Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nevieme o nehode vôbec nič, ale už vieme všetko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Nevieme v skutočnosti

ako sa to všetko "zomlelo"...
Mala som čudný pocit z novín a správ, že sa tak rýchlo všetko hodilo na mladého človeka...
Veď pravdivé a dôkladné došetrenie nie je uskutočniteľné raz-dva...
Vôbec nikto opravdivo nevie, čo sa vlastne dialo s mladým kopilotom... Všetko sú zatiaľ len domnienky...
Alebo majú čarovnú guľu, z ktorej všetko razom vylúštili?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiež si myslím, že

to prirýchlo uzavreli a jediné, čo ma hneď napadlo je, že jeho rodina sa môže vysťahovať z Nemecka. Sú to taktiež obete pozostalých a všetka nenávisť a zúfalstvo sa teraz obráti proti nim.

Ale nedá mi, že mi na tom mladom mužovi čosi nesedí . Príliš slušný, príliš rozosmiaty, príliš dokonalý...bol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nedavno som videl dokument o lete MH 370

Malaysia ktory sa ani po roku nepodarilo objasnit a aj tam bola jednou z hlavnych moznych pricin samovrazda pilota, dokonca aj s moznostou vymknutia druheho pilota z kabiny, len s tym rozdielom ze pilot spachal samovrazdu inym sposobom, pravdepodobne vypnutim pretlakovania a nechal letiet lietadlo na autopilota az kym mu nedoslo palivo. Dokazat ani vylucit sa to aspon zatial neda. Nieco na tuto temu je aj tu. http://zahranicni.eurozpravy.c...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

máme dostatok informácií

Nemáme síce čarovnú guľu, ale aj keď to v podobných prípadoch nebýva zvykom, v tomto prípade máme už veľmi skoro po nehode dostatok hodnoverných informácií. Záznam z pilotnej kabíny a inštruktážne video k bezpečnostným dverám Airbusu.

A teda vieme, že v kabíne sedel určite kopilot a že za dverami bol hlavný pilot.
Vieme na 99% vylúčiť indispozíciu kopilota, pretože v takomto prípade by sa dvere zvonka dali otvoriť.
Vieme, že zmena kurzu lietadla (začiatok klesania) sa dá urobiť len "naschvál". A máme veľkú šancu, že sa nájde aj druhá čierna skrinka so záznamom prístrojov, takže sa dozvieme, ako presne bola zmena kurzu spôsobená.

Osobne som tiež zástancom toho, aby sme s finálnymi súdmi počkali do konečného vyšetrenia tragédie. Ale som presvedčený, že isté opatretnia je vhodné zvážiť okamžite: že v kabíne nemôže zostať zavretý len jeden člen posádky. Že by sa pravidlá mali zmeniť tak, aby tam za každých okolností museli byť dvaja. Lufthansa tvrdí, že na takúto zmenu nevidí dôvod. Ja ako pravidelný pasažier tvrdím, že mám svoj logický záujem, aby sa to zmenilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

OK

vysvetli jednu vec .... prečo bola zverejnená identita pilota?

Jeho rodina, ktorá sa dostala do hroznej situácie, sa čím previnila?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

píšem to nižšie

Jeho rodina sa ničím neprevinila, mediálny lynč považujem za chrapúnstvo. Žiaľ, žijeme dobu mediálnu. Mne napríklad príde choré a absolútne neprofesionálne, že z vyšetrovacieho týmu do novín (NYT) ušli informácie o zázname z čiernej skrinky. Že nedali šancu to komunikovať oficiálne. Nehovorím, keby sa to Lufhansa snažila týždeň zatĺkať, ale ten vyšetrovateľ to vykvákal úplne za horúca. Toto sa proste nerobí. Nedokážem si predstaviť, koľko mu sľúbili, resp. prečo to urobil, ale je to neospravedlniteľné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mne to pripomína

situáciu, ked Kaliňák s Ficom hned vedeli, že skutok na Malinovej sa nestal ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no to práve nepripomína

pretože akokoľvek chrapúnsky vyšetrovateľ, ale on novinárom povedal len to, čo skutočne počul zo záznamu CVR. Diskutabilné závery z toho robia "strážne psy demokracie", t.j. pressitútky hyenistické.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

inak súhlas

dokonca vyšetrovatelia ani nemôžu hovoriť závery - majú zhromažďovať dôkazy a zisťovať fakty
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lufthansa to chcela

zatľkať, aj to zatľkala a aj to zdôvodnila: Chceli to povedať pozostalým skôr než média. Až potom zvolali tlačovku. Samozrejme, je nehorázne, že sa detaily záznamu dostali von, to je neodpustiteľné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zatĺkať

to, že chceli informovať profesionálne, t.j. najrpv postihnutých a až následne verejnosť, to ja nepovažujem za zatĺkanie. A už vôbec nie za niečo, čo by ospravedlnilo to, že vyšetrovateľ hneď za horúca informuje médiá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pod "zatľkať"

som mal ny mysli nič nepovedať, kým to neoznámia príbuzným. Vyšetrovací tím, z ktorého unikla informácia, nie je Lufthansa
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lepšie povedané:

LH "zatľkala" tú informáciu NYT, hoci už vedeli, že je pravdivá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tibor, Tibor,

ešte včera si tu fantazíroval o nejakom Muhammadovi, čo sa možno zavrel v kokpite (aj keď podmieňujúcim spôsobom),
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tibor je taky predvidatelny mudrlant.

S clankom suhlasim, az na posledny odstavec - identita pilota sa v sucasnej medialnej dobe jednoducho utajit neda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

doba s tým nič nemá

len chrapúnstvo médií, ktoré sa nezastavia pred ničím ... je rozdiel, či sa dá zistiť identita pilota a či to meno obletí svet, bez akceptovania prezumpcie neviny
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nyrra: Plne s tebou súhlasím. Prestala sa uplatnovať prezumpcia neviny, nedodržiava sa lekárske tajomstvo, fantastické teórie striedajú nepodložené obvinenia...Obávam sa, že verejnosť si žiada stále "silnejší" bulvár a médiá jej vychádzajú v ústrety. V tomto - a podobných - prípadoch treba počkať na záver vyšetrovania a nestrielať od boku, môže byť trafený aj nevinný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto dalsi ma byt v kokpite?

Letuska, co nema ani sajnu o pilotovani? Alebo treti pilot? A Ty ako pasazier sa nebudes hnevat, ak sa cena letenky zvysi o plat dalsieho pilota? Alebo tam ma pribehnut letuska v zasterke, ked obsluhuje cestujúcich? Ak pilotovi prepne, nic mu nezabrani, aby lietadlo poslal k zemi. Tak, ako sa neda vylucit, ze nejaky pomätenec vystriela hosti v restauracii. Jedinu moznost vidim v zlepseni priehliadok na zdravotnu sposobilost, ktore sa za posledne roky dost zjednodusili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je rozdiel medzi pasazierom - ovcou ktory do toho houby vidi a profesionalmi, ktori rozmyslaju. Pasazierovi postaci ak mu povedia, ze odteraz budu v "kabine" (predpokladam, ze mas na mysli kokpit, kabina lietadla je tam kde sedia pasazieri) dvaja ludia. Pre Lufthansu by to nemal byt vacsi problem vzdy maju na kazdom lete viac ako 2 kusy palubneho personalu, tak si tam holt jeden pojde na chvilu sadnut, aspon si oddychne. Tak oznamia, ze odteraz maju take pravidlo a ludia ako ty, co nevedia vo co gou budu stastni. Ale Lufthansa rozmysla, ich letecky personal tiez rozmysla, ich palubny personal rozmysla, to su ludia ktori to poznaju vedia ake vybavenie je na palube lietadla o com bezny pasazier ako ty nema potuchy, ako vseliako sa da pouzit. Vedia, ze priemerny steward nevie ako sa riadi lietadlo a ak vie tak sa sam potencialne stava rizikom a moze ohrozit let. Vedia, ze dovod preco take pravidlo doteraz v Europe neexistovalo je ten ze nicim neprispieva k bezpecnosti. Lenze, ked tebe staci, ze budu v kokpite dvaja clenovia posadky aby si sa citil bezpecny a kupil si letenku, je to vsetko co Lufthasa potrebuje pocut. Staci, ze ludom zalepia oci a zapchaju usta, skutocne riesenie potom ani nepotrebuju hladat.
Len jedno nechapem preco sa hned neobratili na teba a na Branika, odbornikov: tvoja expertiza spociva v tom, ze si uz letel lietadlom on sa uz r a z podielal na vysetrovanii nehody ako ehm, nepovedlal co, takze presne vie ako to ma vyzerat. To a fakt, ze ste slovenski blogeri na SME vas plne opravnuje kritizovat a radit kvalifikovanym profesionalom, pre ktorych je bezpecnost letectva kazdodennym chlebom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja napríklad viem že fico je zlodej podvodník a klamár a priame dôkazy nemám, súďte ma
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME