Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Diletantizmus Európskej únie a Ukrajina (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak tu niekto niekoho platí,tak sú to tí,

ktorí robia niečo užitočné, potrebné ... a tým je nedobrovoľne, nasilu odoberaná viac ako nadpolovičná väčšina ťažko zarobených peňazí, ktorú si medzi seba rozdelí veľkohubá, príživnícka "smotánka" snažiaca sa presvedčiť zvyšok sveta všetkými možnými prostriedkami o svojej nepostrádateľnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prizivnicka smotanka?

len jej trapne odvary. ak sa porovnaju s plukovnikom kgb ci janukovycom a ich desiatkami miliard v dolaroch.
clanok som docital po chruscova, aj dovtedy mi chvilami trhalo kutiky ust. chruscova som uz neprehltol. aj tie vymysly o sovietskom clovekovi - RUSOVI chruscovovi, prekrstenom na akehosi ukrajinca. ano, veduceho tajomnika komunistickej strany ukrajiny... co takto namiesto dobsinskeho prostonarodnych, ci manualu politruka z psm skusit tu:

Krym bol vždy ruský! Skutočne?
http://garassy.blog.sme.sk/c/3...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

NATO

NATO vzniklo skor ako Varsavska zmluva, preto NATO nemohlo vzniknut ako reakcia na Varsavsku zmluvu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Podolay, viete o tom, že otec

Vitalija Klička bol vojenský letec,ktorý ako prvý prišiel v 68 do Československa a pobýval neďaleko
Prahy aj s rodinou? Bol to okupant a na Majdane agitátor za slobodu a demokraciu!!?!!
Nezabúdajte na to, že USA odmietli poskytnúť Ukrajine, čo i len cent /The National/, vraj nech si
to EÚ vyrieši. Takže budeme platiť mejdan.
A s tou zmluvou medzi Putinom a Janukovyčom tiež nemáte úplnú pravdu, bolo to inak. Ale nech je
po Vašom.
Dnes napríklad oddiely Sebaobrany Majdanu obsadili všetky kyjevské krematória a pohrebníctva, nakoľko
dostali príkaz vyšetriť ostreľovačov /alebo zametajú stopy/.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pan Podolay, skutocne ste taky naivny,

alebo to len tak hrate? Naozaj si myslite, ze EU, NATO a USA mohli mat a maju taky silny politicky vplyv v byvalej druhej najvacsej zvazovej republike Sovietskeho Zvazu? Nedajte sa vysmiat, Ukrajina je po cely cas svojej existencie eldoradom agentov ruskej FSB, co je uplne logicke a inak to v podstate dopadnut ani nemohlo, vzhladom na historiu a moralny a ekonomicky rozklad Ukrajiny. Ak by bol Majdan organizovany zvonka, ako su presvedceni niektori "dobre informovani", tak Rusi mozu FSB rovno zavriet. Skor vsetko nasvedcuje tomu, ze prvotny priklon Janukovyca k Zapadu a "necakany" odskok k Rusku je veldielom Rusov. Zapad Ukrajiny, absolutne unaveny skorumpovanym systemom, ktorého sa stal Janukovyc ikonou, si uz dalej nedal s.at na hlavu. A nic na tom nezmeni ani fakt, ze na Majdane boli aj fasisti. Ani vsetkych obyvatelov BB kraja neoznacujeme za fasistov, za to ze maju zupana Kotlebu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak tak

je rajom agentov FSB, je tam nevidana korucia aj vdaka tomu vplyvu ruska o ktorom pise autor, je tam zasahovanie nikym nevolenych uradnikov z bruselu, je tam financovanie zo zapadu.......

ale co my s tym?ved u nas je situacia takmer identicka...presne tak jak Rusko sa zapricinilo o upadok moralny aj ekonomicky na ukrajine, presne rovnako sa EU zasluzila o upadok slovensky, v EU dobrevedia ze tu mame par tuctov zlodejov a podvodnikov, na ktore je slovo oligarch prilis makke, ktory sa navzajom stretavju a ich zaujmove skupiny na nich napojene maju rozkuskovany kazde jedno oddelenie pomaly uz v statnej sprave, policii, sudnictve, danovych uradoch atd...

A co s tym EU urobil aalebo robi, betonuje, betonuje ich postavenie a kryje im chrbat, uplaca prostrednictvom eurofondov, ktore sa dostanu len do tych spravnych politickych ruk

a co s tym pan Podolay, napisete aj o tomto? ...nie nenapisete, na to nemate odvahu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ZAČIATOK

Dobrý blog,
len na doplnenie - ako to začalo a čoho je dnešok pokračovaním:
V r. 1991 až 1993 sa začala ďalšia fáza programu, ktorá skončila podpisom
dohody medzi Ukrajinou a Európskou Úniou r. 1994. Áno, vidíte dobre,
Ukrajina podpísala dohodu s EÚ už r. 1994. Tak prečo teraz spustili
kampaň, že Ukrajina nechce podpísať dohodu s EÚ? A tu to všetko začína.

Dňa 10. novembra 1994 bola ukrajinským parlamentom – Vrchovnou radou
Ukrajiny – ratifikovaná Dohoda č. 237/94 – BP medzi Ukrajinou a Európskou
Úniou. Text tejto dohody je k dispozícii na oficiálnej stránke Vrchovnej Rady
Ukrajiny. Za EÚ boli signatármi Dohody tieto krajiny: Belgicko, Dánsko,
Nemecko, Grécko, Španielsko, Francúzsko, Írsko, Taliansko, Luxemburg,
Holandsko, Portugalsko a Veľká Británia. Za Ukrajinu ju podpísal vtedajší
predseda ukrajinského parlamentu, O. Moroz. Dostatočne kvalifikovaná
zostava – nie? Ale prečo práve EÚ chce túto Dohodu „PREPODPÍSAŤ“?
Odpoveď je až zarážajúco jednoduchá. Stačí si spomenúť na dejiny, lebo
v histórii to už prepísali.V čase prípravy Dohody prebiehalo jadrové
odzbrojenie Ukrajiny, pretože táto po rozpade ZSSR r. 1991 sa stala hneď od
svojho vzniku treťou najsilnejšou jadrovou veľmocou sveta. No nie je
v plánoch Západu, aby sa rozširoval okruh slovanských krajín s jadrovými
zbraňami. Namiesto Ukrajiny je dnes v tomto „Klube“ Izrael...

EÚ sa zaviazala – ako kompenzáciu za jadrové odzbrojenie – zaplatiť
Ukrajine veľkú sumu, ktorá mala zahŕňať aj sľubované náklady na likvidáciu
následkov Černobyľu. A čo sa stalo? Hádate správne. Európska Únia
NEVYPLATILA Ukrajine ANI CENT. Ukrajinské jadrové hlavice odviezli
Američania na likvidáciu do Amarilla v Texase, následky – ako je známe
diverzie CIA – černobyľskej katastrofy si musela Ukrajina zafinancovať
z vlastného vrecka. No a keďže nemá žiadne jadrové zbrane, tak ju nikto viac
neberie vážne. A aby sme vedeli o čo sa hrá – v prepočte na dnešné kurzy
dlhuje EÚ Ukrajine 160 miliárd EUR. Tu môžeme citovať W. Churchilla: „Nikto
vám nemôže dať toľko, ako ja sľúbiť“. A Ukrajine ostali iba „oči pre
plač“.Pretože EÚ nedodržala dohodu – ktorá je však stále právne platná –
a navyše je jasné, že tak ani nehodlá urobiť, tak radšej chce dosiahnuť
podpis úplne novej dohody – môže sa volať hocijako honosne, napríklad
„asociačná“ – čím by sa automaticky anulovali záväzky vyplývajúce zo starej
dohody. No a na to sú dobrí kadejakí tajtrlíci – nech to je aj Kličko. Tento je
viac ako 10 rokov občanom úplne cudzej krajiny – Nemecka – ale rád by sa
stal – možno po víkendoch – ukrajinským prezidentom. Dôvody sú očividné.

Ak by ukrajinský prezident zrušil dohodu, na základe ktorej má Ukrajina –
úplne legálne – dostať od EÚ obrovskú sumu, stal by sa okamžite zradcom
vlastného národa. Všetky rozprávky o „tajnej ruke Moskvy“ sú iba výmysly –
hlavné je zrušiť platnú Dohodu.

Na tejto situácii sa už priživujú hyeny – bývalý poľský prezident, ktorý
navštívil Majdan, by tiež rád dostal „poľské zeme nazad“. Ukrajinského
prezidenta nenavštívil, ale Timošenkovú, ktorej dokázali obchodovanie
s drogami, vo väzení pozrieť bol. No aktivizujú sa aj Rumuni či Maďari.

Táto kombinovaná akcia USA a EÚ je načasovaná po 20 rokoch, kedy už
nastúpila nová generácia, ktorá bola vychovaná demokraticky, t.j. nemá iný
názor ako demokratický – je teda nevedomá a ľahko programovateľná. No
a vidia aj osobný prospech. Núka sa tu ale jedna otázka: Prečo túto dohodu
nepodpísal predchádzajúci prezident, známy prozápadný „Brown nose“
Juščenko? Tento by ani nezaváhal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tento by ani nezaváhal. Keď pred časom pochopili, že Ukrajina
nepodpíše novú Dohodu, ktorá by zrušila povinnosť EÚ platiť, tak vytvorili
novú vlnu tzv. „ukrajinyzácie“ a inštalovali najskôr Juščenka pomocou Prvej
oranžovej (sieťovej) revolúcie. Jeho úloha bola tak zmeniť povedomie
Ukrajincov, aby sa obľúbenosť eurointegrácie dostala čo najvyššie. Dnes je
na Ukrajine tak upravená verejná mienka, že cca 40% Ukrajincov je za vstup
do EÚ. V r. 2004 bolo 70% obyvateľstva proti, pretože sa chceli pripojiť
k slovanskému, a nie anglosasko-germánskemu zoskupeniu. Juščenko teda
vyhral 5. vlnu „ukrajinyzácie“, ale jednako podpis novej Dohody sa ešte nedal
realizovať. Nastúpil Janukovič, ale tento sa v čase svojho funkčného obdobia
neočakávane „zobudil“ a pochopil o čo Západu ide. Nuž, postavil sa na odpor
a za záujmy Ukrajiny. Veď ide o obrovskú sumu. Ale ak EÚ nedostane
Ukrajinu, t.j. všetky jej surovinové zdroje, tak reálne hrozí európsky defolt.
Hrá sa naozaj o veľa.
Pred tým, ako si priblížime niektoré detaily skutočných, naozaj
demokratických dôvodov, prečo Západ vlečie Ukrajinu tam, kde ju vlečie, ešte
niekoľko poznámok. V prvom rade samotný názov „Ukrajina“ ako krajina.
Takáto krajina – máme na mysli názov – začala existovať až v čase násilného
uchopenia moci v Ruskom impériu boľševikmi – tiež vycvičenými
a financovanými Anglosasmi. Ale tu by sme tých, ktorým ide o detaily
odporúčali na knihy bývalého pracovníka britskej spravodajskej služby Dr.
Colemana a prípadne Američana J. Marrsa. Mimochodom, práve boľševici
premenovali aj krajinu Kazakstan (stan, t.j. stanovisko Kazakov) na dnešný
Kazachstan.

Boľševici zaviedli názov „Ukrajina“ – my už vieme, že v minulosti to vždy bola
Rus, neskôr Kyjevská, predtým Červená, alebo Malá. Teda Veľká Rus bolo
územie čiastočne predstavené dnešným Ruskom, Malá Rus bola dnešná
Ukrajina a Maličká Rus bolo naše územie, územie Západných Slovanov.
Okrem Slovienov – opakujeme Slovienov, t.j. Slovenska a Moravy – tu patrilo
Česko, Poľsko minimálne po Vislu, polabskí Slovania, Maďarsko, Slovinsko,
Srbsko atď. Jednou z hlavných úloh prístupu „rozdeľ a panuj“, teda presnejšie
„rozdeľ a podrob si“ je zmena, t.j. preprogramovanie nášho spoločného
povedomia tak, aby sme sa ani necítili Rusmi, ba naopak, aby sme sa
navzájom aj nenávideli. Minimálne na našich územiach sa im to naozaj veľmi
dobre podarilo.

Z dnešného pohľadu – toto je v ukrajinskom probléme dôležité – ide aj
o peniaze. Málokto si dnes uvedomuje, že to, čo dnes voláme honosne
„medzinárodný obchod“ dnes existuje iba na základe dvoch krajín dnešného
sveta: Ruska a Číny. Rusko poskytuje celému svetu suroviny a Čína výrobné
kapacity. Anglosasi si tlačia papieriky, ktoré dávajú týmto dvom štátom –
aj ostatným – za skutočné hodnoty – dokedy budú naše krajiny spať?
Ale možno to už nebude trvať až tak dlho... lebo ide iba o to, kedy to dôjde
väčšine masy národa. Ale aby sme boli úplní, čiastočne do tohto pridávajú
ako suroviny tak výrobné kapacity aj niekoľkí ďalší väčší hráči dneška – India,
Brazília a podobné krajiny – ale nič neprekoná vedúcu rolu Ruska a Číny. No
a Ukrajina znamená pre EÚ „aspoň niečo“ ako surovinový zdroj, ale – a to
treba vedieť – nič iné. Metropola predsa nikdy neposiela peniaze do
provincie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...hmmm...

....ked tak citam o tom "partnerstve" s Ruskom - tak si nemozem nespomenut na to, ze Ceskoslovenko volakedy bolo spojencom "Ruska" - hoci zamaskovaneho nazvom Sovietsky zvaz...
...a veruze sa mi nezda, ze byt spojencom/partnerom Ruska je nejaky velmi bezpecny "busines"...
...pravdepodobne sa to tak nejavi ani pobelstkym republikam, ani Gruzinsku...

Rusko je celkom nepochybne bohata (najma na suroviny) a mocna krajina -takze ako OBCHODNY partner sa celkom iste ignorovat neda...(a najma pre Nemecko je tento aspekt velmi dolezity...takze autor blogu je tym nepochybne dost ovlyvneny)

Lenze problem s tym, preco si nemuyslim, zeby Rusko mao byt vnimane ako "europsky stat" je v tom, ze rusko mentalne a kulturne NIE JE "europsky stat"- jednoducho nezdiela (a ani nechape) europske hodnoty, europsu mentalitu, europsku kulturu...

Ved aj na Slovensku je stale citelne to, ze ho niekolko destatroci kulturne ovplyvnovala tato vychodna krajina... najma sa to (bohszial) prejavuje vo vnimani moralnych hodnot, v chapani demokracie, vo vztahu k spravodlivosti , v inklinovani ku korupcii a protekcionismu....to vsetko je v znacnej miere "import z vychodu" - a dedicstvo "svetlych zajtrajskov"...
A to je len slaby odlesk ruskej reality. Jednak tam mali bolsevika ovela dlhsie - jednak NIKDY nezazili modernu fomu demokracie (z nevolnictva rovnymi nohami do "svetlych zajtrajskov")
Pre Rusov - su este stale posvatne sochy Lenina a pre Rusov je este stale Stalin velky vodca naroda...a nahovarat si volaco ine, len preto, lebo potrebujeme rusky plyn a naftu - je nebezpecne...

Autor blogu obvinuje EU ze nedocenila/neodhadla situaciu na Ukrajine...
Hmmm ....ja si zas myslim, ze treba EU a (USA) obvinovat z toho, ze dorazne nezareagovala uz pri krize v Gruzinsku...

Tunajsie (britske) media (BBC) prirovnavaju terajsiu situaciu (a konanie Putina) k udalostiam v ceskoslovensku pred druhou svetovou vojnou - k zabraniu Sudet...a naozaj je ta situacia takmer identicka...

A znovu sa hovori o tom, ze sa malo s diktatorom jednat "ustretovejsie" a dat mu (este) viac priestoru (hoci s nim uzavriet pevnejsie partnerstvo)...
...a to bez ohladu na (hoci) to, ze inemu zvrchovanemu statu ukradol kuz uzemia (rovnakym podvodom - aky skusa teraz...imaginarnou ochranov "ruskeho obyvatelstva" - t.j. rozdanim (na pockanie) ruskych pasov obcanom Gruzinska - a nasledne anexiou za ucelom (velmi cerstvych( "ruskych obcanov"...
...preslo im to...
A teraz im to asi prejde zas - pretoze Chamberlainova a daladieri este (zjavne) nevymreli...

Ale iste...EU by zabolelo, keby Rusi zavreli kohutik...ale aj Rusov by to zabolelo (asi este viac)...
Putin vyhraza "pomstou" za akekolvek sankcie...(presne takto postupoval Hiter) - a Europa nie je ochotna vzdat sa na nejaky cas kuska svojho pohodlia a blahobytu (presne, ako vtedy) - a radsej povie Ukrajincom "velmi lutujeme" - nedalo sa nic robit...
Nedavno som zachytila na BBC spravu, ze prave v tomto case Rusi spustili na vodu nejaku velmi specialnu bojovu lod - postavenu vo Francuzsku...zas peka paralela...

EU - naozaj nie je preco chvalit- voci Rusku (najma kvoli surovinam) - sa chova priam servilne...a myslim, ze rozsudok nad Ukrajinou uz bol v zaujme tejto servility v nejakom "mnichove" vyneseny...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

...mozno nezaskodi precitat si analyzu od experta na medzinarodne pravo:
http://www.bbc.co.uk/news/worl...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prvá kvalitná a neideologická analýza

ukrajinského problému z pera slovenského autora. Je viedieť, že sa jedná o človeka rozhľadeného v zahraničnej politike, v diplomacii, v ekonomike, ale aj geopolitických kalkuláciách. Pán Podolay, ako zatiaľ jediný prispievateľ a bloger SME pochopil fakt, že vytláčať rusko z Európy do náruče Číny je škodlivé jak pre Európu, tak aj pre Rusko samé. Takisto aj to, že bez Ruska sa nedá rozumne vyriešiť ukrajinská otázka.

Pochopil aj súčasný rozpor medzi americkými záujmami v Rusku a na Ukrajine a záujmami EÚ v tomto priestore, ale aj to, že jak USA, tak EÚ majú svoje vlastné ekonomické a finančné problémy a že nemajú na to, aby kultúrne a civilizačne zaostalú Ukrajinu vytiahli z biedy a aby jej skutočne mali čo ponúknúť. Trefné bolo aj prirovnanie krymského problému s kosovským ale aj iné paralely.

Páči sa mi, že píše ako vyspelý a rozhľadený Európan, ale aj ako Slovák s nemeckým backroundom. I keď som sa doteraz s pánom Podolayom nie vždy názorovo stotožňoval, pred touto jeho múdrou a pragmatickou analýzou klobúk dolu. Objektívnosťou svojho výkladu ukrajinsko/ruského problému cez prizmu európskych záujmov v mnohom predčil iných autorov, vrátane pána Dzurindu, ktorý sa pasoval do role diplomata a experta na zahraničné vzťahy aj napriek tomu, že neprekročil tieň regionálneho aparatčíka a gladiátora moci.

Pánovi Podolayovi za tento jeho blog odpúšťam dokonca aj to, že sa spolčil s SaS. Veľa šťastia pán Podolay v Európskom parlamente. Aj tam potrebujeme múdrych a rozhľadených ľudí s racionálnym videním sveta ľudí a nie politikov typu Fľašíkovej-Beňovej.

Takýto stupeň nadhľadu a pochopenia politiky by som očakával od redaktorov SME. Mali by ísť ľudom typu pána Podolaya za učňov. Na rozdieľ od neho, im chýba zahraničná skúsenosť a intelektuálna výbava a odvaha pravdivo pomenovať realitu. Len pokrvná a ideologická spriaznenosť na kvalitnú žurnalistiku a publicistiku nestačí.

O zásadných otázkach vojny a mieru (života a smrti) by mali písať ľudsky a profesionálne vyzráli autori vážiaci si života a nie ideologickí prištipkári a prismrndávači ženúci pre svojich tridsať strieborných národy do vojnových konfliktov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dá sa len súhlasiť.

P.Podolay objektívne zobrazil situáciu.

O to trápnejšie vyznieva blog tiež člena SaS http://broska.blog.sme.sk/c/35...

Dokonca na stránke SaS sú uvedené obidva vzájomne si odporujúce blogy.

To sa dá tomu ako rozumieť ? Sulík to nevidí, alebo padol na hlavu ? Ten by už dávno nemal byť predsedom
SaS. Alebo, vyzerá to tak, de facto už ani nie je.
--------------------------------- ----------------------------------- ----------------------------------- ---------------------------------

Inak, treba spomenúť aj tie sadistické zverstvá na Majdane, ktoré vyvádzali nadrogovaní teroristi, platení Západom.

Viď:http://p*r*o*t*i*p*r*o*u*d.parlamentnilisty.cz/
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

S Monikou Benovou nemate celkom pravdu

Na svojej FB stranke napisala 5.3.2014
Ruku na srdce, priatelia, kedy sme prijali (EÚ) ekonomické sankcie voči krajinám, ktoré zaútočili na Irak, alebo kdekoľvek na svete bez aspoň takej "povolenky" ako je mandát a rezolúcia BR OSN. Putin nám proste odkázal, že sa nenechá vydierať. Tak ako USA a sem-tam aj EÚ, aj Rusko má svoje geopolitické záujmy a stratégiu. A je jedno, či máme Putina, Obamu, Merkel, Hollanda, či Van Rompuya radi alebo nie. Buď budeme žiť v realite a budeme ju navzájom ak nie rešpektovať, aspoň akceptovať, alebo budeme bojovať, spôsob a rozsah "boja" môže mať samozrejme rôzne podoby, žiaľ, tú najhroznejšiu už Európa zažila opakovane.

A ja s nou suhlasim - volať do boja môže len blázon. Rokovať sa dá vždy, mŕtvym život nikto nevráti.

Problem je, ze iniciatorom zmien je USA a pre nich nie je v konecnom dosledku stabilita tym, co si IMHO praju. Suvisi to s americkou predstavou o hegemonii a zapadnym konceptom demokracie. Nikto sa nepyta, ci sa pre tu spolocnost hodi alebo nie a hegemonia USA sa povazuje za jedinu alternativu pre celu svet, kedy nastane pokoj a mier. Ukrajina (UA) pre zapadnu demokraciu nie je pripravena, nema zazitu akceptaciu demokratickych vysledkov volieb, nakoniec aj sucasna vlada bola nastolena neustavne, nedemokraticky. Okrem toho je rozdelena na vychod a zapad, kde vychod je pocetne silnejsi. Takze demokracia, t.j. vola vacsiny by zas priviedla k moci nezapadneho politika. Preto je demokracia podla USA pre UA neprijatelna a dosledkom je trvale vnutorne napatie. Kedze USA a Unia si praju proeuropsky orientovanu vladu, nemozu dovolit, aby sa pomery stabilizovali, lebo by stali opat pred hrozbou neeuropskeho kandidata...
Zaujimava je, co zapricinilo, že Unia a USA podporujucu fasizujuce elementy v krajine. Podporou ultranacionalistov sa vytvaraju vhodne podmienky na to, aby sa UA zacala etnicky cistit. Jazykovy zakon bol lastovickou, ktora bola vypustena predcasne a dala vediet, co je skutocnym dovodom podpory banderovcov a Praveho sektora. Vytesnovanie ruskeho etnika ci ruskej jazykovej kultury sa oslabi vychod a tym sa zabezpeci, ze pripadne "demokraticke" volby budu vzdy s takym vysledkom, ako si USA praju - t.j.vzdy vyhra prozapadny kandidat. Inymi slovami pre USA je demokracia len formalny nastroj, ktory je uzitocny na zdovodnenie urcitych aktivit a tento nastroj pouziju len ked je uzitocny. Pokial nie je, kludne sa pouzije nieco ine, co privedie k cielu - napr. neofasizmus...
Tym sa otvara volne pole pre uvahy co je tak dolezite, ze pre USA je nevyhnutne odlozit vsetky zasady, na ktorych bola americka spolocnost postavena. Ukrajina je podla mnohych len prostriedkom, kde cielom je oslabenie Ruska, jeho vytesnenie z Krymu, resp. Cierneho mora a vyuzitie UA ako zakladne NATO pri obmedzeni vplyvu Ruska na ohrozovani hegemonie USA. Pre dosiahnutie tohto ciela je nutne pevne ovladnut UA. Kedze to zrejme kvoli vyraznej dichotomii krajiny nebude mozne, druha moznost je obcianska vojna, kde Rusko bude musiet zasiahnut a tym sa ponori do dlhotrvajuceho konfliktu, kde automaticky zasiahne aj Unia a USA na druhej strane podporou zapadnej UA. Rusku to zviaze ruky.
Mozna vojna v UA ma aj jeden dolezity aspekt. V Europe existuje odpor voci geopolitickym planov USA a zatiajnuti Europy do krvaveho konfliktu, ktory nie je v jej zaujme a sposobi smrt mnohych. Vojna je vzdy stmelujuci faktor a pokial vznikne nalada ohrozenia v Europe, posilnia sa euroatlanticke vazby a hlasy volajuce po vacsej samostatnosti Europy prestanu byt vyznamne.

Inak si myslim, ze obsadenim Krymu Rusi prehrali...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Netusim kedy pan Polacek prestupil do Smeru, ale svojim antiamerikanizmom by tam dokonale zapasoval, ked ho ale napokon nedraftuje SNS. Ze oslepol, je je ale zrejme uplne. Inak by videl, ze zbranami rinci car Putin, nie slabosky Obama, a o "geopolitickych planoch USA zatiahnut EU do krvaveho konfliktu", asi uz len pocul od Rostasa na Vive ci Slobodnom Vysielaci.

Uvod tohoto textu ale ani nekomentujem, to sa da len parafrazovat: svet v ktorom zije pan Polacek, je svet temnych americkych sprisahani, iniciovania povstani tupeho ludu proti osvietenym diktatorom, kde bez ameriky by si zili vsetci stastne naveky, a ani francuzska revolucia by sa neudiala. Vo svete pana Polacka sa vie, kde je demokracia aplikovatelna, tak ako to kedysi vedeli bolsevicke spicky aj o nas, podobne ako ked same zacali fasozovat, bezpecne vedeli (ako napokon vzdy), ze kto je proti nim, je... fasista!. Pan Putin sa tym tiez dodnes riadi, a tomuto textu by sa naozaj musel velmi potesit, keby sa ale vraj liberalna SAS podobnymi tragedopolitikmi nezadrzatelne nemarginalizovala a pomoct mu rozlozit europsky rozklad este viac nepomohla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozrite sa na Blizky vychod

Po politickych zasahoch U.S. administrativy rozhodne neostava stabilita a demokracia. Turecko sa privracia stale viac k islamskym korenom a citi sancu stat sa hegemonom Blizkeho vychodu, jeho ciele uz nie su jednoznacne zamerane na Europu (v tomto procese je vsak velka miera viny aj Europskej Unie). Krajina sa stava stale menej sekularnou a demokratickou. Syria je sice na jednej strane podporovatel terorizmu a spojencom Iranu, avsak milionom utecencov je to jedno. A 150tisic mrtvych uz zalovat nebude. Tunisko ako (na pomery islamskej krajiny) relativne slobodna krajina uporne bojuje so salafizmom, Egypt po dvojrocnej "demokracii" islamistov, ktorych pomohla instalovat americka vlada, ma opat naspat vojensku diktaturu, ktora uz Americanom neveri. Libya po rozbombardovani infrastruktury a konecnem sucte cca 50tisic mrtvych ako stat prakticky neexistuje. Al-Kajda je silna a vyzbrojena ako nikdy predtym (americkymi zbranami...) jej prislusnikmi su desiatky tisic ludi s europskymi pasmi - mimochodom aj zo Slovenska a Ciech. Rozpadava sa aj tradicne spojenectvo s Izraelom, vztahy su doslova na bode mrazu a krajina ustami ministra zahranicnych veci vyslovila varovanie, ze Izrael sa mozno bude ohliadnut po inom strategickom partnerovi. V Iraku schyzofrenia Americanov dosiahla vrchol, ked na jednej strane nepriamo podporuju v Syrii ISIL a v Iraku je ISIL uhlavny nepriatel miestnej vlady, ktoru Americania podporuju. A ked hovorime o mrtvych v Iraku, tak tu sa tiez nejedna o tisicky ale doslova hekatomby mrtvych.
Proste to vyzera, ako keby sa Americania namiesto hasenia poziarov venovali ich roznecovaniu. Ci je to diletantizmus alebo zamer je mi vcelku jedno. Rozhodne to nie je "niekde daleko" ale na hraniciach Unie a dosledky vo zvysenom pocte imigrantov a stale vacsich narokov na humanitarnu pomoc pocituje aj Europa. Skratka mi vadi, ze Europa nerobi vlastnu, europsku utilitarnu politiku, ktora by v susediacich oblastich mohla a podla mna aj mala korigovat politiku USA. Napriklad Ukrajina ma velky potencial nie ako sucast bloku ale ako most medzi vychodom a zapadom. Pre UA by to rozhodne bolo daleko kludnejsia a menej konfrontacna cesta. A takuto konstruktivnu politiku by prave europska diplomacia mala podporovat. Na europskej urovni tiez vidno, ze existuje len slaba motivacia robit zasadnu spolocnu europsku politiku, naopak, kazda krajina si hladi svoj zaujem. Rovnako by sa mala spravat aj slovenska politicka reprezentacia. UA konflikt je nieco, co sa nas bytostne dotyka - nie Americanov. A prave preto, by sme mali vyvinut maximalne usilie na vytvorenie diplomatickeho riesenia. Cokolvek ine je horsie.

