Piatok, 17. november, 2017 | Meniny má Klaudia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Opisovanie, prirodzená vlastnosť človeka (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

pouzivas nespravne slova

cinnost, ktoru v blogu OPISUJES sa vola ODPISOVANIE.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... študentka hudby ... OMG! Lebo každý predmet na VŠ je nutný a využiteľný v praxi, nie "len aby bolo". To po prvé. Plus každý vyučujúci je objektívny a ide mu o to, aby mal študent prehľad a rozumel danej problematike a vôbec sa nestáva, že si niektorí dvíhajú ego tak, že tyranizujú študentov tým, že vyžadujú verklíkovanie od slova do slova, na ktoré je nutné nezmyselné bifľovanie. Ale že absolútne nie... Ach jo. Veľa vecí sa skutočne naučíš až v praxi a keď vyjdeš zo školy, si v podstate len nepoužiteľný tajtrlík s vedomosťami, ale minimálnou zručnosťou, a až v praxi zistíš, čo ti treba, dávať dokopy informácie a vyvodzovať z nich konkrétne riešenia, atď. Česť tým školám, ktoré pripravujú študentov maximálne, ale na SVK sú skôr raritou.
Mimochodom, aj môj priateľ dosť opisoval na výške, problematike rozumel, ale nemienil sa učiť zbytočné poučky. Teraz pracuje vo svojom obore a vedúci si ho chvála a posúvajú ho stále dopredu, na školenia, vďaka ktorým môže postupovať vyššie a vyššie, zatiaľ čo jeho spolužiaci, ktorí nastúpili s ním, ostávajú pozadu, aj napriek tomu, že sa lepšie učili. A môjmu priateľovi tie blbé poučky, ktoré by aj tak hneď zabudol, nijako nechýbajú.
Vieš, nestačí len mať vedomosti, treba ich vedieť využiť, a to je niečo, na čo sa u nás na školách prakticky nedáva žiaden dôraz, len sa nauč čo najviac blbostí, ktoré ti vlastne aj tak netreba...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takto to bolo aj pred 30 rokmi aj pred

40 a vidis kde sme to dotiahli. Studenti sa delia na vynikajucich co nemusia pouzivat tahaky a hlupejsich ,ktory skolu chcu dokoncit tiez a tahak je pre nich nevyhnutnost.Velka masa studentov ide do skol preto aby si uzivali a zabavali sa a tyto zase s casovych dovodov tahaky pouzivat musia.Vynikajuci studenti potom lajdakom zavidia ked spravia skusku podvodom lebo kym sa oni ucili ,ty sa zabavali.Netreba im zavidiet ,opisovanie je drina a treba pri tom pevne nervy.Kamos sa pol dna ucil vytiahnut podhadzovak na skuske spod saka ,sme mu davali cisla otazok napr.17 a on musel nenapadne spod saka ju vytiahnut.Islo mu to dobre a aj na skuske sa mu to podarilo ale somar si zobral na skusku cinske pero a podhadzovaky boli vypracovane obycajnou prepiskou.Skusajuci mu na to dosiel a vyrazil ho. Podhadzovaky boli na A4 a boli to vypracovane skuskove otazky a este ste sa museli tvarit ,ze pisete,toto robili len najvacsi majstri.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vo vyssich rocnikoch na technike na katedre to uz bolo s obsahom skusok trocha lepsie; na vypoctovych castich bolo povolene pouzivat cokolvek okrem suseda (ked clovek vedel co hlada a kde to (okrem suseda) vie najst, je to ok, a aj tak velke % studentov s tym malo problemy), na teoriach sa podrobne vypracovane otazky opisovali z tahakov castokrat od slova do slova, skusajuci to samozrejme minimalne tusili ak nie aj vedeli a najlepsi bol na jednej skuske skusajuci ktori potom v ustej casti teoretickej skusky zvykol ukazat do tej vypracovanej pripravy s otazkou ze "co je toto". Ten co mu na to odpovedal ze lambda tak toho rovno poslal kade lahsie (ono ta lambda v danom predmete mala asi 20 roznych vyznamov); podstata bola poznat principy toho o com sa tam hovori, a nie doslova mat nabiflene vzorce
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lenivost a pohodlnost

to su hlavne priciny. Aj ked na kazdej VS su v ramci studia taktiez aj predmety, ktore su pre cloveka vyslovene nezaujimave (ale zrejme pre celkovy obraz problematiky potrebne) - tam by som este to tahakovanie pochopil Ked to niekto praktizuje neustale, aky ma mat pre neho prinos ta samotna skola? Len titul, a to je koniec.
.
Ale neboj sa. To, ci niekto robi len studium pre titul, alebo preto, ze ho to bavi, sa prejavi ihned po skonceni VS. ten, kto len prelieza, si zrejme aj na diplomovu pracu vyberie nieco lahke. Zato ten, co si vyberie nieco tazsie, moze sa dospiet aj k niecomu uplne novemu. A uz sa berie, ze ma detailnejsie vedomosti o danej problematike. S tym sa u buduceho zamestnavatela daju ziskat slusne plusove body. Nedajboze, ked sa do nejakych profesionalnych aktivit zapoji uz pocas studia (co u tych "preliezacov"nehrozi). A realita pride hned po prvych par tyzdnoch v zamestnani. Clovek, ktory na pohovore iba blufuje, co vsetko ovlada, a clovek, ktory to naozaj ovlada - to sa rozpozna velmi rychlo.
.
Takze - ano, poctive studium je narocnejsie. A moze sa stat, ze ten kto podvadza, tak moze mat vo finale aj lepsie znamky ako poctivec.Ale tvoje vedomosti su a budu urcite niekde uplne inde ako jeho. A tie ti z hlavy nikto nevezme. A pokial niekto studuje odbor, ktory je ziadany - a nahodou uz teda ma nejake pracovne/projektove skusenosti uz pocas studia - ten je na o dost insej startovacej linii ako clovek, ktory moze o sebe akurat povedat to, ze ma titul a inak nic.
.
takze urcite - nehladiet na ostatnych a nezavidiet im. tvoj vztah k skole predsa nemozu zmenit ini ludia. nestudujes kvoli nim, ale kvoli sebe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslim, ze sa mylite.

Raz (prvy a poslednykrat v zivote) som si pred skuskou napisal tahak. Ale na skuske som sa ho bal vytiahnut. Uz si nepametam, co som z nej mal ale spravil som ju bez toho tahaku.

Na STU (vtedy este EF SVST), na katedre (tusim) matematiky mali dokonca vo vitrine vystavku veeeelmi sofistikovanych tahakov. Od malych ruliciek, cez listovacie "skladacky" az po vselijake "mechanizmy" v zapalkovych krabickach. A ked som si uvedomil, aky amatersky tahak som si spravil ja....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bolo to o poschodie nizsie, na fyzike.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Odpisovanie - istá cesta k odbornosti?

Nie. Cesta k celoživotnému diletantizmu.
Schvaľovať odpisovanie preto, že je to prejav odporu k zbytočným poučkám, ktoré sa niekto nemieni učiť
( jeden z diskusných názorov ), je nielen nerozumné, neetické, ale čo je najzávažnejšie - aj škodlivé. Takýto nedostatočne vzdelaný absolvent školy ( ktorý prechádzal so šťastím od skúšky k skúške len vďaka svojim nečestným praktikám počas nich ) nemôže byť prínosom pre odbor, v ktorom pracuje, a môže napáchať škody i na zdraví a životoch.
Ak sa niekto rozhodne, že si zvolí náročnejšiu cestu vzdelávania, cestu vysokoškolského štúdia, očakáva sa od neho, že si dobrovoľne zvolí taký odbor, že osvojovanie si poučiek bude pre neho samozrejmosťou. Poznatky v odbore bude cieľavedome zbierať nielen počas štúdia, ale po celý svoj ďalší život, aby sa počas celej svoje odbornej praxe prezentoval ako dobre pripravený odborník.
Žiaľ, demografický vývoj u nás je taký, že tak stredné školy ako i skoro štyridsiatka vysokých škôl u nás
prijímajú záujemcov o štúdium bez náročnejšieho výberu. Veď učitelia predsa potrebujú naplniť pracovné úväzky. ( A treba si tiež položiť otázku, koľko absolventov istého vzdelávania pracuje vo svojom odbore.)
Realita je často i taká, že mnohým študujúcim nejde o poznatky, ale len o papier, papier o nadobudnutí nejakého vzdelania.
A nastávajú i situácie, kedy nedôsledné, povrchné vzdelávanie prináša svoje ovocie. V neprospech nás všetkých.
Možno sa čudovať, že 25 rokov po novembrových udalostiach roku 1989 súčasným Slovenskom "hýbu" rôzne kauzy, rozhodnutia, výnimky z pravidiel, ba doslova obchádzanie zákonov, názorové prežitky, fóbie a iné "slovenské" špecifiká z rôznych sfér života, ktoré nútia nielen v údive dvíhať obočie, ale nútia klásť si otázku, či Slovensko ozaj žije v 21. storočí.
emazé
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ze "moj partner"

Tvoj obchodny partner? Alebo milenec? Alebo manzel? Alebo konkubin? Alebo ako si to myslela? To uz v tomto veku neviete do toho vlozit nejaku emociu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dcéra bola jeden rok v USA na high school. Domov - o.i. skúseností - prišla s poznatkom, že odpisovanie sa tam berie ako zhodenie seba samého a odpisovať sa nedáva - s tým, že každý je zodpovedný za svoj výkon. Páčilo sa mi to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nesúhlasím

Ako ste napísali, oproti strednej škole študent vysokej školy si svoj odbor vybral. Ale tu by som sa pozrela hlbšie do problému. Mnoho odborov bolo vytvorených umelo - len aby nejaké boli. A takisto boli robené štúdijné plány pre tieto odbory. Namiesto podstatných predmetov, ktoré by sa študentom zišli v budúcnosti, tam len posúvajú zbytočné predmety, ktoré tam sú, len aby boli. A práve tu si študent povie - načo sa to mám učiť? Veď ani oni sami nevedia, prečo nám ten predmet dali. Je tu len preto, aby bolo dosť kreditov a aby tu nejaké predmety boli...
Mám s takýmito predmetmi veľmi veľa skúseností (to ale neznamená, že podvádzam - ale tieto myšlienky pri nich určite mám). Na danom predmete nič dokopy nerobíte a na záver, aby vás z niečoho mohli vyskúšať, vytiahnu nejakú knihu, príručku, (dokonca sme mali aj slovník) a povedia vám, nech sa to naučíte, že z toho bude skúška. V skutočnosti ste však nič z toho nebrali a nič z toho sa vám reálne nikdy nezíde. Je to len preto, aby bolo. No povedzte, nepovedali by ste si v tomto prípade - načo sa to ja hlupák vlastne vôbec učím? Radšej si spravím ťahák a opíšem to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veľmi často a s "obľubou" sa nadáva na vysokoškolákov - ale ono to na stredných odborných školách a učňovkách nieje väčšinou o nič lepšie - pravda, tam sa to tak nejak očakáva viac, aspoň teda ako človek žijúci na dedine, kde väčšina ľudí študovala na učňovkách som si už tak nejak zvykol... Ale ono to platí aj opačne - to si radšej auto budem opravovať sám, keď vidím kto (a ako) tam "študuje". Ale nechcem nikomu krivdiť, ja len, že také nieje len na VŠ. Je to len o ľuďoch. Všade. A o systéme, kde sa na VŠ dostane aj človek, ktorý by sa nemal dostať ani na tú učnovku...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME