Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Píšte všetci modrým perom... (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Droppa, ako by sa mali podľa vás financovať školy na Slovensku? Prezraďte svoj návrh.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

moj navrh si mozete precitat tu: http://droppa.blog.sme.sk/c/34...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kedysi som nad tým uvažoval,

a nech som vymyslel čokolvek, našiel sa protiargument. Nakoniec som dospel k poznámke, aby sa na ministerstve vyhľadal človek, ktorý ešte pamätá časy spred nežnej a aby to vrátil do starých koľají. Ale asi ani to sa nebude mnohým páčiť, pretože dnes sa hovorí len o právach......Ale ten návrh na prevádzku budov a učiteľský zbor sa mi páči asi najviac.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nechápem ako si len mohol dospieť,

k návratu do starých koľají? V čom akože tie staré koľaje boli lepšie? To akože zase bude protekcia na stredné školy? Alebo riaditelia budú brať úplatky za prijatie dieťaťa miestneho papaláša ? To už snáď nie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kým mame na SK niekoľko sto (ci dokonca tisíc) voľných miest na SŠ je všetko len hra na prijímačky. Skoly berú všetko, aby zostali zachovane a v neexistencii akejkoľvek vízie štátu o reforme stredných škôl sa chovajú v duchu pudu sebazáchovy.
V prípade reálneho prijímacieho konania hovorí pre jednotný štátny test jedno významne plus. Testom by sa (fuj, opäť ten na SK nutný podmieňovací spôsob) malo skúšať štandardne kurikulum. Nie to, co je v predstavách jednotlivých, "rádoby" elitných, škôl. Od univerzít po vychytené gymnázia ci hrdé súkromne skoly sme svedkami toho, ze v prijimackach sa objavovali veci, ktoré len stelesňujú predstavy učiteľov o tom, co by žiak vedieť mal. Často bez ohľadu na štandardy škôl nižšieho stupňa. Potom len počúvame, ako sa znižuje kvality deviatakov, maturantov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pre dobrého absolventa dobrej školy

štandardizovaný test nemôže predstavovať prekážku. Ide o to, akí štandardizovaní sú zostavovatelia testu, učitelia a napokon aj zriaďovatelia škôl. Z pochopiteľných príčin máme tendenciu zatajovať pred deťmi a pred vnukmi, že ich v školách zväčša učia tí, ktorí sa v minulosti nedostali na medicínu, právo, ekonómiu a iné atraktívne odbory, takže už preto, ak to chcú niekam dotiahnuť, musia venovať čas aj rôznym formám mimoškolského doučovania, resp. čo najskôr hľadať cestičky „von“. Som zatiaľ spokojný aspoň s tým, že tento minister má nejaké skúsenosti „zvonku“, čo by mohlo trochu rozčeriť hnilé vody tunajšieho akožného školstva, i keď odpor proti tomu bude veľmi tvrdý...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME