Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Inšpirácie pre Bratislavu: Vancouver & Seattle, časť I. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

"on, autor

ktory mal moznost navstivit dve vyznamne mesta"

sa tam mohol skusit opytat, co by spravili v tych mestach ludia so subjektom, ktory pokutne skupi 1/3 nabrezia v meste a zacne na nom stavat sposobom:

- z casti nabrezia darovaneho byvalym majitelom obyvatelom mesta vystipe amatersky sport a vodnych turistov a postavi tam miesto toho bytovky deklarovane ako "zazemie pre sportovcov"

- v inej casti nabrezia postavi "kongresovu architekturu", aka sa v civilizovanych mestach stavia pri vypadovke alebo letisku, navyse bezskrupulozne o niekolko poschodi vyssiu, ako bol povodny projekt

- na parkovanie v danej lokalite sa vy*ere uplne - staci sa prejst okolo PKO v pracovny den

predpokladam, ze on, autor, by sa dozvedel, ze takeho gaunera by zasili do volskej koze a pocas ludovej veselice by ho hodili z mostu do rieky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takže riešenie už máme.

Už len vykonať :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Settle je super. nenormlne vela sa stavia. ale niekedy aj Slovensko inspiruje v Settle a cely svet. j ked tentokrt v kave :)

http://sprudge.com/lukas-zahra...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V zásade súhlasím, až na to parkovanie pri PKO. Parkovacích miest je primerane, "problém" je v tom, že za garáže sa platí (čo je ok). Aj keby bolo parkovné 50 centov za deň, kopa ľudí radšej zaparkuje na chodníku či na tráve. A keďže je to tolerované, prípadne dokonca legálne, tak to vyzerá, ako sme u nás zvyknutí...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale to parkovanie

nestojí 50 centov... Pýtajú za to toľko, že by ľudia zarábali iba na parkovanie. Chybu urobilo mesto, že za pozemok nepodmienilo verejné parkovanie v rozumnej cene, aby sa stiahli autá z ulice, keď už zaberú priestor. Ale tu sa nič také nedeje, pozemok sa daruje bez podmienok.

Teraz vyrúbali stromy, kríky na promenáde, pre odbočovací pruh. Ráta sa tam s 230 bytmi, ČSOB bankou, vraj s 2500 zamestnancami....Teraz potvrdili 1000 parkovacích miest... Úsudok si dokáže hádam spraviť každý sám. O riadnych cyklochodníkoch môžeme iba snívať, ak sa spravia, tak je to zas vždy na úkor chodcov (nádherná ukážka tiež na promenáde).

Je mi akurát smiešne, že o kultúrnom životnom prostredí píše človek, ktorý je súčasťou okrášľovacieho spolku http://www.humno.sk/2011/04/17...
Okrášľujú to, čo predtým zdevastujú....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ten článok na Humne

sa snaží nájsť v celej veci s PR aktivitami J&T logiku pohľadom zvonku. Podľa mňa to žiadnu logiku nemá. Do J&T sa proste valia peniaze z verejných zdrojov (mýto, rádiokomunikácie atď) a majú PR oddelenie, lebo veď treba.

Podľa mňa sa tie nápady na PR akcie J&T selektujú podľa kritérií zvonku neposúditeľných, povedzme podľa podtlaku ktorý je autor/ka nápadu schopný/á vyvinúť pri orálnom sexe na toalete počas firemného večierku. Iné racionálne vysvetlenie to nemá. Viď medzičasom zdevastované nevkusné ihrisko na Skalnatom plese v Tatrách. Alebo ten nápad s lovením zvyškov sochy Márie Terézie z Dunaja.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tie parkujuce auta

po oboch stranach cesty budu z velkej vacsiny auta personalu a zamestnancov na nizsich poziciach, tj plebsu, ktory proste podla tabulkovania nema narok na parkovanie v podzemnych garazach.

preto su tie garaze poloprazdne cely den a chodniky plne => skvely priklad, ako si podnikatel karpatskeho strihu vyriesi svoj problem tak, ze z neho spravi verejny ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Developer ma najomnika ktoremu to vyhovu

Developera to nemusi zaujimat ako sa parkuje. Ten si najomnika nasiel, tak zjavne sa jedna o atraktivny projekt. Problem je v legislativne, ktora umoznuje nieco co vlastne vacsine ludi vadi. Ak si hladam zamestnanie v lokalite a viem ze budem musiet dochadzat autom, tak sa o to zaujimam dopredu, popripade skonzultujem s buducim zamestnavatelom.
Ja vidim ako jedine mozne riesenie legislativne zakazat parkovanie mimo vyznacenych miest vo vsetkych novo vybudovanych lokalitach. Docasny "grandfathering" parkovania na chodnikoch tam kde to uz teraz funguje a neda sa inak. No a do tretice postupne "phase-out" parkovania na chodnikoch tam kde su uz ine moznosti. Kto si nevie zabezpecit v danej lokalite parkovanie, nech neparkuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ten najomnik, ako aj obchody a restauracie co tam su patria developerovi :) takze o atraktivite to velmi nebude
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to parkovania v pko je 290 eur za mesiac, a potom sa zamysli preco sa parkuje ako sa parkuje :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

taketo priklady

nam ukazovali peknych par rokov dozadu na skole. architekti a urbanisti presne vedia ako sa maju navrhovat mesta podla svetovo najlepsich prikladov, oni sa to vsetko ucia na skole, kde im to tlcu do hlavy. lenze realita na slovensku nie je o najlepsom, najkrajsom, najzdravsom navrhu ale o peniazoch ktore sa daju zarobit, vlastne je to rovnake ako v amerike. Aj tam funguju peniaze rovnako ako u nas, len je to krajina neobmedzenych moznosti na rozdiel od Slovenska, ktore funguje na systeme spolocnosti zaruceneho obmedzenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj nam na skole tlkli veci do hlavy

s poznamkou, ze tieto veci funguju len v zahranici. Jedine, co funguje je zlikvidovanie polnohospodarstva a ozobracenie obyvatelstva, to sa podarilo slusne.

K clanku: Mne sa tie schody nepacia. Vyzera to ako beh cez prekazky, akurat ze tieto su tvrde a ostre. To mohli do stredu nasadit radsej kvetiny namiesto tych zubatych schodov, o ktore sa podknete.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie schody však viac ako dopravnú funkciu plnia pobytovú funkciu, spájajú jednotlivé úrovne zmieňovaného námestia. Veľká časť chodcov využila šikmé rampy, čo som mal možnosť sledovať. Je to však skvelá pomôcka pre hendikepovaných ľudí, ktorí by inú šancu nemali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja hendikepovanym nic neberiem,

to sa mi paci. Vadia mi len tie zubate schody. Radsej by som dal schody napravo, nalavo a medzi tym tie serpentiny, ktore by vytvorili trojuholniky, ktore by som doplnil zeleňou. Skratka si zivo predstavim, ako sa mi detvaky rozbehnu (deti, to su taki mali ludia, pred ktorymi treba vsetky hrany obrusovat) a natlcu si lebku, co v pripade takychto zubov (rohov kvadrov) je horsie ako klasicke schody s hranami.
.
Deti, nasadte si prilby, ideme do parku!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ktora ulica v sirsom centre bratislavy by sa podla autora dala upravit podla fotky zo seattle?
T.j. siroky chodnik, pas stromov, dvojprudova cyklisticka cesta, pas zelene a dvojprudovka jednym smerom.
Americke mesta su priestorovo niekde uplne inde. A Bratislava ma tu smolu ze ma z historickych dovodov centrum silne zastavane ale zase je prilis velka na to aby sa dalo ocakavat ze ludia z karlovky, dubravky, race, petrzalky, ... budu masovo vyuzivat bicykle na prepravu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá cyklotrasa tam nie je, len široké krajnice, plus jednoprúdová cesta užšia ako naše bežné cestné pruhy. Vedel by som si tak predstaviť upravenú Vysokú, Heydukovu, čiastočne Dunajskú, Grösslingovu, Blumentálsku, čiastočne Radlinského (odporúčam nedávno zverejnený vynikajúci projekt od študentov Stavebnej fakulty STU pod názvom Cyklofakulta), Spojnú, Banskobystrickú...

Trochu iným spôsobom si to viem predstaviť na nábreží od Mostu Lafranconi po Šafárikovo námestie, kde by bol zúžený jeden pruh pre automobily, jeden pruh pre MHD a rozšírená cesta tak, aby sa vytvorila po bokoch široká cyklotrasa, po vzore Londýna tzv. cyklodiaľnica. Nábrežie by nemalo mať tranzitnú funkciu, malo by slúžiť len na obsluhu okolitej zástavby, pričom tento tlak sa čoskoro po dokončení Zuckermandlu a v budúcnosti Vydrice a River Park II ešte zvýši. Rolu tranzitu pre automobilistov by mala prebrať Einsteinova a mosty cez Dunaj. Súčasný projekt, v rámci ktorého sa ide nábrežie rozširovať miestami na šesťprúdovku, je maximálne nešťastný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pocasie vo Vancouvri a v Seattle je pre cycling priaznivejsie ako v Bratislave - zimy su vacsinou len dazdive a bez snehu, leta su mierne. Vybudovanie "cyklistickej dialnice" v BA na ukor jazdneho pruhu je mrhanie verejnym priestorom, kedze tak "cyklodialnica" bude skoro polovicu roka prazdna (pocas suvislej snehovej/ladovej pokryvky a pocas 30+ stupnovych horucav).

Radsej sa sustredte na budovanie cyklotras na ukor stavebnych zamerov J&T - napriklad tak, ze J&T postavi cyklochodnik a aj odbocenie k svojej nehnutelnosti na svojom pozemku, nie na verejnej zeleni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

toto je uz vyslovene trapne

kazdy kto ma v zadku dierku dakde bol a potrebuje o sebe a svojich dobrodruzstvach vykrikovat, tak sa pobite medzi sebou teraz lebo kazdy bol dakde inde a je tym neskonale zaujmavy! je tolko miest po svete preco prave seattle? vancouver? co ma bratislava s vancouverom? co su tu ladovce? ocean? co som tu v zatoke v seattli? pan autor ukaz mi jednu ulicu v bratislave kde by si vedel urobit cyklotrasy o akych hovoris a este mi potom skus odpovedat na otazku pravdivo - chodis sa bicyklovat medzi auta vo volnom case? ale uprimne mi odpovedz - mas zaujem sa chodit s pasiou bicyklovat do premavky medzi auta? lebo kydat o tom ako by co malo byt to tu vie zrejme kazdy druhy ale urobit to to uz je ina vec..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vo Vancouveri su ladovce?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ladovce tu nie su

ale inac vsetko ostatne hej.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME