Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ostrovy negatívnej deviácie alebo od čoho závisí kvalita školy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Píšete:

"...sústredil na presmerovanie zdrojov so štrukturálnych fondov EU do ľudských zdrojov. Ľudovo povedané – na platy učiteľov."

Myslím že podstatnejšie je ZAPLATIť KVALITNýCH bez ohľadu na veľkosť celkového balíka na mzdy učiteľov.

Ak by sme (vláda...) aj pri súčasnom objeme dokázali "presunúť" stovku - dve mesačne z výplaty insuficietného učiteľa na výplatu kvalitného učiteľa, URčITE by kvalita vzdelávania stúpala . . .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ojojóój.. )))

:-) ak by ste stovku- dve presunuli od nekvalitného učiteľa na konto pre kvalitného učiteľa, tak ten menej kvalitný - Vaším odhadom - by mal menej ako je minimálna mzda...
ťažko je posúdiť kvalitu učiteľa, a nedá sa to relevantne posúdiť bez zmeraného vstupu - ako je vzdelanie, indiv.prístup, vybavenie, a stav žiakov pred pôsobením a po pôsobení učiteľa, čiže zmeraný ich osobný progres... Takisto nie je možné relevantne zmerať sekundárne pôsobiace faktory, ako je aktívny pojmový aparát, mimovyučovacie a mimoškolské aktivity a podobne...
Len hodnotenie niekoho kompetentného - napr. riaditeľa, ja na toto málo, treba robiť opakovane aktualizovanú kazuistiku žiaka...trúfli by ste si? Ja nie :-)Osobný progres žiaka nie je záležitosť roka...plus, berte do úvahy, koľko faktorov okrem toho jedného jediného učiteľa súbežne pôsobí...

Mimochodom, ako je bežný učiteľ podporovaný v tom, aby bol zanieteným, motivovaným, inovátorským?
Ak trochu trčí z radu (napr.nápadne prevyšuje a "trčí" z radu, často to býva dôvodom na mobbing a bossing...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďakujem, občan / -ka L.P.

píšete: "ŤAŽKO je posúdiť kvalitu učiteľa", k tomu:
- hoci ťažko, ale posudzujme :-)
- lepšie ťažké = nie dokonalé posudzovanie, ako žiadne :-)
- kompetencia riaditeľa? áno, aj,
- Plus kompetencia rodiča ako objednávateľa vzdelávacej služby,
- plus kompetencia inšpektora,
- plus kompetencia experta z PEdagog. fakulty (máme ich tuším vyše 30 v SR)
- plus kompetencia žiaka ako konzumenta (aj dieťa vie posúdiť či ho učiteľ vie zaujať, upútať, ALEBO mu učiteľ/ka LEN diktuje to, čo číta z učebnice ! :-)))))))))))

Tuším sme klegovia, pán / i učiteľ / ka :-) . . . aj ja som stál /a (a nielen stál) za katedrou :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kolega :-)
ale vie...otázne je, do akej miery to je objektívne.
ešte zaručiť tú objektivitu))
ešte sedíte za tou katedrou, kolega?)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ste milý, pán kolega,

ďakujem.
1. na volanie po objektivite je tá istá odpoveď ako na Vaše ""ŤAŽKO je posúdiť..."
čiže Radšej neobjektívne ako vôbec . . . :-)
totiž ak si budem (alebo ktorýkoľvek učiteľ/ka) myslieť, že ma PODhodnotili, budem to reklamovať, budem volať rodičov, expertov, kolegov, ... prezidenta a generálneho tajomníka OSN na svoje hodiny . . . . budem DOKAZOVAť svoju kvaLitu . . . budem žiadať ČO na mojom výkone chýba a snažiť sa ho zlepšiť

2. za katedrou nesedím, aj zapisujem PODdo tr. knihy postojačky, . . . po príchode chvíľu stojím, ale väčšinou sa pohybujem, chodím, kráčam, . . . .verím že tak
a) predchádzam poklesu pozornosti žiakov
b) predchádzam vlastným varixom :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a čím

sa meria kvalita učiteľa?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a čím sa meria kvalita učiteľa?

to je moje know-how :-)

ale dajte mi učiteľa, a ja Vám zmeriam jeho kvalitu...
(Stačila by aj kamera na sledovanie jeho práce / výkonu / správania sa počas vyučovacích hodín ...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v podstate dobrá odpoved

teda podľa mňa ... lebo v nej je to, čo si myslím, že v školstve chába

Decentralizácia, viac slobody školám v rozhodovaní nielen o ekonomických otázkach ale aj spôsobe vyučovania a až na nejaké povinné "minimum" aj o obsahu. A naučiť riaditeľov viesť ľudí.

Z ministerstva školstva nevidieť, kto je aký a žiadne plošné tabuľky a kritériá to nespravia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len to nie! V realite to vedie k poklesu úrovne vzdelania...

Dieťa potrebuje kvalitnú učebnicu s dostatočne a primerane spracovaným okruhom informácií, ak ich chceš rozvíjať, musíš mať koncepciu rozvrhnutú v čase...

Prečo by mal byť učiteľ garant kvalitného vzdelania? Kvalitná učebnica, učebné pomôcky a materiály, učiteľ a žiak, to je komplex, plus pragmatická stránka - či nájde školopovinné dieťa v spoločnosti po ukončení vzdelávania primerané zaradenie, keđ sa od neho tak veľa vyžaduje, nezamestnanosť absolventov je výsmech takýmto blogom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to sa nevylučuje

s tým čo som napísala ....
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME