Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kresťanstvo nie je proti homosexuálom. Aktivisti však tvrdia niečo iné. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

kazdy preklad ma obmedzenia spocivajuc v odlisnosti jazykov a kultur. len mi vysvetli preco sa tym ohanas len v suvislosti s citatom, ktory som uviedol a nie v suvislosti s citatmi, ktore uviedli obhajcovia celibatu. naviac, ked je nieco napisane kategoricky, tak to asi nebude sposobene prekladom. naviac si obisiel tych bludnych duchov a demonov, ktori budu zbranovat zenit sa. alebo aj tam prekladatel uplne otocil zmysel? ps. uz ma tu jeden clen rkc oznacil za trolla. to vtedy, ked nevedel odpovedat na moje argumenty.
_rudooo_
stale tu operujes vyrazom "kontext doby" chapem to tak ze si osobujes-te pravo vykladat si obsah podla vlastneho uvazenia, ako si ty a vy uznate za vhodne. kto ti a vam dal na to pravo?! bud biblia plati alebo neplati. ina moznost nie je! vsimol som si, ze ja odpovedam na tvoje poznamky, ty nie vyhybas sa priamym odpovediam. ps. mam bibliu z roku 1923, 1969, 1991 a gideonovsku. obsah zmienenych stati je rovnaky.
_rudooo_
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

kotext doby su konkretne

prvotnej cirkvi napisane este v case ked zili apostoli a tesne potom
zachytava teda to co nie je zachytene v Pisme pripadne pomaha spravne vykladat pismo v pripade pochybnosti ... a roznych vykladov

pojem patristika ti nic nehovori ?

vid knihu "Apostolski otcovia" co je zbierka

ale na nete najdes pod pojmom
patrologia grace latina syriaca atd aatd alebo ako autor zbierky bol Migne

nemaju autoritu Pisma ale ukazuju na to ako sa pouzival jazyk tej doby a hlavne ako to chapala samotna cirkev v tej dobe ...

vies napr o tom ze existuje este cca 250 Jezisovych vyrokov ktore nie su zachytene priamo v Pisme ale v tejto dalsej literature ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

myslim, ze ked je napisane "bludni duchovia a demoni, ktori budu zbranovat zenit sa", tak tam nie je moznost pochybnosti a rozneho vykladu. bez ohladu na kontext. je to totiz jednoznacne.
stale tu operujes kontextom doby. ak ta mam zobrat za slovo, tak aj marxove, leninove a hitlerove spisy a vyroky treba brat v kontexte doby.
termin "kontext doby" totiz umoznuje zmenit vyznam napisaneho podla momentalnej potreby. a tym biblia straca akykolvek vyznam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nepochopil si

to ti mam teraz robit skolenia ako sa spravne vyklada Pismo ?

ze existuju tri zakladne vyznamy atd atd atd
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pardon 4
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

_rudooo_

zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

naco mam hladat vykladacov, staci original biblia, ktoru beriem doslovne.
ps. vykladaci napr hlasali geocentricku sustavu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak preco potom

mas cca 30 000 roznych cirkvi ktore vsetky beru Bibliu "doslovne"
a kazda tvrdi ze je ta jedina prava ... a ma te jediny spravny vyklad ...
vies kokokrat som uz v zivote pocul uvedenu vetu?
"citaj bibliu a uvidis ze mame pravdu my ..."
a od roznych cirkvi aj s protichodnym ucenim ...

a ked sa uz bavime o "doslovnom" chapani tak potom sa bavme o doslovnom chapani originalneho greckeho textu
a nie o tzv. "doslovnom" chapani slovenskeho textu
a na presne chapanie potrebujes vediet aj tamojsie realie a tak isto metafory vtedajsieho jazyka
inak nieco co vtedajsi posluchaci chapali metaforicky budes Ty chapat "doslovne"
a to je ta chyba ...
preto aj Pavol povedal ze litera zabija
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

_rudooo_
zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

_rudooo_
zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

_rudooo_
zaujimal by ma Tvoj nazor na Scota Hahna alebo Ulfa Ekmana
to su skveli znalci bozieho slova ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja viem

nemozes odpovedat - pretoze nedokazes
naburalo by ti to Tvoj ciernobiely pohlad na svet
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nestiham ti odpovedat. ale hahna ani ekmana nepoznam. zato doslova citujem bibliu a ty sa vyhybas odpovediam. v jednom kuse operujes vykladacmi. pricom text biblieje jasny a jednoznacny. potom pises o kontexte. pouzivat slov kontext a kontext doby je vhodne vtedy, ked ti nesedi originalny text biblie a potrebujes obhajit nedodrziavanie originalneho textu.
to ze je 30 000 cirkvi svedci len o tom, ze minimalne 29 999 je falosnych. preco by zrovna ta tvoja mala byt prava? hlavne ked popiera slovo bozie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pochybujem, ze ty ovladas grectinu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lebo moja cirkev RKC

nepretrzite podava apostolsku nauku prijatu od apostolov celych 2000 rokov
a tiez preto lebo ma na cele Petra, ktoreho ulohov je "posilnovat bratov vo viere"
a tiez preto lebo moja cirkve je "stlp a opora pravdy" (co je podla Pavla zarukou pravosti ucenia)
a tiez preto lebo ju vedie Duch svaty ktory je prislubeny predovsetkyn nastupcom apostolov aby je spravne viedli .. a hriesnost neznamena ze ju vedu nespravne (vdi priklady z SZ ako napr David)

nebranim s iym pohladom ktora maju dalsie cirkvi ale odmietam ciernobiele videnie biblie na zaklade zjednoduseneho pohlau

tvoj nazor ze citas bibliu "doslovne" je len fikcia ktora ti umoznuje prehliadat a nevsimat si argumenty ktore sa ti nehodia
stale totiz vychadzas zo slovenskeho textu ktory je len prekladom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takze ty tvrdis, ze cela slovenska odnoz rkc vychadza z nepravej biblie?
ze ked citujem bibliu, tak je to len fikcia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nevkladaj mi co som

nepovedal

hovorim ze niektore veci sa nedaju dost presne prelozit a preto je potrebny komentar prekladatela (vysvetlivky)
niektore su samozrejme jasne ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

toto si napisal

"tvoj nazor ze citas bibliu "doslovne" je len fikcia ktora ti umoznuje prehliadat a nevsimat si argumenty ktore sa ti nehodia, stale totiz vychadzas zo slovenskeho textu ktory je len prekladom". ked znevazujes moje citaty z biblie tym, ze vychadzam zo slovenskeho prekladu, tym hlasas, ze slovensky preklad nie je plnohodnotny. takze fakt asi slovenska odnoz rkc vychadza z nepravej biblie.
ale suhlasim s tebou, niektore su samozrejme jasne. napor "bludni duchovia a demoni, ktori budu zbranovat zenit sa"
ale suhlasim s tebou, naozaj si nevsimam argumenty, ktore popieraju doslovny obsah pisma svateho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

az na to

ze niekedy doslovne znamena priamo rozpor s tym ako to chapali vtedajsiu posluchaci ... a ten kto tie slova vyslovil

dostavas sa do nezmyslu ....
ak je nieco v povodnom jazyku raz metafora tak to nemozes ty brat doslovne
lebo vlastne narusas zmysel Pisma
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

naurusa auetenticky zmysle Pisma, ked ho niekedy beries otrocky doslovne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kto urcuje, kedy treba brat doslovne a kedy nie?
tento postup znehodnocuje cokolvek.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Filip Pančík: Paradajková polievka 1 355
  2. Jozef Tinka: Brutalita učiteľky v škôlke - dieťa trhala otcovi z náručia 820
  3. Branislav Karmažin: Kočnerov sprievodca po galaxii 812
  4. Eva Bacigalová: Ste dostatočne odporná? Zamestnajte sa v Sociálnej poisťovni. 570
  5. Dušan Koniar: Mečiar ich vzkriesil, Fico reinkarnoval do "našich ľudí". Kto ich pošle dočerta? 490
  6. Rudolf Pado: Liptovská Mara: Kým začne horieť majetok ... 422
  7. Ján Šeďo: Spomínam si na prvé štyri dni v našej dedine a blízkom okolí po príchode tankov 21.8.1968. 388
  8. Zuzana Široká Faisst: Muzikálnej rodinke z lanovky na Dachstein 383
  9. Peter Remeň: Poľský hrebeň 346
  10. Elena Antalová: Odišiel televízny kúzelník 333

Rebríčky článkov


  1. Andrea Bérešová: Fotoblog reprezentácie SVK z ME v kosení 2019
  2. Helena Michlíková: 21.8.1968
  3. Štefan Vidlár: Spomínka na 68.
  4. Martin Pener: Okupácia Československa 1968 – mýty a spomienkový optimizmus
  5. Michaela Manikova: Keď náhle celkom strácaš reč a zostávaš aj keď chceš ísť preč...
  6. Marek Blanar: Úžasné avokádo
  7. Štefan Vidlár: Meškáňí
  8. Tomáš Karľa: Cestovateľské Kino - Srí Lanka
  9. Robert Štepaník: diel 26 - rubrika: čerstvejšie než treska (zbytky z prvého polroka 2019)
  10. Milan Lacúch: Zhora nechcený kult osobnosti Ježiša Krista!

  1. Vyšetrujú aj trestnú činnosť predstaviteľov štátu a justície (minúta po minúte)
  2. Polícia už vypátrala majstra bojových umení Róberta Mikulu
  3. Lipšic: Fico si s Kočnerom tyká a nepoprel, že sa stretávali (video)
  4. Kto naozaj riadi Slovensko (píše Samo Marec)
  5. Lietadlo so Saganom na palube muselo núdzovo pristáť
  6. Motokárovú dráhu na košickom Jazere zdemolovali buldozérom
  7. Threema a Bödör, prokurátori naznačili, kam sa posunulo vyšetrovanie
  8. Gašparov profil má znaky profesionálnej kampane, pripomína Blahu a Smer
  9. Hrám najvyššiu ligu a pritom v lete driem niekde na stavbe (rozhovor)
  10. Prieskum: Smer si drží prvé miesto, Kiska je na hranici zvoliteľnosti

  1. Martin Hanus: Čítanie z Threemy
  2. Hlina pokračuje v dehonestácii KDH: Vztýčil kapitánsku výložku v Pečnianskom lese
  3. Haifa - Israel: Žádné vlajky LGBT na obecních budovách
  4. Kuciakova sestra Ficovi: Všetko, čo neublíži vyšetrovaniu, musí ísť von
  5. Pellegrini zrejme odíde zo Smeru: Vznikne triumvirát Pellegrini, Drucker, Truban?
  6. Pellegrini si postavil striktné požiadavky: Na kandidátke nechce Fica ani Kaliňáka
  7. Lukáš Krivošík: České zamyslenie o konzervativizme dnes
  8. Kiska: Prokuratúra potvrdila moje slová o prepojení štátu a organizovaného zločinu
  9. Extrémistickí zástancovia bojového ateizmu zo SaS nevedia o hrdinoch Slovákoch.
  10. Gibsonovo Vzkriesenie Krista príde do kín na Veľkú noc

Už ste čítali?