Sobota, 25. november, 2017 | Meniny má Katarína

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako si privyrobiť popri materskej - 3. časť - o marketingu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Jednu-dve poznámky

Neviem či máte praktickú skúsenosť s reálnym predajom, alebo ste len teoreticky podkutá, ale dovolím si poznámku. Veľkosť trhu je závislá od uhla pohľadu. Tam kde jeden nevidí žiaden potenciáô iný v tom vidí obrovskú príležitosť. Známa je ta didaktická anekdota o Baťových obchodníkoch:
Baťa poslal dvoch obchodníkov hľadať nové trhy do Afriky. Po mesiaci sa mu obaja ozvali telegramom (predchodca SMS ;-) ) Prvý píše :" Pošlite mi letenku. Tu nik nenosí topánky." Druhý poslal iný telegram: " Pošlite mi tisíce párov topánok. Tu nik nemá topánky. "
Druhú poznámku mám k tomu, že ich to nebude nič stáť. Čas je tá najdrahšia komodita , ktorú máme ak si niekto myslí, že je zadarmo tak sa veľmi mýli.
Bonus: Marketing(predaj) začína po predaji. Ak obchodník nevtieravo zavolá (nie mailom či dokonca mailový automat) svojmu zákazníkovi ako je spokojný s výrobkom (službou...) , ktorým sa stal vlastníkom získate viac ako by ste čakali. Hýčkajte ľudí majú to radi. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dúfam, že ten obchodník mal aspoň 500 objednávok /a zálohu!!!/ prv, než odoslal telegram na tisíce párov topánok ;) ale máte pravdu a nebudete mi veriť, ale práve robím prieskum trhu a výsledky sú viac než zaujímavé. keby tie peniaze, čo dali zbytočne do marketingu, by poslali mne na účet, tak som milionár. nepreháňam.
čas je tá najdrahšia komodita - zase máte pravdu. ale! prečítajte si prosím ešte raz nadpis: ako si privyrobiť popri MATERSKEJ. a ženy na materskej majú čas, aj keď tvrdia opak /vlastná skúsenosť, snáď to muž nebude čítať ;) /
Bonus: predaj je iba vrchol marketingového ľadovca. to som nevymyslela ja, ale pán Kotler, a plne s ním súhlasím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne takto reagoval ten prvý obchodník. ;-) Nemám objednávky ani zálohy a nik tu nenosí topánky potrebujem letenku .
Verím, že ľudia veria, že marketing predá za nich ich komodity.
Čas má každý nielen ženy na materskej, a záleží ako ho zhodnotíme. Koniec koncov aj čas investovaný do detí je dobrá investícia. ;-)
Ja nie som moc teoreticky podkutý takže si nepamätám slávne výroky úspešných predajcov. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

s letenkou by som sa neponáhľala, ale minimálne by som sa opýtala, či vôbec majú záujem nosiť topánky /kultúrne rozdiely a pod./. je rozdiel medzi predajom a predajom:
1. zistím, že majú záujem nosiť topánky a "obujem" celú afriku, to je začiatok skvelej spolupráce, výhodnej pre obe strany.
2. nič nezisťujem, ale som skvelý obchodník, tak ich ukecám a predám x tisíc topánok, ale po týždni zistia, že oni ich vlastne vôôôôbec nechú a nepotrebujú a min. v afrike budem mať zlé meno.

čas investovaný do dieťaťa - je to tak, ale mám pocit, že niektoré matky to preháňajú. a tie decká potom tak aj vyzerajú. všetko s mierou. viď môj prvý článok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zena na materskej ma cas FAAAKT

ked sa venuje dietatu ako treba nema cas
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hlavne TIPICKE...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME