Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cyklotrasy v Bratislave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Vy snad zartujete ???

Vazeny, pimalovat na okraj cesty alebo chodnika zlte ciary to NIE SU, opakujem NIE SU cyklotrasy. A este sa vchvastat kolko tisic eur bolo na to minute - to je uz fakt hrosia koza.

Avsak potom som si precital carovnu veticku "autor je poradca primatora" cim je vsetko vysvetlene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čítajte a pozerajte pozorne

Skúste si pozorne prejsť celý zoznam. Je tam množstvo novovybudovaných úsekov, nielen maľovanie čiar. Prešiel som množstvo európskych metropo na bicykli a môžem skonštatovať, že cyklistické riešenia sú veľmi rôznorodé. Najmä také, ako to dovolia priestorové možnosti. Nesúhlasím preto s tým, že maľovanie čiar nie sú cyklotrasy. Napríklad riešenie na Viedenskej ceste je síce podľa Vás maľovanie čiar, ale vytvára to komfortný a bezpečný priestor pre cyklistov. A to je cieľom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tento predvolebný pamflet je VTIP???? Rekonštrukcia cyklotrás Podunajské Biskupice - Vrakuňa , Vlčie Hrdlo, Slovnaft znamená v reále NAMAĽOVANIE OBYČAJNÝCH BIELYCH ČIAR NA UŽ EXISTUJÚCI CHODNÍK!!!! Ani len jamy a chýbajúce kryty na kanály nedoplnili!
A ešte otázka: Kedy bude vybudované prepojenie medzi jednotlivými kúskami pomaľovaných chodníkov určených akože pre cyklistov? Napr medzi Biskupicami, Vajnorami alebo Račou? To akože pre cyklistov znamená, že na týchto chodníkoch pokojne parkujú autá, pričom parkovisko je na druhej strane cesty. KLasický príklad je časť chodníka pri futbalovom štadióne vo Vrakuni. Aj napriek opakovaným upozorneniam mestskí policajti skutočnosť, že cyklistický chodník je zaplnený autami, hoci parkovisko oproti je prázdne, veselo ignorujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemôžem súhlasiť... práve na úseku (netvrdím že celom) cyklotrasy Podunajské Biskupice - Vrakuňa bol v minulom roku vymenený rozbitý asfaltový povrch a síce som tadiaľ asi dva mesiace nešiel, ale neviem o nejakom chýbajúcom kanálovom kryte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rekonštrukcie cyklotrás

Vo svojom blogu som sa snažil poctivo vysvetliť ku každému úseku, aké riešenie sme zvolili. Čo sa týka úseku Podunajské Biskupice - Vrakuňa, zrealizovali sme kompletnú rekonštrukciu približne 900-metrového úseku popri Dvojkrížnej ulici. To znamená výmenu povrchu, bezbariérové nájazdy, zvislé a vodorovné značenie. Medzi Vlčím hrdlom a Prístavným mostom vznikli dve kompletne nové cyklotrasy. Čo sa týka parkovania na cyklotrasách, riešime aj to, len naraz sa to nedá, čiže ideme postupne - začali sme chodníkmi pred ministerstvom vnútra, pokračujeme Pribinovou, Blumentálom a pod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bývam vo Vrakuni 13 rokov a predtým 25 v Podunajských Biskupiciach. K žiadnej výraznej výmene asfaltového povrchu na chodníku pozdĺž Dvojkrížnej ulice neprišlo. Boli akurát "pozaliepané" najhoršie výmoly. Obdobne pri zjazde z mosta cez Malý Dunaj na Leknovú smerom k čističke. Tá obrovská jama sa prerábala vďaka kvalite odvedenej práce na 2x. Nielenže tam chodím bicyklovať, ale tade aj behávam. Min 3-4x týždenne, takže rekonštrukciu povrchu by som si asi všimla. Ak za bezbariérovi prístup rozumieme obité, doslova otlčené nahrubo 2 obrubníky - nájazdy, tak k takejto "rekonštrukcii" tam naozaj prišlo. Ale pomaľovanie pruhmi a rozdelenie chodníka na dva pruhy za rekonštrukciu nepovažujem. Otázku, koľko peňazí bolo prečerpaných na reálnu opravu a koľko sa oficiálne čerpalo radšej vynechám. Čo si mám predstaviť pod zvislým značením na uvedenej trase???? Značka žiadna a neorezané konáre stromov búchajúce po hlavách aj ľudí idúcich pešo asi tiež nie sú zvislé značenie.O kvalite osvetlenia, takmer každá druhá lampa smerom k stanici nesvieti, sa tiež dá diskutovať.
Parkovanie na chodníku pri štadióne je problém neriešený dlhodobo a nie je mi jasné, prečo to nerieši mestská polícia,keď to má zjavne v zmysle zákona v kompetenciách. Čo bráni hliadkam mestskej polície počas nedeľných zápasov alebo tréningov prejsť okolo štadióna a zasiahnuť?
Reálne, porovnanie rakúskych alebo maďarských miest, mestečiek a dedín v rámci bicyklov - neporovnateľné.
Prejazd cez Vrakunskýy lesík považujem za prejazd cez smetisko. Sorry, ale brajgel z odpadkov je tam poriadny. Okrem akože prepojenia k Eurovei boli vybudované nejaké nové cyklistické cesty? Trasa popri Malom Dunaji k Slovaftu tu bola už dávno, ešte za komunistov. Ten prejazd k Slovnaftu je taktiež bývalá cesta s primaľovanými pruhmi. Boli vybudované nejaké chodníky napr smerom k Vajnorom a pod.? Teraz je otvorená nová trasa JuRaVA (Sv.Jur-Rača-Vajnory). Z Vrakune a okolia sa tam človek na biku len tak nedostane. Musí ísť po cestách, aj keď nechce.
Btw, na Slovensku, toť za rohom sú Piešťany. To je mesto, kde sú trasy pre cyklistov navzájom prepojené, trasy sú pomerne udržiavané a stále sa budujú nové (okruh okolo Sĺňavy a pod.). V parku na ostrove mestská polícia stojí od jari do jesene takmer v kuse, resp prechádza sa po ňom, aby sa dodržiaval zákaz jazdy na bicykloch cez park.
Mimochodom, na Pribinovej pred MV SR má problém aj obyčajný chodec, pretože chodník je úzky s neupraveným, hrboľatým povrchom, takže sa ťažko vyjadriť o kvalite cyklotrasy.
Takže veta: "Napríklad riešenie na Viedenskej ceste je síce podľa Vás maľovanie čiar, ale vytvára to komfortný a bezpečný priestor pre cyklistov," je z pohľadu cyklistu minimálne smiešna. V Holandsku, Švédsku, Rakúsku a pod sú cyklisti oddelení od dopravy, príp cyklistický pruh má min 0,9 m a vyskytuje sa na min dĺžke a v najnutnejších prípadoch. V ČR sú vybudované cyklotrasy popri riekach (Sázava a pod.), vrátane lavičiek, oddychových miest, bufetov a pod. Dlhodobo sa tam uskutočňujú rôzne akcie pre cyklistov, poskytujú sa rôzne zľavy a tak. Takže prepáčte, ale Váš článok v porovnaní so skutočnosťou považujem za predvolebnú agitáciu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zrejme ste slepá. Alebo neviete, kde je Dvojkrížna. A nebehajte po cyklotrase!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Feik, nejako Vás tá chuť do diskusie rýchlo prešla...?
Takže za mňa takto:
Cyklistická doprava má v Bratislave dva zásadné problémy. Prvým je, že to, čo často mesto nazýva „cyklotrasy“, jednoducho cyklotrasy nie sú. Ak sa pozrieme na cyklotrasy v civilizovanej Európe (Paríž, Viedeň, ktorékoľvek nemecké mesto), cyklotrasou sa väčšinou nazýva jazdný pruh, ktorý je jasne a jednoznačne farebne a výškovo (obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom) odlíšený od chodníka pre chodcov a od cesty. Jasne, aj vo Viedni nájdete miesta, kde to tak nie je, najmä v menej zaťažených oblastiach. Ide ale o princíp. To, čo predvádza mesto Bratislava, nie sú často cyklotrasy. Zobrať rozbitý, výškovo nerovnaký a s rôznou povrchovou úpravou vybavený bratislavský chodník, namaľovať na ňom bielou farbou v strede čiaru a vyhlásiť, že to vľavo je chodník a to vpravo je cyklotrasa (alebo naopak) – toto naozaj nie je tvorba podmienok pre cyklistickú dopravu v meste. Druhým problém je údržba. Ak by sme sa aj zmierili s predstavou, že iba bielou čiarou a ničím iným vyhradená časť chodníka je cyklotrasou, potom treba konštatovať, že aj toto riešenie je v teréne úboho udržované. Či už vezmeme Račiansku, Ružinovskú, Vajnorskú alebo časti Dunajskej či Moravskej cesty, ktoré sa nachádzajú v meste, ide o úbohý stav: vodorovné značenie (biela čiara) je už niekoľko rokov neobnovované, a teda prakticky neviditeľné, zvislé dopravné značenie je často zničené a neobnovené. Nestačí totiž iba otvoriť nejakú „cyklotrasu“, je potrebné ju dennodenne udržovať, a to najmä jej značenie.
Zvyšok tu: http://pedrooravec.blog.sme.sk...
A ako to robia Španieli, je tu: http://pedrooravec.blog.sme.sk...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Riešenia sú rôzne

Pán Oravec, odvolávate sa na Váš blog, ktorý je starý 1,5 roka. Medzitým pribudli ďalšie trasy, ktoré popisujem vo svojom blogu. Boli ste si pozrieť napríklad novú cyklotrasu na Pribinovej ulici? Toto riešenie totiž ani zďaleka nie je, citujem "rozbitý, výškovo nerovnaký a s rôznou povrchovou úpravou vybavený bratislavský chodník, namaľovať na ňom bielou farbou v strede". To je komfortná, segregovaná cyklotrasa s bezbariérovými a výrazne označenými priechodmi pre cyklistov a s napojeniami na ostatné existujúce úseky. Chápem, že Vašim poslaním je kritizovať za každú cenu. Škoda, že ste sa takto rozhodli, rešpektujem, ale zásadne s Vami nesúhlasím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Feik, Vaše slová sú plné poloprávd a lží.
Napríklad, chválite sa číslami v rozpočte na rok 2013, ale zatajujete, že Bratislava má na cyklodopravu na tento rok (2014) takmer polovičný rozpočet v porovnaní s minulým rokom (rozpočet 2013: 776 tis. eur, rozpočet 2014: 411 tis. eur). Vyčerpali ste pritom iba zlomok z rozpočtu.
Váš šéf Ftáčnik sa kade-tade chváli s 27 novými a obnovenými cyklotrasami: Väčšina z toho, čo je v cyklodoprave v Bratislave akože urobené, je podvod a lož. Neurobili ste v meste takmer žiadnu poriadnu cyklotrasu, a ak by okolo Bratislavy neboli tie staré hraničiarske a novšie vodohospodárske cesty, tak by tu z hľadiska cyklotrás nebolo nič. Na poriadne cyklotrasy by ste musel najprv dať dokopy cesty, chodníky, obrubníky, a nielen maľovať akési nezmyselné farebné čiary a plochy kade-tade po rozmlátených cestách a chodníkoch.
Nechce sa mi rozpisovať ku každej Vaše kvázicyklotrase, hádam iba v krátkosti:
Viedenská cesta - sám píšete "na existujúcej vozovke". Nič na chválenie.
Pribinova ulica: najmä dopravný chaos. Koľko je to metrov? 50?
Prístavná ulica: jeden priechod cez cestu so skoseným obrubníkom?
Slovnaftská, Vlčie hrdlo, Pod. Biskupice: opísal to tu niekto iný. Okrem toho, toto sú kvázicyklotrasy už mimo prakticky mimo mesta, mimo centra.
Obchvat Prístavného mosta: 100 metrov?
Špitálska: tade je ťažko s autom, nieto na bicykli. Vaše cyklopiktonezmysly na rozbitej ceste.
Rusovce, Čunovo: mimo mesta, nič.
Chorvátske rameno: koľko? 32 metrov? Cesta so zmiešaným pohybom pre autá, chodcov aj cyklistov. Vy si hádam fakt robíte srandu z ľudí?
Lafranconi: Behajú Vám po nej autá, jedno za minútu. Odnikiaľ nikam. Pár čiar na rozbitom chodníku.
Dvořákovo nábrežie: pár čiar na rozbitom chodníku.
Bajkalská: prachsprostá údržba niekoľkých rozbitých dier.
Jurava: cudzie perie (župné).
Májkova: pár (už medzitým vyblednutých) čiar na rozbitom chodníku. Nesystematické, chaotické nepoužiteľné.
Medená: Vaše cyklopiktonezmysly.
Cyklomost Slobody: Z Rakúska nikam. Choďte po Devínskej a nezomrite.
Cyklistické značenie: Vaše pomníky.
Cyklostojany: neviete ich ani udržovať. https://www.odkazprestarostu.s...
Devínska cesta: totálny nezmysel na zabitie.
Tieto Vaše vety hovoria samé za seba: "Spolu v Bratislave za uplynulé tri roky pribudlo 43.5 kilometrov cyklotrás (vrátane Juravy), 1.25 km cyklopruhov, 7.6 km cyklopiktokoridorov, 8.1 km opravených cyklotrás a 9.2 km obnoveného značenia."
Neurobili ste prakticky nič.
Chápem, že Vaším poslaním je maľovať veci na ružovo a pred voľbami preťahovať ľuďom medové motúzy okolo úst. Však Váš šéf to potrebuje. Zásadne s Vami však nesúhlasím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Feik, zase Vás nejako chuť do diskusie prešla. Zaujímavé, že sa Vám to vždy stane, keď Vám niekto preukáže, že nehovoríte celkom a úplnú pravdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čo tak parkovacie miesta pre bicykle

Všetko je krásne, možno v uvodzovkách, ale to nie je podstatné. Ja chodím do roboty na bicykli, lebo máme výborné možnosti odparkovať naše bicykle v stráženej podzemnej garáži. Veľmi rád by som chodil do mesta na nákupy, na úrady, k lekárom a pod., ale VŽDY idem autom, lebo nemám kde nechať bicykel bez toho, aby mi ho niekto neukradol. Môj má cenu 2200 €. Môže niekto namietať, nech sa vozím do mesta na Ukrajine, ale nemám možnosť doma schovávať v pivnici vela bicyklov. Povedz Milanovi - starostovi (je to môj spolužiak z VŠ a dobrý kamarát), aby začal riešiť aj možnosť odkladania bicyklov aspoň na štátnych miestach, napríklad na predimenzovaných vstupných halách niektorých (vačšine) inštitúcií. Napríklad v zadnej hale UK, kde sú lekári. Moje meno je Peter KINCEL, aby si vedel povedať Milanovi, kto to píše.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ano, uz sam si napisal, ze na takom drahom bajku sa do meste vybavovat veci nejazdi :) na to je lepsie mat nejaky lacny srot, ktory drzite v pivnici. (a naopak, taky drahy bajk by sa nemal davat ani do pivnice).
nech by boli tie odkladacie miesta v instituciach akekolvek, tak by som sa bal tam umiestnit na dlhsiu dobu taky bicykel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak tak

v štátnych inštitúciach sa kradne v iných sumách ako 2200 € :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked si taky jeho dobry kamarat, tak preco mu to nepovies sam? :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

preco cyklisti

tak radi jazdia v ciernom a sedom obleceni a v meste a nielen v mesta bez prilby?
Hlavne teraz na jesen? to si skutocne nevazia vlastny zivot? A ak nie, to im je celkom jedno, ze kvoli nim budu mat problemy ostani?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prilba v meste nie je povinna.

k clanku - dobra praca. len par otazok:
Rusovce - Čunovo - Bezenye - Rajka - tym sa mysli co? ved bezenye je az par km za rajkou, a vobec, ten usek rajka- bezenye je uz v madarsku a tak by sa nemal ratat ako vasa praca. Inak presnejsie je to Rajka-Bezenye-Mosonmagyarovar. A odtial sa da ist smerom na Hegyshalom a potom do Rakuska cez Nickelsdorf. Madari tam vybudovali nove pekne asfaltove cyklotrasy, vhodne aj pre cestaky.
-k tej rekonstrukcii nabrezia pri PKO od Lafranconi az po Novy most - no bolo by nacase, tolko dier co tam je, a potme to uz clovek nevidi, ani ked ma svetlo (ale nie prilis silne, aby nevypaloval oci protiiducim). okrem toho, preco tam v useku od Lafranconi az po River Park stale chyba osvetlenie? ved to je velmi frekventovany usek aj vecer, behaju tam mnohi ludia a obcas tam vidim aj cyklistu bez svetla. viem o par nehodach, co sa tam stali, ked taky cyklista vrazil do tych bielych velkych kvetinacov. Ano, mali mat svetlo, ale mozno ratali s tym, ze tadial pojdu este pred zotmenim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lebo su sialenci... ja mam svetle cyklodresy, ak nesiem dlhe veci tak mam nieco reflexne. ale su vselijaki sialenci...

prilby. ludia to nechcu nosit, ja to v meste aj chapem, ajked ja ju nosim...

inak ked sa zrazis s cyklistom tak problemy budes mat urcite
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čo tak sa porovnať s inými?

No neviem, či za 4 roky je to na chválu, či na hanu, to je na posúdení autora a čitateľov (ktorý nemajú k dispozícii fakty, ale hlavne reči).
- uvítal by som však z vašej strany aj pragmatické fakty k takejto rekapitulácii, nielen, nehnevajte sa vágne debatné omotávky po vzore "ftáčnik"
(koľko a v akom členení v tom ktorom roku nielen ako boli schválené, ale aj čerpané)
- uvítal by som aj váš optimistický a reálny odhad v jednotlivých rokoch, čo by bolo treba) Za 4 roky snáď vidíte do toho aj procesne reálnejšie.
- uvítal by som aj sebakritiku a čo sa bude a by sa aj dalo vylepšiť

Žiaľ i keď sa kormidlo natočilo správnym smerom, nemám z toho pocit, žeby Bratislava chytila vietor do plachát. Moce sa niekde po plytčinách, čoho dôkazom je aj vaša rekapitulácia. (okrem Májkovej, Špitálskej, Košickej sú to všetko okrajové časti a ešte pomaly aj za socializmu budované, plánované trasy)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cyklistika v BA

Ja som síce veľmi lenivý cyklista, čo znamená, že vytiahnem bicykel tak 2-3x za rok. Ale musím uznať, že niektoré trasy naozaj pribudli. Osobne som zatiaľ, zo spomínaných vyskúšal len Lafranconi a musím povedať, že som bol spokojný. Už len nabrať kondičku, ale predpokladám, že to nie je problémom cyklotrás ako takých 
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME