Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Spása nášho školstva (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Blog-článok

do Učiteĺských novín.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Veď je tologické

Peniaze na vzdelanie sú, len nie pre učiteľov. Namiesto toho aby si slovenčinári/ky, matematici/čky, fyzici/čky atď. urobili raz za čas celoslovenskú konferenciu o trendoch a invenciách v jednotlivých predmetoch, ich "vzdelávajú" často neučitelia o veciach ktoré tí mladí dávno vedia a starí nepotrebujú. Osnovy a prípravy si musí každý učiteľ urobiť sám, ale školenie v programe, ktorý je zbytočne náročný a hlavne spoplatnený (žiadny riaditeľ nebude ochotne kupovať software, pokiaľ vie o jeho bezplatnej alternatíve) je nutné zabezpečiť. Nechce sa mi o tom ani len písať. Podobné je to aj v zdravotníctve a verím že aj v doprave a v obrane. Najlepšie je vždy urobiť jeden veľký megabalík penazí, dať ho jednej firme a tá zabezpečí všetko. Božechráň to rozdeliť na viac menších balíkov. Veď potom by sa horšie kradlo, viac ľudí by malo robotu a dokonca aj urádníci by k niečomu boli. Nie treba šetriť, veď najvačšie zisky sa dosiahli vždy šetrením. Veď ide iba o peniaze, zdravotníctvo, školsvo, doprava, energetika a iné sú tu len kvoli tomu, aby sme sa hrali s papierikmi. Nikoho nezaujíma čo robím, čo viem. Dôležité je to, koľko zarábam,či koľko titulov mám. Najúžasnejšia je na tom zodpovednosť, čím menej zarábaš a viac robíš, tým viac si zodpovedný, repektíve keď sa niečo pokašle ideš sedieť. Od určitej hranice už na teba zákon nedosiahne...
PS: páči sa mi sarkastická forma akou je článok napísaný
PS2: Super projekt je aj na zvýšenie atraktivity vedy a techniky. Práve preto, že ide o vedu a techniku, je nutné naliať peniaze do reklamy, čiže zase do odboru, ktorý s vedou a technikou nemajú takmer nič spoločné...
PS3: A výsledok? spýtajte sa piatakov, šiestakov odkiaľ je chleba? No z obchodu, stačí mať pár eur...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Slovenske ZS, SS su dobre iba na

dranie nohavic v skole. Inak ziadne zrucnosti ci vedomosti. Niektori sa naucia trochu cudzi jazyk a to vacsinou svojim pricinenim. Skoro nic z matiky, fyziky, biologie ci chemie. Prirodne vedy sa na dne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprav si

reportáž s trojdňového vzdelávania
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ups! Thx. Opravené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

... aj waldorfskú (nie Walfdorská)

Zakladateľom waldorfskej školy bol Rudolf Steiner, prvá taká škola začala fungovať v roku 1919 (Základy koncepcie waldorfskej pedagogiky boli položené v roku 1919 v škole pre deti robotníkov továrne na výrobu cigariet Waldorf Astória v Stuttgarte. Základnou myšlienkou bolo umožniť deťom bez ohľadu na majetok a sociálne postavenie rovnaké vzdelanie, ktoré by – čo sa týka obsahu bolo nezávislé od ideologických záujmov štátu a hospodárskej sféry.). Rudolf Steiner je zakladateľom antropozofie. Antropozofia je jeden z nových (novodobých) prúdov druhotného náboženstva. Máme podporovať novodobé prúdy druhotného náboženstva ? Článok o kreditoch a kvalifikačných skúškach je perfektne satiricky napísaný. Dokonca aj o takom trojdňovom vzdelávaní vo Vysokých Tatrách som už tiež niečo začul ... nech žije Mikolaj, vivat poslanci NR SR !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Najviac ušetríme ak zrušíme

celé školstvo. Výsledok bude ten istý ako teraz /aspoň v ZŠ/ - vypúšťa zo školy absolútne nepodarky. Takže my, obyvateľstvo Slovenska, Vám ďakujeme za použitie našich daní. Len tak ďalej, zrušenie tohto absudirstanu nás, hrdých starých Slovákov, nesmierne poteší. Nech prekvitá blbosť. Učitelia, zobuďte sa !!! Pán Macek to sám nezachráni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ovce v školstve

Blahoželám autorovi ku sarkastickému článku. Možno som divná, ale nezbieram kredity ako o dušu spasenú. Je mi to proti srsti. Keď vidím, aké nesmierne užitočné a obohacujúce školenia sa nám ponúkajú, tak si poviem, že môj čas je veľmi drahý a nebudem ho tráviť takýmito - s prepáčením - primitívnosťami. Za celú doterajšiu pedagogickú prax (cca 17 rokov) som sa naštudovala až až. A propo - viete, kto ako prvý nahrabal kredity a urobil 2. kvalifikačnú? Vo veľkej väčšine telocvikári, ktorí keď "študujú" nikomu nechýbajú. A teraz sa nám smejú za chrbtom. O čom to celé je??? Ešte ani jedna tzv. reforma (lebo ešte žiadna naozaj nebola!) školstva nič, ale absolútne nič, nepriniesla. Okrem nabalenia sa lektorov a poskytovateľov "akože" vzdelávania. A tvorcom oného paškvilu zákona pri priznávaní kreditov za už absolvované vzdelávania vypadli tí, ktorí absolvovali špecializačné kvalifikačné štúdium ( viac ako 2 roky štúdia, práca, jej obhajoba...). Mnohí popri svojej pôvodnej kvalifikácii získali z vlastnej vôle a snahy ďalšiu, ale nič za to nemajú. A naopak, učiteľ informatiky má kredity za excel... Nemá to byť samozrejmosť, že ho ovláda?? Na hlavu postavené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kreditove vzdelavanie je super, len...

A mne by sa pacila 3., 4. aj 5. kvalifikacna skuska. Ved mame system hodnotenia od 1 do 5. A tiez by ma potesilo, keby som mohol zvysit svoje vedomosti a schopnosti vo vzdelavani o 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54, 60 %. A kedze nie som lenivy ako Jan Macek, kludne aj o 100 %. A potom by som s radostou odovzdaval tieto nadobudnute informacie mojim ziakom. Nerozumiem, preco my ucitelia sme vzdy taki nespokojni. System je dobry. Skoda len, ze sa konci 2. kvalifikacnou skuskou a 60 kreditmi. Zabojujme za to, aby sme mohli dosiahnut az 5. stupen dokonalosti a zlepsit svoje schopnosti o 100 %! Podme spolu vylepsit kreditovy system vzdelavania! Myslienka je to dobra, len sa nedotiahla do konca. Navyse, kym sa ja budem 1 - 2 roky vzdelavat, novi mladi ucitelia si budu moct vyskusat, ake to je stat za katedrou. A tym by sa dokonca znizila nezamestnanost absolventov nasich VS. Dokonca po tejto uvahe rozmyslam, ci nepoziadam p. ministra o audienciu. Alebo rovno napisem p. premierovi. Myslim, ze je to rovnako dobry napad, ako vlaky pre studetov zadarmo. Pridate sa niekto?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nespokojní učitelia a rozhadzovanie

Poznám ich len veľmi málo, keďže vačšinu učiteľských zborov tvoria bohyne pomsty, dôchodkyne, paničky čo majú solventných manželov a psychopatky na antidepresívach, druhá kategória sú živnostníci, ktorí majú vlastný biznis a učiteľstvo majú, len ako doplnok na pol úväzku, ktorý sa im oplatí a týmto všetkým je úplne jedno koľko zarábajú. Ich postoj oviec, alebo ešte lepšie pštrosa neuveriteľne poškodzuje prostredie školstva a dôstojnosť učiteľského stavu. Nejednotnosť pedagógov spôsobila ich úpadok, nechali sa zastrašiť politikou. Hlasy ako Macek, Mistrík sú ojedinelé, osviežujúce a odvážne, takí čo si dovolia viac sú rýchlo odprataní- Žarnay a ďalší s otvorenou hlavou odišli, lebo sa nechceli pre pravdu nechať vyhodiť, alebo sú pre školy "príliš" kreatívni - Farárik a už nikdy sa do školstva nevrátia. Zaujímavé ... všetci menovaní sú muži. Ako poukazuje blog, rozhadzovanie peňazí nemá obdobu. Nielen za školenia, reklamy ... niekoľko príkladov ... Inšpekcia (3osoby) , kontrolujúca u učiteľov obľúbený "Projekt EU" 2013-15, prišli do školy na dvoch limuzínach Audi a BMW, ktorých cena každého mohla byť najmenej päťročný učiteľský plat. Reproduktory zakúpené do učebne cudzieho jazyka, v reálnej hodnote 30€, majú v zozname nakúpených pomôcok hodnotu 215€. Z vyčlenených peňazí na učebné pomôcky si učiteľka (dôchodkového veku) cudzieho jazyka na strednej technickej odbornej škole objednala mapy- viac druhov po viac kusov a každý jeden kus stál 90€ - to je viac ako jej plat za dva dni a okrem toho má jednu učebňu...
Pán Macek... Vaši kolegovia by vás mali nosiť na rukách, za vašu úprimnosť a ešte stále dostatok humoru.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME