Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jarná výzva: automobilisti, pomáhajte cyklistom, robia vám dobre! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

no.

čiastočne. ja chodím v zime autobusom a v lete na bicykli :-) .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

keby to bolo take jednoduche

V podstate suhlasim. Ale vo vacsine pripadov ludia nemaju na vyber,lebo: -cesta je prilis dlha, -vacsinou sa uz do mesta cyklotrasy uz nezmestia, -niet kam ulozit bike, -neda sa osprachovat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ja jeste poprosim ridice o trochu trpelivosti. Potholes jsou zradne (nevim jak u Vas, tu v EN je situace jedna velka katastrofa). Nejsou videt, zejmena, kdyz je vlhko a naprsi. V rychlosti na kole to muze byt konecna...budme vice ohleduplni, jak my cyklisti, tak Vy, ridici. Pak ta cesta z A do B (at uz v aute ci na kole) bude o neco prijemnejsi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zle sme mali v Bratislave minuly rok, tento rok nebola zima resp. nebol sneh takze potholes je menej, ale stale je to tragicke tie krajnice...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tu byla zima velmi tepla, no na druhou stranu prselo, od Decembra do prvnich dnu v Marci. Takze vody mnoho a ta dela s potholes to same, co teplota. Co se jejich oprav tyce, jsou v nedohlednu, bohuzel. Hezky vikend preji ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Denne jazdim na bicykli a zakazdym ma prekvapia vodici ktori ma bez problemov vytlacia do priekopy, nedaju prednost, "liznu" spetakom, alebo ani za ten svet nevybocia z jazdneho pruhu a neobidu aj ked je cesta prazdna, uz sa pomali prestavam nad niecim takymto rozculovat a o to viac ma potesilo ked som minule v ***** dofukaval koleso (riadne osvetleny) a pristavilo pri mne auto, posvietilo mi tlmenymi svetlami kym som nenafukal koleso a potom v klude odisiel. Doteraz neviem kto to bol,ale klobuk dole pred takymto vodicom.
Myslim ze kazdy vodic by si mal sadnut na bicykel a vyskusat sa previezt na biku po hlavnej ceste, hned by zistil ako sa ma spravat k tym cudakom na bicykloch. A ak tu bude nejake pripomienka ako minule ze si mam kupit auto, to nieje o tom ze chcem sediet za volantom, to je o tom ze chcem sediet na bicykli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Som vodič a na ceste

dávam na bicyklistov veľký pozor a som rád, že začínajú mať obľubu. Bohužiaľ, môj vek a zdravotný stav mi nedovolia robiť to isté .

Bratislavskí šoféroví cholerici : Skúste byť ohľaduplnejší !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zaraza ma jedna vec v blogu....

... a to tato, citujem "Nevychovávajte ho blikaním a posunkami. keď ide v jednosmerke v protismere. Usmejte sa, zamávajte."..... To mam akoze mavat kazdemu, kto porusuje dopravne predpisy a ohrozuje tym seba aj ostatnych? Ved pre cyklistov platia dopravne predpisy rovnako ako pre vodicov. Preco by som mala mavat niekomu, kto ich porusuje a vyruti sa proti mne zo zakruty v protismere a skonci mi tak skoro na kapote?
Ostatok nekomentujem, na cyklistov davam velmi velky pozor, vyhybam sa im nasadenim vsetkych sil (dokonca aj v situaciach ako je vyssie uvedena), ak sa im chce dychat v rannej dopravnej spicke plucami rozsirenymi vykonom vyfukove plyny, je to ich vec a respektujem ich volbu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chápem tú výhradu a aj som váhal, čo to tam mám dať. Ale nakoniec som ju tam dal, aby som upozornil na problém, že dopravní inžinieri na Slovensku takmer vôbec nenavrhujú možnosť jazdy bicyklom v jednosmerke v protismere, čo je vec úplne bežná vo zvyšku Európy. To, že to nenavrhujú, neznamená, že tak cyklisti nejazdia. Jazdia, a bežne. Áno, porušujú pravidlá. Nerobia to z plezíru, ale skrátka cyklistické trasy po meste majú inú logiku, ako logika dopravných inžinierov, ktorí navrhujú dopravné značenie. Niekedy skrátka pravidlá nestíhajú za praxou a - nebojím sa napísať - skostnatelosťou úradníkov. Tak či tak som zatiaľ nepočul, že by to bolo príčinou vážnej dopravnej nehody či nebodaj úmrtia, čo signalizuje, že asi nejde o tak problematickú vec a jazdenie v protismere zrejme nie je nejakým neuralgickým bodom slovenskej cestnej premávky.
Môj blog bol však práve o tom, že aj keď ten bicyklista porušuje predpisy, tak vodič nie je na to, aby ho vychovával. O prevenciu a represiu nech sa stará policajt. Najlepšie, čo môže vodič urobiť, je umožniť takému cyklistovi prejazd. Môže si o ňom myslieť čo chce, že je to ***** či samovrah, ale popritom je najlepšie nechať ho prejsť. A prípadne sa naňho aj usmiať. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: jazda v protismere / vychova

Slovensko je plne "vychovavatelov", ktori vedia omnoho lepsie, co ma robit ten druhy. (potom nechapem preco je nedostatok dobrych ucitelov). Takze mame na dialniciach vybrzdovacov, v mestach blokovacov,na parkoviskách vam ulomia stierace, ak ste zaparkovali blizko dveri iného auta (stalo sa mi, bolo to parkovanie dvere na dvere spoluijadzcov, do oboch aut sa dalo dverami dobre nastupit a dvere druhého auta neboli obite, "vidlak" z druhého auta si povazoval za potrebne vychovat ma ulomenim stieraca :-(
Pokial si to robia navzájom vodici, je to SPROSTE, ale ak to robi vodic auta cyklistovi, ide tomu druhemu o ZIVOT. Ina vec je, ze ak mam ist na bicykli v protismere 8metrov sirokou jednosmerkou po ktorej oboch stranach stoja auta a ponechavaju len tak tak povinne 3metre pre jeden jazdny pruh, potom pojdem po chodniku... , alebo paralelnou ulicou. Aj cyklista ma mat ROZUM.

Jazdim autom denne (rocny najazd na vlastnych autach okolo 40000km, sluzobne neratam a byciklom ak neprsi a nesnezi tiez denne (tam je ale rocny najazd omnoho mensi, pretoze znacnu cast jazd dnes predstavuje dohlad nad 5 maloletými cyklistami :-)Do niektorých casti mesta sa rychlo a pohodlne dnes inak dostat neda (pokial nemate vladny voz s majakmi a výnimkou). Ak dnes predstavuje podla (ano, trosicku prikraslenej) statistiky podiel obyuvatelov viedne, ktori pouziju pre DENNY commuting bicykel priblizne TRETINU, znamena to presne ako pise autor clanku o tretinu menej aut na "Gurtli" vsade v úzkych ulickach historických stvrti, ale najma o tretinu menej ZDVOJENYCH PARKOVACICH miest, ZDVOJENYCH narokov na STATICKU DOPRAVU. Cyklista potrebuje na uskladnenie svojho dopravného prostriedku cca meter stvorcovy (ak sa pouzije stojan pre vertikalne ulozenei, este menej) kolko metrov stvorcovych potrebuje v bode A a v bode B jedno auto? Postavit trebárs aj poschodve odkladiska pre cyklistov stoji bagatel, poschodove parkovacie domy sa (na rozdiel od Viedne) na SLovensku nestavaju - pretoze su DRAHE. Problem dennej "commuting"cyklistiky na SLovensku je problémom SPRAVOVANIA krajiny a miest/obci. V Samosprave i vo vlade mame SAFAROV, ktori pochopili HISTORICKU PRILEZITOST ZMENY ako prilezitost NAKRADNUT SI. Z miest mizne VEREJNY PRIESTOR, NIK sa nezaobera vytvaranim DOPRAVNYCH RIESENI pre presun obyvatelov aj inak ako autami, pretoze ak sa uz dostal "ku korytu"cielom je NAKRADNUT si a dopravu riesit presunom z bodu A - najlepsie pod Slavínom, alebo na Palisádach... Tto je PODSTATTA problemu. S tou BEZNY obcan (pokial teda nechce naviezt pod okna prislusneho uradu kopu hnoja a zobrat do ruky vidly) vela urobit nemoze. Ale moze NEBYT SPROSTY na ludi, ktori sa rozhodli presunut sa za svojimi povinnostami aj inak ako autom... To skutocne MOZE KAZDY.

Bude mat viac miesta pri presune z A do B, ale najma viac miesta na zaparkovanie ....

Mozno by som to napisal inak, ako autor clanku, ale myslienku mam rovnaku.
Nerobme zle ludom, ktori nam robia dobre
Auto nam dava (v jednom ohlade ) SILU/MOC. MOC by mala v CIVILIZOVANEJ spolocnosti ist spolu so ZODPOVEDNOSTOU za to ako ju pouzijeme....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

U nás v rodine je to presne tak. Miesto toho, aby sme s manželkou vozili deti do školy a na krúžky a seba do roboty každý vlastným autom, chodíme na bicykloch. Jednoduchá matematika: -2 autá v premávke a o jedno voľné parkovacie miesto viac (jedno auto máme, ale cez týždeň ho nepoužívame).
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME