Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nechajme deti pátrať (alebo deň v škole podľa Amosa) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

drahy kolega

pocin uzasny, ale pre mna to ma hacik. toto iste som absolvoval ako ziak zs v dobach minulych. objavujeme objavene. v dobach hlbokej "totality". navyse som mal zadarmo modelarsky kruzok, turisticky a vytvarny. sam sa teraz znacne angazujem pri praci s detmi. snazim sa im dat to, co mne dali uz davno ini a dnes sa to berie ako uzasna vec. zapatrajte trochu v minulosti, doporucim vam naprikad take abc z ktoreho podnes cerpam inspiraciu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem za reakciu. Nuž je možné, že sa to robilo aj v minulosti. Ono nápad to nie je nijako extrémne originálny, čo ani netvrdím. Len nemám pocit, že sa to dnes bežne robí. Dôvodom môže byť aj obava o bezpečnosť žiakov. Ako iste viete žijeme trochu paranoidnú dobu a na všetko sú normy apod. ABC ma ešte postretlo a tak ho poznám. Krúžky sú zadarmo aj dnes mnohé na školách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dakujem aj ja,

mne islo len o to, ze detom sa venovalo v kazdej dobe. vzdy to ale stoji a pada na ludoch. ja vam len zelam, aby vam to vydrzalo co najdlhsie. deti za to stoja. sam som roky pracoval v uuuuplne inom, ale vdaka manzelke, jej skole a moznosti tu pracovat som pochopil, ze ak chcem, aby tu po mne nieco zostalo, tak to su deti. vzdelane a mudre. nielen moje, ale aj tie co mame zverene do "opatery". kazdy ich uspech povazujem za moje malicke vitazstvo. vazim si ludi, co vedia detom zmysluplno vyplnit cas. vela uspechov prajem a nedajte sa znechutit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem. Samozrejme netvrdím, že kedysi bolo všetko zlé len kvôli tomu, že bol socík. To by bolo veľmi povrchné. Učitelia boli vždy takoví a makoví, rôzni. A ono by mi to dlho možno aj vydržalo, ak by som si bol vôbec schopný nájsť v školstve prácu. Ale zdá sa, že človek sa môže aj roztrhať aktivitami, školy sú zdá sa plné výborných učiteľov, je plné. Ako spomínam v článku v Skalici končím kvôli sťahovaniu sa domov, resp. do regiónu Zvolen-Bystrica-Štiavnica a ako sa z reakcií na moje rozposlané žiadosti na všetky školy v 5 okresoch zdá, tadiaľto (rozumej školstvo) pre mňa cesta už nevedie. Ale ak by ste o niečom vedeli, budem len vďačný :) Viď tu môj profilčok: http://www.thinglink.com/scene... (prechodom na obrázok spustíte podrobnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

milerad,

ale sme bratislavska skola. tot nasa vizitka www.intelekt.sk ja tam aj odklik na facebook.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vďaka. Škoda, že sa zdá, že všetko je v BA :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odozva

Pátračka celkom neskončila.
Mám v rukách spätnú väzbu tzv feedback :-) od deciek zo školy a ich nadšenie sa pomaly prenáša aj na mňa. Neverím, že v časoch dávno minulých sa detí pýtali, čo by vylepšili, čo zažili a čo sa im nepáčilo -a ak už mali to šťastie zažiť niečo podobné, určite to nebolo v angličtine. Tak predsa len ďalší rozmer. Videla som len to čo nevedia, teraz vidím aj to čo vedeli a čo videli :-) Malo to zmysel. Možno to bude jedna z mála vecí, na ktoré si za 20 rokov ešte spomenú :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezmysel.

Tvoje riadky sú poriadny nezmysel. Aj my deti a žiaci z časov minulých sme zažívali veľmi veľa pekného, na čo si dodnes spomíname. Na rozdiel od dnešných detí však naše zážitky takmer vôbec neboli limitované hrúbkou peňaženky našich rodičov a vyrastali sme viac-menej ako jedna ucelená komunita. Dnes je veľa detí a žiakov, ktorých rodičia nemajú financie ani len na základné potreby rodiny, nieto na výlety a exkurzie. Takýmto deťom veru veľa spomienok na školu nezostane. Ostanú trpké spomienky na diskrimináciu kvôli chudobe.

Na Slovensku je 400000 nezamestnaných, 200000 občanov poberá dávky v hmotnej núdzi a 1,5 milióna Slovákov je ohrozených chudobou. Deti z týchto rodín časť dnešných detí čaká zdedené sociálne a spoločenské vylúčene. To je tá odvrátená strana strana sveta. To sú ale sociologické fakty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán sa v tej niekdajšej škole nenaučil chápať písanému textu? Komentár na ktorý reagujete hovorí len o tom, že v minulosti sa zrejme až tak neriešila spätná väzba zo strany žiakov - dnes sa žiakov pýtame, čo sa vám na tejto aktivite páčilo, čo nie, čo by ste zmenili, navrhli apod. Neviem, či takéto "demokratizačné" prvky boli aj v minulosti. Nevylučujem to. No vy akoby ste reagovali na samého seba a hudiete si svoje off topic reči. Čo má tento článok o jednom dni v škole so sociálnou situáciou. Ak by ste si článok aj prečítali, vedeli by ste, že aktivita prebiehala v Skalici, kde sa aj samotná škola prakticky priamo v centre nachádza. Deti to nestálo ani cent, rovnako ani školu ak nerátame tlač pracovných listov. Naozaj nerozumiem luďom, čo majú potrebu ofrflať hádam aj nebeského otca. Prajem vám peknú jar, verím, že prídete na pozitívnejšie myšlienky. Howgh.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takých aktivít by malo byť v školách viac. Ale to by muselo byť viac trafených učiteľov a učiteliek. Inak tiež som si odkrútil v CVČ svoje a tam sme mali podobné aktivity.
Každopádne inšpiratívny blog.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No pekne, no pekne. :-)

Chválim snahu, vyzerá to kvalitne. ;-)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Juraj Benčík: Bite tú háveď! 447
  2. Boris Cíferský: Bývali v chudobincoch, rentu dostávali len niektoré. Dôchodok guvernantiek bol ťažký 264
  3. Ján Šeďo: Úplne aktuálne - pád vetroňa pri obci Trnavá Hora pred pol hodinou. 215
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1919) 175
  5. Marián Hamada: Veľká Noc pri mori 166
  6. Milan Removčík: Havránok nad Liptovskou Marou. 151
  7. Simona Kyselicová: Na lyžiach po prvýkrát - Trysil || Život v Nórsku 148
  8. Ján Lopušek: Opustený mrakodrap v Bangkoku 107
  9. Irena Simunekova: Návraty do Bystričianskej doliny 105
  10. Vladimíra Vrajová: Titulovaná predavačka 101

Rebríčky článkov


  1. František Cudziš: K výročiam zo života Aurela Stodolu, IV.
  2. Helena Michlíková: Okamžitá asociácia Matadorky
  3. Monika KisBodnárová: Za mňa i za neho...
  4. Sonya Haraszti: Veľká noc vtedy a teraz alebo aké je to byť dievčaťom na oblievačku
  5. Martin Šiška: Desatoro –„Nebudeš krivo svedčiť proti svojmu blížnemu“ – 1. časť
  6. Jozef Kovalík: Ráno, ktoré zmenilo svet
  7. Marcel Burkert: Oveľa väčšou tragédiou ako zhorený Notre Dame sú útoky na kresťanské symboly
  8. Radoslav Valkovič: Henning Mankell a jeho prvotina alebo nielen klasickou literatúrou je čitateľ živý
  9. Milan Lacúch: Venované spisovateľom a národu
  10. Gabo Németh: Gabriel Németh román Slzy pre bolesť jedenásta kapitola / Dovolenka v Alpách /

  1. Výbuchy v kostoloch a hoteloch na Srí Lanke si vyžiadali viac ako dvesto obetí (minúta po minúte)
  2. Sagan sa nedočkal triumfu ani na Amstel Gold Race, preteky nedokončil
  3. Kauza náplaste: Obvinili desiatky lekárov z celého Slovenska
  4. Vadala založil na Slovensku bunku mafie, vedel už pred rokmi Gašpar
  5. Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov
  6. Zlý vplyv Kaliňáka si uvedomujú mnohí, dáva Zalovi za pravdu Maďarič
  7. Vlastný gól mladého Slováka je v Amerike hitom internetu
  8. Slovenskí hokejisti v príprave na MS vyhrali v Rakúsku, presadila sa aj zámorská posila
  9. Moment Čaputová nebol prelud
  10. Čo ak Truban, Sulík, Matovič, Hlina a Kiska nezískajú väčšinu (píše Marek Maďarič)

  1. 4 dni v Pafose za menej ako 250€
  2. Banskobystrický organista v Paríži: Včely z Notre Dame prežili - mybystrica.sme.sk
  3. Oveľa väčšou tragédiou ako zhorený Notre Dame sú útoky na kresťanské symboly
  4. Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov
  5. Ukrajinský premiér: Danka pozývam na Donbas pozrieť sa, kto je skutočný agresor
  6. Kauza náplaste: Obvinili lekárov z celého Slovenska
  7. Vadala založil na Slovensku bunku mafie, povedali pred rokmi Taliani Gašparovi - domov.sme.sk
  8. ROZHOVOR: Katedrála v muslimské čtvrti...
  9. Bruno Root - Logika je nelogická a to vďaka poznaniu, ktoré vždy prichádza oneskorene
  10. Výchova detí k náboženstvu a spiritualite môže ochrániť ich mentálne zdravie

Už ste čítali?