Sobota, 18. november, 2017 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stáva sa zo značky Volvo kúpenej Číňanmi obyčajný šmejd a bezpečnostné riziko? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba postupovat standardne...

Problem eskalovat na importera a zaroven si prestudovat podmienky rozsirenej zaruky. Nasledne zapojit pravnika. Podobne problemy ma kazda automobilka. Napriklad Nissan mal v manuali k autu (a mozno to tam stale ma), ze ak auto zozerie liter oleja na 1000km je to normalne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"...Stačí si predstaviť, čo sa stane, ak motor sa vypne v plnej rýchlosti na diaľnici, čoho dôsledkom bude okamžité vyradenie všetkých moderných bezpečnostných prvkov riadených elektronikou..."

Tak to si predstavit fakt neviem, pretoze ja mam v aute taku vec ktorej sa hovori "bateria". Dokaze zasobovat elektrinou spotrebice dost dlhy cas po tom, co sa motor vypol. Volvo take cosi uz nepouziva?

Druha vec, na diely podliehajuce normalnemu opotrebovaniu nedava zaruku nikto. Najma nie vtedy, ked sa tieto diely daju poskodit nespravnym pouzivanim. Ak daky pako permanentne podtaca motor, tak sa nemoze cudovat, ze vibraciami sa mu poskodi rozvod alebo dvojhmotovy zotrvacnik. Ono ziadne auto (hadam okrem traktora) nie je stavane tak, aby sa na nom chodilo tridsiatkou so zaradenou sestkou pri 500 otackach...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

http://autobild.cas.sk/clanok/... - podobny problem (vypnutie motora u General Motors) ohrozujuci zivot ako spomina autor clanku. Vypnuty motor pocas jazdy naozaj odpoji dolezite systemy, co moze aj ohrozit zivot. Bez ohladu na to, ci auto ma bateriu alebo nie.

Co sa tyka samotneho Volva a problemu... obavam sa, ze podobny pristup dnes uz maju uplne vsetky automobilky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

€uroskeptik

Vidím,že sa autám rozumieš ako hus pivu!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuz, ja pracujem na vyvoji aut 20 rokov a poviem ti asi tolko, ze ked je kluc v polohe "on" (zapnute zapalovanie, ale motor nebezi), tak bezpecnostne systemy musia pracovat. Nakratko musi zasvietit airbag aj esp, a zhasnut. Posilnovac riadenia nie. Posilnovac brzd musi mat rezervu tlaku minimalne na jedno intenzivne brzdenie.

Zalezi teda na tom, ako pride k preruseniu prace motora. Ak sa prerusi len zapalovanie zmesi (u benzinu) ale palubna siet je stale pod napatim, neexistuje aby vysadili vsetky bezpecnostne systemy. No a diesel, tam je vec uplne ina, ten pre svoju pracu prakticky elektrinu ani nepotrebuje, a da sa vlastne vypnut len nepriamo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

napriek tomu mi pride, ze aj vypnuty posilovac riadenia moze nejaku slecnu za jazdy vydesit a to uz nehovorim o pripadnom odparkovani auta v lavom pruhu na dialnici, to je zivot ohrozujuce za kazdych okolnosti
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V tomto pripade islo o diesel

kluce tam nie su, startuje sa gombikom. Ked odisiel motor, vsetko zhaslo a auto zastalo uprostred cesty. Vobec nic neslo. Suhlasim s Matom Arvayom. Ak sa to vsetko stane na dialnici v plnej rychlost, verte, ze to zaskoci nielen slecny. A to nemusi byt ani namraza, hmla, ci dazd, aby nastala retazova havaria. Zo strany importera T.O.P. Auto Slovakia je to rozhodne velky hazard nechat auta behat v takomto stave po cestach a riskovat zivoty ludi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co to je za suciastku?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podla servisu ide o klinovy remen

ktory sa zamotal do rozvodov a nasledne sa stretli valce, co zapricinilo kompletnu destrukciu motora...

VCH
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pán autor

Môžete mi prosím vysvetlit pojem stretnutie valcov? Nie tak náhodou stretnutie piestov s ventilmi? Okrem toho by ma skutočne zaujímal ten výmenný interval rozvojového remena a aj záruka na poškodenie motora spôsobeného zlyhaním premena pred vypršaním výmenného intervalu. Podľa mňa to výrobca musí uhradiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak ako som to napisal

mi povedali v servise. Je to mozno tak, ako ste napisali, neziadal som o podrobnejsie vysvetlenie. Mozno aj pre sok z toho, ze namiesto ospravedlnenia za ohrozenie bezpecnosti celej rodiny, okamzitej napravy a zvolania ostatnych vodicov na vymenu vadneho remena, importer sa rozhodol pre neserioznu taktiku oblbovania zakaznika. Najhorsie ale je, ze sa tak sprava napriek tomu, ze to auto mam v predlzenej zaruke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kup si VW TSI

a budes jeden z tisicov, ktorym preskocila rozvodova retaz, a stretli sa piesty s ventilmi.
Alebo ine auto z koncernu, ktore pouziva tie iste motory.

A vies co robil VW? Zahmlieval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v posudzovaní poruchy

Je potrebné chápať dôležitosť komponenty. Rozvodový remeň je veľmi podstatná súčiastka, a aj preto je jeho výmenný interval stanovený tak, aby jeho zlyhanie bolo z dôvodu únavy bolo nepravdepodobné. Inak povedané, bežné rozvodovy remeň vydrží podstatné viac ako je interval výmeny. Ak však rupne skôr tak ide o vážnu výrobnú vadu porovnateľnú s napríklad zlomením ojnice alebo kľúčového hriadela. Viem o podobnom prípade na citroene a v,ročná motor vymenil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mno..

Zial ked rupne klinovy remen, alebo retaz vacsinou to znamena novy motor. A predpovedat kedy zlyha je podla mna nemozne... ja mam namiesto remena retaz ale to tiez nie je zaruka. V tomto pripade nadavat na Volvo nedava zmysel. Rozvody ma takto riesene vacsina aut... Co sa tyka ostatnych systemov zavislych na motore, opat rovnako funguje vacsina aut. Proste ste mali smolu na vadny remen a treba nejak dotiahnut tu reklamaciu. Vela stastia :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uplne s Vami suhlasim Seifer

lenze ja nenadavam na Volvo za to, ze sa to stalo, ale za to, ze vedia o tomto riziku a pokojne nechaju svojich zakaznikov riskovat zivoty. Tiez som sklamany zo sposobu ako sa z toho snazia vyvliect, a to i napriek tomu, ze auto predali so stvorrocnou zarukou. Smutny je tento arogantny pristup k zakaznikom, ktory sa mi ku spickovej severskej znacke vobec nehodi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To co za paka??

Blog o nejakej suciastke, ktoru ani nevie pomenovat.

Klasicke zvasty na poskodenie konkurencie. Vela slov, nic nepovie a nie je ani zalovatelny. A som si isty, ze nema ani Volvo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavnym zmyslom clanku je

predovsetkym snaha upozornit vodicov, aby si dali skontrolovat svoje auta, resp. aspon sa opytali v servise, ci nemaju nejaku takuto rizikovu suciastku pod kapotou. Aby sa ostatnym nestalo to, co mne. Zistil som totiz, ze nestaci sa spoliehat na importera/vyrobcu, ze vas na to iniciativne upozorni.
To ze je v tom aj velka miera osobneho sklamania je tiez pravda.

VCH
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak napisem klinovy remen

do textu. Nerobit z nas idiotov a pisat o nejakej suciastke, na ktoru sa nevztahuje zaruka, je chybna z vyroby a kopu dalsich privlastkov bez jej pomenovania.

To ze ti nieco povedali v servise, neznamena ze to je tak. Sud sa s nimi, pokial si nieco dalsie nam nezatajil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Urcite sa nejedna

o klinovy remen ale ozubeny. Je to dost podstatny rozdiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak, nie klinovy remen (ktory pohana napr. alternator) ale rozvodovy, cize drazkovany.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME