Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Naše papierové školstvo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

dovolte mi tymto pozdravit

hlavného debyrokratizatora baranovica
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten sa aspoň snažil s tým niečo robiť, kým po voľbách nebol nahradený. na byrokraciu platí len jedno. Zrušiť čo najviac úradov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Politici

musia dokazat plebsu, ze je dolezite mat tolko byrokratv na ministerstvách, lebo kto potom spracuje tu agendu, ktoru jej skoly posielaju. ved za mnozstvo uradnikov su vlastne zodpovedne skoly. Nie politici :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vtip

Tak toto je nevhodny zart...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Integrovaný žiak je anomália, buď je niekto intelektuálna norma alebo subnorma, subnorma v normálnej triede (okrem výchov) nemá čo robiť, na to sú špeciálni pedagógovia. Zaostalí žiaci sedia v triedach asi tak ako sedia kvetináče na oknách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

za mojich skolskych cias, ked bol niekto slaby, zopakoval si rocnik, resp. odisiel do pomocnej. Dnes su z nich sikovni murari a zarobia viac ako ucitel.
V dnesnej dobe ma podpriemerny ziak na vysvedceni trojku, presne taku istu ako priemerny ziak. Znamka rovnaka, vedomosti odlisne, len v poznamke, ci dolozka ma veticku o nejakom individualnom plane, ci co...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zas

nie je integrovaný ako integrovaný... Tým "zaostalým" bol myslený žiak, ktorý nie že nevie narátať do 10, len do 8 - ale taký, ktorý nechápe princíp rátania... Nejde o slabého, ale slaboduchého žiaka, ten nemá byť vzdelávaný s ostatnými, lebo medzi nimi je to len úbohé, zanedbané decko, ktoré nechápe a nenaučí a nevyučí sa v ničom. Klasicky slabí žiaci, čo sa im nechce učiť je iný problém ako tí, ktorí sa naučiť nevedia. V súčasnosti sa stiera hranica medzi týmito kategóriami žiakov a to neprospieva ani jedným ani druhým...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Potom aj supernorma je anomália

a nemala by sedieť v obyčajných triedach, ako sa to deje...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nesuhlasim s tebou. Integrovany nemusi byt iba ziak, ktory je mentalna subnorma. Prave naopak. Preco by nemal byt integrovany napriklad ziak, ktory je mentalne skor nad normou, ale kvoli dyslexii je kludne schopny napisat "kyentycka enerya" namiesto "kineticka energia"?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dysgrafia je podľa mňa darebáctvo, nič iné... Jasné, keď je IQ norma alebo nad, má byť v normálnej triede, "neintegrovaný" a neradený do procesu integrácie. Hlavne preto, lebo kým sa zistí, že je len pravopisný ***** ale inak génius, už dávno bude v rámci "integrácie" posudzovaný ako dement :)
Integrácia je stigma, nie pomoc, nástroj vylúčenia z kolektívu, z normálneho zaobchádzania, "obdivujem" rodičov, ktorí toto iniciatívne svojim deťom urobia...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemas pravdu. Dyslexia a dysgrafia su poruchy, ktore su objektivne diagnostikovatelne a zvacsa uzko suvisia s poskodenim istej casti mozgu (casto napriklad nedostatkom kyslika pri porodnych komplikaciach). Nastastie su uz dnes aj skoly a ucitelia, ktori dokazu chapat individualne problemy deti s touto diagnozou a umoznia im vramci integracie napriklad ustne odpovede namiesto pisomky a namiesto stigmatizacie na styl "viete decka on je dement preto ma integraciu" dokazu toto dieta zapojit do kolektivu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Absolútny súhlas

Vážený pán riaditeľ, som rada, že slovenské školstvo má aj takých osvietených riaditeľov, akým ste Vy a je samozrejmé, že sa podpisujem pod všetky body Vášho článku, pretože sa nedá nič iné , ako súhlasiť.
ALE! Zaujímajú takéto názory niekoho z kompetentných?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kompetentnych tieto nazory nezaujimaju, lebo by boli ohrozene ich miesta. Z mojho laickeho pohľadu sú inšpektori skrachovaní učitelia, čo nezvladali decká v škole a tak chodia buzerovať riaditeľov za chýbajúce lajstro alebo zle vyčiarané tlačivo. Ešte som nepočul o inšpektorovi, ktorý by ukázal učiteľom ako sa má správne učiť, žeby preto, že to nevedia? Keby sa zrušili všelijaké zbytočné školské úrady, čo by robili títo akože odborníci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Úplne súhlasím.

Výborný článok, dobrá práca. A keďže každý dobrý skutok musí byť po zásluhe potrestaný, môžete očakávať inšpekciu. Samozrejme na papiere. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

konečne niečo rozumné

konečne sa našiel niekto, kto chce dobre školstvu, deťom a Slovensku,
len teraz ľudí, ktorí toto napísali a chcú realizovať dať na zodpovedné miesta
a začať treba zrušením polovice "gymnázií"
a spätným rozdelením kvalitných priemysloviek od učňoviek,
preboha, načo ten kto nevie spočítať polovicu a tretinu musí mať papier,
že "úspešne" maturoval na "gymnáziu" ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A to neviete o tom,

čo sa deje na univerzitách - vraj "komplexná akreditácia". Už druhý rok sa organizujú porady, vypisujú lajstre. Vlani so záberom za posledných 5 rokov, pohrabali sme sa v počítačoch, papiere povypisovali - výsledok však nie je známy. Teraz za rr. 2011-12, iná konfigurácia chlievikov, lajster je však rovnako dlhý ako vlani. Účel? - teraz vraj "medzinárodná" akreditácia. Chvalabohu, nepatrím medzi tých, ktorí chodia po poradách, kde sa radia, čo s týmto molochom. Tomu, kto to vymyslel by som strčil ruky do ***** a týždeň ho nepustil k vode.

Takto my, súdruhovia, kapitalistické školstvo nevybudujeme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Riadenie!

Kto nevie riadiť, kto nevie nič k problému, vyrába papiere! Vznikajú rôzne stupne riadenia, rôzne odvodené oganizácie, tieto "nutne " potrebujú agendu, ktorá sa vyrába týmto spôsobom. Podobne neustále zmeny, neustále "začínanie odznova," to nie že znechucuje, ale naopak brzdí rozvoj.Viem o čom hovorím!
P.S. Aby som nezabudol: Minister nemôže byť "vyhrabávač kostí," ktorý vie o školstve len to, že sám chodil do školy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

papierovačky v škole boli, sú a budú, rastúca byrokracia je obrazom nemohúcnosti väčšiny pedagógov vzoprieť sa nezmyselným nariadeniam vrchnosti - časť pedagógov si dokonca buduje imidž na tom ako má všetko hotové včas a dokonale, dobrovoľne sa zúčastňuje školení o tom ako správne tieto papiere tvoriť, niektorí sa dokonca vypracovali na školiteľov. ďalší si dokonca vymýšľajú novoty, ktoré používajú na vyšperkovanie nezmyselných lajstier. inak to však nebude - v školstve papierovačky nahradzujú chýbajúce financie - navonok sa vykazuje nejaká činnosť, ktorá zväčša štát nič nestojí - učiteľ ju robí lebo "musí". na druhej strane je armáda úradníkov, ktorí majú z toho pekný biznis. takže to vyzerá ako vyzerá, miesto normálne financovaného funkčného školstva tu máme byrokratický moloch. všetky problémy rieši papier - dieťa sa slabo učí - hor sa na psychologické vyšetrenie, diagnóza je zväčša adhd dyslexia dysgrafia dyskalkúlia... a učiteľ môže veselo písať individuálne plány a hodnotenia, sociálne problémy - kurátor pošle list škole a učiteľ píše dieťa chodí do školy pravidelne, učí sa, hygiena dobrá rodičia spolupracujú... reforma školstva - a učiteľ píše metodiky, trápi sa nad osnovami, robí tematický plán, spolupracuje na školskom pláne, treba preplatiť dopravné dochádzajúcemu žiakovi - nuž nech sa páči počítaj učiteľ, píš, pre istotu každý mesiac treba vykázať hodiny začleneným žiakom a sociálne znevýhodneným - nech sa páči učiteľ.... a ešte kopa takých perál - medzi najväčšie patrí pravidelný zápis o bezpečnosti cez prázdniny - žiaci boli poučení o bezpečnosti a ochrane zdravia počas veľkonočných prázdnin... ten by som navrhoval písať ráno pred začatím vyučovania a poobede po jeho skončení - na čo sa to píše a kto to vymyslel je záhada - normálny človek by si myslel, že mimo školu zodpovedá za dieťa zákonný zástupca.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME