Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo by sa stalo, ak by sme mali 48 poslancov v parlamente (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Vedel

by som ti odpovedat na otazku:co by sa stalo,keby nebolo ani jedneho poslanca.
VÔBEC NIC!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kludne by stacila Lassakova s jednym poslancom - svojim palcom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A my mávame v parlamente viac poslancov? Občas tam nesedí ani jeden..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo vymýšľamw vymyslené ?

Veď to dobre funguje a priam ukážkove v Švajčiarsku - ak to nepoznáte, zoznámte sa prosím:
http://jozefbielik.blog.sme.sk...
Len odcitujem z textu - "Vláda má dlhodobo celosvetovo najvyššiu dôveru obyvateľstva (75 až 80 percent)".
Chcete menej ? Tak vymýšľajte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Idealny stav by bol

ak by mal kazdy volic priamo moznost navrhovat, menit a schvalovat zakon, to je absolutorium, viac sa uz neda.
Logisticka narocnost ako aj problem s utajovanim citlivych veci to vsak neumoznuju. Aspon nie dnes a zrejme ani v dohladnej dobe.

Plati tiez priama umera : cim vyssi pocet volenych zastupcov, tym vyssia miera demokracie.
Ale aj naopak : cim nizssi pocet poslancov, tym nizsia miera demokracie. Je predsa rozdiel mat 2 poslancov alebo 200.

Vzhladom na prirodzenu afinitu slovakov ku korupcnemu spravaniu si preto myslim, ze poslancov by malo byt este viac ako je dnes. Pretoze je rozdiel ovplyvnit 16 poslancov a napr 300 poslancov. 16 alebo 32 poslancov si polahky omota okolo prsta napriklad Penta alebo JaT, s poctom 300 poslancov by to bol uz problem. Da sa samozrejme aj to, ale rozhodne nie uz tak lahko.

Ja osobne sa desim toho, ze by len 16 alebo 32 ludi u nas schvalovalo zakony. Mozete namietat, ze dnes to robi aj tak jeden clovek a ze 83 kolesikov je vlastne len jeden jediny poslanec, cize 82 je ich tam uplne zbytocnych. Nie je tomu tak. Dat nazrat jednemu a osemdesiatimtrom je predsa len rozdiel. Zdroje su obmedzene, preto pri pocte okolo niekolko sto poslancov by sa ta dnesna jednota zlodejov rozsypala.

Tiez si myslim, ze by bolo dobre, ak by mohli priamo volici odvolat poslanca v odovodnenych pripadoch aj v case medzi volbami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmmmmm

aj keby mal smer 1200 poslancov aj tak by to nezvysilo kvalitu prijimanych zakonov a demokraciu.

Cim vysia aktivita obyvatelov tym kvalitnejsia demkracia. Zaspati, apaticki a lahostajni obcania ospravedlnujuci uplatky, kradnutie a porusovanie zakov neustrazia demokraciu aj keby boli poslancami vsetci obyvatelia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

PÁN KRAVČÍK...

...niekedy i motyka vystrelí :-)
.
Verím, že presvedčíte i pána Matoviča, že nie detektory lži,
ale široká demokratická diskusia o parlamente regiónov je to,
čo budeme môcť s OĽaNO v budúcnosti spájať.
.
Snáď sa už tam konečne všetci preberáte k životu.
Po dlhom čase ste ma konečne potešili :-)
---
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

OSOBNE...

...by som však privítal parlament s dolnou i hornou komorou, s počtom poslancov i senátorov kopírujúcim počet okresov (1 poslanec +1 senátor za 1 každý okres).
Navýšenie počtu zastupiteľov nemusí nutne znamenať navýšenie výdavkov.
---
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Poprípade model 79 poslancov dolnej komory (okresy) a 16 senátorov (historické župy).
(...Dokonca by toto mohol byť optimálny model.)
---
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Snívať o 16 župách je nezmysel. Osem krajov, tzv. VÚC, je pre tento štát finančná záťaž a zdvojnásobiť ich počet je politický a ekonomický nezmysel. Počet krajov treba znížiť. Súčasné územnosprávne členenie je zlé a volebný zákon je ešte horší. Zatiaľ sa však nenašla politická "vôľa" a sila zmeniť tieto Mečiarove nezmysly. Najhoršie je, že to tak zostane ešte veľmi dlho. Preto snívať o tom, ako by mal vyzerať parlament a koľko poslancov by v ňom malo sedieť je iracionálne. Problémom podľa mňa však nie je ani tak počet poslancov, ako kvalita ľudí, ktorí poslancami sú. No na druhej strane, voliči si ich tam zvolili...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zrušiť 8 krajov a

79 okresov je málo? Práve to je ekonomický a politický zmyselné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Okresy na Slovensku nie sú spomenuté v blogu, no zásadne by som ich počet neznižoval, je to téma na diskusiu, ale diskusia nie je aktuálna. V prvom rade je potrebné zachovať stupne okres - kraj - ústredné orgány. Rezervy určite existujú, ale zrušiť kraje a okresy a nahradiť ich 16 župami je zlý model, ktorý vedie ku kolapsu riadenia štátu.
.
Zásadne je chybou vracať sa v územnosprávnom členení k nejakému prežitému prehistorickému členeniu Slovenska na kedysi existujúce župy. No na druhej strane, písať si o tom môžete koľko chcete...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zotreli ste to pod čiernu zem,

ale nenapísali ste jeden jediný argument
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

O argumentoch

Je ťažké dovolávať sa argumentov,keď celá táto téma je založená na pocitoch. Pokiaľ by existoval nejaký ideálny systém, tak by ho zrejme mali v mnohých krajinách. Vo svete to však funguje systémom "každý pes jiná ves" - a to nahráva kadejakým spasiteľom, ktorých návrh nového vládneho (parlamentného, volebného, zákonodárneho, atď.) systému nám zabezpečí svetlé zajtrajšky.
Je síce krásne, že občania samotní môžu navrhnúť zákon, no nikde sa nespomenie, že navrhnú len gro zákona. Paragrafové znenie navrhuje niekto druhý, napríklad skupina renomovaných právnikov, ako je uvedené v článku. Renomovaných právnikov je, pravdaže, nutné renomovane zaplatiť a pritom vôbec nemáme záruku, že v konkrétnom paragrafovom znení zákona vyjadria presne to, čo autor idey zamýšľal. Chcete príklad?
V doteraz poslednom referende bola otázka o maximálnej nákupnej cene vládnych vozidiel v cene 40 000 eur. Otázka jednoduchá, odpoveď tiež. Komplikovať sa nám to začne keď prejdeme ku konkrétnostiam. Napríklad ktoré vzidlá budeme definovať ako vládne, či k nim patria aj autíčka parlamentné. Potom je tu aj otázka ceny - za čo máme platiť 40 000? Za auto v základnej výbave? A čo sa stane, keď si kožené sedadlá dokúpim zvlášť? Ako by to bolo pre autá s nepriestrelnými sklami, keď tie samotné stoja niekoľko desiatok tisíc? Keď je v cene auta zahrnutý pozáručný servis, tak ho môžem z kúpnej ceny vyhodiť a radšej do cenového limitu započítať kakavkovonebíčkovú metalízu?
To všetko sú otázky, ktoré občiansky návrh zákona nedokáže riešiť, no renomovaní právnici budú blahom bez seba.
Autor článku obhajuje územné členenie na 16 žúp historickou skúsenosťou... Ono tých historických skúseností bolo ale viac, napríklad členenie na tri kraje po cca 10 okresov plus hlavné mesto. Kto si trúfne porovnať ktorá historická skúsenosť je lepšia, kór keď za župných čias sa žiadne výskumy verejnej mienky nekonali?
Kravčík obchádza jednu podstatnú vec - nevšíma si, že za vzor sú nám dávané výlučne BOHATÉ štáty. Tu Kalifornia alebo Švajčiarsko, inde Nórsko a Švédsko. Nikto si ale nesťažuje ani v takom Kuvajte, alebo v emirátoch - a tam majú mocenský systém trolinku odlišný.
Myslím si teda, že by sme mali najprv zbohatnúť. Potom sa nikto na systém sťažovať nebude.

Mimochodom - ja osobne si myslím, že nič lepšie ako diktatúra sa nedá vymyslieť. Za jediného nutného predpokladu - že je diktátor kvalitný...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

L-Pack...

Tu ani tak nejde o historickú skúsenosť.
Historické župy pomerne schopne kopírovali prirodzené (!!!) regióny
http://sk.wikipedia.org/wiki/H...
.
A čo sa týka paragrafovaných návrhov občianskych zákonov:
nie je dôvod hľadať v tom komerčnú záležitosť.
Špeciálne v prípade, ak by paragrafované návrhy museli prechádzať spätným pripomienkovaním občianskou verejnosťou.
---
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj mapa na wikipedii len potvrdzuje nezmyselnosť návrhu návratu k 16 župám. V súčasnosti nejde o žiadne prirodzené regióny. Snáď to pochopí aj priemerne inteligentný človek.
.
Čo sa týka navrhovania zákonov aj občanmi, ide o ďalší nezmysel. Tých návrhov by mohlo byť toľko a boli by tak rozporuplné, žeby štát musel zriadiť nejaký ďalší úrad, ktorý by sa tým zaoberal. Úradov a úradníkov je v tomto štáte aj bez toho viac než dosť. A to isté sa týka zákonov. Zákonov pribúda, novelizujú sa bezhlavo a pochybne už teraz. A to aj napriek tomu, že aj dnes sa môžu k návrhom zákonom vyjadrovať aj občania. Buď cez pripomienkové konanie na portáli právnych predpisov, alebo cez tzv. poslancov.
.
Je chorobou spoločnosti navrhovať a prijímať čím ďalej viac zákonov, z ktorých si mnohé navzájom odporujú, alebo sú celé nezmyselné. Práve naopak, treba počet zákonov znižovať a robiť zákony také, ktoré budú jednoznačné a zrozumiteľné pre všetkých.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Všetky Vaše uvedené výhrady sú skôr úvodom do diskusie o riešeniach, než o principiálnom odmietnutí veci un block.
.
Mapa je v princípe orientačná, nepredpokladám napríklad ani to, že historické župy Turčianska, Liptovská a Zvolenská by museli zostať tak ako sú na uvedenej mape, resp. ani to, že by nedošlo k zlúčeniu Ostrihomskej, Komárňanskej a časti Rábskej do jedného útvaru, rovnako i Zemplínska a Užská.
Oných 16 žúp je podľa mňa skôr orientačné číslo a rovnako i hranice historických žúp sú skôr na diskusiu.
Tieto veci považujem ja osobne za samozrejmé (hovorím za seba).
.
Čo sa týka občianskych návrhov zákonov:
zasa je to na diskusiu a nemyslím si, že by boli skutočne pripravované paragrafované znenia každej jednej veci, ktorá by bola predložená.
.
Nakoniec:
štát nie je o počte zákonov, ale o ich kvalite, sile a vymáhateľnosti.
---
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tuhľa Franto Tóth má pravdu. Čo je prirodzené na takej Nitrianskej župe, ktorá sa tiahne od Nových Zámkov po Prievidzu a od Nitry po Skalicu? Čo je prirodzené na tom, že Záhorie je rozdelené medzi tri župy? A čo je prirodzené na krpatej Ostrihomskej župe, ktorá bola pravdepodobne vytvorená z nostalgie na ostrihomského biskupa?
To pripomienkovanie paragrafového znenia občanmi je tiež sranda, aké kvórum naň bude potrebné? Čo by sa napríklad stalo, keby bol občianskym hlasovaním vyhodený dôležitý paragraf, bez ktorého nemá zákon zmysel? A čo by sa stalo s občianskymi pripomienkami, ktoré by boli zamietnuté? Mal by vôbec niekto právo zamietnuť nejakú pripomienku?
Obávam sa, že váš insitný štátotvorný optimizmus by bol parádne prefackaný realitou hneď pri pôrode. Vlastne pri potrate...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tu sa nejedná o insitné vízie, ale o niečo, čo je reálne a v čom je značná perspektíva.
Keďže nie som ani členom a ani prísavkou nejakej politickej strany, tak si toto môžem dovoliť tvrdiť bez toho, aby som ohrozil svoje nutné videnie reality.
.
Na väčšinu Vašich otázok som odpovedal o príspevok vyššie u F. Tótha
http://blog.sme.sk/diskusie/23...
.
Čo sa týka zmien v paragrafovaných zneniach:
pripomienkovanie je práve od toho, aby bolo poukázané na slabiny a logické nedostatky paragrafových znení.
Ak niečo pripomienkovaním neprejde, tak to znamená, že je nutné celý zákon nastaviť inak...
...v podstate takto funguje i dnešná legislatíva a ak by Vaše výhrady platili ako skutočne systémové, tak by sa zákony neprijímali už ani dnes.
---
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V slovenských pomeroch by sa stalo to,

že oligarchom by sa zjednodušila (zlacnila) ich "práca".
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Jozef Sitko: Čo uniklo médiám v kauze Glváč? 6 212
  2. Monika Kozelová: Rozmohl se nám tady takový nešvar... Na štátnom. 1 949
  3. Slavomír Kinik: Už len 50 dní prosím nezabudni že sa blíži deň keď zazvoní zvon a tam stáť bude On 1 278
  4. Július Kovács: KEĎ SA PENTA MI VÝHRAŽA 1 185
  5. Věra Tepličková: Threema? 1000 a jedna noc po slovensky. 1 091
  6. Rudolf Pado: Diagnóza Rattaj 1 050
  7. Daniel Schikor: V kraji drevených kostolov 722
  8. Jaroslav Polaček: Vláda si kupuje pred voľbami ľudí 600
  9. Júlia Piraňa Mikolášiková: Advokáta z kauzy takáčovci usvedčuje iba bývalý klient, ktorého pre výpalné čaká súd 554
  10. Monika Nagyova: Denník starej dievky – Komplexy zničia každú príležitosť 513

Rebríčky článkov


  1. Sonya Haraszti: Bez sexu tri roky. Prečo mladé ženy nemajú sex?
  2. Július Kovács: KEĎ SA PENTA MI VÝHRAŽA
  3. Štefan Vidlár: Politik je nahý!
  4. Július Kovács: Prečo neverím prieskumom? Môžete si zahlasovať!!! FB prieskum, nikoho neovplyvňujeme.
  5. Ján Popovič: Rovnica úspechu
  6. Martin Zibrin: Merateľné výsledky vo vzdelávacích projektoch
  7. Andrea Fuglíková: Gaslighting: forma psychické manipulace a citového vydírání
  8. Juraj Gašpárek: V kostiach jar
  9. Tomáš Jurkovič: Ako hospodárili mestské časti Bratislavy v roku 2018?
  10. Štefan Vidlár: Prúskumy

  1. Végh vyhral najočakávanejší súboj MMA. Vémolu poslal k zemi už v prvom kole
  2. Päťdesiat čoskoro za smrť, písal Kočner dve hodiny pred vraždou Kuciaka
  3. Šéfka Súdnej rady preveruje majetky podozrivých sudcov. Sama žije v luxuse
  4. Šokujúce: TA3 nie je spravodajská televízia (píše Samo Marec)
  5. Odhalili novú Škodu Octavia. Všetko, čo o nej potrebujete vedieť
  6. Prieskum Focusu: Kiskova strana ďalej posilňuje
  7. Najväčšie sklamanie novembra? Dubček, hovorí biskup Malý
  8. Dobré ráno: Kočner sa po vražde Kuciaka rehotal
  9. Tvárou zmeny môže byť Kiska
  10. V autoškole vybavovali vodičáky bez výcviku, stopla ich NAKA

  1. Rada prokurátorov: Ak sa potvrdí konanie advokáta Paru, musí skončiť
  2. O odbornosti vyjadrenia doktora Záhumenského: Odborne zlyhal a na svojom mieste nemá čo robiť
  3. Progresívny zdrogovaný jednorožec a iné potratové absudrity: Progresívna gynekológia
  4. Sudcovia sa spriahli s Kočnerom, hoci majú ísť príkladom. Harabinovi pohrobkovia v Threeme
  5. Dorabovať a zmiznúť. Tunel v tuneli Višňové
  6. Gynekológ Mikolašík v TA3 upozornil, že prednosta Záhumenský sa vyjadril neodborne
  7. Prokurátor Šanta: Keď som stretol Kočnera, prešiel som na druhú stranu ulice
  8. Ne Milujem takéto Slovensko .
  9. November 1989: Biskup Malý: Najväčšie sklamanie novembra? Dubček. Vôbec nechápal dobu
  10. Feministky odňali váhy života a smrti Desatoru a prisúdili žene

Už ste čítali?