Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pre vodičov kamiónov- Nie je to vaša vec II. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Kedže autor,

je šefom odborov, tak je jasne, za koho kope!!!
Autor, by sa mal skôr zamyslieť nad tym, pre koho je myto biznisom, nakoľko štat berie z myta cca asi 1/3-55 mil. eur, to je toľko, koľko zarabl aj na znamkach a 2/3 berie sukr. spol Skytoll-takže na čo nam bolo myto, ktore nehorazne zdvihlo ceny prepravy???Aby sa smeracki kmotrovia nabalili???Smazrejme, že niečo konči aj v PARALELNOM učtovnictve Smeru, ale to autora netrapi!!!
P.S. A autor ani netrapi, že Fico vymyslel Važnemu solidny flek, nakoľko to zariadili kmotrovia z Ibertaxu!!!
Prečo asi???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kedže autor zastupuje

záujmy vodičov, je logické, že napísal tento blog.
Mýto je na SK niekoľko rokov. Vodiči sú okrádaní desiatky rokov.. O tom bol ten blog.
Chystaný štrajk NIJAKO neháji ich záujmy. Nie je to ich vec.
Nemajú platiť pokuty a nechať si brať VP (ktoré živia ich rodiny) preto, aby bojovali za nižšie spotrebné dane a pod..
Podľa tvojho komentu vidím, že tento štrajk je len politická záležitosť, týkajúva sa prezidenstkých volieb..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toľké kydy ... že mýto sa nedotýka vodičov, že DPH sa ich nedotýka ... to môže napísať len neznalý... vysokou spotrebnou daňou, inými daňami, vysokým mýtom sa zmenšuje nielen konkurencieschopnosť nášho dopravného hospodárstva, ale zároveň sa likvidujú aj pracovné miesta. A na takom mýte si užierajú finančné skupiny za nimi toľko peňazí, že keby ho nebolo, tak zarábame viac než s tým mýtom a to sa neplatili diaľničné nálepky na cestách 1. a 2. triedy ako teraz mýto. Len vodičom z UNAS môžeme ďakovať za nižšiu spotrebnú daň na naftu. Naopak, vy, ako "ochránca" vodičov, keby ste ním boli, by ste sa pýtali, prečo chodili policajti v nedeľu do domov kamionistov roznášať im pokuty a vyhrážať sa. To je nonsens v právnom štáte. Ale vás len zaujíma, aby nikto nesiahal na "výdobytky" finančníkov a nie na vodičov. Hanbil by som sa taký blog zverejniť. A či je to politická záležitosť? Lekári môžu "vydierať" pre vyššie platy a lepšie podminky kedykoľvek, majú dosť "rukojemníkov", ale vodiči toľké šance nemajú. Kedy je najlepšie pritlačiť na politika než vtedy, kedy má toľko "ochoty", že aj justíciu je ochotný "meniť", hoci ju 6 rokov kreoval? Kydy, samé kydy... Držím vodičom palce, nech dosiahnú svoje a nech ukáže "najvyšší", či opäť bude zneužívať políciu a svoju silu na vyhrážanie sa ľuďom. A vy bežte skôr k tým vašim "odborárom". Učitelia od tých svojich odborárov počúvali podobné kydy a ako dopadli. Jediný, kto tu robí predvolebné kortešačky ste Vy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Heh, ale si mu dal kurnik. :-)

Ti podnikatelia a štát presne vedia o čo ide a ten šofér je iba medzikus za volantom a sedačkou ale prečo by sa nemal šofér zúčastniť štrajku za autodopravcu na mýte? Ale čo, neštrajkujme a bude nám furt dobre! :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Toľké kydy

som už dávno nečítal. Takže ak si UNAS vybojoval v roku 2010 zníženie spotrebnej dane na naftu, prečo ďalšie 4 roky dopravcovia vyplácajú vodičov minimálnou mzdou???
Nič o tom nevieš.
Nemiešaj pozadie mýta so spolitizovaným štrajkom, kde vodiči budú platiť pokuty a budú im odoberať VP. V požiadavkách nie je jediná vec týkajúca sa vodiča. Čítaj odsek vyššie
A to že napíšete že držíte palce vodičom... UNAS NEMA NIČ SPOLOČNÉ S VODIĆMI... je to združenie dopravcov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Izero

alebo skúsim ináč.
Ekvivalent: Americké prezídium US STEEL dá príkaz svojim zamestnancom, aby štrajkovali a oni (US STEEL) si mohli vyjednať daňové úľavy...
A teraz si predstav, že k tomu spolitizovanému štrajku príde policajt a určí, že ten zamestnanec zajtra nepôjde do práce (zabavenie VP vodičovi)... a US STEEL to nezaujíma.
Takto to prebiehalo pri štrajku UNAS v roku 2010.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Milý Čurma.
Skús vysvetliť prečo nákladné vozidlo s maximálnou hmotnosťou 4 tony platí zhruba 0,1€ za 1 km a vozidlo s MH 40 ton 0,23€.
Teda prvé vozidlo zaplatí za prepravu jednej tony 0,025€.
40 tonové vozidlo zaplatí za prepravu jednej tony 0,00575€
Výsledok je že malý nákladiak zaplatí 4,3 x viac za prepravu jednej mernej jednoky viac.
Čísla nemusia byť presné, ale vyjadrujú podstatu "spravodlivého mýta" na zničenie malých dopravcov.
Termín " Spravodlivé mýto " je termín súdruha Vážneho a vyjadruje predstavu spravodlivosti celého Smeru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

milý bujak

čo takto adresovať otázky tomu, komu patria..
a svoju frustráciu si riešiť na adekvátnom mieste.
ešte raz. Ja NEMAM nIC proti tomu aby dopravcovia strajkovali.
Ale nech nerobia z vodičov rukojemníkov, ktorým budú zabavovať VP a udelovať pokuty..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi takto dajako

Šéf dnes prišiel do práce na novom Ferrari.Tak mu hovorím, že je to super auto a že sa mi veľmi páči...
On mi povedal, že keď budem poctivo pracovať, robiť nadčasy a makať aj cez víkendy, tak si za rok kúpi ešte lepšie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bud skromny, pracuj len tolko, kolko mas, bez nadcasov, bez vikendov, venuj sa viac svojej rodine a zdraviu a ferari si kupis za dva roky. Toto odkaz sefovi. (utopia...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jej, to tu bolo vykricnikov. Ale k veci. Sudruh katolik si brazdi Slovenko a v poslednom krci svojej kariery sa snazi co mu sily stacia. A dopravcovia? Cakaju, ze ich v zapale tohto predvolebneho boja laskavo pozve na vyjednavanie, inak budu zasa otravovat plebs.
Vajec a paradajok mate plne supermarkety, dopravit sa na miesto konania mitingu takisto viete, tak na co pre boha ziveho cakate???????????????????
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vodi vs. dopravca

Hmm, vacsina vodicov predsa soferuje vlastne vozidlo, teda su dopravcovia... toto je blog o postvani verejnosti proti dopravcom. Kto plati predrazene myto? To je podstata. Kto to spiskal?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Odporúčam naštudovať

nejakú literatúru.
Dopravca je je Fo alebo PO prevádzkujúca dopravu na základe koncesie.
Vodič je zamestnanec dopravcu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aha

Tak sa pozrime na to odvetvie co bude strajkovat... Kolko je vodicov-zamestnancov, ktorych sa tyka tvoj prispevok (a kolk oz nich je clenom nejakych odborov) a kolko je takych co sa zivia sami...
-
Ved napis cisla ku kolkym ludom vodicom sa obracias (a koky z nich vidia v tvojej organizacii nejaky prinos a teda su jej clenmi) v pomere k tym, co su za volantom jedineho vlastneho auta a teda su to ti nehodny ziskuchtivy sviniari, ktory pod hrozbou prepustenia nutia svojich zamestnancov strajkovat?
-
Ono totiz nie je sranda, ked vodic vidi, ze firma, v ktorej robi sa potapa a rozhoduje sa ci pojde robit za ten isty plat (ci skor mensi) k ludom , ktory sa zahoja na statnych zakazkach (lebo majitelia maju spravne kontakty), alebo podpori firmu kde robi teraz i za cenu, ze bábky v statnej exekutive mu budu davat pokuty a pripadne mu zoberu vodicak.
-
-
-
Ty si si uz vybral... pracovat pre babkovodicov, ktory zorganizovali myto takymto sposobom:
1) zmanipulovany tender, v ktorom lacnejsich so skusenostami vylucili a vyhrala firma, ktora to este nikdy nerobila.
2) dodavatel si dovolili odovzdat nekvalitne a neotestovane dielo, ktore sa spajalo s dodatocnymi poplatkami pre vodicov (do vrecka skytollu) - nastastie po vzdore modifikovane, o ktorych nebolo v tendri ani slovo a iny dodavatelia ich ani nemienili uctovat!
3) Dodavatel si dovolil dodat dielo, ktore nezodpovedalo zakonu ani zadavacej dokumentacii.
4) Strana SMER (jej predstavitelia) neuplatnila sakcie ani podstatne sankcie, ktore je dovolovala zmluva, ale dielo akceptovala.
5) Strana SMER (jej predstavitelia) zmenila zakon, aby vyhovoval dodanemu dielu.
6) Strana SMER (jej predstavitelia) podpisala a zaplatila dodatok k zmluve, ktorym zaplatila peniaze navyse, akoze za zmenu podmienok po zmene zakona.
-
-
Inde by ludia v podobnych poziciach ako mas ty burcovali ludi, aby taketo veci statnej moci nepresli. Ale co robis TY? Stves ludi, proti ludom, ktori su postihnuti nenazranostou politikov skryvajucich sa za masku socialnych reci.
-
-
Sam si si vybral stranu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to na toto sa ani neoplatí reagovať..

Koľko je takých ktorí jadia sami?
minimum...
ukáž mi majiteľa kamiónu (šéfa dopravnej firmy) ktorí jazdí...MINIMUM..
Vodičov zamestnancov budú 10-tky tisíc
Firma sa potápa aj vlastným zavinením. Zato, že si posledných 20r devalvoala trh.
Odporúčam sledovať aj iné oblasti dopravy a zahraničie..
naši si trh zničili.. teraz ho začínajú ničiť na západe..
Na ostatné sa neoplatí reagovať. je to o mýte,Gorile a nesúvisiacich veciach....
To nie je problé dopravcov, ale štátnej správy súdov, prokuratúry....
Ale mi chceš tvrdiť, že štrajkom sa zrazu zrušia dohody a zmluvy, odkryje sa vlastník a všetko bude spravodlivé a čestné?
SVATA PROSTOTO...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prijatelu

daj sem cisla...
-
Kolko firiem v odvetvi ma jedneho zamestnanca, kolko ich ma menej ako 5? A kolko ich ma viacej ako 20... A uvidime ku kolkym ludom rozpravas ty a kolkych sa to tyka....
-
Tak si povedzme otvorene kolko odborarov je v automobilovej doprave z tych vodicov, a kolko vodicov je naozaj zamestanncov a kolko je takych, ze soferuju vlastne auto.
-
-
Cele je to o tom, ze ty sa snazis v ludoch vyvolat pocit, ze jedni su sviniari dopravcovia, kym druhy su vodici, ktorym ti prvy sedia na krku a piju im krv.
-
Skutocnost je taka, ze vacsina tych co idu strajkovat su vodic v malej firme, ktora ma tri vozidla a troch majitelov. Teda sa neda urobit deliaca ciara medzi vodicom a dopravcom.
-
Teda tvoje reci, ze pre vodicov tam nic nie je su hodne falosne...
-
-
-
Ale daj sem cisla... ludia si radi urobia nazor na to kolko je takych a onakych. A urcite si potom radi zistia, ci im cestu blokuju zamestnanci, alebo vodici, ktory maju jedno auto a tym zivia rodinu (bez moznosti dotovat komercnu dopravu zo ziskovych statnych zakazok).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bude jednoduchšie

ak ty zverejnýš zoznam tých , ktorý šof=erujú vlastné auto.
na to ti tých 3600 povolených znakov bude stačiť...:D naozaj.
Alebo príklady?
STD? cca 465 kaminov.. všetko majitelia?
BT trasport: 294 kamiónov .. všetko majitelia?
NAD RESS, HUDOS, STEEL TRANS,

Dopravcovia s jedným autom, ktorí si aj sami šóferujú.. to vážne spočítaš rýchlo..
Ak by šlo o zablokovanie ciest, len týchto zopár firiem by stačilo na odstavenie celého Slovenska. Koľko z nich sa zúčastnilo štrajku v roku 2010???
Donivo som zopár vozov videl v TV... BT ani nie, STEEL vôbec..HUDOS???
Týto jednoducho na mýto kašlali.. Ich autá prichádzajú na SK na striedanie posádok, raz za 6 týždňov. (Ak vôbec) Nehovoriac o kapitálovom prepojení na ....
Naozaj nevieš čo píšeš..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a mozno ta len myli

tento chory system, v ktorom sa zamestnanci deklaruju za akychsi "zivnostnikov". nielen v doprave, ale aj vsade inde, az po fabriky. je to nasledok - nikto neriesi pricinu. chore odvody. potom ti prudko vyskoci percento "podnikatelov", ktori su ale v skutocnosti zamestnancami,

je to umelo udrzovany system, z ktoreho profituju kadejake skupiny gaunerov na sposob pracovnych agentur, uzko previazane s mocou. lietaju v tom miliony a miliony pre uplne zbytocny a chory medziclanok, "najimajuci" pracovnikov, ktorych nasledne ponukaju zamestnavatelom za polovicu uctovanej sumy. a roznymi fintami obchadzajucimi platenie odvodov, napriklad platenim cez falosne cestaky, ci registracie v inom state (toto sa netyka priamo dopravy a vodicov, ti su len sekundarna obet tejto opiciarne). toto sa potom prenasa sekundarne do tohoto stavu vyzadovania zivnosti na zamestnanie. lebo - odvody.
riesenie je naramne jednoduche, ale politicka chamrad o nom nechce ani pocut, kedze z tohoto stavu profituje. totiz - vyplacat celu dnesnu cenu prace, teda tzv. superhrubu mzdu - teda hrubu mzdu aj s celkovymi odvodmi zamestnanca a zamestnavatela, zamestnancom na ucet. pre zamestnavatelov by sa nic nemenilo, ani cent nakladov navyse. z ktorej by si zamestnanci sami platili svoje dane aj odvody. presne tak isto, ako teraz szco - zivnostnici. v tom momente sa trh vycisti a za sekundu je po akejkolvek akejsi "ciernej praci", aj po zamestnancoch so zivnolistami. lebo presne tento stav tu uz totiz funguje - prave u tych zamestnancov so zivnostenskym listom. a nikto nevyplati ani cent nacierno, jednoducho len preto, lebo to nijako neznakladuje a neoplati sa mu to.
lenze - to by tu musel aj naozaj niekto chciet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ahoj

Ficko Nás znovu dobre oklamal. Ako to vlastne je.
Múku vozia kamióny, chlieb vozia kamióny, všetko čo kupujeme kamióny. Všetci vodiči majú režijne náklady (mýto atd). A oni chcú tiež prežiť tak si trošku navýšia ceny A je to. MY Srdečne zaplatíme za ten chlebík atd.
A platia za to všetci. Kamionistom to je jedno, ale Autodopravcom nie :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo staviate do opozície vodičov kamiónov a dopravcov? Oni predsa ťahajú za jeden povraz, sú na jednej strane. Čo je v prospech dopravcu je v prospech aj vodiča kamiónu. To, kto je voči nim v opozícii je štát, ktorý ich oberá o peniaze formou dane, mýta a odvodov. Ak sa chcú vodiči na niekoho hnevať lebo majú nízke príjmy, mali by sa obrátiť na štát, ktorý im z platov zoberie polovicu.
Vaša čistá socialistická pomýlenosť tkvie v predstave, že poškodzovaním zamestnávateľa, napr. vyšším mýtom a daňami snáď robíte dobre zamestnancom. Ale to nie je pravda. Keď bude štát poškodzovať vášho zamestnávateľa, poškodzuje aj vás. Vyššie dane a mýto znamená menej peňazí na platy, investície, rozširovanie firmy, naberanie ďalších zamestnancov atď.

Štrajkovať môžu vodiči kamiónov aj bez toho, aby nejaká odborová organizácia štrajk vyhlásila.
Štrajk vyhlasuje odborová organizácia vtedy ak ide o štrajkovanie v rámci podniku a dá sa hovoriť o kolektívnom vyjednávaní voči zamestnávateľovi. (patrí to pod Zákon o kolektívnom vyjednávaní, presne pod stať - Štrajk v spore o uzavretie kolektívnej zmluvy) UNAS môže vyzvať každého jedného vodiča kamiónu aby uplatnil svoje právo štrajkovať aj bez vyhlásenia odborovej organizácie, pokiaľ nejde o kolektívne vyjednávanie o kolektívnej zmluve. Čo zjavne nejde.

"Žiadajte doklad, v ktorom váš zamestnávateľ potvrdí, že vám túto činnosť prikázal.
Možno vás to neochráni od udelenia pokuty, alebo odobratia VP, ale dá vám to možnosť brániť sa na súde a vymáhať si prípadné škody."

Nič si na základe takého potvrdenia nevymôžu. Doklad v ktorom vám niečo niekto prikazuje nad rámec pracovnej zmluvy alebo v rozpore so zákonom je od počiatku neplatný a nijako vás nezbavuje zodpovednosti za vaše konanie a finančné záväzky, ktoré z nich vyplývajú. A rozhodne sa na základe toho nedá súdne nič vymáhať od zamestnávateľa.

Človeče, ak chceš dávať rady, maj aspoň trochu šajn o veciach.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME