Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo by sa stalo, ak by sme mali 48 poslancov v parlamente (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Vedel

by som ti odpovedat na otazku:co by sa stalo,keby nebolo ani jedneho poslanca.
VÔBEC NIC!
 

 

Kludne by stacila Lassakova s jednym poslancom - svojim palcom.
 
Hodnoť

 

A my mávame v parlamente viac poslancov? Občas tam nesedí ani jeden..
 
Hodnoť

Prečo vymýšľamw vymyslené ?

Veď to dobre funguje a priam ukážkove v Švajčiarsku - ak to nepoznáte, zoznámte sa prosím:
http://jozefbielik.blog.sme.sk...
Len odcitujem z textu - "Vláda má dlhodobo celosvetovo najvyššiu dôveru obyvateľstva (75 až 80 percent)".
Chcete menej ? Tak vymýšľajte.
 
Hodnoť

Idealny stav by bol

ak by mal kazdy volic priamo moznost navrhovat, menit a schvalovat zakon, to je absolutorium, viac sa uz neda.
Logisticka narocnost ako aj problem s utajovanim citlivych veci to vsak neumoznuju. Aspon nie dnes a zrejme ani v dohladnej dobe.

Plati tiez priama umera : cim vyssi pocet volenych zastupcov, tym vyssia miera demokracie.
Ale aj naopak : cim nizssi pocet poslancov, tym nizsia miera demokracie. Je predsa rozdiel mat 2 poslancov alebo 200.

Vzhladom na prirodzenu afinitu slovakov ku korupcnemu spravaniu si preto myslim, ze poslancov by malo byt este viac ako je dnes. Pretoze je rozdiel ovplyvnit 16 poslancov a napr 300 poslancov. 16 alebo 32 poslancov si polahky omota okolo prsta napriklad Penta alebo JaT, s poctom 300 poslancov by to bol uz problem. Da sa samozrejme aj to, ale rozhodne nie uz tak lahko.

Ja osobne sa desim toho, ze by len 16 alebo 32 ludi u nas schvalovalo zakony. Mozete namietat, ze dnes to robi aj tak jeden clovek a ze 83 kolesikov je vlastne len jeden jediny poslanec, cize 82 je ich tam uplne zbytocnych. Nie je tomu tak. Dat nazrat jednemu a osemdesiatimtrom je predsa len rozdiel. Zdroje su obmedzene, preto pri pocte okolo niekolko sto poslancov by sa ta dnesna jednota zlodejov rozsypala.

Tiez si myslim, ze by bolo dobre, ak by mohli priamo volici odvolat poslanca v odovodnenych pripadoch aj v case medzi volbami.
 

hmmmmm

aj keby mal smer 1200 poslancov aj tak by to nezvysilo kvalitu prijimanych zakonov a demokraciu.

Cim vysia aktivita obyvatelov tym kvalitnejsia demkracia. Zaspati, apaticki a lahostajni obcania ospravedlnujuci uplatky, kradnutie a porusovanie zakov neustrazia demokraciu aj keby boli poslancami vsetci obyvatelia.
 
Hodnoť

PÁN KRAVČÍK...

...niekedy i motyka vystrelí :-)
.
Verím, že presvedčíte i pána Matoviča, že nie detektory lži,
ale široká demokratická diskusia o parlamente regiónov je to,
čo budeme môcť s OĽaNO v budúcnosti spájať.
.
Snáď sa už tam konečne všetci preberáte k životu.
Po dlhom čase ste ma konečne potešili :-)
---
 

OSOBNE...

...by som však privítal parlament s dolnou i hornou komorou, s počtom poslancov i senátorov kopírujúcim počet okresov (1 poslanec +1 senátor za 1 každý okres).
Navýšenie počtu zastupiteľov nemusí nutne znamenať navýšenie výdavkov.
---
 

 

Poprípade model 79 poslancov dolnej komory (okresy) a 16 senátorov (historické župy).
(...Dokonca by toto mohol byť optimálny model.)
---
 
Hodnoť

 

Snívať o 16 župách je nezmysel. Osem krajov, tzv. VÚC, je pre tento štát finančná záťaž a zdvojnásobiť ich počet je politický a ekonomický nezmysel. Počet krajov treba znížiť. Súčasné územnosprávne členenie je zlé a volebný zákon je ešte horší. Zatiaľ sa však nenašla politická "vôľa" a sila zmeniť tieto Mečiarove nezmysly. Najhoršie je, že to tak zostane ešte veľmi dlho. Preto snívať o tom, ako by mal vyzerať parlament a koľko poslancov by v ňom malo sedieť je iracionálne. Problémom podľa mňa však nie je ani tak počet poslancov, ako kvalita ľudí, ktorí poslancami sú. No na druhej strane, voliči si ich tam zvolili...
 

Zrušiť 8 krajov a

79 okresov je málo? Práve to je ekonomický a politický zmyselné.
 

 

Okresy na Slovensku nie sú spomenuté v blogu, no zásadne by som ich počet neznižoval, je to téma na diskusiu, ale diskusia nie je aktuálna. V prvom rade je potrebné zachovať stupne okres - kraj - ústredné orgány. Rezervy určite existujú, ale zrušiť kraje a okresy a nahradiť ich 16 župami je zlý model, ktorý vedie ku kolapsu riadenia štátu.
.
Zásadne je chybou vracať sa v územnosprávnom členení k nejakému prežitému prehistorickému členeniu Slovenska na kedysi existujúce župy. No na druhej strane, písať si o tom môžete koľko chcete...
 

Zotreli ste to pod čiernu zem,

ale nenapísali ste jeden jediný argument
 

O argumentoch

Je ťažké dovolávať sa argumentov,keď celá táto téma je založená na pocitoch. Pokiaľ by existoval nejaký ideálny systém, tak by ho zrejme mali v mnohých krajinách. Vo svete to však funguje systémom "každý pes jiná ves" - a to nahráva kadejakým spasiteľom, ktorých návrh nového vládneho (parlamentného, volebného, zákonodárneho, atď.) systému nám zabezpečí svetlé zajtrajšky.
Je síce krásne, že občania samotní môžu navrhnúť zákon, no nikde sa nespomenie, že navrhnú len gro zákona. Paragrafové znenie navrhuje niekto druhý, napríklad skupina renomovaných právnikov, ako je uvedené v článku. Renomovaných právnikov je, pravdaže, nutné renomovane zaplatiť a pritom vôbec nemáme záruku, že v konkrétnom paragrafovom znení zákona vyjadria presne to, čo autor idey zamýšľal. Chcete príklad?
V doteraz poslednom referende bola otázka o maximálnej nákupnej cene vládnych vozidiel v cene 40 000 eur. Otázka jednoduchá, odpoveď tiež. Komplikovať sa nám to začne keď prejdeme ku konkrétnostiam. Napríklad ktoré vzidlá budeme definovať ako vládne, či k nim patria aj autíčka parlamentné. Potom je tu aj otázka ceny - za čo máme platiť 40 000? Za auto v základnej výbave? A čo sa stane, keď si kožené sedadlá dokúpim zvlášť? Ako by to bolo pre autá s nepriestrelnými sklami, keď tie samotné stoja niekoľko desiatok tisíc? Keď je v cene auta zahrnutý pozáručný servis, tak ho môžem z kúpnej ceny vyhodiť a radšej do cenového limitu započítať kakavkovonebíčkovú metalízu?
To všetko sú otázky, ktoré občiansky návrh zákona nedokáže riešiť, no renomovaní právnici budú blahom bez seba.
Autor článku obhajuje územné členenie na 16 žúp historickou skúsenosťou... Ono tých historických skúseností bolo ale viac, napríklad členenie na tri kraje po cca 10 okresov plus hlavné mesto. Kto si trúfne porovnať ktorá historická skúsenosť je lepšia, kór keď za župných čias sa žiadne výskumy verejnej mienky nekonali?
Kravčík obchádza jednu podstatnú vec - nevšíma si, že za vzor sú nám dávané výlučne BOHATÉ štáty. Tu Kalifornia alebo Švajčiarsko, inde Nórsko a Švédsko. Nikto si ale nesťažuje ani v takom Kuvajte, alebo v emirátoch - a tam majú mocenský systém trolinku odlišný.
Myslím si teda, že by sme mali najprv zbohatnúť. Potom sa nikto na systém sťažovať nebude.

Mimochodom - ja osobne si myslím, že nič lepšie ako diktatúra sa nedá vymyslieť. Za jediného nutného predpokladu - že je diktátor kvalitný...
 

L-Pack...

Tu ani tak nejde o historickú skúsenosť.
Historické župy pomerne schopne kopírovali prirodzené (!!!) regióny
http://sk.wikipedia.org/wiki/H...
.
A čo sa týka paragrafovaných návrhov občianskych zákonov:
nie je dôvod hľadať v tom komerčnú záležitosť.
Špeciálne v prípade, ak by paragrafované návrhy museli prechádzať spätným pripomienkovaním občianskou verejnosťou.
---
 

 

Aj mapa na wikipedii len potvrdzuje nezmyselnosť návrhu návratu k 16 župám. V súčasnosti nejde o žiadne prirodzené regióny. Snáď to pochopí aj priemerne inteligentný človek.
.
Čo sa týka navrhovania zákonov aj občanmi, ide o ďalší nezmysel. Tých návrhov by mohlo byť toľko a boli by tak rozporuplné, žeby štát musel zriadiť nejaký ďalší úrad, ktorý by sa tým zaoberal. Úradov a úradníkov je v tomto štáte aj bez toho viac než dosť. A to isté sa týka zákonov. Zákonov pribúda, novelizujú sa bezhlavo a pochybne už teraz. A to aj napriek tomu, že aj dnes sa môžu k návrhom zákonom vyjadrovať aj občania. Buď cez pripomienkové konanie na portáli právnych predpisov, alebo cez tzv. poslancov.
.
Je chorobou spoločnosti navrhovať a prijímať čím ďalej viac zákonov, z ktorých si mnohé navzájom odporujú, alebo sú celé nezmyselné. Práve naopak, treba počet zákonov znižovať a robiť zákony také, ktoré budú jednoznačné a zrozumiteľné pre všetkých.
 

 

Všetky Vaše uvedené výhrady sú skôr úvodom do diskusie o riešeniach, než o principiálnom odmietnutí veci un block.
.
Mapa je v princípe orientačná, nepredpokladám napríklad ani to, že historické župy Turčianska, Liptovská a Zvolenská by museli zostať tak ako sú na uvedenej mape, resp. ani to, že by nedošlo k zlúčeniu Ostrihomskej, Komárňanskej a časti Rábskej do jedného útvaru, rovnako i Zemplínska a Užská.
Oných 16 žúp je podľa mňa skôr orientačné číslo a rovnako i hranice historických žúp sú skôr na diskusiu.
Tieto veci považujem ja osobne za samozrejmé (hovorím za seba).
.
Čo sa týka občianskych návrhov zákonov:
zasa je to na diskusiu a nemyslím si, že by boli skutočne pripravované paragrafované znenia každej jednej veci, ktorá by bola predložená.
.
Nakoniec:
štát nie je o počte zákonov, ale o ich kvalite, sile a vymáhateľnosti.
---
 

 

Tuhľa Franto Tóth má pravdu. Čo je prirodzené na takej Nitrianskej župe, ktorá sa tiahne od Nových Zámkov po Prievidzu a od Nitry po Skalicu? Čo je prirodzené na tom, že Záhorie je rozdelené medzi tri župy? A čo je prirodzené na krpatej Ostrihomskej župe, ktorá bola pravdepodobne vytvorená z nostalgie na ostrihomského biskupa?
To pripomienkovanie paragrafového znenia občanmi je tiež sranda, aké kvórum naň bude potrebné? Čo by sa napríklad stalo, keby bol občianskym hlasovaním vyhodený dôležitý paragraf, bez ktorého nemá zákon zmysel? A čo by sa stalo s občianskymi pripomienkami, ktoré by boli zamietnuté? Mal by vôbec niekto právo zamietnuť nejakú pripomienku?
Obávam sa, že váš insitný štátotvorný optimizmus by bol parádne prefackaný realitou hneď pri pôrode. Vlastne pri potrate...
 

 

Tu sa nejedná o insitné vízie, ale o niečo, čo je reálne a v čom je značná perspektíva.
Keďže nie som ani členom a ani prísavkou nejakej politickej strany, tak si toto môžem dovoliť tvrdiť bez toho, aby som ohrozil svoje nutné videnie reality.
.
Na väčšinu Vašich otázok som odpovedal o príspevok vyššie u F. Tótha
http://blog.sme.sk/diskusie/23...
.
Čo sa týka zmien v paragrafovaných zneniach:
pripomienkovanie je práve od toho, aby bolo poukázané na slabiny a logické nedostatky paragrafových znení.
Ak niečo pripomienkovaním neprejde, tak to znamená, že je nutné celý zákon nastaviť inak...
...v podstate takto funguje i dnešná legislatíva a ak by Vaše výhrady platili ako skutočne systémové, tak by sa zákony neprijímali už ani dnes.
---
 
Hodnoť

V slovenských pomeroch by sa stalo to,

že oligarchom by sa zjednodušila (zlacnila) ich "práca".
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Peter Gregor: Buzerantské Slovensko 340
  2. Rastislav Čurma: Pelegrini ako neschopný manažér, ale o to lepší herec 152
  3. Jozef Drahovský: Prišla mi sms od odz.skytoll, že mi končí diaľničná známka k 31.1.2020, ale 148
  4. Elena Antalová: Votrel sa mi do života Marian Kotleba 113
  5. Tibor Bindas: Máte auto? Tak podporte zaujímavý auto - nápad, ktorý radikálne zmení naše šikanovanie 91
  6. Transparency International Slovensko: Čo je za úspechom kampane Kotlebovcov? 87
  7. Rudolf Pado: Arzén v Liptove. Kde je štát a opozícia? 84
  8. Maroš Chmúrny: Pellegrini bol na verejnosti opäť bez masky 71
  9. Michal Drábik: Ahoj Babi 63
  10. Peter Cmorej: Šesť spôsobov ako táto vláda okradla dôchodcov a mladé rodiny, o ktorých ste netušili 59

Rebríčky článkov


  1. Jozef Rybár: /14./ Milí Nevoliči
  2. Rastislav Hrušovský: wu-chan
  3. Michal Kováč: Prečo je pre úspech dôležité nájsť a nasledovať svoju víziu ?
  4. Simona Mačorová: Orálny sex, ako umenie zbožňovať mužov.
  5. František Stručka: Prestať kradnúť je fajn. No iba to nestačí
  6. Jaroslav Málek: Je potrebné voliť ?
  7. Jozef Rybár: /15./ Milí nevoliči
  8. Michal Hlatký: #SaS som späť
  9. Helena Michlíková: Pozorovať svit Mesiaca spoza okna
  10. Milan Kulkovský: Popol dospelého človeka vážil približne 640 gramov

  1. Prieskum preferencií: OĽaNO stále rastie, Kiska predbehol PS/Spolu
  2. Znalci potvrdili antedatovanie zmeniek a chyby pri účtovaní (minúta po minúte)
  3. Erik Kaliňák: Prečo by mi malo prekážať, že bol Fico v byte na Vazovovej?
  4. Pre súboj s Kočnerom mu zaistili luxusný športiak. Späť ho má po rokoch
  5. Legenda NBA Kobe Bryant tragicky zahynul pri páde vrtuľníka, na palube bola aj jeho dcéra
  6. Košičanku hospitalizovali, prišla z problémovej oblasti v Číne
  7. Vlhová v druhom zjazde atakovala elitnú desiatku, Shiffrinová na pódiu chýbala
  8. Vlhovej opäť tesne ušlo pódium. Shiffrinová vyhrala
  9. Kam to ľudí ťahá? Desať obcí, ktorým pribudlo najviac obyvateľov
  10. Podozrenie na koronavírus hlási už aj Viedeň

  1. Nový Smer je horší, ako ten starý: Pellegrini, premiér SAD Zvolen
  2. B.Kačáni: Rodina to riadne prepískla
  3. Exkluzívne zábery vily smeráka Počiatka
  4. O autobusoch a Pellegriniho kamarátoch vo Zvolene
  5. Čaputová si navliekla volebné tričko PS, poškodila Kisku a nahrala na smeč Ficovi
  6. Komentár Daga Daniša: Prezidentka vstúpila do kampane. Úderom na Kisku
  7. Na trestnej lavici sedí Kočner, hráč 2.ligy... a 1.liga nehrala?
  8. Obvinenie Trnku zrušili: Obvinenie Kisku trvá ako súčasť volebnej kampane Smeru
  9. Kotlebovci klamali. Polícia v Levoči nezaznamenala žiadne nebezpečenstvo, ktoré by ich ohrozovalo
  10. O Lunterovi a zvolenskej SADke

Už ste čítali?