No a co sa tyka mnozstva bojachtivych prispevkov - mam syna, ktory je v odvodovom veku. Neprajem si, aby musel niekedy chytit zbran do ruk. Preto budem vzdy proti politike, ktora roznecuje vasne, neverim revolucnym rieseniam, ktore vytvaraju idealne podmienky pre extremizmus. Mnoho aktivistov si mysli, ze vojna je len "trocha" realnejsi Counter Strike, ze treba aby nejaky Japonec "Samo" a "Sato" isiel bojovat. Lenze v kazdom konflikte, v kazdej vojne umieraju ludia, synovia, bratia, otcovia. To nie su anonymne tvare, to je moj syn, Vy alebo Vas brat. Takze prosim skuste rozmyslat, ze hura politika nemusi byt vzdy to prave...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zdravím p. Poláček - tak to ste ma príjemne prekvapili,
a najmä ak to vyššie citované skutočne úprimne napísala p. Beňová, tak tiež.
Až sa mi nechce veriť, musí mať schýzu - lebo to považujem za rozumný názor a taký si u nej nespomínam....
Samozrejme p. Podolay ma už v iných starších blogoch zaujal,
tento je tiež kvalitný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na SME uz prilis nepisem

Ak chcete vediet viac (a podrobnejsie) najdete ma na socialnych sietach
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na sociálne siete nechodím a ani nebudem.
K tomuto blogu p. Podolaya som sa znova rád vrátil,
lebo z úrovne komentárov SME je mi opakovane zle,
tak nech si napravím slinu.
Mimochodom môžete sa teda (alebo on) prípadne aj povenovať, či len si doplniť obraz, Ukrajine a jej pomotania NATOm aj v súvislosti s agresiou Gruzínska v Južnom Osetsku r. 2008. UA totiž dodávala Šakašvilimu množstvo zbraní, inštruktorov a pod. Dovi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Este jedna poznamka

Schvalne si zistite ake funkcie na Ukrajine zastavaju ludia z Praveho sektora, co je otvorene fasisticka a antisemitska organizacia. Strana Sloboda je tiez radikalna nacionalisticka strana na urovni nasich Kotlebovcov, jej predstavitelia sa stali sucastou vlady a ovladli prokuraturu.
Marginalizacia tohto javu, ktorym sa extremisticke zivly dostavaju na najvyssie poschodia politiky je zo strany Unie doslova sokujuca. Nikdy sa mi ani nesnivalo, ze v Unii raz bude legalizovana a akceptovana vlada s otvorene extremistickymi nazormi. Aj to svedci o nestandartnosti a nekonzistentnosti sucasnej politiky Unie.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME