj Ti fandim a zelam Ti, aby Ti Tvoj elan vydrzal co najdlhsie. Ak si vsak budes musiet najst okrem ucitelstva aj inu pracu, aby si uzivil rodinu, toho casu na zastupovanie inych, ktori su ovela lepsie plateni ako Ty, Ti vela nezostane... Bohuzial, ti hore sa este stale spoliehaju na takych ako si Ty - a to ma hneva... Velmi dobry clanok, ocenujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zazila som

v skole takuto geografiu, chodila som pred 15 rokmi na bilingvalny gympel v Sucanoch a tam bola geografia perfektnym predmetom, kopa pripadovych studii, globalne zmeny, zosuvy pod, celkovo velmi poucna fyzicka geo, rozvojove krajiny, problemy miest, politicke konflikty, specificke problemy v Afrike, nadherna demogeografia, zivotna uroven, kvalita zivota, ukazovatele, vselico... tak to bolo super, ze som to sla aj studovat na VS - PRIF UK, no to uz take uchvatne nebolo, tam sa cas zastavil v osemdesiatych rokoch, vedela som viac zo strednej skoly ako z VS, teraz mam deti a je mi luto, ze vacsina skolskych predmetov je cista nuda a jedine, co im zostava je memorovanie, ucitelia nie su schopni alebo sa im nechce alebo tam uz nik sikovny nezostal, pritom tato doba ponuka take prostriedky, o kt. sa nasim ucitelom z gymnazia nesnivalo a predsa to za pomoci britskeho pristupu vedeli spravit zaujimave.
Drzim palce, nech ten web rychlo naplnis, budeme to sledovat...cela tato doba je v hesle pomoz si sam, na institucie sa tu spolahnut neda, ucitelia sa neopru o ministerstvo, rodicia nedoveruju skole, je to smutne, ale mozno sa nam podari uz coskoro dosiahnut pomyselne dno problemov a odrazime sa niekam ;))
Nech Ta nadsenie neopusta!
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME


    Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop