Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Analýza konšpirácií okolo tragédie letu MH-17 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Zodpovedná je Ukrajina

Priznám sa, nechce sa mi to čítať celé, a to najmä preto, že je to imho oveľa jednoduhšie:

Za prelety na územím daného štátu vyberá miestne riadenie letovej prevádzky poplatok. V tomto prípade Ukrajina vybrala poplatok napriek tomu, že nedokázala a ani nemohla poskytnúť bezpečný prelet. Pretože nad daným územím vykonávala bojové akcie zo vzduchu a ukrajinskí predstavitelia vedeli (aspoň to následne tvrdili), že protistrana má prostriedky, schopné zostreliť lietadlo v takej výške.

Za čo vyberá RLP poplatok? Podľa mňa jednoznačne za servis bezpečného preletu. A teda: ak tento servis neposkytne, zodpovednosť RLP, resp. štátu je jasná. Bez ohľadu na to, kto lietadlo zostrelil (ja si myslím, že to boli separatisti).

Trápne je chrapúnstvo holandskej vlády, ktorá nemá ani toľko rešpektu ku svojim občanom, ktorí v tom lietadle zahynuli, že by jasne požadovala kompenzácie od ukrajinskej strany. Ktorá zinkasovala poplatok za zabezpečenie bezpečného preletu cez svoje územie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aha

takze ak ta v horsej stvrti odbachnu mafiani, zodpovedne je mesto, pretoze ju nedalo uzavriet?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak

Najprv tvoj príklad priblížme k situácie MH17:

Vláda, či polícia na danom území bojuje s mafiánmi. Strieľajú tam po sebe. Polícia nemá dané územie pod kontrolou a snaží sa ťažkými zbraňami dané územie vyčistiť od mafiánov.

Áno, 100% si stojím za tým, že ak toto územie polícia neohradí, aktívne nezabráni vstupu "civilných" osôb na dané územie, tak je plne zodpovedná za smrť civilistu, aj keď ho zastrelia mafiáni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

plne zodpovedna? :)

takze mafiani, ti co ich platia a zbroja zodpovedni nie su?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

OK

nechytajme sa za slovíčka:

SPOLUzodpovedná. V kontexte s tým, že Ukrajina zinkasovala poplatok, tak zodpovedná to tej miery, že by mala vyplatiť kompenzácie nielen pozostalým, ale aj leteckej spočlnosti, či poisťovni, ktorá vyplatila nejaké náhrady.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dost podstatne slovicka podla mna

ale ja nemam problem pripustit, ze urcitu zodpovednost nesu aj ukrajinske autority a letecka spolocnost. Len v tej miere sa asi nezhodneme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Z toho ako Tibor Pospisil argumentuje

... vyplyva, ze podla jeho videnia sveta je aj obet znasilnenia spoluzodpovedna za to co stalo, lebo chodila vyzyvavo oblecena. Pripadne za jej znasilnenie je spoluzodpovedny aj statny aparat lebo vybera dane atd.

Ale spat k teme:
Tu treba uz dopradu povedat, ze existovalo odporucenie tento letovy koridor obchadzat, ale nie vsetci to robili - lebo vyuzitim inych koridorov by stupli naklady na prepravu. Na opacnej strane je vsak to, ze lietadla ktore boli dovtedy zostrelene neboli civilne, a neboli v beznej letovej vyske nad 10km. Dalsi pohlad na vec, je napriklad izrael, ktory je permanentne vo vojnovom stave - otazka - tam su zakazane prelety?

Atd... nic nieje vo svete jednoznacne a po boji je kazdy generalom. Ale miesto hladania pricin na strane prevadzkovatelov lietadla, alebo statu nad ktorym sa preliatavalo - by som viac hladal pricinu v tych co strielali a tych co tento protilietadlovy system vydali z ruk. Ten protilietadlovy system totiz nieje priborovy nozik, ktory si moze kupit ktokolvek v supermarkete. Predpokladam ze informacna sluzba tak velkej krajiny ako je rusko ktora ten BUK vyrobila by bola schopna zistit ako sa ten system dostal do ruk povstalcom(kedy bol vyrobeny, komu bol predany a aka bola predpokladana historia toho zariadenia + komu preslo cez ruky) Ked sa vsak pozrieme na scenar pri na anexii Krymu - tak je kazdemu sudnemu cloveku jasne - preco rusi nebudu nic vysetrovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pospisil je predovsetkym nieco medzi attention whore a sofistikovanym trollom - papagajuje svoje vyhranene nelogicke nazory a snazi sa o pozornost na blogu.
Smutna postavicka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm...

Nesedi uhol zaberu na auto s BUK-om, je omnoho vacsi ako by bol z predpokladaneho miesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

uhol zaberu

Uhol zaberu je lepsi na obrazku,ktory som mal v predchadzajucom clanku. Zial tam nebol aktualny billboard - foto bolo zrejme z ineho casu. Prave toho sa JC chytil.
-
Tento obrazok som pouzil najma na ilustraciu toho, ze tam bol putac na Bogdan auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

konspiracie?

nejde o konspiracie ale o propagandu a to ako zo zapadu tak z vychodu. Co je podstatne, na Vase spochybnovanie neexistuju ziadne dokazy, cize Vas clanok je fakticky len dalsia konspiracia (propaganda). Drzme sa toho co sme mali moznost vidiet a to su trosky lietadla. Kedze ste sa na ne nesustredili, implikuje to, ze podla Vas bolo lietadlo zostrelene systemom grad aj ked to nie je vobec iste (zase len konspiracia). Ako su na tom urady s analyzou obsahu ciernych skriniek? Mate nejake podstatne fakty? Lebo inak ste sa stali len dalsim mucenikom v informacnej vojne.
Dakujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A aké ďalšie fakty

by si ešte potreboval? Preskúmať trosky je určite potrebné a aj to určite odborníci robia ale ak očakávaš, že sa medzi nimi nájdu napríklad zbytky rakety, ktorá to lietadlo zostrelila (mimochodom tá PL raketa bola BUK), tak to je dosť nepravdepodobné, nakoľko tí, čo ju odpálili, mali dobré dva týždne na to, aby dôkazy odstránili. Rovnako by som nebol prekvapený, keby obsluha toho PL systému (s najväčšou pravdepodobnosťou ruskí zelení mužíci) bola už dávno po smrti. Rovnako neviem, čo si sľubuješ od preskúmania obsahu čiernych skriniek, tie nič také ako zásah raketou zaznamenať nedokážu a už vôbec nie to, kto ju odpálil. Aj bez toho je však dosť dôkazov a indícií, že prst na spúšti mali zrejme omylom proruskí separatisti alebo ich ruskí pomocníci a analýze, ktorú spracoval autor v blogu sa v tomto smere nedá nič vytknúť po vecnej ani logickej stránke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuz

argumentujes sice pekne, ale zodpovednost ako taka nie je vsetko a preto sice mozes zvalit zodpovednost na ukrajinu, ale vinu za zostrelenie nie..a o tom je myslim aj ten blog a zbavovanie sa viny ruska a separatistov poukazovanim na to, ze ukrajina tam nemala ziadne lietadlo pustit..
a nie, nesedi priklad s tym, ze ked niekde bojuje proti sebe policia a mafia, tak ked to neuzavru, tak je vina na strane policie. ad1 nikto normalny nejde do konfliktnej zony
ad2 ani vrah recidivista sa nemoze branit, ze ked uz raz zabil, tak policia mala informovat jeho okolie a vycistit ho atd, ked zabije znova
Okrem toho, riadenie letovej prevadzky je v prvom rade zodpovedne za riadenie lietadiel, t.j. aby tie lietadla trafili kam maju a navzajom sa nepozrazali. To ci 10km pod nimi si zrazu zmysli nejaky Buk vystrelit, za to ten poplatok neinkasuju. Mozno mohli uzavriet, mozno nemuseli. Tiez neuzavries cele mesto, ked hra slovan v trnave (a naopak) a tiez nebude zodpovedna policia, ked sa niekto kvoli tomu pobije v dubravke.. Ine spolocnosti o tom tiez vedeli a zariadili sa podla seba. Ako milovnika slobodneho trhu by ta take riesenie malo skor tesit, ze ukrajina dala na vyber (s adekvatnym rizikom)..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mesto uzavriem

Bez akýchkoľvek pochybností: ak sa mi kontrola bezpečnosti v meste vymkne z rúk do takej miery, že časti mesta nekontrolujem, tak bez akýchkoľvek pochybností do toho mesta nepustím ďalších nezúčastnených civilistov.

Ale ja ani tak netvrdím, že mali ten priestor uzavrieť. Ja tvrdím, že ak neuzavreli, zinkasovali poplatok za prelet, že by konzekventne mali aj vyplatiť odškodné. Proste máme tu jednu stranu s jasne definovanou zodpovednosťou, ktorej následky nikto nevyžaduje. Z jasne ideologických dôvodov. A to je podľa mňa zle. Tí Holanďania, či nebodaj malajské aerolínie nemá čo zaujímať, že si na danom území ješitní a mocichtiví dokazovali, kto má väčšieho.

Ak niekto zinkasoval poplatok za bezpečný prelet, má hradiť aj jeho následky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prepac,

ale v podstate ja o voze a ty o koze. Blog nie je o zodpovednosti, ale o tom kto lietadlo zostrelil (teda ak..aj ked na tom sa zvacsa zhodneme, ze zostrelene bolo..). Ci uz volas na zodpovednost Ukrajinu ako prijimatela poplatku je v tomto kontexte irelevantne, pretoze ten si moze (resp tu zodpovednost) vymahat poskodeny az po uzavreti vysetrovania..
Okrem toho-videl si nejaku zmluvu coho vlastne sa ten poplatok tyka? resp ci boli pre danu oblast vydane nejake spavy, obmedzenia (evidentne boli, kedze do nejakej vysky to tam neriadili). Dost pochybujem, ze je v nom zahrnuty nejaky paragraf, ze riadenie je zodpovedne aj za taketo veci. Poskytuju ti sluzbu patrania a zachrany a pod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Pospíšil

opatrne s tým "chrapúnstvom Holadnskej vlády". Podľa medzinárodného, ktoré súvisí s leteckou prepravou je de iure zodpovedná vždy tá krajina, kde lietadlo spadlo/havarovalo. A o tomto fakte vie aj Holandsko aj Ukrajina, preukázateľne však čakajú na vyýsledky vyšetrovania expertov, pretože to sú podstatné kamienky do mozaiky. De iure je zodpovedná Ukrajina, to však nie je de facto, ž?! Prikladám vyjadrenie analytika Asociácie pre medzinárodné otázky Tomáša Karáska pre ČT 24: "Ovšem i pokud za tímto incidentem skutečně stojí proruští separatisté, Ukrajina stále nese určitý díl odpovědnosti. „Ukrajina, tak jako každý jiný stát, je formálně zodpovědná za to, co se děje na jejím území, které zahrnuje i vzdušný prostor. To znamená, i pokud bylo letadlo sestřeleno separatisty, tak samozřejmě právní zodpovědnost vůči třeba pozůstalým nese Ukrajina jako stát. Pak se můžeme bavit o politických implikacích a tam už ty závěry budou jiné," uvedl Karásek. „Na druhou stranu, pokud by se ukázalo, že letadlo bylo sestřeleno systémem, který dodalo separatistům Rusko, což je jedno z pravděpodobných vysvětlení, pak by samozřejmě Ukrajina mohla i právně argumentovat minimálně tím, že její vina a odpovědnost za incident není exkluzivní," dodal analytik."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

a nejaky dokaz o de iure zodpovednosti by nebol ?, pretoze na prve aj druhe pocutie je to kravina.
Zrejme je to nepochopenie toho co hovori Karasek, ten nehovori o zodpovednosti krajiny kde sa stala havaria ale hovori o zodpovednosti statu za to co sa deje na jeho uzemii.
To je obecna pravda, ale nie je to automaticky narok na odskodnenie.
Skus pouzit logiku, keby separatisti umiestnili do lietadla bombu, tak zodpovednost tazko moze niest krajina kde lietadlo padlo. Mozes hovorit o spoluzodpovednosti letiska, kde sa to stalo.

A tu mame jedneho hlavneho vinnika, ktory si zasluzi trest a to je ten co odpalil raketu. A potom ako to uz byva, mame dalsich co nesu svoj diel zodpovednosti na urovni neumyselneho zavinenia. Spolocnost co tade letela, Ukrajina, ktora neuzavrela cely letecky priestor, malajzia co nezakazala let, holansko co povolilo let podla planu atd.
A k vine ukrajiny, ano pri spatnom pohlade je to jasne. Ale dovtedy im zostrelovali separatisti lietadla rucne odpalovanymi zbranami, nad 6 km to vyzeralo bezpecne. Dnes vieme ze cela oblast je v dosahu BUKov bez jasneho velenia. Ale keby rusko doda separatistom S 500, tak treba zakazat lety v 600 km oblasti okolo. Co tusim znamena ze treba zakazat aj lety do Moskvy :), aj ta by bola v dosahu.
Talkze hned po tom co odpallil raketu je druhy na vine ten co mu ju dodal, kedze tento fakt "zabudol" zverejnit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vinný je ten, čo odpálil

a navigoval raketu ... s tým plne súhlasím.
Treba ich nájsť a primerane(?) potrestať.
Mne nesedí, že Ukrajina nepredpokladala, že sa obdobná zbraň na jej území môže dostať do nezodpovedných rúk.
Ono, to, že sa strieľalo z územia opolčencov, ešte stále neznamená, že strieľali opolčenci. Ruské zábery ukázali 4 ukrajinské BUKy ... čakám na americké zábery a zmapované pohyby týchto zbraní .... zatiaľ nič ... a to si kozmu vieme pozrieť tenisovú loptičku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty musíš byť pekný *****
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Clanok je o tom kto zostrelil lietadlo, nie o tom kto je zodpovedny ze sa lietadlo dostalo do nebezpecnej oblasti, keby si to precital nemusel si sa strapnovat.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME