Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopady kolonizácie nábrežia v Bratislave. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Akurát, že vízia dostatočného počtu parkovacích miest je nereálna. Zvyšovaním ich počtu vyvolávaš akurát tlak na rozširovanie ciest, kde čoskoro narazíš na objektívne limity priestoru (ulice v meste nemôžeš nafukovať). A keby si to aj robil - skús si prerátať, koľko parkovacích miest by si potreboval v takom riverparku, aby každý, kto tam príde (zamestnanec, obyvateľ, návštevník, ...), mohol prísť vlastným autom a mal voľné parkovacie miesto. To by riverpark mal asi 10 poschodí garáže a len 3 poschodia kancelárie/obchody/byty.
jh206
<< < 1 2 3 4 5

 

jasne...suhlasim s tebou...ako som pisal, detailov je milion a toto je jeden z nich...taketo riesenie musi ist ruka v ruke s riesenim MHD, rezidentskeho parkovania, parkovacich zon, zachytnych zon, vylucovanie individualnej dopravy z centra a atd atd...kazdopadne narazal som na prvy krok...ktory by vedel vo vyraznej miere pomoct...fakt je ten ze najvacsi problem je dnes pri administrativnych centrach (shopping ma parkovania vacsinou dost a ked clovek nenajde velakrat odide prec, nove byty su tiez celkom ok co do poctu ale povinnost kupit si miesto by tomu vyrazne pomohlo)...zamestnanci firiem v centrach su najvacsi problem...dnes neexistuje ziadna priama povinnost pre firmy ani developera..len splnit normu viazucu sa na m2 a zamestnancov (s cim sa da jednoducho vybabrat)...a nasledne stracaju vsetci...developer (ma volne nevyuzite drahe park. miesta), obcania, samosprava (parkuje sa kadetade), zamestnanci (funguju na sialenom principe), jediny spokojny je najomca (aj ked aj tomu sa to raz vrati v roznych podobach)...keby bola povinnost alokovat miesta a tieto si prenajat poriesil by sa primarny problem vyraznou mierou...a tie naklady by sa rozniesli a boli by znesitelne...sam som ako investor zazil odovzdavanie budovy pre 2500 az 3000 zamesnancov kde si nadnarodna uspesna zahranicna spolocnost (podporovana roznymi statnymi stimulmi) prenajala neuveritelnych 40 parkovacich miest...
 

 

Trend v zahraničí je práve naopak: znižovanie počtu parkovacích miest pri nových stavbách. Zistilo sa totiž, že len reguláciou parkovacích miest sa dá regulovať počet áut v meste.
 

 

ale ja som nehovoril o navysovani poctu miest - take nieco je uplny nezmysel...len mi ide o to aby ked musim postavit cca 500 miest podla jednej normy...nech je zaroven jasne stanovene ako MUSIA byt vyuzite (najma pri administrative)...pretoze teraz mam stav ze som postavil 500 miest...firma si prenajala 40 a zvysni zamestnanci parkuju vsade mozne po ulickach...a firma to ma v pazi...ja sa pozeram na prazdnu garaz (ano, viem ju nakoniec inak vyuzit ale je to hlupost)...stavebny urad ma v pazi (splnena vyhlaska a normy)...samosprava sa nestara resp. nevie s tym nic spravit (okrem pokutovania zle parkujucich zamestnancov firmy) a obyvatelia naokolo su uplne besni...a obvinuju vsetkych...par doplnujucich zakonov by znamenalo ze firma by si musela zabezpecit aspon ako tak adekvatny pocet parkovacich miest (tie ktore stanovuje ina norma ktora pocita s tym ze tam ti zamestnanci budu parkovat) a situacia by sa vyrazne zlepsila - zo dna na den...popri tom by sa mohlo mesto zacat zaoberat koncepcnymi rieseniami (hahahaha) ktore trvaju par rokov (MHD, podpora cyklo, pesich, car pooling, rezidetnske zony atd atd atd)...
 

nn

prave v riverparku je tych parkovacich miest dostatok (NORMOVO pre byty/administrativu/navstevnikov, je mozne ze realita sa s normou moze lisit, ale urady beru normu), problem je ta vysoka cena 3€vri/h resp. pri dostavani RP predavali k bytom jedno park.miesto za 600000SKK (teraz tusim k bytu gratis), mesacny prenajom nepoznam, ale firmy co JaaTy patria to maju najskor pridelene, teda tych par miest pre parkovanie sefstva-->problem je znova cena, ktoru si "radovy zamestnanec" nemoze dovolit...

inak nie je nahodou pod lafranconi dajake vacsie parkovisko?resp. miesto na parkovisko?je to blizko a aj prip. lenivci by mali elektricku/bus

a este kus k tym parkovacim plocham vseobecne a k svetovym trendom v parkovani: neviem aky je svetovy trend, ale aby sme nechodili daleko, napr. v takej viedni tot za rohom sa do kazdej novej bytovky projektuje(aj postavi) podzemne parkovisko, kde na kazdy byt je potrebne mat jedno miesto(zaratavaju sa aj vonkajsie parkovacie miesta, pozemky su vsak drahe a je lacnejsie ich zastavat budovami aj s podzemnymi parkoviskami), inak stavba ani nedostane stavebne povolenie, a vyzaduju/dodrzuju to...keby to takto bolo aj v BA ver tomu zeby tu mozno ani nebolo tolko stavieb, resp. ono to tu tak aj je, zial dodrziavanie zakona na SVK ma velke medzery, co je ovsem problem a riesenie aj tych parkujucich kadetade, totizto keby sa mal dodrzat zakon a patkrat za tyzden ti odtiahnu auto, na dalsi tyzden si uz rozmyslis ci si nechas znova odtiahnut auto za nespravne parkovanie a zariadis sa inak (zaparkujes spravne, na cestu do prace pouzijes MHD/bike/taxik/zubacku/ine)...

..samozrejme zamestnavatel nie je povinny ti drzat parkovacie miesto, a pre tych ktori si myslia ze inak ako autom to do roboty nejde (lebo mhd je fuj, lebo cas, lebo blabla) to bude tazke prebudenie ked jedneho skaredeho dna zavedie BA tie ich parkovacie karty a spoplatni vsetky parkoviska v meste(aj za seba dufam ze nikdy,ale clovek kurna nikdy nevie)a len pripomeniem ze chcu 2€vri/h od dochadzajucich a 1€vri/h od BA-rezidentov, co je tiez pekne zderstvo hlavne pri polofungujucej/preplnenej MHD(vyhrady tu samozrejme su, nikde netvrdim ze je to ideal, ale tvrdim ze MHD v BA je celkom dobra) a pri absencii P+R parkovisk....btw. kde tak asi parkuju zamestnanci TB na "mierku" ?

ok, nakoniec snad iba povzdych, tiez som skeptik co sa tyka nasich "vodcov" a ich schopnosti starat sa o blaho obcana, vymozitelnost prava na SVK atd...cele zle,,,riesenie?-->hmm
 

 

co sa tyka parkovania pri novych bytovych domoch...ako hovorim vyssie - tu ten problem je najmensi...neviem aka je norma vo Viedni (spominas 1 byt = 1 miesto - o tom pochybujem ale neviem)...v BA je norma nasledovna - 1izbovy byt = 1 miesto, 2i = 1,5 miesta, 3i a viac = 2 miesta a k tomu este vysledny pocet nasobis 1,1...podla mojho nazoru tato norma je dost prisna ...a k dnesnej dobe dostatocna (ano da sa to obchadzat tym ze v projekte pre stavebne povolenie vynechas zopar priecok a tym padom znizis izbovost a naroky na parking, ale zasa absolutne sialenosti sa takto robit nedaju)...ale opat je tu problem v praxi...velakrat sa stava ze takto splnena norma znamena za sa vsetky parkingi nepredaju pretoze majitelia bytov nie su povinny si parking kupit...pozru sa po okoli a ak vidia ze sa da parkovat na ulici parking si nekupia resp. kupia napr. 1 miesto a maju realne 2 auta...cize vo finale opat ako spominam vyssie...mas parking, splnene normy ale je to nevyuzite...lebo legislativa nie je dotiahnuta a skoordinovana...opat - pri bytoch je to mensi prolem ale existuje tiez...a ver mi ze ceny za ktore sa parking obvykle predava (cca 10-12 000 eur za garazove miesto, cca 5-6 000 za vonkajsie urcite neznamena pre developera zlatu banu...skor uhradene naklady...
 
Hodnoť

Tu ide o zásadnejší problém.

Mesto potrebuje verejný priestor, presnejšie potrebujú ho obyvatelia. Je logické, ak sa tento verejný priestor nachádza na nábrežiach a v centrálnych zónach miest. Poznám mestá (žiaľ nie na Slovensku), ktoré prijali politiku o vykúpení všetkých dostupných pozemkov na nábrežiach potvrdenú referendom alebo podobným dlhotrvajúcim aktom. Poznám štáty, kde niektoré zóny podľa zákona nemôžu byť súkromné a ide znova o prestory v blízkosti vody - slanej alebo sladkej...

Problém je v tom, že Bratislava išla opačným smerom. Priestor, ktorý by mal slúžiť bratislavčanom predala súkromnej firme a v zmluve nestanovila podmienky využitia tohto priestoru. Nábrežie na bratislavskej strane so stromami prevísajúcimi do jednej strany chodníka, stredom vyblokovaným pre cyklistov a opačnou stranou chodníka bez kúska tieňa (to oceníte počas "príjemnej letnej prechádzky") je nepoužiteľné a je to aj vidieť -- málokoho láka. Vizualizácie Riverparku vyzerali inak, ale na to vizualizácie slúžia. V štátoch s prísnejšou legislatívou na spodku vizualizácie nájdete malým písmom poznámku, že ide len o grafickú predstavu bez zmluvného charakteru.

Takže chyba sa stala (a podobných chýb sa stene ešte neúrekom) už na začiatku. V zmluve a v stavebmom povolení malo byť zakotvené, že pre zamestnancov a firmy bude vyhradené parkovisko bez poplatku, malo byť bližšie špecifikované ako bude priestor prístupný pre rekreačné účely, minimálne služby, ktoré bude musieť Riverpark zabaezpečiť (ani v kapitalizme nie sú všetky obchodné priestory prenajateľné len na základe ponuky a dopytu ale mesto si má právo diktovať isté minimum) atď.

Nič takého sa nestalo, teraz je neskoro. Ak developer postupoval podľa zmluvy, ak terajší vlastníci dodržiavajú zmluvné podmieky, tak je vlastne škoda plakať nad rozliatym mliekom. V našich podmienkach náprava nie je možná. Vyjednávanie je vždy možné, ale len za istých podmienok a mesto by si muselo dobre rozmyslieť, čo ponúkne výmenou za to, že utá pôju pod zem, kde patria.

Technicky môže mesto navodiť istý tlak. Bude to samozrejme tlak na "obslužný personál", ale nelegálne a pololegálne parkovanie v okolí by sa mohlo obmedziť, cesty, ktoré nemali byť cestami by sa dali zrušiť a pod. Jednoznačne by to prinieslo zlepšenie prostredia pre ololitých obyvateľov. Je možné, aj keď nie isté, že by to nepriamo vyvolalo aj tlak na terajších pánov Riverparku. Bez ohľadu na to, či sa kompetentné orgány stretávajú s vedením Riverparku na plesoch alebo nie, nič im nebráni dbať nad dodržiavaním poriadku.
 
Hodnoť

!!!

Problémom nie je ani tak legislatíva ako nenažratosť majiteľov takýchto objektov, veď ak postavím a prenajímam budovu istej firme, mal by som zároveň prenajať aj príslušné parkovacie miesta?! Nechápem ako môže firma uzatvoriť takúto zmluvu a zamestnávať stovky ľudí...

Takýto postup je aj pri novej budove Telekomu na Bajkalskej, kde zamestnanci nemôžu parkovať v garážach, či okolie Avionu a Hornbachu...
 

Príklady z Beneluxu.

V Belgicku a čiastočne v Luxembursku je zamestnávateľ povinný poskytnúť zamestnancom parkovanie. V Luxembursku motivujú ľudí k používaniu verejnej dopravy tým, že je lacná a perfektne zorganizovaná (v špičke ide na rôznych linkách autobus za autobusom - sú prenajaté od cestovných kancelárií, mimo špičky tam jazdí väčšinou len dopravný podnik). V Holandsku majú daňové výhody tí, ktorí sa zaviažu nepoužívať na cestu do práce auto a zamestnávateľ je povinnú poskytnúť parkovisko na bicykle. Takžemáme tri príklady z Beneluxu, môžeme sa motivovať.

V Bratislave máme paródiu na verejnú dopravu, paródiu na parkovanie (ako to ukazuje aj tento článok - ulice a trávniky na ich okraji by nemuseli byť zohyzdené parkujúcimi autami), paródiu na cestnú sieť, paródiu na cyklistické trasy,... skrátka máme všetko ale v podstate nič.

Čo by mohli urobiť zametnávatelia? Poskytnúť parkovanie, prispieť na cestnú sieť v okolí (napr. v prípade Riverparku), prispieť na verejnú dopravu, dvakrát is rozmyslieť umiestnenie firmy pred podpisom zmluvy. "Krásne" a neprístupné budovy dokážu naštvať zamestnancov a odlákať zákazníkov.
 
Hodnoť

Zbytočne komplikované

riešenia nebudú úspešné. Treba sa zmieriť s tým, čo sa povedalo už na začiatku diskusie. Všade v rozvinutých krajinách, kde je pretlak áut, je parkovanie spoplatnené. V niektorých mestách je spoplatnený aj prístup do centra autom. Jednoducho vozenie autom je v prípade, že ho chce realizovať priveľa ľudí na malom priestore luxus, za ktorý si musia priplatiť. Toľko vo všeobecnosti. Konkretne v tomto prípade, podobne ako v ďalších nasich mestach by stačilo jednoduché spoplatnenie parkovania v uliciach okolo problematickej budovy s tým, že miestni obyvatelia s trvalým bydliskom by mali napr. poplatky odpustené. Potom by zamestnanci donútili firmu aby ich parkovanie riešila v budove na to určenej. Stačí na to jedno VZN-ko a asi 2 hodiny práce našich poslancov.
 

 

v takych krajinach je hromadna doprava na urovni 21. resp. aspon 20. strorocia... cezpolni nemaju problem nechat auto na strazenom zachytnom parkovisku na predmesti (pri kupe celodenneho listka na mhd je parkovanie zdarma), sadnut do celodenne fungujuceho metra a doviezt sa pohodlne a kulturne na miesto urcenia.
U nas este aj tie trollaky koncia o 2230 a ked ide clovek z koncertu tak si moze akurat tak zobrat taxik alebo pockat hodinu na nocny spoj.
Dakujem, budem nadalej jazdit vsade autom.
 
Hodnoť

parkovisko na nabrezi

nema nahodou river park prenajate aj to parkovisko na nabrezi? kedysi na nom parkovali obyvatelia bytoviek. pokial nema rover park naplnene na 100% ani garaze, mal by sa zrusit najom tohto parkoviska, lebo ho realne nepotrebuju. Je krasne ako eticky zobrali parkovisko ludom, ktori ho dlhe roky vyuzivali a teraz musia hladat parkovacie miesta po okoli
 

...

Objekt veľkého záchytného verejného parkoviska, ktorý istý čas (cca 3 roky) slúžil ako platené parkovisko je momentálne kompletne vybagrovaný a prebieha na ňom archeologický prieskum. Pozemok parkoviska a jeho okolia (od „troch vežiakov“ až po „rybársky cech“) je staveniskom projektu „Zuckermandel“ - stovky nových bytov, kancelárie, obchody, kaviarne...
 

p.s.

a hádajte kto je jeho developerom ,o)
 
Hodnoť

Já bych si tie 3 eurá

za celodenné parkovanie i zaplatil, keby taká možnosť bola...
 
Hodnoť

velmi

velmi dobry a trefny text !
 
Hodnoť

 

mozno keby policia dosledne riesila nelegalne parkovanie, ludia by na cely river park zacali kaslat a prazdne priestory by majitelov prinutili zrealnit cenu za parkovanie (3h zdarma, nocne parkovanie za 3e, mesacne parkovanie za 20e).
 

<< < 1 2 3 4 5

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Ľuboslava Šusteková: Oškvarkové pagáče 4 747
  2. Anežka Richtariková: Kiska sa správal obdivuhodne 2 473
  3. Jozef Legény: Výbuch v Prešove by mal konečne zobudiť kompetentných 1 780
  4. Stanislav Martinčko: Súdia nás sudcovia s pochybnou povesťou, alebo čakatelia na pochybnú povesť??! 1 610
  5. Jozef Drahovský: Zákon o cestnej premávke 8/2009 Z. z. a zmeny k prvému decembru 2019 1 598
  6. Filip Bajtoš: Vezmime si príklad od Rumunov 1 238
  7. Martin Turčan: Martin Turčan: „Sme proti navrhovanému navýšeniu daní v meste, povieme vám aj prečo…“ 1 201
  8. Jozef Kmeto: Nenávistným statusom od rómskeho dievčaťa sa už zaoberá polícia 1 048
  9. Martin Droppa: Prvá navždy ostane prvou 803
  10. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XIV. 761

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: Spolužiaci moji
  2. Roman Hutira: Rozhovor: Majsterka sveta v spoločenskom tanci
  3. Vladimír Krátky: Zas sa nám to do .. Vallo ?
  4. Roman Hutira: Škola pre mimoriadne nadané deti (a kam chodia tie vaše?)
  5. Viktor Struhar: Mŕtvy chrobák
  6. Martin Krištoff: Hongkong sa topí aj v ekonomických problémoch. Jediným riešením sú vyššie investície do po
  7. Milan Lacúch: Len hore, alebo dolu človeče!
  8. Štefan Vidlár: Spomínka na Mikiho
  9. Štefan Vidlár: Obušek
  10. František Cudziš: Vede do vienka. I.

  1. Výbuch plynu v prešovskom paneláku zabil päť ľudí, obetí bude viac (minúta po minúte)
  2. Výbuch plynu v Prešove má osem obetí. Polícia zadržala šesť ľudí (minúta po minúte)
  3. Únik plynu a poškodené potrubie. Čo sa dialo pred výbuchom v Prešove
  4. Po výbuchu v Prešove obvinili troch ľudí zo všeobecného ohrozenia (minúta po minúte)
  5. Riaditeľ hasičov: Pri oprave zničenej bytovky porušili predpisy
  6. Ľudia zo zhorenej bytovky v Prešove: Holý život je to najdôležitejšie
  7. Projektantka: V Prešove muselo byť veľa nahromadeného plynu
  8. Andreja Kisku obvinili v súvislosti s firmou KTAG
  9. Chlapec zabil otca, ktorý týral jeho aj matku. Súd ho posiela do väzenia
  10. Električky pre desaťtisíce ľudí blokuje Kočnerov kontakt

  1. Ak chcú stíhať Fica, tak nech nás stíhajú všetkých
  2. Keď Čižnárom sľúbené peklo nemá správny Smer
  3. Karol Galek (SaS): Ceny energií porastú kvôli trhu, vysoké sú kvôli Ficovi
  4. Matovič podľa polície krátil dane, hrozí mu 7 až 12 rokov väzenia
  5. Kollárovu pikantnú komunikáciu s neplnoletým dievčaťom polícia v tichosti uzavrela
  6. Andreja Kisku obvinili v súvislosti s firmou KTAG
  7. Zas sa nám to do .. Vallo ?
  8. Polícia začala riešiť Trubana za výroky o drogách, niekto podal trestné oznámenie
  9. Matovič: Kiska skúsil zo štátu cucnúť stovky tisíc na úkor občanov
  10. Prvú cyklovežu na Slovensku otvoria v januári

Už ste čítali?