Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kresťanstvo nie je proti homosexuálom. Aktivisti však tvrdia niečo iné. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

kazdy preklad ma obmedzenia spocivajuc v odlisnosti jazykov a kultur. len mi vysvetli preco sa tym ohanas len v suvislosti s citatom, ktory som uviedol a nie v suvislosti s citatmi, ktore uviedli obhajcovia celibatu. naviac, ked je nieco napisane kategoricky, tak to asi nebude sposobene prekladom. naviac si obisiel tych bludnych duchov a demonov, ktori budu zbranovat zenit sa. alebo aj tam prekladatel uplne otocil zmysel? ps. uz ma tu jeden clen rkc oznacil za trolla. to vtedy, ked nevedel odpovedat na moje argumenty.
_rudooo_
stale tu operujes vyrazom "kontext doby" chapem to tak ze si osobujes-te pravo vykladat si obsah podla vlastneho uvazenia, ako si ty a vy uznate za vhodne. kto ti a vam dal na to pravo?! bud biblia plati alebo neplati. ina moznost nie je! vsimol som si, ze ja odpovedam na tvoje poznamky, ty nie vyhybas sa priamym odpovediam. ps. mam bibliu z roku 1923, 1969, 1991 a gideonovsku. obsah zmienenych stati je rovnaky.
_rudooo_
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

kotext doby su konkretne

prvotnej cirkvi napisane este v case ked zili apostoli a tesne potom
zachytava teda to co nie je zachytene v Pisme pripadne pomaha spravne vykladat pismo v pripade pochybnosti ... a roznych vykladov

pojem patristika ti nic nehovori ?

vid knihu "Apostolski otcovia" co je zbierka

ale na nete najdes pod pojmom
patrologia grace latina syriaca atd aatd alebo ako autor zbierky bol Migne

nemaju autoritu Pisma ale ukazuju na to ako sa pouzival jazyk tej doby a hlavne ako to chapala samotna cirkev v tej dobe ...

vies napr o tom ze existuje este cca 250 Jezisovych vyrokov ktore nie su zachytene priamo v Pisme ale v tejto dalsej literature ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

myslim, ze ked je napisane "bludni duchovia a demoni, ktori budu zbranovat zenit sa", tak tam nie je moznost pochybnosti a rozneho vykladu. bez ohladu na kontext. je to totiz jednoznacne.
stale tu operujes kontextom doby. ak ta mam zobrat za slovo, tak aj marxove, leninove a hitlerove spisy a vyroky treba brat v kontexte doby.
termin "kontext doby" totiz umoznuje zmenit vyznam napisaneho podla momentalnej potreby. a tym biblia straca akykolvek vyznam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nepochopil si

to ti mam teraz robit skolenia ako sa spravne vyklada Pismo ?

ze existuju tri zakladne vyznamy atd atd atd
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pardon 4
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

_rudooo_

zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

naco mam hladat vykladacov, staci original biblia, ktoru beriem doslovne.
ps. vykladaci napr hlasali geocentricku sustavu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak preco potom

mas cca 30 000 roznych cirkvi ktore vsetky beru Bibliu "doslovne"
a kazda tvrdi ze je ta jedina prava ... a ma te jediny spravny vyklad ...
vies kokokrat som uz v zivote pocul uvedenu vetu?
"citaj bibliu a uvidis ze mame pravdu my ..."
a od roznych cirkvi aj s protichodnym ucenim ...

a ked sa uz bavime o "doslovnom" chapani tak potom sa bavme o doslovnom chapani originalneho greckeho textu
a nie o tzv. "doslovnom" chapani slovenskeho textu
a na presne chapanie potrebujes vediet aj tamojsie realie a tak isto metafory vtedajsieho jazyka
inak nieco co vtedajsi posluchaci chapali metaforicky budes Ty chapat "doslovne"
a to je ta chyba ...
preto aj Pavol povedal ze litera zabija
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

_rudooo_
zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

_rudooo_
zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

_rudooo_
zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja viem

nemozes odpovedat - pretoze nedokazes
naburalo by ti to Tvoj ciernobiely pohlad na svet
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nestiham ti odpovedat. ale hahna ani ekmana nepoznam. zato doslova citujem bibliu a ty sa vyhybas odpovediam. v jednom kuse operujes vykladacmi. pricom text biblieje jasny a jednoznacny. potom pises o kontexte. pouzivat slov kontext a kontext doby je vhodne vtedy, ked ti nesedi originalny text biblie a potrebujes obhajit nedodrziavanie originalneho textu.
to ze je 30 000 cirkvi svedci len o tom, ze minimalne 29 999 je falosnych. preco by zrovna ta tvoja mala byt prava? hlavne ked popiera slovo bozie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pochybujem, ze ty ovladas grectinu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lebo moja cirkev RKC

nepretrzite podava apostolsku nauku prijatu od apostolov celych 2000 rokov
a tiez preto lebo ma na cele Petra, ktoreho ulohov je "posilnovat bratov vo viere"
a tiez preto lebo moja cirkve je "stlp a opora pravdy" (co je podla Pavla zarukou pravosti ucenia)
a tiez preto lebo ju vedie Duch svaty ktory je prislubeny predovsetkyn nastupcom apostolov aby je spravne viedli .. a hriesnost neznamena ze ju vedu nespravne (vdi priklady z SZ ako napr David)

nebranim s iym pohladom ktora maju dalsie cirkvi ale odmietam ciernobiele videnie biblie na zaklade zjednoduseneho pohlau

tvoj nazor ze citas bibliu "doslovne" je len fikcia ktora ti umoznuje prehliadat a nevsimat si argumenty ktore sa ti nehodia
stale totiz vychadzas zo slovenskeho textu ktory je len prekladom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takze ty tvrdis, ze cela slovenska odnoz rkc vychadza z nepravej biblie?
ze ked citujem bibliu, tak je to len fikcia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nevkladaj mi co som

nepovedal

hovorim ze niektore veci sa nedaju dost presne prelozit a preto je potrebny komentar prekladatela (vysvetlivky)
niektore su samozrejme jasne ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

toto si napisal

"tvoj nazor ze citas bibliu "doslovne" je len fikcia ktora ti umoznuje prehliadat a nevsimat si argumenty ktore sa ti nehodia, stale totiz vychadzas zo slovenskeho textu ktory je len prekladom". ked znevazujes moje citaty z biblie tym, ze vychadzam zo slovenskeho prekladu, tym hlasas, ze slovensky preklad nie je plnohodnotny. takze fakt asi slovenska odnoz rkc vychadza z nepravej biblie.
ale suhlasim s tebou, niektore su samozrejme jasne. napor "bludni duchovia a demoni, ktori budu zbranovat zenit sa"
ale suhlasim s tebou, naozaj si nevsimam argumenty, ktore popieraju doslovny obsah pisma svateho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

az na to

ze niekedy doslovne znamena priamo rozpor s tym ako to chapali vtedajsiu posluchaci ... a ten kto tie slova vyslovil

dostavas sa do nezmyslu ....
ak je nieco v povodnom jazyku raz metafora tak to nemozes ty brat doslovne
lebo vlastne narusas zmysel Pisma
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

naurusa auetenticky zmysle Pisma, ked ho niekedy beries otrocky doslovne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kto urcuje, kedy treba brat doslovne a kedy nie?
tento postup znehodnocuje cokolvek.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Martin Droppa: Štátny smútok? A načo?! 834
  2. Saška Uhlárová: Albánsko na motorke 381
  3. Miro Jankes: Pokuta z Nemecka 353
  4. Jozef Sitko: Neobjektívna kritika Zuzany Čaputovej 253
  5. Patrik Magdoško: Prečo farmári zablokovali Bratislavu? 212
  6. Ondrej Prostredník: Prečo 30 rokov po Nežnej náboženská sloboda oslabuje cirkvi ? 179
  7. Alena Beyerova: Nemecké školstvo a jeho nároky na uznanie kvalifikácie získanej v zahraničí 170
  8. Jozef Kmeto: 30 rokov po novembri 1989 sa necítim slobodne... 146
  9. Monika Kolář: Nemocničná strava pokuľháva - prečo ? 124
  10. Július Kovács: Obchvat Bratislavy je dod*baný. Kolóny z juhu do Bratislavy budú ešte horšie. 102

Rebríčky článkov


  1. Robert Štepaník: diel 31 - rubrika: čerstvejšie než treska - júl 2019
  2. Július Kovács: Oslavovať so Zemanom, zneváženie 17.novembra !!! plus Video
  3. Štefan Vidlár: Ket šeci, aj já si zaspomínám
  4. Roman Hutira: Ženy nebláznite! Bio výbavičku a kočík za 900€ naozaj nepotrebujete.
  5. Július Kovács: Harabín je špina
  6. Marcel Burkert: Hajzelpapier za boľševika & Názorná ukážka ako to fungovalo za socializmu
  7. Vladimír Krátky: Česko - Slovensko 6 : 0
  8. Helena Michlíková: 30. Výročie Nežnej revolúcie
  9. Radovan Medovič: Doštrngané
  10. Martin Krištoff: „Vyrobené v Nemecku“: Tesla otvára európsku centrálu v Berlíne

  1. Vodič havarovaného nákladného auta je už doma
  2. Z justície odchádza prvá sudkyňa pre Kočnerovu Threemu
  3. Luxus a gýč. Rezešovci svoje honosné sídlo nedokážu predať
  4. Ďalšia tragická nehoda pri Nitre. Obeť má len osemnásť rokov
  5. Cesta pri Nitre je po nehode opäť prejazdná, polícia začala stíhanie
  6. Odvolával sa naňho Fico. Prokurátor jeho telefonát s Vadalom nepoprel
  7. Bývalý vodič nákladného auta: Preťažujú sa bežne
  8. Päť tínedžerov, ktorí zomreli pri nehode, študovalo v Nitre. Zahynuli aj rodičia žiačky
  9. Najviac vody za polstoročie. Hladina mora stúpa, Benátky sa topia
  10. Slováci neudržali vedenie nad vicemajstrami sveta, v Rijeke podľahli Chorvátom

  1. Za čiarou: Tragické vyústenie politického angažovania kňaza Mariána Kuffu
  2. Krvavá cesta do raja: Ako komunisti ovládli Slovensko a prečo sa ich svet zrútil
  3. Vladimír Palko: Neustrnúť v nostalgii a pátose Novembra
  4. František Mikloško: Ak sme prežili komunizmus, prežijeme čokoľvek
  5. Tradičné spojenia
  6. Alexander Cipko: Ako videli rok 1989 Rusi
  7. November 1989 Ján Čarnogurský: Skandovanie bolo počuť do cely
  8. Židé už nemlčí,Židé se už nebojí!
  9. Stalinove ženy - západný liberalizmus alebo komunistický bordel?
  10. Biskupi odsudzujú politické aktivity Mariána Kuffu

Už ste čítali?